Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
willemieke
Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:56

__Marloes schreef:
Paar pagina's terug las ik dat dag handig was, mocht je met een lekke band staan is die altijd dichtbij en hoef je de halve auto niet uit te laden. Niet doen dus :')
In juni krijgt mijn auto een grote beurt en apk, dat komt iig mooi uit zo voor vakantie! Tsja je eerste keer kamperen en alles loslaten valt niet mee :') op een vliegtuig stappen en weten dat er op plaats van bestemming alles klaar staat is wel wat anders. Heb het idee dat ik zoveel moet regelen nu haha


Nou hier een fanatieke kampeerder die altijd het reservewiel bovenop legt!
Je kan langs de snelweg niet je hele achterbak leeghalen als je een klapband krijgt. Het zou je maar gebeuren.
Kleine moeite om het gat vh wiel op te vullen met iets anders. Boeken, schoenen, luchtbed verzin het maar. En het reservewiel bovenop of goed voor de hand te hebben.



willemieke
Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:00

[
__Marloes schreef:
Paar pagina's terug las ik dat dag handig was, mocht je met een lekke band staan is die altijd dichtbij en hoef je de halve auto niet uit te laden. Niet doen dus :')
In juni krijgt mijn auto een grote beurt en apk, dat komt iig mooi uit zo voor vakantie! Tsja je eerste keer kamperen en alles loslaten valt niet mee :') op een vliegtuig stappen en weten dat er op plaats van bestemming alles klaar staat is wel wat anders. Heb het idee dat ik zoveel moet regelen nu haha


Nou hier een fanatieke kampeerder die altijd het reservewiel bovenop legt!
Je kan langs de snelweg niet je hele achterbak leeghalen als je een klapband krijgt. Het zou je maar gebeuren.
Kleine moeite om het gat vh wiel op te vullen met iets anders. Boeken, schoenen, luchtbed verzin het maar. En het reservewiel bovenop of goed voor de hand te hebben.[/quote]
En hoe leg jij dat wiel dan bovenop vast?
In een sedan nog niet zo'n punt maar in een station zou ik niet graag zo'n projectiel bovenop de bagage hebben liggen. Je zult het anker maar uit moeten gooien.........[/quote]

Helemaal aan de zijkant vd kofferbak. Links of rechts en dan klemzetten. Koelkastje ernaast bv. Vertikaal en tegen de achterklep aan.
Ik heb goed mn best gedaan op mn drie broedjes dus ben ook wel zo slim om het reservewiel niet los bovenop de bagage achter hun nekjes te leggen ;)

Overigens laten wij de bagage sowieso niet boven de achterbank uitsteken tenzij er een bagagerek inzit ;)

Overigens hebben we hem ook weleens bovenop de vouwwagen. En de krik ook natuurlijk..

willemieke
Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:45

Ik kampeer al mijn hele leven met een tago vouwwagen. Gekocht door mijn ouders toen ik klein was en nu ruim 30 jaar later kampeer wij er met ons gezin mee.
Een dubbelklepper met wel 10 slaapplekken. Wij zijn met zn vijven en 2 honden gaan ook wel eens mee.
Wij hebben dan ook echt minimaal 100m2 nodig met voortent en luifel.

Het grote voordeel vinden wij dat je wel het echte tentgevoel hebt maar meer ruimte. Wij hebben met die dubbelklepper ook 2 tweepersoonsbedden. Met een vouwwagen, die van ons staat op autobanden, kan en mag je, bv in frankrijk, harder rijden dan met een caravan. En dat scheelt ook.
Ik kan hem ook alleen met mn dochter van 9 opzetten.

willemieke
Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:49

Imre schreef:
Taffje schreef:
In mei hebben we voor het eerst Tsjechië bezocht en ik vind het geweldig.
Wij zaten tegen de Poolse grens aan en zijn tot Praag geweest maar ons werd het zuiden aangeraden dus die kant gaan we de volgende keer op (mogelijk volgende week als het geen Spanje/Portugal wordt).


Wij zijn twee jaar geleden in West-Bohemen geweest, met nog wat uistapjes naar Zuid. Ik zit nu te kijken naar campings die wat zuidelijker liggen, zodat we die regio wat uitgebreider kunnen bezoeken. De campingprijzen vallen me trouwens vies tegen. Had er gisteravond eentje voor 24 euro per nacht voor 2 personen en een auto en een tent. := Dat betaal ik in Zweden ook... Maar goed, het eten en de uitstapjes in Tsjechië zijn wel veel goedkoper dan in Scandinavië, dus daar gaan we dan wel wat op besparen.


Wij zijn eerst naar noord geweest en het jaar erop naar het zuiden. Maar wat een verschil! In het noorden waren de prijzen veel lager, we zaten in het reuzengebergte, en hadden we veel meer het gevoel in het echte Tsjechie te zitten.
Het zuiden vonden wij velen malen duurder en heel veel commerciëler. Het is ons enorm tegen gevallen. Terwijl we echt verliefd op het noorden zijn geworden.

willemieke
Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:24

Wij zaten in Vchlabi reuzengebergte.
Bij camping euro air. Ik hoorde dat die nu dicht zat maar er zijn daar meer campings in de regio.
Vanuit die doorgaande weg onder het reuzengebergte kan je mooi alle kanten op. Ook het reuzengebergte in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karlos en 92 bezoekers