Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:12

Leuk, een kampeer topic!! Ik ben ook fan! Vroeger altijd in een mini tent naast de caravan van pa&ma (tentje was onverwoestbaar, heb hem nog steeds) en inmiddels een paar keer met de super de luxe camper van mijn ouders op pad geweest.
Met manlief inmiddels een tent en toebehoren aangeschaft waarmee we in de zomermaanden wat festivals en cross evenementen afgegaan zijn. Leuk!!
En al een paar keer met een mini camper door Australie gereisd. Ook een aanrader!
Ultieme droom is nog met een 4WD, tent op het dak, boot erachter de echte bush in. Wie weet, one day...

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:58

Misschien heel anders dan de meesten hier, maar toch kamperen wij ook regelmatig...

Met de kerst hebben we onze nieuwe tent uitgeprobeerd, heel goed bevallen! Lekker een paar dagen samen er tussenuit.
(voor degenen die denken dat wij gestoord zijn om met kerst te kamperen, ik woon in Australie ;) )

In april gaan we 2 weken naar Northern Territory, waarvan we 1 week op een camping verblijven in een tent of een cabin, dat weten we meestal pas als we daar aankomen :+

En hopelijk in September naar een festival in Victoria. We hebben het een klein beetje op de lange baan geschoven omdat de kaarten nogal duur zijn en we nu even geen geld hebben, maar als we in mei terug zijn van vakantie gaan we kijken of er nog kaarten zijn en als we dan geld hebben, gaan we zeker die kant op.

Verder gewoon weekendjes weg. Tent, hengels en koelbox in de kofferbak op vrijdag middag en dan zien we wel. Alleen ff wachten tot de schoolvakantie voorbij is, nu zit alles stampvol.

Ik zie leuke bestemmingen voorbij komen hier zeg! Veel plezier allemaal en geniet van de voorpret!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:21

@Googel: Als het er echt niet in past, kun je overwegen een tweede klein tentje erbij te kopen, evt zon gooi-in-de-lucht-en-het-is-een-tent ding, die zijn volgens mij niet zo duur.
Ik had altijd een mini voor-ruimte aan mijn oude 2-persoons koepeltje waar we dan de tas in zetten als we gingen slapen en overdag gewoon in de tent. Desnoods in zo'n plastic bak met een deksel als het regent. Of je spullen in de auto zetten als die in de buurt staat.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:16

Hier in Australie is het soms nog gekker. Wij wilden met kerst gaan kamperen en voor een aantal campsites in National Parks had je je een jaar vantevoren moeten opgeven en dan wordt er geloot om te kijken wie de plekken krijgt.
Gelukkig hebben we nog wel wat kunnen vinden, maar niet in een van de National Parks.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 00:56

Wij hebben (weliswaar in Australië) een tent van de Aldi gekocht en die bevalt prima. OK, het is geen 'De Waard'-kwaliteit bijv maar voor $120 voor een 4-6 persoons tent zijn wij er erg tevreden mee.
Ik neem aan dat Aldi tenten in Europa vergelijkbaar zijn.

Dit is hem:
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 00:43

De bovenste tent is een fijn model! Wij hadden zoiets in NL en we hebben er altijd fijn mee gekampeerd. Ook meestal (lange) weekenden. Ik vond het handig dat je soort van 2 ingangen hebt dus afhankelijk van hoe je op een camping staat, kunt kiezen welke je gebruikt.
Die van ons is wel van katoen dus ik vond hem altijd wel erg zwaar. Omdat we eigenlijk altijd met de auto gingen (en ik ML dat ding eruit liet tillen) was het nooit zon probleem.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:42

Heee Jolienn!!! Volgens mij hebben jullie de grote broer van onze tent in NL! Ik zal eens kijken of ik een fotootje kan opsnorren. Ik vond het altijd een heerlijke tent, wel zwaar idd maar vrij makkelijk op te zetten.
(ben wel een beetje jaloers op jullie dat je naar de ZC gaat hoor!!)
Edit: dit is de onze (tijdens een ZC weekend *D )
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:39

Ik heb ook geen idee van merk, die van ons komt ook van marktplaats :+

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:33

Zozo Goof!! In de tent :+ Leuk hoor!! Je bent net een dag te laat, anders had je onze oude tent kunnen ophalen bij mijn ouders om te lenen, maar zij zijn gisteren met vakantie gegaan, dus er is niemand om de deur open te doen.
Aan de andere kant: shoppen bij de kampeerwinkel is een van mijn favoriete bezigheden O:)

Ik voel met je mee Annash! Ik heb het ook altijd koud en heb idd ook een heel pakket aan dekens en slaapzaken in mijn swag zitten (tot grote hilariteit van mijn man die zomer en winter, rain or shine, met dezelfde stokoude slaapzak doet :') )

Veel plezier met de voorpret black_Kelpie!! En wat een leuke foto van je hond!!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:53

mvdende schreef:
Dierlijke inbrekers in de tent. Aka possum/ wallaby en een inbreker die het gelukt was: vogel

Of in de bus.... Een keer een muis (of zoiets) in ons kampeerbusje gehad. Nou heb ik verder niks tegen muizen, maar deze vond het nodig om door een chipszak heen te gaan rennen... heel de nacht... en telkens als we het licht aan deden was hij muisstil en niet te vinden >;)

En de meest bizarre: wakker worden en oog in oog liggen met een Emoe die aan de gordijnen van de bus staat te trekken. We hadden de deur open gelaten vanwege de warmte en kennelijk waren de gekleurde gordijntjes die naar buiten wapperden errug interessant _O-

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:13

Leuke foto's Clau!! Idd Rome is geweldig! Veel plezier!

Oeps Annash, das wel een hele pittige kampeertrip, dan kun je idd beter lekker warm thuis zitten.

Nog iets meer dan twee weken, dan kom onze tent weer tevoorschijn *\o/*
Afgelopen weekend een elektrische koelkast/vriezer die in de auto kan draaien gekocht en een vuurkorf/BBQ ding. Volgens mij zijn we er klaar voor. Zie alleen net dat het daar (Deniliquin-Victoria) snachts 2 graden is :brr: Misschien nog maar even van die folie halen voor onder de matrasjes. Of heeft iemand nog een betere tip?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:36

Wij hebben deze.
Maar ws draait hij alleen tijdens de tweedaagse rit erheen en gaat hij terplekke uit. Nemen ook koelboxen met ijs mee voor de drank (gaan naar een festival) dus de elektrische is alleen voor het eten (lees: BBQ vlees :+ ). Zit er zelfs over te denken om hem onderweg te laten vriezen, dan kan het daar langzaam ontdooien en blijft het hopelijk voldoende koel.
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:02

In NL hadden wij ook eentje die alleen koelde en dat kon doen op 12V/220V en zelfs op gas, maar dat hebben wij nooit gebruikt.
Hier is het heel normaal dat ze ook kunnen vriezen, maar weet eigenlijk niet of ze dat in Europa ook verkopen, zal toch wel?
Wij nemen ook altijd koelboxen mee met ijs maar als je dan en je drankjes en je eten koel moet houden, is het weleens puzzelen. Ik ben erg blij met deze uitbreiding van de kampeer uitrusting.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:33

Of kom onze kant op; in maart wordt het dan wel herfst, maar nog prima kampeerweer hoor!! :+

Qua internet; de hotspot van de telefoon gebruiken idd? Of is dat geen optie? Wij hebben bijvoorbeeld thuis al niet eens wifi, dus wij doen niet anders. Maar wij gebruiken ook niet zoveel internet hoor, dus misschien is dat voor jullie niet handig.

Wij hebben met de kerst voor het eerst met onze nieuwe kamp set-up gekampeerd en we hebben me toch een storm over ons heen gehad! Zelfs de locals waren onder de indruk. Maar alles is blijven staan en het bed was nog zo goed als droog, dus het is goedgekeurd :D

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:51

Goof schreef:
Alsof overmatige regenval ophoudt bij de grens :+

Nee hoor! Wij zijn het afgelopen weekend hier in Queensland ook zowat weggespoeld. En wij kamperen vrij basic.... Het enige voordeel is dat het hier dan wel gewoon 27 graden is dus behalve tig keer kletsnat geregend, hebben we het niet koud gehad.
[ img ]


@1234: Je hebt van die zelfopblaasbare matjes die je heel klein kunt oprollen. Sowieso zijn de meeste wandelmatjes lichtgewicht dus behalve ruimte nemen ze weinig gewicht in beslag in het vliegtuig. Ik stop dat soort dingen altijd aan de buitenkant van mijn rugzak in de flightbag, maar ik reis nooit met een koffer (heb er niet eens een) dus weet niet hoe je dat met een koffer kunt oplossen.

Edit: foto toegevoegd.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:48

Ik wilde dus een camping koelkast/vriezer aanraden, maar zie net dat dat exact hetzelfde is wat ikke adviseert. Nooit geweten dat je dat een compressor diepvries noemt :')
Wij hebben idd ook zoiets (lokaal merk van hier) en voor ons werkt het prima. Zolang je rijdt, draait hij op stroom van de auto en als we op de kampeerplek zijn, gaat hij (nu nog) op netstroom van de camping.
Voor als je dat niet hebt, kun je denken aan een zonnepaneeltje (wordt onze volgende investering) of een generatortje. Voor ons werkt het ook wel als we overnacht staan om het ding gewoon uit te zetten, maar wij gebruiken hem niet als diepvries, meer als koelkast. Ik durf dus niet te zeggen hoelang iets bevroren blijft daarin. Als ik echter zie hoelang ons ijs bevroren blijft in de gewone ouderwetse koelbox (bij 30 graden) dan denk ik dat je best een eind komt.
Voor de zekerheid hebben wij wel altijd een starterpack voor de auto bij ons (of de boot), just in case ;)

BTW; Toen we nog in NL woonden, hadden we een ouder model 'camping koelkast' via Marktplaats van iemand overgenomen voor iets van 30 euro ofzo.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:51

Leuk Black_kelpie (toepasselijke hond ook bij je boktnaam :+ )

Hier gaat het eea aan kampeerspullen eruit. Niet omdat we gaan stoppen maar omdat we zo idioot veel hebben. Wij sparen tegenwoordig tenten, Haha!!
De rooftopper en de grote tent gaan eruit, de swag & gazebo blijven en dan willen we zijkanten voor de gazebo kopen en een extension voor de luifel die op de auto zit.
Iemand in dit topic in Queensland Australië O:)

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:35

In Nederland hadden wij idd ook een camping koelkastje die op stroom & gas kon draaien (volgens mij kon die zelfs op de 12V in de auto), echt ideaal!

Hier hebben we deze: https://www.bcf.com.au/companion-xero-fridge-freezer-45l/424725.html
Deze kan niet op gas, maar over het algemeen hebben we wel stroom en voor de volgende zomer willen we investeren in een zonnepaneeltje. Sowieso draait hij in de auto onderweg altijd. Deze maken eigenlijk geen herrie. Zoiets zal in NL ook wel te krijgen zijn denk ik?

Als we helemaal stroomloos zijn, nemen we vaak een gewone ouderwetse koelbox mee, zoiets als dit: https://www.bcf.com.au/frostbite-chest-cooler-73l/293809.html#q=esky&segment=4&page=1
Drankjes (blikjes/flesjes) onderin, ijsblokjes eroverheen en dan evt eten er bovenop leggen. Blijft hier (bij 35+ graden) ongeveer een dag goed, daarna moet je het water eruit laten lopen en ijs bijvullen (als je je spullen echt koud wilt houden).
Je moet alleen in de gaten houden dat het ijs wel gaat smelten in de loop van de dag dus dat je eten goed (vacuum) verpakt moet zijn. Of in een Tupperware bakje oid doen, zodat het gaat drijven.
Verdronken kaas smaakt een beetje… euhmm… apart zeg maar :')

Wat leuk Joanne! Klinkt als een superplekje! en maar 40 minuutjes rijden, dus dan kun je heel makkelijk 'even' een weekendje gaan ook. Veel plezier ervan! Foto's!! :))

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:54

Gefeliciteerd Joanne! Op naar vele gezellige zonnige zomers!!

Valt altijd tegen he Avelien! Goede reis alvast!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:56

Josien_ schreef:
Hoop dat het niet te veel regent, maar hebben jullie nog tips voor kamperen in de regen :Y) .

Wij zorgen altijd dat we de partytent en de luifel opzetten en hebben meestal ook wel een extra dekzeil bij ons om evt de leefruimte wat te vergroten. Kleding in de cabine van de auto laten zodat je in ieder geval droge kleren hebt om aan te trekken (droge sokken!) En verder; mooie autoritten maken met hier en daar een bakkie koffie op een leuke plek :+

Leuk Avelien! Geeft altijd een gezellig effect dat soort lichtjes!

Haha Ikke, wat een luxeprobleem! Wel leuk altijd om op die manier van locals tips over de omgeving te krijgen!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 00:55

Zo’n model tent is echt ideaal Avelien! Heb zelf ooit de goedkope Gamma-versie gehad, die is helaas tijdens de eerste trip al kapot gewaaid...

Oeh MalaQ, opknap project, leuk!! Foto’s!!!!

Wij gaan misschien over twee weken nog even een weekendje weg. Net voor we naar NL komen, gewoon omdat het kan :+ (en omdat ik twee weken NL niet als vakantie vind tellen O:) )

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:19

Ik kan de foto’s niet zien... -O-

Als we maar voor een kort weekendje gaan, staan we meestal zo:
[ img ]

Blijven we wat langer, dan zetten we er een partytent overheen:
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:35

Meestal gaan we idd met de boot erop uit ja! Als we over twee weken gaan, moeten we nog even kijken of het wel de moeite waard is; tis een uurtje of 5 rijden waar we heen willen en je kan daar ook goed land-based vissen. Plus dat we een week later naar NL vliegen dus wil ik niet teveel opruimwerk hebben als we terug komen :=

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:52

Taffje schreef:
Wij hebben er een gehuurd voor dat we de Holtkamper kochten.
Vond het lekker reizen maar ik vind het een nadeel dat je als je weg wilt je hele hebben en houden mee moet nemen. Daarom zijn wij uiteindelijk voor de Holtkamper gegaan ipv een camper.

Dat vinden wij idd ook het nadeel van een camper oid. Naast de swag hebben wij ook nog een daktent en ondanks dat ik het een geweldig ding vind, gaat hij (met pijn in mijn hart) toch in de verkoop. We gebruiken hem gewoon te weinig, want als we de boot meenemen is het niks omdat we dan de auto nodig hebben om de boot in het water te gooien en je dan dus echt alles moet inpakken elke dag. Maar ik zal hem wel missen….
Dit was een spontaan weekendje surfen aan de kust. Zaterdagochtend instappen, even langs de slager & de slijter en 's avonds zaten we lekker spareribs te roosteren bij het strand met een koud biertje erbij:
[ img ]

Kroatie <3 Zulke fijne jeugdherinneringen aan kamperen in Kroatie!

Gave tent MissToseland!! Daar heb je idd wel ruimte genoeg in. Mooi ding hoor!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 04:26

Jullie schieten aardig op dan of niet Joanne? Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Voor je deur: een binnendeur nemen en die dmv verf/lak weerbestendig maken, is dat wat?

Ik heb eens gekeken naar die Holtkampers, die zijn leuk zeg!! Ik ken het merk niet, maar wat is dat gaaf. Wij staan hier op elke kampeerbeurs ook verlekkerd bij de campertrailers te kijken. Maar de boot gaat toch voor en de auto heeft maar 1 trekhaak :')

@Ikke: wij komen vaak zat op plekken waar aangegeven wordt dat het voor caravans niet toegankelijk is, alleen 4WD met evt high clearance 4WD campertrailers. Maar goed, wij wonen niet in Europa.

Wij hebben een plekje voor volgend weekend geboekt. De schoolvakanties beginnen dan net, dus voor de zekerheid maar gereserveerd. Krijg al helemaal zin als ik naar de foto’s op de website kijk. Lekker basic en afgelegen:
[ img ]

[ img ]

Hadden nog een dingetje; ik had eigenlijk een andere camping geboekt maar nadere inspectie van de website leerde ons dat dat een naturisten camping is :oo
Nou heb ik daar helemaal niks tegen hoor, ieder zijn ding. Maar ons ding is het niet zo, dus heb een andere geboekt en zal deze morgen even afbellen.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, Earth, F_inley, Kimmie235, lucifertje, mvdende, redbutton, Sannek90, secricible, sietske83 en 80 bezoekers