Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:46

Ik vind kamperen geweldig, maar de laatste jaren niet meer gedaan ivm slecht slapen op een luchtbed. Maar het blijft kriebelen. Iemand een tip voor een goed bed in de tent?

Nog een vakantietip, maak van katoen of oude handdoeken een waszak. Hier kan de vuile was in. Ik vind het in vuilniszakken altijd zo stinken.


Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:01

Dit jaar gaan wij ook weer echt kamper, want we hebben een vouwwagen gekocht. Kan niet wachten om te vertrekken.

Als iemand nog intresse heeft in een katoenen, 4 pers. Tunneltent, graag een pb.

Weet er iemand nog een mooie camping in Tsjechië?

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:45

Een vraagje voor de tent en vouwwagen kampeerders. Hoe koken jullie? Hebben jullie losse pitjes op gas, of een 3 pits kookplaat, skottelbraai?

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:59

Imre, ik hoor graag welke camping dit was. Ik denk namelijk ook dat we richting Tsjechië gaan.

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:37

Vannacht thuis gekampeerd om het matras van de vouwwagen uit te proberen, kan niet wachten om op vakantie te gaan. Moet alleen nog een oplossing zoeken voor het harde matras.
[ img ]

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:10

Nog een weekje en dan gaan wij waarschijnlijk ook, misschien beginnen we kamperen op het NK. En vandaaruit verder.

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:42

Wilawander schreef:
Voor volgend jaar zoek ik betaalbare klapstoeltjes die enigzins comfortabel zitten. Hebben nu goedkope van de action en dat was een ramp met een kapotte rug. Iemand een idee.

Jammer dat je wat ver weg woont. Ik doe mijn lichtgewicht Lafuma stoeltjes met voetensteunen weg {:}

Inmiddels heb ik bijna alle kampeerspullen verzameld, er moet toch meer dan gedacht. Iederjaar verbaas ik me over alles wat mee moet.

Van zo'n kampeerplek wordt ik heel blij.
https://instagram.com/p/BH_mia7joBF/

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:12

Ik ben ook weer terug van onze vakantie in Zuid-Duitsland en Slowakije. Weer was heerlijk. Het was de eerste vakantie met de vouwwagen, maar dat is goed bevallen. In 5 minuten was mijn bed gereed, heerlijk.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Eetbare Paddestoelen geplukt en pizza gemaakt :P
[ img ]

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:27

Ik kom eigenlijk ook zelden campings tegen waar betaald moet worden voor het douchen of waar het op tijd gaat.
Afgelopen de nacht de 1e keer, maar we kregen per persoon 2 munten a 4 minuten. Zat in de prijs inbegrepen. En 4 minuten blijkt voor snelle ochtend douche incl haar wassen toch echt voldoende.

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:12

We hebben er afgelopen week nog een paar dagen Zeeland aan geplakt. De vouwwagen stond toch nog thuis en het weer was goed. Camping Elzenoord, was best leuk. Vlakbij het strand en het dorp.

@pikkepor: jouw camping klinkt geweldig, ga hem ff opzoeken en bij mijn favorieten plaatsen.

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:29

We weten nog niet waar we dit jaar met de vouwwagen naar toe gaan. Zit al een tijdje thuis met een burn-out, dus we kijken hoe het op dat moment gaat. Het wordt in ieder geval een kleine gezellige camping, land maakt niet uit. Iemand nog tips?
En over 2 weken naar de svr beurs, ideeën op doen.


Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:43

Wij zijn afgelopen weekend naar de svr beurs "kamperen bij de boer" geweest. Heel veel leuke campings gezien in Nederland maar ook in het buitenland. Nu nog een keuze maken...

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:21

Vandaag besloten om met Hemelvaart een paar dagen te gaan kamperen, ongeveer al 10 campings gebeld. Allemaal vol... zin gaat langzaam over. Komt natuurlijk ook omdat we graag op kleine, rustige cmapings staan en die zijn natuurlijk zo vol. Vanavond maar weer verder zoeken.

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:14

ClauH schreef:
Ken je de natuurcampings van het groene boekje al Esther?

Nee, nog nooit van gehoord. Ga ik ook opzoeken

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:09

8nnemiek schreef:
Weet iemand hier toevallig waar ik deze fruitmand kan vinden:
[ [url=m/VU5mwu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik weet dat ze vaak bij caravanwinkels of kampeerwinkels hebben gelegen, maar dit jaar dus niet meer, en ik ben em laatst bij een normale winkel tegen gekomen maar dus geen flauw idee meer waar precies :=

Bij de ikea hebben ze ook zoiets, alleen iets groter. Kun je extra veel fruit opbergen :D
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30327997/

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:52

Goof schreef:
Ik ben helaas vandaag weer thuis gekomen, ik word daar altijd een beetje verdrietig van...

Paar prachtige plekjes gehad;
Hier aan de voet van de Tatra in Slowakije

En hier in een appelboomgaard in Oostenrijk:

]


Hee Goof waar ben je in Slowakije geweest. Ben er al meerdere jaren geweest maar herken de camping niet :o .

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:43

Ben nog steeds aan het genieten van m'n kampeervakantie, maar vind mijn huidige manier van bestek, borden, etc. opbergen heeeel irritant.
Hoe doen jullie dit? En dan mn de mensen die in een tent of vouwwagen zitten.

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:21

Ik ga eens kijken voor een Ikea bak of plastic gereedschapsbakje.
Zo'n kast hebben we ook, maar omdat we veel rondtrekken wordt ie maar weinig gebruikt.

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:52

Galja schreef:
Maar toch... het “echte” kamperen blijft een beetje kriebelen dus om het mobiele te combineren met toch iets meer ruimte zitten we nu te kijken naar een vouwwagen....
Volgens mij zijn er weinig ( tot geen) mensen in het topic die een vouwwagen hebben??
Zijn er mensen de een vouwwagen hebben gehad en hoe is dat bevallen? En waarom uiteindelijk toch gekozen voor een andere manier van kamperen?

We gaan dit jaar voor het 3e seizoen weg met de vouwwagen. De charme van een tent, maar een superbed. We hebben een combicamp, als we op doortocht zijn, kunnen we binnen 5 minuten slapen, heerlijk!

[ img ]


Maar nu toch aan het twijfelen om een andere te kopen. Wensen: vaste keuken en uitritsbaar grondzeil. En de holtkamper is super mooi.

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:36

Imre schreef:
Ik zat ook aan het reuzengebergte te denken, maar mijn vriend gaat liever naar het zuiden. Hebben jullie gekampeerd in het noorden? Waar zaten jullie?

Wij zijn vorig jaar in het noorden geweest, aan de Poolse grens in Bozanov. Heel mooi gebied!

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:05

ClauH schreef:
Mag ik hier wat advies vragen
Nu zijn we dus aan het nadenken over een kleine alkoof camper (maar hoe slaapt dat), of een makkelijke vouwwagen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Is het opzetten van een vouwwagen te doen als je 1000 km gereden hebt en moe bent, of voor een weekend weg?

Of zijn er nog andere ideeën?


Onze combi-camp vouwwagen staat in 5 minuten, openklappen en klaar. Met de luifel opzetten ongeveer 15 minuten en in 30 minuten met heel de voortent.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, DotBot, Fly_high, Marcella, stella92, Toushie, Travel_me en 64 bezoekers