Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:02

Ik lees al een tijdje mee. Wij zijn net terug van een weekje kamperen in de Ardennen, nog wel een ingerichte bungalowtent. Maar als dit zou bevallen dan wilde vriendlief wel gaan kijken voor een tent. En jawel, het is goed bevallen :D Ik wilde al jaren kamperen, maar kon hem nog niet overtuigen. Nu willen we voor een tent gaan kijken voor volgend jaar en nu hebben we gekeken voor een opblaastent, heeft iemand daar ook ervaring mee??


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:17

Ik kom even uit de meeleesmodus. Dit jaar voor het eerst wezen kamperen in de Ardennen en is erg goed bevallen dat we nu voor een tent aan het kijken zijn. Wij zitten te twijfelen tussen deze twee tenten:

De Waard Smaragdeend
http://www.vrijbuiter.nl/tenten/de-waar ... aragdeend/

De Vrijbuiter Tannon
http://www.vrijbuiter.nl/tenten/tunnelt ... n-320-dlx/

Wij zijn met zijn tweeën en willen gewoon een redelijke tent met een mooie grote luifel. Plan is om volgend jaar richting Frankrijk of Italië te gaan. De Waard is gewoon echt een mooie degelijke tent, de tent van de vrijbuiter ook, maar voordeel van die tent is nog weer dat er twee cabines in zitten en weer wat goedkoper!! Cabine van de Waard tent is ook groot genoeg om te slapen en om je kleding te bewaren.. Dus dilemma!! De Waard tent is duidelijk wat duurder, maar ook heel degelijk ga ik van uit.

Vuurneon wij zijn dit jaar naar Le confluent geweest in de Ardennen, vlak onder Luik. Camping was best netjes en gewoon zonder timer douchen!! Verder niet teveel verwachten van de camping, maar de omgeving is prachtig!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:28

benangelique schreef:
de waard is oerdegelijk en heel waardevast. dus als je ooit een andere tent wil en deze wil verkopen, zijn er een hoop gegadigden.
de vrijbuiter is kwalitatief ook echt een hele fijne en goede tent. Budgettechnisch gezien een stuk vriendelijker.


Dat is dus idd ons dilemma :) De de Waard tent is incl langere luifel 1.600 euro, die van de Vrijbuiter 1.000 euro. 600 euro verschil, dus ja dat vind ik nog best wel wat...

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:44

benangelique schreef:
ik zou gaan voor die van de vrijbuiter. Extra binnentent wel fijn (vind ik persoonlijk) en na 10 jaar doet het niet zo;n pijn om m weg te doen :+


Waar lees je de extra binnentent uit bij die tent van de Vrijbuiter? :+

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:44

Naath86 schreef:
benangelique schreef:
ik zou gaan voor die van de vrijbuiter. Extra binnentent wel fijn (vind ik persoonlijk) en na 10 jaar doet het niet zo;n pijn om m weg te doen :+


Waar lees je de extra binnentent uit bij die tent van de Vrijbuiter? :+ Bij beide tenten is de slaapcabine een aparte inritsbare tent

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:55

Bedankt voor jullie reacties. Ik zou zelf ook voor de vrijbuiter gaan maar vriendlief is overtuigd van de Waard. Voordeel is daar weer van dat de luifel een stuk langer is, inclusief de extra luifel uiteraard. Totaal komt die dan op 2.40. De luifel van de vrijbuiter tent is maar 1.40.. dilemma.. Gelukkig hebben we nog even voor we definitief besluiten!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:26

Bedankt voor al jullie nuttige reacties!

De Smaragdeend is inclusief extra luifel 45 kg. We gaan gewoon met de auto op pad, dus dat is geen probleem. We hebben voor een boogtent gekozen ipv de pyramide, omdat mijn vriend vrij lang is en een slechte rug heeft en geen zin heeft om constant te hoeven bukken. Aangezien ik hem al jaren probeer over te halen om te kamperen, moet ik hier dan wel in tegemoet komen! :)
Qua gewicht maken de tenten trouwens weinig uit, de Vrijbuiter of de De Waard tent zijn beiden 45 kg.

SusanH: Bij deze beiden tenten is het kuipzeil ook inritsbaar, ideaal!!

Ik lees wel veel voordelen van een De Waard tent en aangezien mijn vriend helemaal overtuigd is van deze tent met name door de grote luifel, denk ik dat dit hem maar gaat worden..


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:49

benangelique schreef:
Bedenk je ook Hoe honkvast je bent. De waard is echt niks om iedere paar dagen af te breken en weer op te zetten bijvoorbeeld


Wij zijn ook niet van plan om echt rond te trekken. Zullen waarschijnlijk twee weken naar dezelfde camping gaan. Maar dat moeten we volgend jaar nog even bekijken :)

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:21

Ik gooi het hier maar even in de groep.. wij zitten op het moment in het midden van Frankrijk ongeveer, onder de dordogne. Maar het weer wordt de komende dagen zwaar k*t en dus overwegen we om nog een paar dagen naar het zuiden te gaan waar het weer wel goed lijkt te blijven. Nu kan ik alleen van die grote massale campings daar vinden, heeft iemand een tip voor een leuke camping rond Marseille/Montpeiller?

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:01

benangelique schreef:
Het wordt ook in het zuiden slecht, met name woensdag


Klopt, woensdag wordt hoe dan ook slecht. Waar we nu zitten wordt het vanaf morgen gewoon de hele week echt slecht en volgens het Franse weerbericht en weeronline blijft de kust nog redelijk.. vandaar dat we hebben besloten die kant op te gaan..

Bedankt voor de tips. Ga er naar kijken!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:07

kaatjemuts schreef:
Iets uit de richting, maar deze camping wordt wel positief gemeld op internet:
http://www.campingberard.com/


Ziet er idd leuk uit, helaas 6.5 uur rijden vanaf hier en dat vinden we toch teveel voor nog 5 dagen..

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:09

Naath86 schreef:
Ik gooi het hier maar even in de groep.. wij zitten op het moment in het midden van Frankrijk ongeveer, onder de dordogne. Maar het weer wordt de komende dagen zwaar k*t en dus overwegen we om nog een paar dagen naar het zuiden te gaan waar het weer wel goed lijkt te blijven. Nu kan ik alleen van die grote massale campings daar vinden, heeft iemand een tip voor een leuke camping rond Marseille/Montpeiller?


Ondertussen weer thuis na twee weken heerlijk te hebben gekampeerd in Frankrijk en zal nog even vertellen waar we uiteindelijk terecht zijn gekomen! De camping in Avignon die hier genoemd werd, hadden we zelf ook al gevonden, maar vonden we toch te ver weg. We zijn uiteindelijk in Marseillan Plage terecht gekomen. Echt ontzettend toeristisch en niet helemaal onze camping en omgeving, maar we hebben er de laatste dagen toch echt nog heerlijk weer gehad en daar waren we ook wel heel blij mee! We zaten 1 minuut van het strand af, dus dat was wel echt heerlijk. Verder was de omgeving niet heel bijzonder en dat hebben we wel gemist.

Wij zijn de eerste dagen op camping La Champagne geweest in de Corréze, hele mooie kleine camping aan de Dordogne. Voor degenen die op zoek zijn naar rustige en kleine camping midden in de natuur, dan is deze echt een aanrader!
Daarna zijn wij nog naar Floiras geweest aan rivier de Lot, ook een hele mooie kleine camping direct aan het water. Ook heel rustig, maar wel wat meer in de omgeving te doen.

Voor ons zit het er eerst weer op, maar we hebben echt een mooie vakantie gehad! Gaan zeker nog weer naar Frankrijk.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:12

Kan je het grondzeil niet los ritsen van die tweede?

Wij hebben ook een tent van Obelink, maar wij kunnen die bij de ingang open ritsen. Toen wij vorige week in Zuid-Frankrijk een mega bui hebben gehad, hebben we hem wel dichtgeritst en daar was ik best blij mee toen :D

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 07:47

Wauw wat komen er mooie plekjes voorbij! Guinevere echt supergaaf plekje zeg!!

Ook nog even ons plekje en onze tent van afgelopen vakantie showen hier. We zaten aan de Dordogne in de Limousin. Echt super mooi plekje en mooie omgeving! De tent is voor ons tweeën wel wat aan de grote kant, maar vriendlief (1.90 lang) wilde niet teveel kruipen en bukken, dus dan kom je al snel op zo'n tent uit. Trouwens wel heel makkelijk op te zetten, in een uurtje stond ie er!

De Waard tent hebben wij ook voor gekeken maar vond de prijs toch wel heel hoog, vergeleken met deze tent van Obelink.

[ img ]

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:27

moonsparkle schreef:
Uurtje alleen op te zetten? Respect want dan zou ik al geen zin meer hebben, haha. Tenzij je echt een week op dezelfde plek blijft? Wij gaan meestal na 2/3 nachten weer ergens anders naartoe.


Nou ja, het ging over de De Waard tenten, die zijn nou ook niet echt geschikt als trekkerstent, dus daar reageerde ik op. Wij zijn nu op 3 campings geweest in twee weken tijd. Vind ik meer dan genoeg, vaker hoef ik niet te verhuizen. Er is altijd genoeg te doen in de omgeving.

Ik bedoelde idd ook een uurtje inclusief alles uitpakken en op de plek, vind ik nog redelijk snel voor onze formaat tent eerlijk gezegd :) We hebben altijd een goede taakverdeling, dus ik moet zeggen dat het ons altijd prima afgaat!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:13

Voor camping tips in Drenthe, stuur gerust een pb! Ik woon zelf in Drenthe, maar er zijn zoveel mooie kleine campings! Of kamperen bij de boer, ook leuk en meestal mooie campings!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:18

Moonsparkle weet je al waar jullie naar toe gaan?

Wij gaan waarschijnlijk 25 augustus nog een weekje kamperen. Weer ziet er vooralsnog goed uit in Frankrijk, dus ik denk dat we die kant ergens op gaan. Iemand tips voor een camping aan een rivier om te vissen? Mooiste zou zijn om echt een camping te hebben waar je vanaf je plekje kan vissen. Dan kunnen we ook een keer rekening houden met de hobby van vriendlief.. :) En ik kan gewoon met een boekje voor de tent zitten. :)

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:00

Wij hadden eerst ook een keukenkastje om alles in te bewaren maar vond hem met inpakken teveel ruimte in beslag nemen in de auto. Ik heb nu 1 krat waar alles in zit en heb nog 2 inklapbare kratjes mee. Handig in de auto op te bergen en ideaal in de tent.

Wij zitten nu in de Ardennen. We wilden eerst ook naar frankrijk maar het werd nu in de Ardennen ook mooi dus zijn niet zover gegaan.

Waar zitten jullie Saskia?

Dit is ons plekje voor komende week. Aan de Semois.
[ img ]

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:47

Josien_ schreef:
Wij gaan volgende week ook weer kamperen. Heb de tent alweer een keer opgezet en gecontroleerd etc.
Helaas wordt de voorspelling voor volgende week steeds slechter -O- .
Hoop dat het niet te veel regent, maar hebben jullie nog tips voor kamperen in de regen :Y) .


Zitten wij ook mee.. gaan volgende week kamperen en we wilden richting frankrijk. Maar ook daar ziet het er nergens echt top uit. Hopelijk trekt het wat bij..

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:18

Toch maar eens hier vragen naar tips.. Toevallig mensen die nog een mooie camping weten ergens in de Ardèche, of die kant een beetje op? Zijn op zoek naar een mooie rustige camping met ligging aan het water. Waar vriendlief ook nog zo kunnen vissen, zou helemaal mooi zijn. Iemand nog ideeën?

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:13

Vorige week vroeg ik jullie nog naar een mooie camping in de Ardeche. We zitten nu wel op een grotere camping, Huttopia Le moulin, maar we hebben een mooie ruime plek en alles is heel speels en natuurlijk opgezet. Leuk dorpje ook en een prachtige omgeving.

[ img ]

Vorige week stonden we in de Bourgogne aan de Saone en toen was dit onze plek.

[ img ]

Nog een week en dan gaan we weer richting huis. Zijn we 2.5 week weggeweest.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:24

benangelique schreef:
Oeh, huttopia sla ik even op


Hele fijne camping, weet niet wat je wil. Maar in de zomer stikt het hier denk ik wel van de kinderen. Is wel een echte kinder camping. Nu natuurlijk niet.. Maar de omgeving is heel mooi, zwembadje erbij en je kan zo de rivier in.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:25

Taffje schreef:
Ik moet zeggen dat de Huttopia campings die ik gezien heb allemaal OK zijn, ruime plekken en natuurlijk opgezet, zelfs die bij Parijs !


Vorig jaar stonden we vlakbij een Huttopia camping en toen hadden we achteraf wel wat spijt dat we daar toen niet voor gekozen hadden. Vandaar dat we nu idd ook voor deze camping gingen!

Benangelique: voor kinderen zit je hier echt helemaal goed in de zomer. Kan me zo voorstellen dat het hier dan 1 groot kinderparadijs is! Zwembadje erbij, 1 van 1.10, 1 van 1.50 en een klein peuterbadje. Ook kunnen ze nog de rivier in vanaf de camping.

Gemske: de vorige camping was nog wat rustiger. Het is nu al veel drukker maar we zitten hier ook wel wat toeristischer. Je hebt volgens mij ook die cke actie lopen van de ANWB en die is geldig tot 30 juni. Ik weet nog van vorig jaar dat de grijze golf dan ook ineens allemaal huiswaarts keert.

Zijn er hier trouwens ook mensen cke lid? Geloof dat het toch nog wel wat kan schelen per nacht.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:12

benangelique schreef:
Wij zitten na 2 weken Provence nu 2 weken in de ardeche. Ik kan best tegen warmte, maar dit is verlammend. De nachten koelen ook niet af, vannacht was t 28 graden


Wij zijn in juni in de ardeche geweest. Waar zitten jullie?

Toen was het qua temperatuur echt perfect. Eén hete dag gehad en toen ook een nacht van 24 graden. Ben blij dat wij in het voorseizoen kunnen want die hitte nu is mij echt teveel hoor!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:21

Hebben er hier ook mensen ervaring met een oppomptent?

Wij zijn deze tent dit weekend tegen gekomen en vonden dit wel een erg mooie tent:
[ img ]

https://www.bever.nl/p/outwell-rock-lak ... olour=4298

Wij hebben op dit moment de Obelink trail 400, maar deze vonden we voor ons tweeën toch wel aan de erg grote kant.
http://www.obelink.nl/images/detailed/61/Trail-400.jpg

Ook neemt deze tent best veel ruimte in beslag in de auto. Dus de oppomptent van Outwell leek ons wel een geschikte optie. We willen ook nog wel regelmatig verkassen en deze lijkt makkelijk op en af te bouwen te zijn. Kleinere tent is niet echt een optie, vriendlief wil wel kamperen, maar het moet wel leuk blijven. Hij is ook erg lang dus wil niet teveel hoeven te bukken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers