Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:57

[ img ]

[ img ]

[ img ]

ja een rasechte kampeerder! Al van kleins af aan met zusje en ouder gekampeerd. Eerst in Nederland, daarna in België, Frankrijk, Luxemburg en Noorwegen. Komende zomer vertrekt het circus naar Zwitserland. Circus... tentenkamp.... wij gaan altijd met een camper met voortent, een tent voor mn zusje en vriendin en een tent voor mij. 2e foto is mijn "kampje" in Frankrijk afgelopen jaar. En zo ziet een woonkamer eruit na een weekendje kamperen op het Bivak in Freyr.


mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:41

wij hebben ook zo'n soort tent. Mega tunnel en heeft de onweersbuien die iedere dag langskwamen in Frankrijk prima overleeft. En je drijft echt je tent niet uit hoor! Er zijn vaak genoeg ventilatie openingen beschikbaar. Vaak met anti muggen gaas ervoor zodat je de tent lekker 'open' kan zetten zonder last te krijgen van die k+t steek beesten.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:25

Ik zou zeker wel voor iets waterdichts gaan in het voorstukje van een kleine tent. Je kan er meestal niet in staan en Niets vervelender dan natte knieën bij het in en uitgaan van de tent doordat er net een hoosbui is langs gekomen en het gras zeik nat is.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:28

Ik ga nu zelf voor z'n blauw zeil uit de bouwmarkt/ camping winkel. Ik zet de tent op, op het zeil en markeer met een stift de buitenlijnen van de tent op het zeil. Zorg ervoor dat het zeil niet uitsteekt. Nu kan je de tent opruimen en met een soldeer bout het plastic afsnijden, of zoals mn vader zei, omvouwen naar onderen en daar vastplakken met waterdichte tape. Btw welke tent heb je? Er zijn nl vaak zogenaamde footprints te koop voor de specifieke tent. Ik ga zelf aan de knutsel, 50 euro voor een kant en klare footprint vind ik te duur.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:34

Ah iets voor op een grondzeil. Tent valt bij mij niet in de categorie klein. Vandaar

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:09

Leuk camping Birkelt in la Rochette. Probeer een plekje te krijgen met half zon half schaduw. En hopelijk is het niet z'n verschrikkelijke modderpoel als 2 jaar geleden. 2014 was een natte zomer en de laatste week was de camping een grote blubber boel. Voor een redelijke warme douche moet je de familie douches hebben in het kinder gedeelte. Ga niet douchen als iedereen gaat douchen want dan heb je ijs koud water.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:44

Wij nemen afhankelijk van welk vakantieland veel of minder eten mee. Dit jaar naar Zwitserland gaan er waarschijnlijk weer 3 kratten eten mee. Anders wordt het wel erg duur met 5 man. In Noorwegen waren we eens 80 euro kwijt voor een frietje met hamburger en elke dag 5 euro per brood x 2 per dag....dan wil je wel zelf eten meenemen hoor.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:18

Loop eens bij een Bever binnen of outdoor xl of vrijbuiter... Genoeg astronauten voer daar.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:22

Adventure Food gehaktschotel is best te pruimen evenals de boeren omelet. Vaak heb ik ook gewoon supermarkt noedels mee als lunch en brinta/ havermout als ontbijt. Hoeft het niet super lichtgewicht, dan kan je ook "kant en klare/ magnetron " rijst meenemen en een blikje tonijn of andere vis.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 07:19

Grappig dat je kamperen zonder brandertje minder spannend vind dan met. Ik zou nooit meer willen kamperen zonder mn trusty brandertje. Al is het België, hij gaat altijd mee! (of ouders moeten roet in het eten gooien, komende zomer maar vertrouwen op de kookkunsten van pap)

Mooi tentje trouwens. Welke Coleman is het? Je hebt ook een mooi plekje uitgezocht!

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:27

Daar ga je spijt van krijgen! De buitentent is waterdicht, maar dat betekent ook dat ademdamp en verdampt zweet en dergelijke niet weg kan. Dan mag het mooi weer zijn op corsica, maar ben je nog zeiknat Door het vocht van binnen. Ik heb het een paar nachtjes gedaan in nieuw Zeeland en dat was geen succes, kon iedere ochtend alles te drogen hangen.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:56

Ach als je weet wat er in een polo past.... Ik zie er regelmatig 1 met 3 man, hele lading aan tenten zooi, overige spullen en een grote berg klim spullen x 3. Beetje proppen...

