Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:23

Oooh ik hou van stedentrips! Sowieso elk jaar een keertje met mijn moeder, die houden we erin :)).

Ben ook al naar zat geweest, vaak ook meerdere keren. Hou van steden <3. Eind vorig jaar naar Praag geweest met sprs.me maar dat was een eenmalig iets, boek liever zelf voor dat geld :=. Dit jaar Berlijn en Londen geweest <3. Volgend jaar zit ik een beetje te azen op Istanboel en als het goed is ga ik nog met een vriendinnetje naar Dublin. Zat eigenlijk in de planning nog voor dit jaar, maar toen ging ik ineens naar Zuid Afrika én we willen volgend jaar naar Noorwegen, dus daar liever de centjes heen :)).

Stedentrips vind ik altijd súperleuk maar ook echt altijd gewoon duur. Stuk duurder dan ik vtv altijd in mn hoofd uitgeef _O-

♥ Rewrite the Stars ♥


Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:34

Oh ik vond de boot naar Newcastle echt verschrikkelijk _O-. Ben gelukkig nog nooit zeeziek geweest, maar zat toen wel op het randje. Jeetje, wat ging die boot tekeer _O-. Daarbij hou ik ook niet zo van opgesloten zitten, dus boten zijn sowieso niet zo mijn ding voor te lang. Ondanks dat ik goed geslapen heb, vond ik de overtocht voor mij te lang. Wel echt een superleuk dorpje (stadje?) Newcastle <3.

Vriendin van me is dit jaar naar Krakau geweest en was echt dolenthousiast! Schijnt ook een hele leuke stad te zijn!

♥ Rewrite the Stars ♥


Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:03

Eulogy schreef:
Newcastle is ongeveer even groot als Utrecht dus is toch wel een stad te noemen :D

O, meen je dat? Whoops _O-
Ik vond het sfeertje zo dorps, vond het echt heel leuk! Alleen wij hadden zo'n "weekend" met die boot, dus we hadden maar een dag in Newcastle zelf. Lang niet alles gezien.

Reykjavik zou ik echt niet doen als stedentrip los. Reykjavik is zo saai en lelijk in vergelijking met de rest van IJsland.. En dan zit je eigenlijk standaard aan de "golden circle, blue lagoon en walvistrip" vast, de rest is te ver vanaf Reykjavik voor een weekendje. Overigens zou ik wel absoluut een reis naar IJsland boeken :)). Práchtig land!

Mijn topsteden zijn nog steeds Kaapstad en New York <3 <3.

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:50

Ik heb het boek Love & Gelato vorige week gelezen en nu móét ik naar Florence. Insta- love zeg maar _O-.

Eens kijken of dat dit jaar nog gaat lukken voordat de zomer begint.

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:23

Volgende stedentripje is gevallen op... tralala... Moskou(d) :D.
Staat al jaren in mijn gedachten dat ik gewoon met bontmuts en berenjas op de foto wil met die fantastische sprookjescathedraal, maar had nooit verwacht dat er iemand zo gek zou zijn om met me mee te willen. Wel dus :D.

We willen kijken of we ergens in januari kunnen, dan moet er wel sneeuw liggen en dan is het in onze drukke levens ook wel de passen met die visumaanvraag enzo. Dit jaar ook geen vrije dagen meer over :'). anders had de kerstperiode me ook heel leuk geleken.

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:54

iirrssjjee schreef:
Parijs (3x): vond ik niet zo... vind het maar een vieze overrated stad.

Ahhh eindelijk iemand die dezelfde mening heeft als ik! Iedereen staat me altijd zo stom aan te kijken als ik zeg dat ik Parijs overrated vind en helemaal niet mooi en romantisch...


iirrssjjee schreef:
Wat nog op mijn lijstje staat;
New York
Kopenhagen
Berlijn
Sint Petersburg

Al denk ik dat die laatste 3 bij mij ook wel gaan tegenvallen, maar wie weet!

Berlijn is wel een mega indrukwekkende stad! Kopenhagen nog niet geweest, maar volgens mij aardig vergelijkbaar met andere Scandinavische steden. New York = pure liefde <3 <3.

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:42

Ik ben net terug van een midweekje Istanbul. Wist echt niet wat ik ervan moest verwachten, maar jeetje, wat een ontzettend gave stad! Druk en chaotisch as hell, maar súperleuk! Prachtige gebouwen, parkjes en uitzichten, heerlijk en goedkoop eten en over het algemeen erg leuke mensen.
[ img ]
[ img ]

Vrijdagochtend zaten wij even te relaxen in de rookruimte van het hotel en toen was er zo'n moskee-dienst echt naast ons. Zo bijzonder om dat mee te maken! De taxichauffeur die ons naar het hotel zou brengen, lag er ook tussen, dus we konden de hele dienst zien :). Ik stond naast een Turkse Brit/ Britse Turk die me het eea aan het uitleggen was over de dienst, omdat hij blijkbaar zag dat ik er niets van verstond haha.
[ img ]

Enige waar ik echt van op heb gekeken is hoe slecht men daar Engels preekt. Zelfs in het hotel was er maar 1 personeelslid die goed Engels sprak. Verder voelde ik me, ondanks de drukte en chaos, veel veiliger dan verwacht. Had zeker in de Grand Bazar wel verwacht dat er minimaal een keer aan mijn tas getrokken zou worden, maar dus helemaal niet!

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:32

Niet anders dan hier in NL. Ik ben jaren terug in Egypte en Tunesie geweest en daar vond ik ze erg opdringerig. Scheen “normaal” te zijn voor blondies ofzo, maar ik vond het niet leuk. Had eigenlijk hier hetzelfde verwacht, maar dat viel evht heel erg mee! Vriendelijk, even een kort nieuwsgierig praatje waar je vandaan komt enzo en that’s it. Of je moet er zelf op door gaan natuurlijk. Nee is ook gewoon nee en bij het woord laten ze je gewoon met rust. Ook als je ergens staat te kijken en ze willen verkopen. Als je zegt dat je gewoon even aan het neuzen bent is dat prima en nemen ze afstand :). Ik vind het echt een aanrader, heb het zo leuk gehad!

♥ Rewrite the Stars ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, Majestic-12 en 78 bezoekers