Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:35

Hier ook een stedentrip liefhebber!

Krakau met school gedaan, echt een super mooie stad is dat! Heeft me echt verbaasd. Heel schoon en mooie gebouwen, maar ook het uitgaan is leuk. Verder kan je vanuit Krakau easy naar Auschwitz/Birkenau.

Barcelona al een aantal keer een dag geweest (als reisleiding gewerkt in Blanes).

Aarhus in Denemarken, was op bezoek bij een deens vriendinnetje die daar woont. Ook Silkeborg en Herning gezien toen.

Mijn allerleukste stedentrip: New York City <3 helemaal top gewoon! En natuurlijk het ultieme stedentrip gevoel. Daar raak je niet uitgekeken, was er helaas maar drie dagen.

Ben ook 3 dagen in Miami en 4 dagen in Orlando geweest. Miami heerlijke combi met stad, strand en mooie dikke huizen bekijken. Orlando vooral voor de parken, maar daar zat ook een heerlijke shoppingmall.

Verder staat een paar dagen Kaapstad/Johannesburg op de planning, want ik ga deze zomer drie weken door ZA trekken.

Nu mag ik voor juni een stedentrip uitkiezen met mijn moeder. We zaten eerst op London, maar we zijn overgestapt op Praag. Beide nooit geweest. Wat moet ik zien en zouden jullie kwa dingen doen (3/4 dagen) praag of London kiezen? Of hebben jullie een andere aanrader wat echt tof is?


sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:41

We gaan in juni, dan zal het toch niet meer zó koud zijn? Ik hoor overigens ook wel leuke verhalen over praag maar toch trekt london me ook weer. vandaag gaan we boeken dus moet toch even wat knopen doorhakken..

Rome lijkt me inderdaad ook wel leuk! Maar dat is prijzig of niet?

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:00

Tanya schreef:
Leuk topic!

Ik ben op zoek naar een leuke bestemming om met mijn vriend heen te gaan, een weekend in april...

Heb al redelijk wat steden gezien en wil het liefst naar iets waar ik nog niet ben geweest. Dacht zelf aan Wenen, Sofia, Boekarest, zoiets... Alleen wil liever rond of onder de 200 euro pp blijven.

Krakau! Echt een super aanrader!!


sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:42

CoreMeltdown schreef:
Wij zijn een reisje aan het plannen naar New York, alleen vallen die hotelprijzen me serieus tegen. Het (driedubbele) van steden zoals Londen en Berlijn!

Via reisorganisaties bieden ze voornamelijk hotels in het centrum aan, en ik denk dat daardoor de prijzen zo absurd zijn.

Iemand van jullie een tip voor een betaalbaar, doch fatsoenlijk hotel, eventueel een beetje uit het centrum? (ik ben erg op hygiene gesteld, dus propere bedden en sanitair is een must)

Wij zaten in het skyline hotel! was een erg goed hotel, 5 min lopen van TS.

Verder kan ik zo geen tips meer voor restaurants geven omdat ik daar de namen niet meer van weet.. wel hebben wij in 3 dagen een middag geshopt, een ochtend door central park gelopen, 's avonds vaak naar Times square, we hebben een boottocht tegen de avond gedaan rond manhattan. Wat een aanrader is om op the top of the rock te gaan staan ipv op het empire, dan heb je uitzicht over central park én over heel manhatten incl het empire, dat is zoveel mooier dan het empire niet zien omdat je er simpelweg op staat :)

Verder ook nog naar het 9/11 memorial en het museum, muisstil was het daar. En we hebben een middag naar een winkel gezocht waar mam de eigenaar van kent maar die hebben we niet kunnen vinden dus een kostbare middag verspilt :')

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:33

Sting schreef:
Ik lees even met jullie mee. Ben met een vriendin van plan om een stedentrip te doen. In principe staan we overal voor open (behalve Barcelona), zou fijn zijn als het zuidelijk is ipv nog langer in de kou :P.
We zagen allemaal mooie aanbiedingen, maar vanaf april gaat overal 100 euro bij op... Qua datum/reisdag zijn we ook niet moeilijk, we willen 3 nachten, hoeft niet per se naar een hoofdstad, als er maar wat te zien/doen is. Liefst vliegen + hotel + transfer, maar andere mogelijkheden zijn ook fijn. En dan het lastigste: liefst zo low-budget als het maar kan, onder 150 € zou super zijn!

Krakauuuuu!

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:38

Maar ín Milaan ben je veel duurder uit :=

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:38

mbkaatje schreef:
Auschwitz is toch heel ver weg van Berlijn? Ik ben, toen ik in Berlijn was wel in een ander oud concentratiekamp geweest vlakbij Berlijn. Maar dat was niet Auschwitz

Hah er staat Berlijn is ‘ook’ heel vet :')

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:12

Fietstocht door Krakau is zeer aan te raden! :)

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:40

Ik ga 10-13 dec naar London! 180€ pp, vliegen vanaf Düsseldorf naar Heathrow en zitten op 2 min lopen van paddington station in Westminster. Hebben gehoord dat dit een fijne wijk was :).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie