London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:03

Een tip voor mensen die met jongeren gaan.. Voor mensen van 15 jaar en jonger is een dagkaartje voor de metro maar 5 pond of iets in die richting. Scheelt echt een hoop!


Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:42

Ik heb met mijn moeder destijds op Luton gevlogen, we hebben met z'n tweeën voor 33 euro heen en terug gevlogen. Was super goedkoop maar het treinkaartje van Luton naar King's Cross was wel weer 48 euro.. Voor ons allebei dan.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:32

Ik heb hetzelfde.. Ik wil als examenreis een week naar londen (dagje Brighton etc) maar ik zit een beetje met het probleem dat alles peperduur is zo vlak voor de spelen. We dachten zelf aan een jeugdhostel, moeten we wel op tijd boeken maar goed.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:58

Hallo allemaal! Ik heb het topic al een beetje doorgespit maar word er niet heel veel wijzer van.
Het komt erop neer dat ik zo goedkoop mogelijk naar Londen wil, eind maart/begin april. Echt zo goedkoop als het maar kan zeg maar. Ik heb eerst gekeken om evt op Luton te vliegen, maar de prijs van de trein/bus/whatever die er dan nog bij komt vind ik echt zo veel te hoog. Nu heb ik zitten kijken naar busreizen, met Eurolines kan ik het redelijk goedkoop maken. Ervaringen heb ik al gelezen, niet al te positief blijkbaar. Nou overleef ik dat wel, maar ik ben voornamelijk benieuwd of iemand hier toevallig een goedkopere manier weet om te gaan. Ik heb een studenten OV voor doordeweeks, weet niet in welk opzicht dat evt verschil zou kunnen maken maar goed, wie weet. Wie heeft de gouden tip voor mij? :D Anders gooi ik straks de bus op mijn rekening

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:18

Ha, scheelt idd toch weer een paar euro's en qua tijden nog gunstiger ook! Thanks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:39

ikkuhh90 schreef:
Ik zit er aan te denken om naar de londen eye te gaan als ik er ben. Heeft er iemand ervaring met kaartjes via internet kopen, zodat je minder lang in de rij hoeft te staan?

Nee, maar ik weet wel dat wij er in de herfstvakantie waren en dat we echt niet lang in de rij hoefden te staan :n Moesten wel even wachten om dat ding ook echt in te komen maar dat heb je natuurlijk ook als je online een kaartje koopt.

Verder is het wel leuk om naartoe te gaan als je er bent, super toeristisch. Wij zijn er eigenlijk alleen in gegaan omdat het regenachtig was en omdat je wel even bezig bent. Uitzicht is leuk, maar het is niet echt een super speciale ervaring ofzo. Vond het eigenlijk vooral erg duur

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:56

Wij hebben onze tickets van London Luton naar King's Cross toen in het vliegtuig gekocht :) meestal bieden ze dat wel aan. Weet alleen niet of dat nou duurder of goedkoper was dan uit een automaat halen, weet alleen dat wij het veel praktischer vonden

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:31

Ja inderdaad, vergeten erbij te zetten! Wel cash of creditcard meenemen als je een treinkaartje wilt kopen in het vliegtuig :)

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:58

Bij EasyJet kon ik 4 jaar geleden volgens mij wel pinnen... Bij Transavia kan het iig niet.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:23

Het duurt wel een poos, volgens mij een half uur oid? Ik heb maar een klein beetje hoogtevrees en ik had er al wel een beetje moeite mee :+

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:14

Ik heb een stuk goedkoper op Luton gevlogen, wij waren toen met z'n tweeën 30 euro kwijt. Maar je bent dan nog wel een hoop kwijt aan de trein.

Mijn idee is om in de herfst ook weer naar Londen te gaan. Ten eerste omdat ik Elja al zo'n tijd niet gezien heb, en ten tweede omdat ik weer drastisch toe ben aan een shopsessie _O- Ben nu alleen aan het twijfelen of ik met de bus ga of dat ik het vliegtuig pak. Ligt er ook een beetje aan hoe lang ik ga denk ik... Voordeel van de bus is dat ik kan shoppen wat ik wil zonder dat ik me zorgen hoef te maken over bagageruimte..

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:16

Nee gaat gewoon een trein, je bent er dan met een uurtje ofzo. Het is niet ideaal, maar aan de andere kant vlieg je er wel een stuk goedkoper op

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:57

Ohhh Cher wat heerlijk :oo Ik wou dat ik de centen had om zo spontaan even een weekendje weg te gaan :') Ben je al eens eerder in Londen geweest? Anders absoluut even in het London Eye, en het Tate Modern bezoeken (moderne kunst museum) is ook echt een aanrader. Kan je gelijk vanaf St. Pauls over de Millennium Bidge lopen. Natuurlijk shoppen op Oxford Street, ook echt een aanrader om 's morgens door Hyde Park te gaan wandelen. Heel mooi! :j Hoe heet je hotel? Ik zat ook aan Hyde Park in een hotel :D

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:00

Hmm daar zat ik niet geloof ik. En ach, hoe slecht kan het zijn. Neem aan dat je er alleen gaat slapen dus echt gebruik maken van de service doe je toch niet!

Voor zo'n tripje zou locatie voor mij ook op de eerste plek staan hoor :j Ga je een metrokaart kopen voor 3 dagen of ga je het los doen? Of alles lopen natuurlijk

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:08

Bij bepaalde pinautomaten kost het niks extra om geld op te nemen, dan staat er een bepaald tekentje boven. Zou je even moeten opzoeken hoe dat eruit ziet.. Als je gewoon even zoekt naar die pinautomaten is er verder geen probleem, zou ook niet al te veel geld op zak houden als je daar rond gaat lopen.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:45

Mocht het niet lukken om als 17jarigen een hotel te boeken, kijk dan eens naar een hostel. Je zit vaak een stukje verder weg uit de binnenstad maar je kan er als 17jarige wel boeken en het is altijd heel gezellig, plus vaak een stuk goedkoper dan een hotel. Ik maak altijd heel veel vrienden in een hostel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:37

HorseTimeXL schreef:
Hallo iedereen, zou ik mij hier mogen melden. Ik ga in december mijn droom waar laten maken door met Kerst naar Londen te gaan. Dat is iets wat toch wel op mijn bucket list staat :D.

Vanaf welke vliegvelden kan je het beste richting londen gaan? We gaan een hotel boeken bij Hyde Park :)

Bedoel je vliegvelden in Nederland of op welke vliegvelden je het beste kan vliegen?

Als het gaat om de aankomst maakt het imo niet heel erg veel uit. Vanaf alle vliegvelden kan je makkelijk met de trein in de stad komen. Zou even uitzoeken wat het goedkoopst is :)

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:05

Luton vlieg ik ook liever niet op, maar heb wel eens een goedkope vlucht daarheen gehad en vond het nou ook weer geen drama ofzo. Je bent gewoon wat langer (kuch :') ) onderweg naar de stad.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:20

Geen probleem hoor, ik dacht al dat je dit bedoelde! Ik heb alleen ervaring met Luton (ga verder met de bus naar Engeland, veel goedkoper als je het niet erg vindt om lang onderweg te zijn), maar het enige echte nadeel aan Luton vond ik dat het gewoon echt nog een flink pittig stuk reizen is om de binnenstad van Londen te bereiken. Wij hadden dat niet van tevoren opgezocht (goedkope vliegtickets dus gewoon meteen geboekt) maar waren uiteindelijk meer kwijt aan ons treinticket dan het vliegen ons gekost heeft. Dat komt deels omdat we onze vliegtickets in het vliegtuig gekocht hebben (dom) en omdat we dus niet van tevoren uit hebben gezocht hoe we van het vliegveld de stad gingen bereiken.

Vliegen op City of Gatwick kost je gewoon een stuk minder tijd.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:27

Die express treinen zijn er vooral voor toeristen, en zijn dus eigenlijk bijna altijd duurder voor zover ik weet. Je kan net zo goed gewoon een kaartje op station kopen.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:38

In NL kopen zou ik juist niet doen. Veel makkelijker om er daar op het station waar je aankomt eentje uit de muur te trekken...


Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:18

Mijn zusje en haar vriendje hebben in een restaurant op de 33e verdieping gegeten, die hadden daar echt een fantastisch uitzicht. Ik kan evt wel vragen waar dat was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:23

Celiien schreef:
Emmaa_ schreef:
Mijn zusje en haar vriendje hebben in een restaurant op de 33e verdieping gegeten, die hadden daar echt een fantastisch uitzicht. Ik kan evt wel vragen waar dat was?

Ik gok dat dat the Shard was. Onwijs gaaf, onwijs duur :+

Zij hebben Aziatisch gegeten en zijn 17 en 19 dus ik geloof dat het niet onbetaalbaar duur was :))

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:30

Ik zou vanaf Luton eerder met de trein gaan dan met de bus eigenlijk.. Scheelt je een hele hoop tijd. Het is best een stukje namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:07

rockey schreef:
Wij gaan met Pasen naar Londen, vliegen vrijdag de 30e en maandag avond 2 April terug.

Is met pasen wel gewoon alles open? harrods etc?

Paasmaandag zal alles wel open zijn maar op paaszondag zou ik rekening houden met dichte winkels of anders zeer beperkte openingstijden. Ik kan op de site van Harrods niks vinden over openingstijden met feestdagen, maar er is een paas-zoektocht en die wordt niet georganiseerd op paaszondag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers