Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:15

Ik ben in Londen, Dublin, Parijs, Berlijn, New York, Boston, Stockholm, Praag, Wenen, Brussel, Antwerpen, Brugge, Barcelona, Rome, Venetië, Verona, Kopenhagen, Moskou, Milaan, Beijing, Marrakech (en vast nog wel meer waar ik niet op kan komen...) geweest. Mocht iemand daar nog tips voor willen kun je altijd pb sturen!

Reykjavik, Boedapest en Oslo staan nu hoog op mijn lijstje! :)



Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:16

Emmaa_ schreef:
St. Petersburg spreekt me op een of andere manier heel erg aan, maar ik heb er totaal geen ervaring mee en weet dus ook niet hoe het zit qua veiligheid, of het nog wel lekker toegankelijk voor Europese toeristen is tegenwoordig en of er wel voldoende Engels gesproken wordt. Iemand daar toevallig ervaring mee?


St. Petersburg is prima veilig en prima toegankelijk. De meest toegankelijke stad van Rusland eigenlijk. Veel te zien, veel te doen en hartstikke anders dan andere Europese steden. Er wordt redelijk Engels gesproken, en je kunt je altijd met handen- en voetenwerk redden. Verder het binnenland van Rusland in, spreekt men geen Engels meer.

Let er wel op dat je op tijd een visum aanvraagt! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:30

Zeker weten een fiets huren in New York! Dan kun je lekker zelf alle kanten op!

Ook had ik een metrokaart voor 7 dagen voor 30$. Daarmee kon je onbeperkt reizen met de metro, dat vond ik echt ideaal! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 06:45

Athene is superleuk! M’n vriend en ik zijn er dit voorjaar 10 dagen geweest, was heerlijk!

Iemand die toevallig leuke tips heeft voor Tel Aviv en Jeruzalem-combi? Ik ga 5,5 dag met een vriendinnetje! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 05:19

germie schreef:
Picassox schreef:
Athene is superleuk! M’n vriend en ik zijn er dit voorjaar 10 dagen geweest, was heerlijk!

Iemand die toevallig leuke tips heeft voor Tel Aviv en Jeruzalem-combi? Ik ga 5,5 dag met een vriendinnetje! :)

Is dat niet erg lang? Of ga je ook nog naar de Dode Zee?


Ik vond het juist kort! := 3 dagen in Tel Aviv en 2 dagen in Jeruzalem, en wellicht Dode Zee als we eraan toekomen! Ik las juist overal dat 5 dagen het absolute minimum kan voor die twee steden. Heb je toevallig leuke tips?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:34

Mijn persoonlijke ervaring is dat in een rondreis aardig ‘gerusht’ wordt en je van hoogtepunt naar hoogtepunt rijdt. Daarbij kun je ook met de gemiddelde rondreis in 12 dagen heel Mexico doorreizen, maar dat geeft niet echt een indicatie dat je Mexico écht gezien hebt. Ik vind het fijn om contact te maken met de plaatselijke bevolking, rustig te reizen en een stad/omgeving echt te zien, te voelen en mee te maken. Iedereen heeft daarin een andere manier van reizen denk ik! :)

Tof dat je gaat freediven zeg, geniet ervan! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:34

Oh helemaal gelijk hoor! Ik reageerde alleen op het feit dat een georganiseerde reis mij meestal geen goede indicatie geeft hoe lang ik ergens wil zijn, omdat het vaak minder tijd geeft. :) Ik vind het in elk geval fijn 3 dagen in Tel Aviv en 2 dagen in Jeruzalem te hebben en zoek leuke tips nogsteeds! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 06:35

Iemand nog een leuke tip voor eind november 5 dagen weg? Ik zit nu te kijken naar Malta, Porto of Istanbul. Ik ga in elk geval alleen en wellicht met een vriendinnetje. :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:45

Ik ben afgelopen januari in Krakau geweest, 4,5 dag was perfect inclusief een hele dag Auswitz en natuurlijk een dag naar de zout kathedraal. :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:19

Dat is meer dan perfect en je kunt lekker rustig aan doen! Wij hebben iedere ochtend baantjes getrokken en hardgelopen/gesport voordat we de stad in gingen en hebben alles goed kunnen zien! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:59

Lissabon wordt niet voor niets Fissabon genoemd, leuk voor een goed feestje! :D

Ik ga trouwens as maand naar Jeruzalem en Tel Aviv, iemand daar nog leuke tips voor? :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: josien_m_ en 79 bezoekers