Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:13

Wij hebben een Renault Koleos. Die mag ruim + 2000 kg trekken (hoeveel precies weet ik niet, maar 2 paards trailer met paarden er in mag hij trekken). Onze caravan weegt echt wel wat meer dan 1000 kg := maar geen probleem, want ook dat mag onze auto trekken :j . Wij vinden de Koleos een hele fijne auto. Hij is alleen niet heel zuinig in verbruik.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:42

Wij hebben ook wel eens op 6 km van huis gekampeerd. Je bent er toch even uit in een andere omgeving met een ander uitzicht. Enige minpunt vond ik dat we naar onze eigen appie gingen voor de boodschappen. Maar verder op en top vakantiegevoel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:59

Grap is dat je op de camping een heel ander ritme hebt. En meestal zit je lekker in het groen. Dat alleen is al heerlijk ontspannend. Allemaal speelkameraadjes, veilig kunnen spelen en dan zelf lekker voor de tent met de beentjes om hoog. Daar hoef je idd niet ver voor te rijden :D


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:33

Houd er wel rekening mee dat matrassen in caravans vaak geen standaard maten hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:45


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:44

Is nog best een grote tent.

Wij gaan het volgende week toch proberen. Ik neem mijn muts, sjaal en wanten ook maar mee :brr:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 06:49

De Achterhoek. Maar mijn ouders die er ook staan hebben beloofd iedere avond een vuurtje in de vuurkorf te gaan stoken :j en we hebben goede verwarming in de caravan en de voortent. Dikke kleding mee. Als het maar niet de hele dag regent. Kou op zich is prima te doen, maar hele dagen regen is niks. In alleen een tent zou ik ook niet gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:10

Wij hebben gewoon een dekbed. Maar wij hebben dan ook de luxe van een vast bed in de caravan. Ik vind slaapzakken wel heel fijn :j misschien heb je nog niet de juiste gevonden? Misschien is een XL slaapzak een optie: http://www.slaapzakwinkel.nl/winkel-sla ... l-slaapzak.

Cookies: die is wel handig als je 's nachts naar het toiletgebouw moet. Lekker warm :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:06

Wij hebben van de week heerlijk gekampeerd. Dankzij de ringverwarming geen koude nachten gehad en in de avonden ook behaaglijk binnen kunnen zitten. Ideaal. Had eerst mijn twijfels maar ben blij dat we gegaan zijn. Topdek hebben wij niet nodig. Voordeel van vaste bedden :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:07

Mijn man heeft een hele gereedschapskist mee standaard := . Met idd WD 40 en duct tape :j . Vooral met tentstokken die niet doen wat ze moeten doen (bijv het palletje blijft steken) is WD 40 echt ideaal.

Saskia: ik ken die stoelen niet maar ze zien er heerlijk comfortabel uit. Ik zou zelf niet bezuinigen op een paar fijne stoelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:15

Ik ken het alleen van vroeger. Wist niet eens dat het nog bestond.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:30

Je hebt ze wel bij bol.com zag ik maar dat is de niet opvouwbare variant. Moet je even googlen op hangende fruitmand.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:44

Hij was bij bol.com nog wel wat duurder als 10 euro :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:51


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:37

Hangt er maar vanaf of je stroom wil gebruiken. Ik heb jarenlang in de tent gekampeerd zonder stroom. Ook vroeger thuis gebruikten we nooit stroom, en gingen we met 6 personen kamperen (4 kinderen 2 volwassenen) nooit gemist ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:32

Het scheelt een hoop als de tent niet in 1 grote zak zit, maar als je stokken, haringen, binnen en buiten tent in losse zakken hebt. Dat is handiger met inpakken. Losse tentzakken kun je kopen bij de kampeerwinkel. Grote dingen die erg veel volume innemen zou ik zoveel mogelijk in de dakkoffer doen, bijv slaapzakken, kussens. Speelgoed kan in een krat, die krat kun je ook weer gebruiken als bijv badje voor de kleinste. Je ontkomt er denk ik niet aan om te wassen op de camping, dus ik zou niet teveel kleding mee nemen, maar genoeg voor bijv 1 week. Zorg wel dat je iets mee hebt waar je een waslijn mee kan maken, en wasknijpers natuurlijk :j ook wasmiddel vind ik altijd handig om zelf mee te nemen. Net als biotex, om iets in de week te kunnen zetten. Je staat soms versteld van de vlekken die kinderen in kleding kunnen krijgen met buiten spelen.

Is de tent makkelijk op te zetten? Ik neem aan dat jullie niet in 1 keer naar Italie rijden, maar dat er een tussenstop gemaakt wordt. Wellicht is een hotel dan handig ivm de tent die je ook weer af moet breken, en die anders misschien nat mee moet.

Wat ik erg handig vond toen onze dochter nog klein was zijn de vochtige washandjes van Zwitsal. Die heb ik veel gebruikt op de camping.

Ook handige tip met inpakken, stop niet alles in tassen en kratten, sommige dingen zoals schoenen kun je nog heel makkelijk ergens tussen stoppen. Wat je wel bij de hand moet hebben (maar dat lijkt me logisch) verschoning voor de kleine, een hapje en drankje voor onderweg. En de spullen die je nodig hebt voor je overnachting onderweg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:31

O die zwarte klapstoeltjes vind ik vreselijk zitten :') ik zou investeren in goede vouwstoelen. Wij zijn naar de kampeergroothandel gegaan en hebben proef gezeten. Niet kijken naar de prijs, en dan kopen wat je het lekkerste vind zitten. Zijn vaak niet de goedkoopste stoelen maar zitcomfort is zoveel waard. Wij hebben deze: https://www.obelink.nl/obelink-zanzibar ... _id%3D9769

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:00

Is dit wat https://www.hollandtent.nl/campings-in- ... d/de-roos/? Wij kampeerden vroeger op camping de Roos, prachtige camping met veel rust en ruimte. Mooie omgeving ook. Een klein gedeelte van de camping is natuurkampeerterrein, maar de hele camping is op een soortgelijke manier ingericht. Hollandtent heeft meerdere plekken in NL en Frankrijk. Zag dat je ook kan kamperen op Tiengemeten bijvoorbeeld. Daar is het vast heerlijk rustig :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:05

Zoiets als het bovenste tentje heb ik op zolder ook nog liggen, maar kostte echt geen 800 euro. Fijn tentje, precies goed voor 2 personen en blijft altijd staan hoe hard het ook stormt en regent.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 07:01

Therm-a-rest vind ik echt de fijnste matjes.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:49

Dat struikelen zou voor mij ook echt een reden zijn om voor de bovenste te gaan :j ook oogt die bovenste tent ruimer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:54

Hoezo zou er water binnenkomen? Onze voortent bij de caravan heeft ook geen opstaande rand, wij hebben nog nooit water binnen gehad. Neem aan dat er wel iets van een spatrand bij de deurtjes zit?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:59

Bij voortenten van caravans zit dat standaard. Bij zo'n randje onder aan de deur zou het al schelen als je dat open/weg kon ritsen. Ik zou serieus mijn nek breken anders :+ het is wel een prachtige tent trouwens die je hebt. Lekker ruim.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:55

Kampeerwinkelen is leuk :j wij zijn voor het eerst bij de Wit geweest. Mooie winkel!

Goof haha die hond :')

Ik vind 11 graden in een tent ook koud :brr: in de meivakantie dit jaar hadden we ook dergelijke temperaturen en was ik heel blij met de goede verwarming in de caravan. Ik ben een koukleum.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:12

De Wit is in Schijndel ja. Dochter vond het ook een hele leuke winkel :j denk dat dat ook komt door de blitse nieuwe sportschoenen die we voor haar gekocht hebben :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Blue_flower, Jacquelinee_, maxi90, Ubermetrics, xYaartje, Yipee en 67 bezoekers