Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 15:07

Dan kun je beter Lions Dive kiezen. Daar is een ruim strand bij en meerdere eetgelegenheden in de omgeving. Avila is wel een leuk hotel en de omgeving daar is tegenwoordig een stuk veiliger geworden. Maar het strand daar is klein en minder te doen.
Lions dive is wel druk maar ook met veel ruimte dus daar zul je geen last van hebben.


picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:10

Daar kun je gerust te voet heen. De Penstraat en omgeving zijn enorm verbeterd de laatste jaren.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:15

Nou dat is best een eindje lopen nog naar het centrum (pontjesbrug). Gevaarlijk is het niet, al moet je natuurlijk wel opletten dat je kostbaarheden goed bij je houdt. Maar je kunt dan beter even een taxi of de auto nemen.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:48

Ja September is warm, maar het is hier altijd warm. Als je op vakantie bent is het wel te doen, en je loopt risico op een bui op je hoofd (een tropische bui kan echt behoorlijk veel water geven!)
Ik vind het zelf bloedje heet nu al, maar ik heb een fysieke job en ben veel buiten. Dat is denk ik niet hetzelfde als op vakantie zijn...

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:58

Het is zeker heel constant, maar er zit (in elk geval voor mij) best een groot verschil tussen dec-maart en juli-oktober. In het voorjaar is de wind lekker verfrissend, in het najaar kan het drukkend zijn omdat de wind weg valt.
Maar van mij persoonlijk mag de hete zomer altijd snel voorbij zijn ;)

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:03

Ik woon nu 5 jaar op Cur. Ik werk in het asiel, dus veel met dieren bezig en ook onderweg naar de mensen thuis. In een busje zonder airco {:}

Mijn man en ik wilden altijd al weg uit NL, dus op een gegeven moment de stoute schoenen aangetrokken en alles in NL achter gelaten. Ik zou ook niet meer terug willen, en ik denk me ook erg moeilijk weer aan kunnen passen aan de europese way of life.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:49

Wij hebben wel de nodige voorzorgsmaatregelen genomen, met de vorige storm in gedachten. Veel regen kan gewoon heel erg vervelend zijn op dit eiland.... Hopelijk valt het dit keer mee....

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:31

Vanmorgen al aardig wat regen gehad. Ik werk in het asiel en we hebben wat hokken moeten evacueren. Een deel van de kittens gaat met mij mee naar huis. Want het meeste zal komende avond en nacht gaan vallen. Voor de stranden en riffen is de zware regenval idd erg slecht. Al het zand slaat neer op het rif en verstikt ze….

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:19

Inmiddels is Matthew een orkaan geworden en ook weer iets dichterbij gekomen. Het is nu nog rustig. Te rustig. Zo was het 6 jaar geleden ook, toen barstte het los. Ons huis staat hoog en veilig maar ik maak me zorgen om de vele zwerfdieren en mensen in minder stevige huisjes. Het blijft spannend. De verkiezingen morgen gaan iig niet door...

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:15

Het was helemaal niks….nada. Ik verwacht eigenlijk ook niet veel meer. Er zal heus nog wel regen vallen, maar de rampspoed die voorspeld werd? Nee.
Zit gewoon op mn werk nu, het is heerlijk rustig op de weg. Veel bedrijven zijn dicht. We zien wel of er nog wat komt.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:51

Ja ik had ook een beetje op een vrije dag gerekend…. ;)

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:15

Ja die had ik ook op FB gezien, moest er erg om lachen. Beetje balen toch ook wel dat er niet veel regen is gevallen uiteindelijk. De natuur kan dat echt wel gebruiken. (en mijn tuin ook!)

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:00

Ik denk dat dat vooral vanwege de hoge golven is. Omdat de windrichting anders is dan normaal zijn er hoge golven aan de zuidkant van het eiland. Wellicht vinden ze dat te gevaarlijk voor strandgasten. Het regent nu wel, maar niks extreems...

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 01:23

Ja vanmiddag nog even goed tekeer gegaan op Bandabou. Wij hadden blikseminslag en stroomuitval daarna. Inmiddels alles weer hersteld en nu lijkt het ergste wel voorbij. Toch nog 60mm regen meegepakt...

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:07

We hebben wat buitjes op het moment en weinig wind dus wel behoorlijk warm. Maar idd, hele dagen regen gebeurt bijna nooit.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:12

Alles….nee hoor geintje. Maar voor mij is veel hier best duur. Maar alles is wel verkrijgbaar, dus in principe hoef je het niet allemaal mee te sleuren...

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:51

@Fading: bij bakkerij de Zon?
@eenitraM: Ik verdien hier guldentjes ipv euro's maar het prijsniveau in de winkels ligt hetzelfde of hoger dan in NL. Maar de gulden is de helft waard van de euro….dus als inwoner is het eiland behoorlijk duur.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:12

Nou zeg, jullie beledigen onze mooie wegen wel zeg :+

Momenteel wordt er op veel plaatsen aan de wegen gewerkt, het lastige is dat het weer enorme invloed heeft op de houdbaarheid van asfalt. En dat er soms gewoon geen asfalt beschikbaar is….

De binnendoor weg vanaf Willibrordus naar Kokomo is wel echt heel erg. Als ik met mijn oude autootje daarover moet ben ik altijd bang onderdelen te verliezen….

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:36

Heerlijk geslapen vannacht… NOT :n
Gelukkig zijn onze buitenhonden niet bang, maar het hondje in huis wilde toch graag dicht tegen mama aan liggen…en het is al warm genoeg :+

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:11

Mandyy schreef:
Het is dat ik een pony, 2 katten en een vast contract bij een leuke baan heb.. anders had ik het ook wel geweten!


Dat had ik ook, wat houdt je tegen? :o

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:24

Lekker veel regen gehad gisteren en vandaag nog steeds druilerig. Lang geleden dat we dat hadden. Sorry voor alle mensen op vakantie maar ik ben er heel blij mee….tuintje kan wel wat gebruiken!

Fading: maak je niet druk meis, ik ben ook zo'n twijfelkont maar alles komt echt goed!

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:40

eenitraM ik zie er net zo uit als jij... -O- Twee dagen heel beroerd en hoofdpijn, toen ineens was ik veranderd in een soort aardbei ;(
Balen dat dit op je vakantie is gebeurd!

Saar4: ja idd! Op de mooiste kant van het eiland O:)

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 08:07

Fading schreef:
Omg beterschap met de Zika,

Valt het een beetje mee of gaat het virus echt rond, vind dat wel een beetje spannend!
Toen wij in Kunuku zaten hadden wij geen last van muggen.

Door de vele regen van afgelopen tijd zijn er helaas nu wel veel muggen. Dat maakt het risico op ziekten natuurlijk ook groter. Maar het is niet zo dat het nu als een gek uitbreidt...

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:03

Met mij gaat het wel, dankje! Ben wel snel moe merk ik, maar de uitslag en die ellendige jeuk worden minder. Geen idee of ik verder nog iets moet verwachten van de ziekte of dat het ergste achter de rug is...


picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:25

Op kantoor zit je over het algemeen in de airco en die kan nogal een fris staan. Nette lange broek met iets met mouwen erboven? Verschilt natuurlijk per bedrijf maar over het algemeen gaat men redelijk net gekleed op kantoor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, Amado, Ashleytjuhh, Firebug, Isab123, lizy29, Luna2013, marjan19, moeshie, mvdende, PotjeMayo, Syzygy en 74 bezoekers