Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:44

benangelique schreef:
wij een 2 pits gasstel gekocht dit jaar. 3 pits passen geen 3 pannen naast elkaar merkten we.

Ik zag op het lijstje van de beginnende kampeerder geen stoelen staan. je hoeft geen luxe uit te kiezen, maar 3 weken op de grond zitten wordt je echt hartstikke zat.


Dat hangt dus van de pannen af. Daarom zijn pannen van "kampeersets" altijd hoog en smal, i.p.v. breed en laag. Pannen met een kleinere diameter passen dus ook beter op kampeerkookplaten.


Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:32


Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:34

finnens schreef:
Heeft iemand een tip voor een klein tentje niet te duur maar wel waterdicht dus ook weer geen prut kwaliteit? Ga een weekje festival maar wil niet teveel aan een tent uitgeven omdat ik hang ben dat die kapot gaat..


Hier voor 10 euro

http://www.vrijbuiter.nl/assortiment/zo ... %20Outdoor

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:46

Heeft iemand een tip voor een klein tentje niet te duur maar wel waterdicht dus ook weer geen prut kwaliteit? Ga een weekje festival maar wil niet teveel aan een tent uitgeven omdat ik hang ben dat die kapot gaat..
[/quote]

Hier voor 10 euro

http://www.vrijbuiter.nl/assortiment/zo ... %20Outdoor[/quote]

dan moet het niet gaan regenen want dan loopt alles naar binnen. bovendien heeft deze tent geen binnentent. niet fijn qua ongedierte[/quote]

Ze wil niet teveel geld uitgeven i.vm. evt. schade aan de tent......

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:50

vuurneon schreef:
Wij hebben geluk! Ruimte tussen de twee bedden in de caravan is 63 cm, campingbedje is 60 cm breed dus als het goed is, is ons probleem opgelost en slaapt hij tussen ons in, in zijn eigen bedje :)
Bedje moet nog gekocht worden, dus als mensen nog tips hebben voor een merk dat goed is en vooral makkelijk weer in te klappen is? Graag :) (budget, 100 euro)


Tip - koop een Deryan bedje.
Helemaal afsluitbaar en kun je OP een hed of bank zetten.

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:45

Esther_ schreef:
Vannacht thuis gekampeerd om het matras van de vouwwagen uit te proberen, kan niet wachten om op vakantie te gaan. Moet alleen nog een oplossing zoeken voor het harde matras.
[ [url=m/nf1dNF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Koop een topper

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:46

SdaphneS schreef:
Waar slapen jullie allemaal op?
Wij hebben luchtbedden, maar ik vind dat altijd zon gedoe met stroom aangezien we een tent hebben.


Stroom voor je luchtbed? Euh, het oppompen met voetpomp of dubbelslagpomp is toch een van de charmes van kamperen?

Jaren met mijn man op tweepersoons luchtbed in aanelkaar geritste slaapzakken.

Nu al aantal jaren een caravan trouwens.

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:27

Marije_jiplover schreef:
Wij slapen op zelfopblazende matjes.
4 jaar terug in Denemarken nieuwe gekocht, waren daar toen in de aanbieding. Slaapt echt heerlijk en wij kamperen ook zonder stroom met de tent. Vind ze echt ideaal.


Hoe dik zijn die? Ik krijg zo'n last van mijn heupen van die matjes. Zijn blijkbaar niet geschikt om op de zij te slapen. Mij krijg je echt nooit meer op zo'n matje


Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:37

Googel schreef:
Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik voor de eerste keer naar een festival. Hier zal ik ook gaan kamperen. Tot nu toe heb ik enkel gecampeerd voor 1 nachtje. Ik gebruikte steeds een 2 persoonstentje waar we met z'n tweeën in sliepen. De bagage moesten we aan onze voeten leggen, wat voor 1 nacht wel oke was. Nu ga ik 5 dagen en zoek dus alternatieve of tips. Heeft er iemand tips voor camperen en bagage opbergen?


In de zomer gebruik je natuurlijk niet zoveel kleren. 5 onderbroeken, 1 bh, 1 lange broek, 1 korte broek en 2 shirtjes? Verder 2 handdoeken? Op een festival hoef je je toch niet twee keer per dag te verkleden?

Slaap je op een luchtbed? Kun je natuurlijk je kleren eronder leggen. Ook kun je je kleren in een sloop doen en als hoofdkussen gebruiken. Schoenen kun je gewoon voor de tent zetten. Succes

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:11

Swah schreef:
Dag allemaal, ik breek even in om om tent-tips te vragen; ik zoek een ruime 2p die (heel) licht is en (super) makkelijk op te zetten. Hebben jullie misschien tips qua merk/model. Alvast veel dank!!
Oh voor een festival trouwens, dus hoeft niet megagroot maar wel prima voor 2 personen en liefst niet mega laag.


Paar vraagjes. Maximale budget? Wat is megalaag? (kruiphoogte?)

Voor 2 personen kun je het beste een driepersoons tent kopen.

Is dit te laag bijvoorbeeld?
https://www.decathlon.nl/tent-2-seconds ... 47895.html

https://www.decathlon.nl/tent-arpenaz-3 ... 47890.html

Hier heb je genoeg keus:

https://www.obelink.nl/tenten/festivaltenten.html

https://www.obelink.nl/eiger-3.html?cat ... _id%3D9527

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:05

Zie net nieuwe folder van de Aldi.
Vanaf 22 april hebben ze ook tenten te koop

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:59

Miran schreef:
Meelezer meldt zich :) .

Wij kamperen al jaren, we hadden een kleine tunneltent waarin we ons net met stoeltjes in de voortent konden wringen met slecht weer. Omdat deze echt op is en we ondertussen een dochter van 9 maanden hebben, hebben we ondertussen een wat grotere tunneltent gekocht. Vandaag even opgezet, goed dat we even geoefend hebben maar uiteindelijk stond hij keurig :+ .

Wij houden van basic met enige luxe, dus wel goede stoelen mee, maar het hoeft allemaal niet te gek. Meestal staan we 4 tot 7 nachten op een camping en trekken dan verder, afhankelijk van de omgeving.

Omdat dit onze eerste keer kamperen met een klein kind erbij wordt, moeten we wel, buiten de grotere tent, het een en ander aanpassen. Ten eerste gaan we electra gebruiken, omdat we iig een koelbox op stroom willen ipv koelelementen, en ook zekerheid willen hebben dat we altijd een goed opgeladen telefoon bij de hand hebben. Ik zag het een en ander over kabel voorbij komen, maar we twijfelen vooral nog over de lengte, wat is reëel?

Verder ben ik erg benieuwd naar tips en tricks met zo'n kleintje erbij. Wat moeten we vooral niet vergeten? Is er een reden waarom ik geen luiers zou moeten kopen in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk? Kan ik kraanwater in die landen gewoon gebruiken voor haar flesjes, deels ongekookt?
Is het nog handig om haar slaapgedeelte meer te verduisteren? We willen in juni weg, dus dan is het zeker nog licht als ze gaat slapen. En hoe kan ik haar het beste warm houden met koudere nachten?


Jullie meisje is in juni dus 11 maanden? Hmmm, betekent dus dat je ogen rondom moet hebben. Waar schijnlijk is ze dan al aardig "mobiel" = tijgeren/rollen/kruipen.
Zorg dus voor een plek waar je haar veilig kunt "parkeren" als je zelf even de handen vrij wilt hebben. Zoals tijdens tent opzetten. Een campingbedje is daarvoor ideaal. Dat is dan haar speelplek en 's nachts en tijdens dutjes kan ze er natuurlijk in slapen. Ligt ze ook gelijk van de grond en dus warmer. Ook kun je er gemakkelijk een muggennet over heen spannen, zodat ze niet gestoken kan worden.

Zorg er nu al voor dat ze de box gaat zien als haar eigen speelplek. Ik weet dat veel babies/dreumessen de box op een gegeven moment niet meer zo leuk vinden (was hier ook zo rond de 10 maanden). Ik zette dochter dan gewoon in de box en ging zelf op de bank zitten een boek lezen. Zo van jij hebt jouw speelplek ik heb de mijne. Dochter huilde dan 5 min en dacht dan: hmm het helpt niet, laat ik maar gaan spelen. En zij heeft zich altijd prima zelf kunnen vermaken (is ondertussen 20). Jongste vond dat moeilijker en huilde meestal 10 min (zag haar zus natuurlijk). Zij vond zelf spelen moeilijker. Maar ik wilde ook wel eens rust.

