Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:13

Leuk topic! Ik reis ook veel en heb de afgelopen jaren in een stuk of 7 verschillende landen gewoond, maar nu heb ik voor komende week voor het eerst in mijn leven een hotel geboekt ipv een hostel. En ik hou van planning, op het dwangmatige af. Zou ik dan toch oud worden? _O-

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:59

Gaaf, wat ga je in de Emiraten doen?

Wat mij betreft: mijn mooiste reizen waren de plekken waar ik voor langere tijd ben gebleven. Met name Koeweit heeft een bijzonder plekje in mijn hart :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:50

Psydoxy schreef:
MacDonalds tijdens het reizen is echt not done! Je bent in een ander land om nieuwe dingen te beleven, ruiken maar vooral ook proeven.


Ah, een andere backpackregel die ik al aan mijn laars gelapt heb en ik ben pas 1 dag weg :=

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:54

Xyris schreef:
Hoe ist tot op heden Narya?


So far so good! Maar ik ben echt extreem saai bezig in vergelijking met jullie bestemmingen: ik ben voor het eerst van mijn leven in Berlijn :P En ter verdediging van de Mac: ik woon in Duitsland, dus ik hoef niet persé Duits voedsel te eten tijdens mijn minivakantie, dat krijg ik in het dagelijks leven toch wel. Morgen ga ik naar Sachsenhausen, zal wel behoorlijk emotioneel worden gok ik..

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:01

Zeker wel, Duitsland is zo groot dat de meest zuidelijke bestemmingen veel en veel te ver zijn voor alleen een weekendje! Sachsenhausen is een concentratiekamp, vandaar vermoedelijk emotioneel. Nog geen Auschwitz, maar toch geen fijne plek. En om met een vrolijkere noot te eindigen: ik post een foto en er blijkt een kennis van een vorige buitenlandperiode ook in Berlijn te zijn.. morgen reunie :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 08:23

Darah3 schreef:
Mooie quote: "when preparing to travel, lay out all your clothes and all your money. Then take half the clothes and twice the money".


_O- Ik heb de helft van mijn kleren al thuisgelaten, maar het is toch een enorme berg geworden. Ik heb het altijd koud, dus ik moet drie lagen meenemen :brr:

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:37

Ik ben stiekem wel benieuwd Babeth waar je naar toe gaat.. Pakistan nog steeds?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:42

Dat vind ik een zeer jaloersmakend rijtje, vooral Iran staat al jarenlang heel hoog op mijn lijstje! Oezbekistan schijnt ook wel mooi te zijn als je toch in die hoek zit :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:48

Een tinyhouse? :+

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:58

Babeth schreef:
Minikatje, ik ben nu stiekem wel benieuwd naar je tiny huisje :D


Ik ook! Het ziet eruit als een woonwagen oid?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:58

Xyris schreef:
Ohh, hostels, ja, hoe is dat? Ik stel me echt een oud roestig bed voor in een kamer vol met een hele hoop andere roestige bedden en onbekende mensen. En van die douches waar mensen met hun grote teen hun drol door het putje proberen te duwen. Ik zit er geheid naast, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met hostels!


Sommige hostels zijn inderdaad een tikkeltje aan de vieze kant, maar zo bont heb ik het nooit gehad hoor _O- Mijn favoriete hostel staat op Orkney, dat was mooier en schoner dan menig viersterrenhotel, en dat voor die paar euro per nacht! :+:

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:03

Psydoxy schreef:
Zijn er misschien nog meer Bokkers die naar het meest geisoleerde land ter wereld willen reizen. Helaas moet het met een groepsreis >;) en is backpacken nog totaal not-done. Maar ja, als je het communisme wil ervaren is dat toch echt de plek. Ben me aan 't oriënteren om deze zomer daar heen te gaan, dus mocht iemand interesse hebben......


Dat staat ook heel hoog op mijn lijstje! Maar heb net mijn ticket naar Koeweit geboekt voor dit jaar. Daar komen ook bijna geen toeristen, dus toch nog een beetje bijzonder :P Wel oppassen met dingen doen die het regime verboden heeft, voor je het weet eindig je net als die Amerikaanse student de komende 20 jaar in een dwangarbeiderskamp... -O-

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:45

Picassox schreef:
Ik heb ook mijn reizen geboekt gedurende twee maanden: Transsiberië Expres van Moskou, naar Ulaanbataar naar Beijing. Daarna Jaipur (India), Radjastan, Varanasi, Chitwandu Park (Nepal), Phokara en Kathmandu. Heel erg veel zin in!


Geen verkeerd rijtje! Ga je alleen?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:05

Ik wilde net ook Oost-Europa voorstellen :') Heb je echt alles al gezien daar? _O-

Heb voor volgende maand maar een reisje naar Schotland geboekt. Heb daar ooit gestudeerd, maar al 6 jaar niet meer terug geweest... shame on me! Nu eindelijk naar al die plekken waar ik al heel lang naar toe wil, zin in :D :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:06

Lagonda schreef:
Na lange tijd een reis naar Mongolië voor te bereiden, en achter komen dat het financieel toch niet gaat lukken, maar impulsief een ticket naar Vietnam geboekt voor 3 weken. Ik vlieg naar Ho Chi Minh. Mensen ervaring met Vietnam? Of zijn er toevallig bokkers die er dan ook zijn, of naar toe gaan :) Ik ga in principe alleen.


Stoer van je *\o/* Ben er niet geweest, maar wilde dit toch even zeggen :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:17

Ik wilde graag naar het Midden-Oosten of Centraal-Azië, maar vind het toch een beetje eng om alleen te gaan naar een land waar ik nog niet eerder geweest ben en waar er nauwelijks openbaar vervoer is, dus heb uiteindelijk maar een reisje naar Italië geboekt voor Pasen. Wel schijterig voor iemand die overal ter wereld gewoond heeft, dus wie spreekt mij moed in voor een volgend reisje? :D Ik ga sowieso nog naar Koeweit in het najaar, maar wilde eigenlijk ook nog wel naar Iran, Libanon of Oezbekistan dit jaar :o

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:38

Lagonda schreef:
Narya: iets andere landen, maar ik heb lang geleden (alleen) Australië en afgelopen zomer Vietnam gedaan. Gewoon ticket geboekt en zonder plan gaan, het komt vanzelf allemaal goed! Vooral Vietnam heb ik echt een heerlijke tijd gehad.


Australië lijkt mij idd prima te doen, maar iets als Vietnam trekt mij dan weer niet zo. Gelukkig maar, want dat ik durf ik ook echt niet alleen :') Ik wil echt naar het Midden-Oosten, niet verder dan Iran, maar voor Oezbekistan maak ik een uitzondering. Mijn probleem is niet zozeer dat ik niet alleen durf te reizen, doe dat binnen Europa vaak genoeg.. maar met uitzondering van de Golf voel ik mij toch prettiger als ik ten minste een reisgenootje heb :o

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:31

Lagonda schreef:
Narya: als je je er niet goed bij voelt niet doen! Als ik kan en geld heb wil ik best mee naar Oezbekistan :) misschien op Couchsurfing kijken? Via daar heb ik ook tijdje met een Spaansr in Vietnam gereisd


Ik heb op dit moment een beetje mijn twijfels bij CS, aangezien iemand die volkomen normaal leek en goede referenties had mij foto's van zijn private parts en andere nasty dingen blijft sturen, nu ook via FB :') Misschien dat ik dat in een later tijdstip nog wil overwegen, maar op dit moment even niet :D Al die die kans bij een vrouw hopelijk wat kleiner _O-

Ik heb dus inmiddels een reis naar Italië geboekt, is ook leuk hoor en moet ik sowieso wel eens gezien hebben, maar niet wat ik eigenlijk in gedachten had :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:58

IsaCalixa schreef:
SdaphneS schreef:
Oh leuk! Staat hier ook nog op het lijstje!
Hoe ga je er heen? Ook nog een bezoek aan Auschwitz op de planning staan?


Leuk! Ik zal wel laten weten hoe het was iig :D

Ik ga met het vliegtuig naar Katowice en vanaf daar dan nog een stukje met de trein!

Ik twijfel nog over Auschwitz, het ligt wel erg dichtbij en is natuurlijk ook wel een hele bekende 'attractie', maar het schijnt wel heel heftig te zijn als je in je eentje gaat, misschien als ik met een groep(je) oid kan gaan dat ik dan wel ga.


Weet je zeker dat er een trein is vanaf het vliegveld? Want volgens mij is dat alleen vanaf Krakau, Katowice heeft een shuttle, maar die moet je vooraf reserveren kwam ik vorige week achter toen ik al op het vliegveld stond en de shuttle vol was :') Ik zat ook in een hostel, maar geen ander mens gezien, hostel zat vol met families.. dus ligt ook wel aan wat voor soort hostel je boekt, of je wel of geen gezelschap kunt vinden. Ik vond het in ieder geval behoorlijk tegenvallen met mensen ontmoeten. Gelukkig vermaak ik mijzelf ook graag :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:31

+:)+
Had zelf nog nooit van een shuttle reserveren gehoord, normaal gesproken kom je gewoon opdagen en dan is het prima, maar hier is het dus wel verstandig := Krakau is een mooie stad, ga je vast naar je zin hebben.. veel plezier! (Oh, en als je de royal private apartments wil zien in het paleis, kom vroeg.. ik was er op zondag 20 minuten voor openingstijden, heb anderhalf uur in de rij gestaan en de kaartenlimiet werd 10 personen voor mij bereikt.. ;( )

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:16

Hoe groot is jouw backpack wel niet?? Ik heb een 33 liter gekocht, maar halverwege de lijst met meest essentiele spullen wassie al vol.. nog zonder de kleren :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:41

Picassox schreef:
Ik heb 60 liter, gewoon mooie compacte backpack. Ik reis er nu 10 maanden mee. :)


Ahhh, dat verklaart het, de mijne is gewoon veel te klein :') :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:28

Vraag van mijn kant: welk niet-Europees land zouden jullie aanraden voor een beginner? Ik ben de afgelopen jaren vooral in het Midden-Oosten geweest, maar eigenlijk nooit alleen, en wil volgend jaar graag een iets spannendere bestemming dan Polen, Portugal of Italië, waar ik de afgelopen reizen geweest ben. Ik ben op zoek naar een exotischere locatie met veel geschiedenis, waar je makkelijk met het openbaar vervoer kan reizen, en waar je een niet al te grote taalbarrière hebt. Suggesties? Ik hoor veel over Thailand en Vietnam bijvoorbeeld, maar weet eigenlijk niet zoveel van die kant van de wereld :o

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:48

Goh, eigenlijk nooit aan gedacht, terwijl dat toch best dicht bij het Midden-Oosten ligt.. dacht eigenlijk dat dat heel erg duur was. Maar wat ziet dat er mooi uit op de foto's! Hoe lang ben jij daar geweest?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:11

Arantes schreef:
Narya schreef:
Goh, eigenlijk nooit aan gedacht, terwijl dat toch best dicht bij het Midden-Oosten ligt.. dacht eigenlijk dat dat heel erg duur was. Maar wat ziet dat er mooi uit op de foto's! Hoe lang ben jij daar geweest?


Ik ben er 3 weken geweest. Het is juist erg goedkoop daar, wij hebben in Kuala Lumpur in 5 sterren luxe gezeten (rooftop zwembad etc) voor slecht 15 euro per nacht :D. In een hostel ben je vaak niet meer als €3-€8 per nacht kwijt. Alleen je vliegticket kan duur zijn, maar als je op tijd boekt en flight alert instelt, kan je best voor een mooie prijs een ticket scoren. Wij zijn begonnen in Singapore, daar is het wel gemiddeld duurder dan andere Aziatische landen.


Ahh, ik dacht inderdaad dat het net zoiets als Singapore zou zijn! Da's wel beter dan. Dat gaat op de lijst!

Peru lijkt mij echt geweldig, maar de enige die ik ken die er geweest is is beroofd en bedreigd met een pistool, dus dat stond niet direct bovenaan van plekken die ik graag in mijn eentje zou willen bezoeken :o Maar Thailand is zo toeristisch, dat zou ik misschien nog wel durven :D Strand is leuk, maar niet verplicht.. ik ben vooral geïnteresseerd in geschiedenis en cultuur, en volgens mij is in zo'n beetje elk land daar wel genoeg van te vinden, dus dat maakt de keuze niet makkelijker :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh en 67 bezoekers