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:24

Camping Birkelt in La Rochette Luxemburg.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:18

Dinant heeft een camping.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:07

Wat is lichtgewicht in jou ogen? Ik heb zelf een Coleman Caucasus 3. Ka je recht op in zitten, maar niet in staan. Weegt 3.5 kg en kostte 180 euro. Voor een festival zou ik geen hele dure tent meenemen.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:17

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het makkelijkste punt om te laten vallen het gewicht is! Je kan vrij goedkoop een behoorlijke tent kopen, kost je niets meer dan een licht gewicht klein tentje. Tot de 4 kg grens blijft het leuk betaalbaar, onder die grens ga je voor een ruime 3 persoon tent al naar de 500 aan 600 euro. Minimaal.


mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:31

Emmaaa, tja dit soort 2 seconden tenten vallen niet in de lichter is duurder categorie. Puur omdat je z'n groot rond ding nou eenmaal niet in/aan/ op je rugzak/fietstassen kunt stoppen om er mee te gaan trekken. De uitzondering op de regel. Ga je naar een "normale" tent kijken, is er nog wel wat te vinden tussen de 100 en 300 voor een ruime 3 persoon tent net onder de 4 kg. Geloof me, ik had exact dezelfde eisen een paar jaar geleden!

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:15

Wij hebben het afgelopen weekend al gekampeerd. KOUD! Onze voortent is een echte zomer tent, is gebleken. .... snachts geen kou gehad. Een goede slaapzak doet wonderen.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:42

Wat wil je weten? Waar ga je heen, met hoeveel personen, welk vervoermiddel, wanneer ga je?

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:13

Een rol wc papier en eventueel babydoekjes. Niet elk tankstation/wc/ parking langs de snelweg heeft toiletpapier. En zeker niet elke camping heeft wc papier in de wc. Gewoon 1 of 2 rollen meenemen, indien nodig de rest daar in een supermarkt kopen.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:52

Mijn vader heeft ook altijd z'n gereedschapskist bij zich. Onze oude VW T3 heeft zo nu en dan een schop onder z'n kont nodig tijdens de vakantie. Gelukkig kan pap Veel zelf repareren. Een hamer is bij ons ook wel een absolute must. Met Pasen voor de grap de haringen van de bustent eens geteld: 61!

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:38

Weet je, het ligt er helemaal aan of dit een "éénmalige" vakantie wordt of dat je in de toekomst vaker wil gaan kamperen. Therm-a-rest is echt wel een goed merk, maar voor een basic mat betaal je minimaal 80 Euro. Dan heb je of dik, groot en zwaar, of licht maar weinig isolatie. Hetzelfde voor een tent. "Gooi en hij staat" tenten zijn echt een no-go met vliegen/ openbaar vervoer. De echte lichtgewicht tenten kosten minstens 250 Euro. Slaapzakken hetzelfde verhaal. Goedkoop= koud en ligt of warm en zwaar.

Ik denkt dat je het beste bij de Decathlon kan kijken. Matige kwaliteit en niet de allerbeste gewicht, warmte,grote... Maar wel voor een redelijk budget redelijke spullen.

Kijk vooral wat je zelf prettig vind met slapen. Dikke mat of ben je al tevreden met een dunner matje. Ben je een koukleum of warme slaper... Maar vooral ook: waar ga je naar toe?

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:26

Bedoel je 4 maanden en 11 maanden? Of 1 van 4 jaar? Bij die van 11 maanden kan je onder de voeten nog wat bagage kwijt. Misschien ook nog wel bij die van 4 jaar? Evenals tussen de Kids in. De lichte spullen met veel volume zoals jassen, slaapzakken, dekens enz in de dakkoffer. Kijk ook eens goed naar de kampeer spullen van vroeger. Hoe oud zijn ze? Nieuw materiaal neemt vaak minder ruimte in. Denk dan vooral aan self inflateble matrassen. Je hebt ze vanaf 2.5 cm dik ( niet aan te raden ) tot 15 cm dik. Zelf kan ik redelijk goed slapen op 3.8 cm. Ik zou een mat van 5 of 7 cm aanraden. Ligt er aan hoe jullie lichamelijke gesteldheid is.
Bij Decathlon kun je voor z'n 200 a 300 nieuwe spullen halen, misschien niet wat de bedoeling was, maar wie weet pas het dan net wél in de auto.
Bedenk ook wat de comfort temperatuur van jullie slaapzakken is, voor Italië heb je geen slaapzakken nodig voor -c°
Hoe groot is de tent die jullie kunnen lenen?

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:31


mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:06

Heb je mijn link gezien? Heeft aan 2 kanten een slaapcabine. Handig om 1 te vullen met spullen en om in de andere te slapen. Zo houdt je de meeste binnen ruimte over om te zitten