Over warm slapen. Lekker slaapzak aantrekken natuurlijk. Neem een winter-en zomerslaapzak mee.

Over water in het buitenland kan ik je niks zeggen. Nog nooit geweest met de kinderen. Wel met boot weggeweest zonder koelkast in de zomer. Dan maakten we flesjes met water uit fles of pak.

Als je trouwens niet hele dagen op pad bent kun je denk ik toe met een simpele buggy om haar in te vervoeren. Kun je ook als kinderstoel gebruiken tijdens het eten.

Succes en veel plezier

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:09

Miran schreef:
Ik wil zo'n bedje: https://www.baby-dump.nl/producten/camp ... luxe/1564/

Lekker compact, ook voor in de auto, want dat is nog wel een dingetje, we kregen de Outlander samen ook al vol :+ .
Zo'n badje is een goed idee, daar ga ik even naar kijken! Had van iemand wel de tip gekregen voor op stal, maar even niet doorgetrokken naar de camping...


O, ja. Die heb je tegenwoordig inderdaad ook (hadden ze nog niet toen onze kinderen baby waren).

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:38

ClauH schreef:
Ik heb een camper busje dus ik wil het liefst een dorpje op loopafstand zodat de bus kan blijven staan. Zwemwater op loopafstand waar ook de hond in mag zwemmen en een mooie omgeving om in te wandelen. Lijkt simpel maar de hond en alles op loopafstand is een lastige combinatie ben ik achter gekomen...
Als je ipv het gardameer een kleiner meer kiest of de bergen denk ik dat je je tent wel kwijt kunt. Maar wil je een populaire toeristische bestemming dan wordt het misschien toch wel lastig...


Ideetje - vouwfietsen mee? Is je actieradius net wat groter dan lopen.

O, wacht is al genoemd zie ik.

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:42

black_kelpie schreef:
idinn schreef:
Haha net zoals mn ma voorstelde de waterkoker mee te nemem om koffie te maken... met wildkamperen :')

Ja mam die plug ik in de dichtstbijzijnde boom :+

:') Herkenbaar. 3 weken zonder stroom schijnt überhaupt niet te kunnen. En geen heet kraanwater in het wild... Hoe moet je dan afwassen??? :Y)

Veel plezier Annash!


Euh, gewoon water koken in een fluitketel?
Op de gaskookplaat dus.

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:29

Wat je ook kunt doen is een oude slaapzak om het luchtbed doen.
Een oude tweepersoonsdeken op de grond werkt inderdaad ook.
Of van die dunne zilverkleurige isolatiematjes.

Het gaat er dus om dat je niet de lucht in het luchtbed met je eigen lichaamswarmte hoeft te warmen.
Daar wordt je namelijk heel koud van.

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:04

ikkeniet schreef:
Nog twee weken en dan gaan we onze caravan op een andere camping neerzetten de vorig jaar.
Helaas is die dit jaar gesloten, dus moesten we op zoek naar iets anders.
Eentje gevonden en nu maar hopen dat we er dit jaar blij gaan worden.
De plekken zijn kleiner dan we gewend waren, en ook minder privacy.
Wat ons toch heeft besloten om op deze camping te gaan staan, is dat het voor ons op
vrij korte afstand is van ons werk, woning en de plek waar mijn paarden staan.
Ik sta namelijk alleen op een doe-het-zelf stal, wel bij een boer, maar die vraag ik alleen in noodgevallen om mijn paarden binnen of buiten te zetten.
Maar we waren dan ook wel verwend vorig jaar met groente plekken en een binnenzwembad.

Vorig jaar was ons eerste jaar op een camping, dus veel moeten leren.
Dus nu een vervolg, en ook dingen die we anders willen.
Jongste en wijelf vonden het liggen op de kussens van de bank niet prettig.
Dus voor de jongste al een zelfopblaasbaar matras gekocht.
Nu nog op zoek naar eentje voor ons.
Toevallig had ik plannen om afgelopen zaterdag te gaan kijken bij Karsten tenten.
Is daar vrijdagavond de boel in vlammen opgegaan.
Heb nog wel even voordat we echt blijven slapen, is me nu nog te koud.



Wat je ook kunt doen is een topper over de kussens.
Ik neem aan dat jullie op een dinette (zithoek) slapen?
Hebben wij ook gedaan en ligt echt een stuk beter.

Als je de zithoek altijd gebruikt om te slapen, kun je de kussens thuis laten en een gewoon matras gebruiken

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:35

Euh, in Engeland zijn ook winkels?
Is het niet gemakkelijker om daar KVV (wat het ook maar is) kopen?

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:02

black_kelpie schreef:
Barramundi schreef:
Leuk Black_kelpie (toepasselijke hond ook bij je boktnaam :+ )

Die naam komt niet uit de lucht vallen nee haha :D

Slapen in de Volvo was een gedeeltelijk succes. Lag echt prima, fijn de ruimte en hondje heeft heerlijk liggen ronken. Ik heb maar een paar uurtjes slaap gepakt, flinke kopstoot van paardlief op mijn neus gekregen, en dat deed goed pijn. En het werd al heel vroeg licht, dan slaap ik dus niet meer :+


Je had de ramen even kunnen afplakken met vuilniszakken

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:06

8nnemiek schreef:
Ik heb er ook zo eentje, een vrij dure van Campingaz.
Hij koelt max 20 graden onder de omgevingstemperatuur en dat is meestal gewoon te weinig. In een warm land met 40 graden heb je een drankje van 20 tot 25 graden :+ Koelen duurt ook vrij lang, deze koelboxen hebben geen thermometer en blijven dus dag en nacht door koelen, en maken dan ook constant herrie. Die van ons is vergelijkbaar met een fohn qua herrie.
Ik gebruik hem alleen voor weekendjes weg; dan zet ik hem thuis aan (in een aparte kamer, anders maakt ie te veel kabaal) met de flessen en het eten erin, daar blijft ie een halve dag staan koelen.. en voordat we vertrekken leg ik er nog vier koelelementen bij en dan blijft hij de rest van het weekend koel zonder dat ik hem nog aan hoef te zetten. Koelen doet ie niet geweldig, maar koel hóuden is ie perfect voor!

Om echt goed te kunnen koelen heb je een compressorkoelbox/kast nodig.


Wat je ook kunt doen is een paar pakken sap invriezen en die er in doen. Hoef je hem ook niet vantevoren aan te zetten.

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:31

Dochter is vandaag in Roden geweest. Was grote bende op gegeven moment zei ze. Shoroomtenten werden gewoon afgebroken en in de kar gelegd. Ze was aan het kijken bij een tent, werden zo de laatste twee onder haar neus weggezakt. Er zijn ook mensen die nu een tent zonder stokken hebben. Was haar ook bijna overkomen. Ze had de laatste tent, maar lagen nog 3 zakken met stokken.
Ze heeft 45 min in de rij gestaan voor de kassa.
Ze was mooi op tijd binnen zei ze, want op gegeven moment moesten de mensen buiten in de rij wachten om naar binnen te mogen.
Bij de schoenen was het helemaal een grote zooi. Alles lag op een grote bult.

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:55

In Nederland kan ik je de Klashorst aanbevelen

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:10

Weissjee schreef:
Wij hadden ook niet de meest praktische spullen mee. Een enorme werptent super onhandig in een kleine auto maar anders wilden we niet kamperen :'). Zo ook grote stoelen omdat die inderdaad beter zitten. Alleen kunnen die jammer genoeg niet meer mee. De seat Ibiza weggedaan en een volkswagen T4 campertje gekocht, nu willen we alles in de opbergruimtes kwijt en hebben nu maar hele goedkope stoeltjes gekocht omdat de fijne echt nergens in pastte. Dus die bewaren we voor verjaardagen :)


Wie zegt dat alles ergens in moet?
Die stoelen kun je toch ook plat op het bed leggen? Bij aankomst zet je ze buiten (net als een klaptafel?)

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:56

SusanH schreef:
Wij hebben eierdopjes in de caravan. Nog nooit gebruikt. Maar ja hebben hele ruime kastjes en het weegt niks. Dus alle keuken inventaris gaat mee :j

Enige wat uit onze eigen keuken mee gaat is de Senseo. Maar we hebben al wel gemerkt dit voorjaar dat de Senseo en de kachel niet tegelijk aan kunnen :+


Dat hangt er vanaf hoeveel ampère je maximaal kunt gebruiken.
Is per camping verschillend

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:50

Die willen deken had je dus beter op het luchtbed kunnen leggen, met het hoeslaken erover heen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers