Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:02

Ik heb in canada wel eens een chocoladereep ontvangen :) Maar er is een kans dat t niet aankomt idd

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:27

Mijn ouders hebben mij ook een keer een pakket gestuurd vol met stroopwafels/chocolade letters/snoep etc. Zolang je er geen vlees en kaas in stopt zit je goed :P

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 05:54

Ik krijg ieder jaar met sinterklaas dingen toegestuurd: o.a. Chocola, koekjes, snoepjes, pindakaas (calve vindt ik toch echt het lekkerst ;) ), appelstroop, hagelslag. Mijn NL vriendinnen hebben zelfs eens een fles wijn erin gedaan. Ik heb altijd alles ontvangen, ik schat 80% is wel door douane open gemaakt maar ze hebben er nooit iets uitgehaald.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:28

Charizard schreef:
Het is voor secret santa en degene die we hebben is dus helemaal gek van nederland.. ik dacht dus misschjen leuk om er iets typisch nederlands snoep bij te doen maar helaas is het daar zo streng dat ik het bijna niet durf..



Hier zijn NLse winkels. Waar moet het heen? Misschien kan ik lokaal iets voor je doen. Versturen kost echter wel behoorlijk wat, ook binnen Canada dus dat zouden we dan even moeten uitzoeken.

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:23

Ja de verzendkosten moeten wel zo laag mogelijk blijven, dus doe der wel een briefje bij met wat ze is zou kunnen proberen dan!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 05:25

Carmuh schreef:
Ik geloof dat hier wel wat kenners van canada zitten.

Ik heb 2 jaar geleden mijn paard verkocht en inmiddels staat hij bij hele fijne mensen in canada waar ik contact mee heb. Hij staat geloof ik in wellington/Ontario.
Nou zit ik erover te denken om hem een keer op te zoeken aangezien die mensen me dolgraag willen ontmoeten lijkt me dit wel heel gaaf.


Echter vraag ik mij af wat dit zoals kost? Is canada duur? Hoelang is dit vliegen? Zijn er in die omgeving leuke dingen te doen etc?

Wie o wie kan mij wat meer informatie geven over dit stukje van canada, wil dan gewoon in een hotel/appartement en dan waarschijnlijk met mijn man en zoontje van dan 3.

Wat gaaf als je gaat. Maart is misschien wel goedkoop, maar ik zou ook even naar de temperaturen kijken als je komt. Volgens mij is Ontario behoorlijk.... winters :brr:

Charizard schreef:
Mag je stroopwafels, dropjes of iets van snoepgoed opsturen naar Canada? Is als cadeau voor een meisje daar.

Stroopwafels kun je hier ook wel kopen als je weet waar (Superstore heeft ze gewoon), bastonjekoeken zijn ook lekker :9 . Als je drop opstuurt zou ik zoete drop doen want de meeste vinden zoute drop heel vies en verwachten ook geen zout snoep. :') Een chocolade letter is misschien leuk, je kan een email sturen met de geschiedenis van de chocolade/banket letter/Sinterklaas en de letter via een webwinkel laten versturen.
Zuivel kun je niet opsturen, gesealde kaas (vacuum verpakt) mag je wel mee nemen in het vliegtuig, vleeswaren niet.

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:33

Ontario heeft idd nog regelmatig sneeuw en winterse temperaturen in maart :P

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:07

Hey mensen!
Ik heb besloten dat ik volgend jaar weer terug wil naar Canada(had nooit willen vertrekken maar goed :') ). Nu ben ik er nog niet helemaal uit of ik voorjaar/zomer/najaar wil gaan, maar ik wil maximaal een periode van een maand gaan.

Denken jullie dat er een leuk workaway plekje te vinden is voor korte periode met paarden? Mag ook best met andere dieren erbij maar paarden zijn wel een pre.
Saskatchewan ben ik nu geweest, dus wil eerst de andere provincies "uitproberen" voor ik weer terug ga haha!

Of weet iemand toevallig een leuke plek waar ik voor korte tijd terecht kan? Ik ga me ook al aanmelden op workaway :j

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:31

SuperAssie schreef:
Hey mensen!
Ik heb besloten dat ik volgend jaar weer terug wil naar Canada(had nooit willen vertrekken maar goed :') ). Nu ben ik er nog niet helemaal uit of ik voorjaar/zomer/najaar wil gaan, maar ik wil maximaal een periode van een maand gaan.

Denken jullie dat er een leuk workaway plekje te vinden is voor korte periode met paarden? Mag ook best met andere dieren erbij maar paarden zijn wel een pre.
Saskatchewan ben ik nu geweest, dus wil eerst de andere provincies "uitproberen" voor ik weer terug ga haha!

Of weet iemand toevallig een leuke plek waar ik voor korte tijd terecht kan? Ik ga me ook al aanmelden op workaway :j

Via workaway de little beaver creek ranch. Daar heb ik de zomer van 2014 een maand gezeten en nadien nog een maand ergens anders ! :) erg leuke hosts en paarden :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:20

In het VS topic ben ik al langs geweest, maar ik kom hier ook even buurten.

Heeft iemand nog tips voor de omgeving Kingston (boven Lake Ontario)? Wij komen via Cornwall Canada in en rijden sowieso via Kingston (familiebezoek) en dan via Toronto naar de Niagara falls weer terug USA in.

We houden van mooie natuur en bijzondere hike's :D

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 04:19

Ben blij dat we even uit de diepvries zijn. We hadden hier 2 weken -18 to -25 plus veel wind iedere dag. Gelukkig een super mooie dag vandaag om de heifers naar huis te brengen (18km).

Afbeelding

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:57

Damn wat mis ik dat... kan niet wachten om weer naar Canada te gaan volgend jaar.
Zelfs de kou mis ik. Zou willen dat t hier in Nederland voor een dagje -20 was. Heerlijk haha :D

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:18

Ik ook, en de sneeuw :x
De kou alleen als het de droge kou is, niet de NLse waterkou :') :o

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:27

Hoi! Ik ga eind januari een weekje naar Toronto, iemand nog echte must-see's? Heb al een flink lijstje maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die er al geweest zijn.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:13

Emmaa_ schreef:
Hoi! Ik ga eind januari een weekje naar Toronto, iemand nog echte must-see's? Heb al een flink lijstje maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die er al geweest zijn.


Webbster Falls bij Hamilton :)

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:00

Emmaa_ schreef:
Hoi! Ik ga eind januari een weekje naar Toronto, iemand nog echte must-see's? Heb al een flink lijstje maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die er al geweest zijn.


CN tower, Eaton center, Tortonto Island, Humberbay park. Ook leuk shoppen zijn de Toronto Premium Outlets.

Wat je absoluut moet doen een ijsje of een koffie halen bij Sweeet Jesus http://www.sweetjesus4life.com/

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:04

Leuk dat je weer terug gaat eileen. Vakantie of werken?

Ben nooit in oost canada geweest, kan je niet verder helpen emma.

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:30

Bedankt voor de tips! Ik had voor nu het plan om een dagje met een bustour naar de Niagara Falls te gaan (ben ik een paar jaar terug ook al eens geweest dus wel leuk voor een dagje) maar zijn de Webbster Falls mooier? Anders ga ik daar naartoe namelijk :))

Ik kon heel toevallig een retour met directe vluchten boeken voor 400 euro dus ik heb de kans maar gewoon gegrepen, voor die prijs kan ik het bijna niet laten. Denk verder dat ik me er prima kan vermaken een weekje.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:39

Ik vind de Webbster Falls persoonlijk wel veel leuker om naartoe te gaan. In Niagara is het net Hollywood. Super toeristisch en enorm commercieel. Webbster Falls is natuur en genieten. De locatie is ook voor veel Canadezen onbekend. Ik ben er dit voorjaar/zomer 2x geweest, zo mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:56

JudithO schreef:
Ik vind de Webbster Falls persoonlijk wel veel leuker om naartoe te gaan. In Niagara is het net Hollywood. Super toeristisch en enorm commercieel. Webbster Falls is natuur en genieten. De locatie is ook voor veel Canadezen onbekend. Ik ben er dit voorjaar/zomer 2x geweest, zo mooi!

Top, dan gaat hij op m'n lijstje en ga ik even uitzoeken of ik makkelijk vanuit Toronto een tripje kan maken!

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:34

Jaa ik ben dan verwacht ik toch klaar in juli 2017 met de studie, ik ben aan t kijken of ik via workaway kan gaan werken of dat ik ergens als groom aan de slag kan.
Ik zit nog te denken om Working holiday visa aan te vragen, wat denken jullie?

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:57

@ gracefull, het hangt af van wat je plan is. Het was altijd dat je 3-4 weken per plek voor room/board mag werken en dan naar andere plek moetgaan (velen blijven langer dan 1 maand op een plek, en ik weet niet of die richtlijn nog steeds geldt). Als je geld wilt verdienen dan is een working holiday wel fijn, een werkgever kan je dan gemakkelijk aannemen. Verder kun je een jaar in Canada blijven ipv 6 maand.

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:04

Wat een leuk topic!

Als ik school en evt opleiding heb afgerond, wil ik dol graag naar Canada om daar op een ranch te werken. Ik zat gisteren 2 uur op workaway naar allemaal plekken te kijken :') ik zit er al de hele dag over te dag dromen. Wie heeft al is een keer ergens gewerkt? En waar? En wat deed je daar allemaal? Sorry voor de vele vragen :)

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:41

Hallo allerliefste Canada-bokkers!

Ik heb een verzoekje, aangezien alle andere opties helaas niet haalbaar zijn. Ik ben in 2015 in Canada geweest, en heb daar een charm van Pandora gekocht als souvenir. Ik heb uit allerlei landen charms, dus ook eentje uit Canada. Maar (je voelt hem aankomen) hij is op de een of andere manier van mijn armband afgeraakt en verdwenen ;(

In de webwinkel van Pandora is hij out of stock, en de enige verkoper op Amazon die de echte heeft verstuurd niet naar NL. Er zijn nog wel andere webshops, maar die zijn of schimmig of out of stock of verzenden niet naar NL.

;(

Zou iemand die in Canada woont (of er binnenkort naar toe gaan) voor mij zo'n charm willen kopen en opsturen? Ik betaal alle kosten natuurlijk, vooraf. Zou zó graag die charm weer willen.. Enige andere optie is zelf naar Canada gaan, maar dat zit er financieel even niet in :\

Het gaat om deze charm:
http://www.pandora.net/en-us/products/charms/791215sru

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:41

Ik heb ook een vraag voor de mensen die al eens in Canada geweest zijn. We hebben nu onze route een beetje vastgelegd, hij ziet er als volgt uit nu:

Dag 1: Vlucht Dusseldorf - Montreal
2: Montreal - Kingston (2:45 uur rijden)
3. Kingston - Toronto (2:30 uur rijden)
4: Toronto - Niagara falls (1:30 uur rijden)
5: Niagara falls/Buffalo. Buffalo - Hamilton (1 uur rijden)
6: Hamilton - Algonquin park (3 uur rijden)
7-11: Algonquin park
en dan... hebben we nog een aantal dagen over :+
Op dag 17 vliegen we terug. We willen sowieso naar Ottawa en nog een dag Montreal doen, maar wat kunnen we verder nog doen in die tussenliggende dagen? Mijn vriend wilde wel naar Quebec maar dat vind ik nogal ver rijden voor nog een stad. Ik ben meer van de natuur :))

Hebben jullie suggesties?