Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:22

:wave: ik stip even! Ga van de zomer voor het eerst echt kamperen dus ben het topic vanaf pagina 1 aan het lezen. Man wat een gave avonturen komen er voorbij! Weet nog niet goed of het wat voor mij is maar iedereen denkt dat het mij alleen maar mee kan gaan vallen. Iets met alle horror scenario's voor ogen zien enzo :')

Mijn enige kampeerervaring is als puber met vriendinnen een week op Terschelling in een huurtent (alleen maar regen gehad, tent lek en ga zo maar door -O- ) en in een caravan een heel weekend op een festival. Deze zomer willen we 3 weken vrij vragen en de auto pakken richting Zuid Frankrijk (cote d'azure) en dan kijken waar we belanden. Ik kreeg al op m'n donder dat ik teveel aan het plannen ben want ik had al verzonnen om vanaf Nice de boot te pakken naar Corsica en daar een paar dagen te zijn en vervolgens de boot naar de Toscane te pakken en daar verder te reizen :') ik vind het enorm leuk om een vakantie te plannen en allemaal al uit te zoeken wat er te doen is, dat loslaten valt nog niet mee :')
Tips zijn zeer welkom! We vertrekken eind augustus en dan willen we 3 weken vrij zijn, maar wie weet ga ik na 5 dagen al wel gillend naar huis! Ook inpaktips zijn altijd welkom want ik heb niet zo'n super grote auto (Opel Corsa uit 2009... maar het is dit of een aygo dus dan is de keus al snel gemaakt). Gelukkig ga ik met iemand die wel ervaring heeft :') oh we gaan overigens met een tent maar willen wel stroom hebben. Dus niet heel erg primitief, maar ik vind de tent al primitief genoeg haha


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:13

Emmaa_ schreef:
Corsica is mooi! Kan het zeker aanraden als het in je plan past. Wel rekening mee houden dat boten vanuit Nice best wel eens vol kunnen zitten en dat het geen goedkoop grapje is. Boot is relatief duur, op het eiland is het niet goedkoop en omdat het steeds toeristischer wordt zitten campings vaak vol of zijn ze erg fors aan de prijs. Wij hadden uiteindelijk echt nog geluk dat we op onze standaard camping terecht konden, want het was echt enorm druk.

Ook in september? Ivm werk is het voor ons het handigst laat te gaan, nu was eerst de bedoeling midden augustus te gaan maar zag dat dan alle zwarte zaterdagen dan zijn... ons plan is om 27 augustus erheen te gaan en vakantie te hebben t/m 18 september. Las ook wel dat je vanaf meer plekken in Frankrijk de boot kon pakken?

Voor alsnog denk ik dat ik Frankrijk zelf al wel boeiend genoeg vind, mocht Corsica toch niet lukken of wat dan ook kunnen we natuurlijk ook nog naar Spanje/Italië gaan! Waarschijnlijk dan Italië, hoewel ik nog nooit in het binnenland van Spanje ben geweest maar Italië lijkt mij zo gaaf!

Ik ben bij, heb wel enkele handige tips gelezen voor lange autoritten (reservewiel tussen achterbank en voorstoel leggen, losse spullen in krat/box doen, flesjes water mee ed) maar wat zijn nog meer dingen waar je niet aan denkt de eerste keer als je zo lang weg gaat met de auto maar die wel handig zijn? Moet sowieso nog dingen aanschaffen die verplicht zijn in de auto in Frankrijk, maar er zijn vast en zeker nog wel dingen die heel handig zijn maar waar je niet aan denkt :p .


Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:17

Paar pagina's terug las ik dat dag handig was, mocht je met een lekke band staan is die altijd dichtbij en hoef je de halve auto niet uit te laden. Niet doen dus :')
In juni krijgt mijn auto een grote beurt en apk, dat komt iig mooi uit zo voor vakantie! Tsja je eerste keer kamperen en alles loslaten valt niet mee :') op een vliegtuig stappen en weten dat er op plaats van bestemming alles klaar staat is wel wat anders. Heb het idee dat ik zoveel moet regelen nu haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:37

:wave: nou na me een half jaar geleden ofzo hier te hebben gemeld en genoten van de jaloersmakende foto's afgelopen weken hier in dit topic zit ik eindelijk rustig aan al m'n kleren te pakken voor mijn eerste kampeer avontuur.. eergisteren ook een soort van "planning" gemaakt. Naja, noem het meer een plan. Niets staat vast, maar tis wel al leuk om te kunnen kijken wat we een beetje kunnen gaan doen! Nog 8 dagen werken achter elkaar en dan ga ik eindelijk ook, we rijden dan die nacht/morgen eindelijk weg :):) het enige wat we willen is goed weer, omdat we nog niets geboekt hebben kan het zomaar zijn dat we de hele andere kant op gaan als we verzonnen hadden.. maargoed hierbij de "planning"

Stop 1: tussen Nancy en Dijon (Bannes, Haute Marne Frankrijk)
Stop 2: tournon-sur-Rhône (Ardèche Frankrijk)
Stop 3: Fréjus (Var, Cote d'Azur, Frankrijk)
Stop 4: Genoa (Italië, rijden we via Monaco heen)
Stop 5: Gardameer (Italië uiteraard ;) vanuit daar dagje Verona en Venetië, evt Milaan)
Stop 6: meer van Genève (is nog niet helemaal zeker.. dus alternatief is welkom!)
Stop 7: Ardennen mits het weer het toelaat

Hier willen we in totaal max 3 weken over doen, omdat we goed weer willen hebben en we nog niets geboekt hebben zijn we vrij waar we precies heen willen dus precies kijken we nog.. en dat word dan ongeveer dit rondje

[ img ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:50

Leuk, het word weer wat drukker hier! Stiekem wel een beetje jaloers op alle mensen die afgelopen weekend/week hebben gekampeerd in Nederland, ik heb helaas alle dagen moeten werken... wat moet het een heerlijke “voorzomer” zijn!

Inmiddels hebben wij eindelijk goedkeuring voor onze vakantie dus het plannen van onze vakantie kan ook een beetje beginnen. Vorig jaar hebben we niet gekampeerd (net nieuw huis gekocht, te laat vakantie aangevraagd enz) dus hadden we lui gekozen voor een week all inclusive in oktober. dit jaar hebben we in juni 1 week vrij en in augustus 2. Half tot eind augustus en dan willen we gaan kamperen, midden in de zomerdrukte dus... wat ik daarvan vind weet ik nog niet helemaal, maar had helaas geen keuze meer... iemand ervaring met het zonder boeken van camping midden in de drukste weken? Wij gaan met een tent, is dat bij voorbaat al kansloos? En met het rijden naar Zuid Frankrijk op de zondag na zwarte zaterdag? Is het dan wel een beetje te doen? We willen die zondag dan max 6 uurtjes rijden.

De plannen beginnen nu dus wat vorm te krijgen... eerste stop heb ik nog geen idee, daarna wil ik misschien stoppen in de buurt van roussillon, Gorges du Verdon wil ik écht niet overslaan dit keer en Frankrijk eindigen in de buurt van Nice/Monaco. Daarna richting Italië. Dagje Genua waarschijnlijk ivm onwijs gaaf aquarium, iemand met camping tips in de buurt? Daarna wil ik iets zuidelijker gaan. Vorig jaar zijn we bij Rapallo (Portofino, wat een pareltje!!) geëindigd maar nu willen we wel wat anders zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:44

benangelique schreef:
Hahaha morrie, lekkere actie!

Half augustus is het in Frankrijk nog wel druk, de laatste regio in Nederland zit er ook nog.
Zeker rondom de verdon is het niet te doen om zonder boeken te gaan, tenzij je bereidt bent wat verder van de verdon af te zitten, in artignosc bijvoorbeeld

We willen 11-25 augustus gaan, iets verder vanaf zitten vinden we geen probleem. Enige eisen die wij stellen is een plekje met evt een beetje schaduw, stroom, ergens waar we afkoeling kunnen zoeken (zwembad, beekje/rivier, zwemplas, ik ben snel tevreden) en een redelijk sanitairgebouw. Grote camping vol Nederlanders hoeft niet, 2 jaar geleden hebben wij ons ook prima vermaakt op echte doorreiscampings voor een paar dagen...

Hoe is de Côte d’Azur in die tijd? Omgeving Nice...

Hahaha Morrie, dat is balen! Al die moeite voor niets!

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:01

Live vanuit de camping

[ img ]

[ img ]

Na 2 dagen twijfelen toch nog besloten 2 dagen weg te gaan... om de nieuwe tent en koelbox (compressor/hybride) te testen. Nou wat een luxe! We drinken nu koude wijn, echt lekker alsof het thuis uit de koelkast komt, en een tent waar we lekker in kunnen staan met luifel... als God in Frankrijk, letterlijk :D zitten in Drancourt, maar het is overal nu heerlijk weer natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:30

ikke schreef:
Dat ziet er goed uit en ja, als je de koelkast van thuis meeneemt, mag je ook thuiskoelkast prestaties verwachten!

Welke heb je? Er loopt ergens een topic van iemand die zoiets in een werkbus wil. Niks zo goed als eerste hands ervaring :D
Moet nog even overtuigd worden dat kwaliteit niet aan alibaba-prijsjes komt :D

Als deze vraag ging over mijn post nav hybride compressor koelbox, wij hebben om dit uit te testen niet zo’n hele dure gekocht, 200 euro. De goedkoopste die er zijn dus, https://www.vrijbuiter.nl/tristar-koelb ... et-zilver/ . Hij gaat bij ons in de tent op gewone stroom maar de terugweg heeft hij in de auto op stroom gezeten. We vertrokken geloof ik rond kwart voor 11 van de camping en we kwamen rond 19 aan thuis en de spullen waren heerlijk koel nog! Nu scheelt het natuurlijk wel dat dan alle spullen koud zijn dus hij niet verder hoeft te koelen, dat duurt heel lang. Ook maakt deze een veel minder vervelend geluid als een gewone elektrische koelbox die niet op normale stroom gaat, maar alleen op de sigaretten aansteker.
Op de terugweg trouwens 2 grote stops gehad (bijna 3 uur rondgelopen in het grootste aquarium van Europa en nog “even” langs de hypermarche) dus hij houd het zolang je de klep niet open zet nog best lang koel. Het enige is dat het een zwaar en groot onding is. In een werkbus maakt dat natuurlijk vrij weinig uit, maar in onze Skoda fabia was het wel daardoor Tetris om de binnenspiegel vrij te houden. Maar als deze stuk gaat gaan wij wel een nieuwe kopen, het is de investering echt wel waard! Ook een duurdere wat mij betreft

Ik ga ook even die camping in de Jura opschrijven! Wij gaan half augustus dus nog 2 weken en willen rustig aan naar zuid Frankrijk gaan, Jura waren we vorig jaar doorheen gereden en was mooi! Wie weet dus een leuke stop voor op de heenweg, dankjewel!!

Ook een aanrader voor mensen die rondtrekken vond ik het gebied waar wij 2 nachten zaten. Stoppen niet veel mensen, maar is wel mooi! Picardië, wij zaten bij st. Valery-sur-mer in de buurt. Heb je in de omgeving veel te doen! Vanaf ons (omgeving Breda) ook maar 3,5 uur rijden. Zijn veel chateaus in de buurt, Amiens schijnt ook leuk te zijn. Op de terugweg zijn we nog langs het grootste aquarium geweest van Europa dus, een dikke aanrader als je daar van houd! Is in boulonge sur mer, Nausicaá.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:22

Pikkepor schreef:
Zo, wij zijn gister weer terug gekeerd na 4 dagen regen in de Ardennen. We zouden eigenlijk tot woensdag blijven, maar ze voorspelde alleen maar regen. Dan grijp je je kans wel om droog in te pakken en naar huis te gaan zodra het kan. Zeker als je gaat om lekker te gaan wandelen e.d.

Wat balen! Ja het weer zit nu niet mee he zo in België/noord Frankrijk??

Wij zijn afgelopen zondag vertrokken richting het zuiden, inmiddels voor de 2e nacht in Fréjus. Altijd goed daar! Eerste stop wilde we in het champagne gebied stoppen, omdat we daar geen camping naar ons zin konden vinden doorgereden naar de Bourbogne, in de buurt van Beaune. Wat een leuke omgeving!! Omdat we beide wijnliefhebbers zijn ook bij Chateau du Pommard een wijnproeverij en rondleiding gedaan, wat ik weer niet iedereen aanraad maar voor ons heel leuk. Omdat het weer tegen viel toch maar na 2 nachten doorgereden, naar Carpentras. Daar een camping die 3x niets was.... dus na 1 nacht weg gegaan, de volgende dag een tour bij Domaine de Marotte (Nederlandse wijnboer) gedaan, een dikke aanrader. Daardoor de woorden over de omgeving helemaal teruggetrokken, mooi stukje Frankrijk wederom. We hadden het alleen niet getroffen met de camping, stond allemaal Frans tuig... toch besloten lekker naar het “vertrouwde” Fréjus te gaan, hier staan we op een basic camping het enorm naar ons zin te hebben. Vandaag lekker naar het strand, haven en boulevard geweest. Morgen het oude centrum in en ‘s avonds Luna park. We gaan waarschijnlijk nog 1 keer verkassen, naar omgeving Nice/Monaco. Dus tips voor campings zijn welkom..
Op onze eerste camping waren er heeeel veel kinderen, nu zitten we op een camping zonder animatie, amper kinderen. Heeeerlijk! Halve camping is ook nog vrij, had dat niet verwacht half augustus maar dit is wel echt genieten hoor!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers