Het stedentrip topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:58

Edinburgh niet te vergeten! Vliegen is goedkoop en snel en de stad is prachtig. Veel historie, machtig mooi. Het stikt er uiteraard van de pubs en cafés. De mensen zijn er vriendelijk, er valt heerlijk te winkelen en zelfs zeer stevig te wandelen. Bovendien ligt het aan de kust en heb je waar je ook kijkt prachtig uitzicht.

Het vliegveld en het verdere openbare vervoer is er duidelijk en goed te doen.

Zag hier boven ergens dat een week in steden te lang is. Dat vind ik ook wel. In mijn ogen is een stedentrip een lang weekend of een midweek, een midweek is zelfs al te lang voor mij. Maar ongeacht waar wij heen gaan, er zijn er nooit langer dan drie hele dag. Dus drie nachten achter elkaar.

Edit. Dichterbij huis vind ik Brugge en Gent ook prachtige mooi. :+ Parijs ook, maar wel wat overrated, een paar dagen is goed genoeg. Londen kan ik elke keer iets nieuws ontdekken. Kopenhagen en Berlijn staan nog op mijn verlanglijstje.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:32

Varekaj schreef:
Vroeger had je in België ook nog Aalst tijdens het carnaval, maar dat is de laatste jaren zoveel sfeer verloren... Heb er jaren elke keer naar uitgekeken om te gaan. Nu zie ik er bijna tegenop.

Brussel heeft hele leuke plekjes om te eten en te drinken. Ook een goede stad om als uitvalsbasis te gebruiken en andere plekken te gaan verkennen. Met de trein sta je op een uurtje in Gent, Antwerpen, Leuven, Brugge, noem maar op. Er is ook een jaarlijks bierfestival op de Grote Markt. Je koopt aan de kassa dan kroonkurkjes en een jeton. De jeton heb je nodig om aan een standje een glas te krijgen, met de kurkjes betaal je. Is je drankje op, dan geef je je glas opnieuw aan het kraampje en krijg je je jeton terug. Het is een festival met gratis toegang en redelijk veel verschillende Belgische brouwerijen. Ik geef geen garantie dat je nuchter naar huis kan O:) Ben alleen even de periode kwijt wanneer dat festival is.
Adresjes om goed en goedkoop te eten en te drinken ken ik intussen ook al :')


Ik meende dat het festival in het begin van het jaar in Leuven ook plaats vind. Tof om een keer mee te maken!

Reykjavik Klinkt ook enorm bijzonder en zou het zeker eens willen bezoeken. Hoe koud is het daar? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:50

ikke schreef:
Judith_ schreef:
Edinburgh niet te vergeten! Vliegen is goedkoop en snel en de stad is prachtig. Veel historie, machtig mooi. Het stikt er uiteraard van de pubs en cafés. De mensen zijn er vriendelijk, er valt heerlijk te winkelen en zelfs zeer stevig te wandelen. Bovendien ligt het aan de kust en heb je waar je ook kijkt prachtig uitzicht.

Maar is vliegen uiteindelijk echt zoveel goedkoper en sneller? Nog even los van het feit dat de douane het niet zo aardig vindt als je een zak paardenvoer of een vette automaatbak als handbagage mee wilt nemen, scheelt het nou echt zoveel tijd tegenover de boot?


kiomiamigo schreef:
Ik volg!!! Wij willen in februari 3 nachten weg, wie helpt mij????

Buro scanbrit: http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/eng ... _cambridge

Ik ben verder geen fan van GB of zo hoor O:) en ik rijd op elke toegestane plek op de weg en aan welke kant het stuur zit, boeit me ook al niet :D


Goh dat weet ik niet. Vooral omdat ik beide zaken nog nooit heb proberen mee te nemen. Wel vond ik de douane een eitje, zeker in vergelijking met Schiphol of Heathrow. Maar dan nog, er zijn vast grenzen. :D

Voor een vergelijking zouden we nog even moeten wachten, de oversteek met de boot staat pas voor over een paar jaar gepland. Maar voor een stedentrip vind ik de vlucht wel meevallen, een dik uur vanuit België en in Edinburgh sta je heel simpel in de stad zelf. En dat vind ik voor een 'simpele stedentrip' wel een eis. Maar ik gok dat jij meer ervaring hebt met de oversteek per boot? :D

Edit. Goedkoop.. Wij betaalde voor een retour voor twee personen 130 euro. En dat was inclusief dure ruimbagage omdat we een rondreis door Schotland erachter aan deden. Valt dat duurder uit dan de oversteek met de boot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:07

Hmm wij zijn tien dagen door Schotland getrokken icl overnachting, vlucht en huurauto voor €600 euro. Voor twee :D maar nu heb ik ook wel heel veel plezier beleeft aan het plannen en uitzoeken.

Maar inderdaad een v8 motor hadden we niet mee terug kunnen nemen.
En zo goedkoop als varekaj is het ons ook niet gelukt nee.

Vaar je een hele dag (nacht waarschijnlijk?) richting Scotland?


Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:38

Wij hebben echt Schotland voor beginners gedaan denk ik. Maar we wouden niet teveel in de auto zitten. Vanuit Edinburgh naar kirkaldy gereden. Vandaar uit st Andrews en flinke stukken van het coast pas gelopen. Ligt allemaal in Fife en is erg mooi maar nog goed te doen. Dan via Sterling (met tussenstop) naar Helensburg gereden en daar oa ben Lomond beklommen. Dat is al een stuk steviger. Vervolgens geëindigd met twee dagen Edinburgh.

Dus als je op de kaart kijkt nog heel laat in Schotland gebleven. Tien dagen in totaal en we hebben het wel nodig gehad. (met een dagje spierpijn lekker rustig aan kunnen doen bijv, niet direct door de auto in hoeven springen) Neem echt jullie tijd. Mocht je er langs komen, St Andrews is de moeite waard om te passeren. Verder staat Isle of Sky op ons verlanglijstje.

Wenen zou ik ook nog graag zien! Maar dan absoluut in combinatie met een bezoek aan de opera. Voor februari staat dubrovnik op de planning, maar dat wordt meer dan een stedentrip.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:45

Ik ben net voor een paar dagen in Dubrovnik geweest. Zoveel mooier dan ik had verwacht! Wel duurder dan verwacht ook en ontzettend toeristisch. Eind februari is ideaal geweest denk ik, vermoed dat hoog zomer voor mij de lol er wel af zou zijn.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:30

York en New York zijn wel twee hele verschillende steden. :D

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:08

Brussel zou ik persoonlijk overslaan, dat vind ik geen mooie stad. Brugge en Gent vind ik qua sfeer beide geweldig,Gent is alleen een iets grotere stad en heeft meer culturele activiteiten mocht je dat willen.

Beide steden vind ik echt een aanrader, zou ik echt moeten kiezen dan zou ik voor Gent gaan. Heerlijke straatjes om door te dwalen, prachtige historische gebouwen en onwijs gezellige cafés en restaurantjes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers