Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:59

Ben net op zoek naar een tent, zie ik ineens dit topic voorbij komen. Handig! :P

Ik zit nu naar de Coleman Evanston Screened Tent te kijken, maar ik vraag me af of een 8 persoons tent te groot is voor 2 mensen? Aan de ene kant denk ik, duh, natuurlijk is dat veel te groot ... maar aan de andere kant lijkt het me echt een fijne tent en 3,5 x 4,5m (waarvan deels het ingeschermde voorstukje) valt toch wel mee? :=

Kerstmuts


Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 03:40

Even spammen met mijn nieuwe kleine tentje (en wilde paardjes) <3)
[ img ]

Ik was maar voor 1 nachtje weg, dus ik had alleen een kleine cooler met komkommer en fruit, een paar muffins en wat ongezonde snacks bij me. Misschien dat we uiteindelijk wel een gaspitje aanschaffen zodat we kunnen koken, maar voor nu is kamperen al spannend genoeg zonder. Als we naar Frankrijk zouden gaan dan was het een heel ander verhaal ... doe mij maar een paar flinke blikken cassoulet! :Y)

Nog een vraag: wat doen jullie als er een straffe wind waait en er geen beschutting is? Ik stond hierboven op een prachtige plek, maar ik heb bijna de hele nacht wakker gelegen omdat de tentlijnen zoveel kabaal maakten. Valt daar iets aan te doen?

Kerstmuts

Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:36

Snap nog steeds niet waarom hij nou zo klapperde. Het klonk niet alsof het de tent zelf was, maar echt de tentlijn. De tent stond netjes tegen de wind in en het is sowieso maar een laag koepeltje ... :o? Heeft er verder nog iemand een idee hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?

mvdende schreef:
Mooi tentje trouwens. Welke Coleman is het? Je hebt ook een mooi plekje uitgezocht!

Een Sundome 3. Nog geen $50 op Amazon. :D Het enige nadeel vind ik dat de fly maar 2 extra aanknopingspunten voor de tentlijn heeft, maar dat heb ik opgelost door van elk aanknopingspunt twee lijnen te spannen.

Kookpitje komt er wel uiteindelijk, maar ik had daarvoor al bijna 20 jaar niet meer gekampeerd en mijn vriendin nog nooit, dus dan zijn dingen zoals de tent opzetten al spannend genoeg. :P Hopelijk binnenkort!

Varekaj, dat klinkt als een heerlijke plek! Vooral de kippenwc :)) Vergeet je niet ook een zaklamp oid mee te nemen? Die zag ik er niet bijstaan.

Kerstmuts

Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:22

Even spammen met een paar foto's van mijn bijna weekelijkse kampeer uitstapjes: [ITP]Kamperen met de wilde ponies van Assateague Island(VS)

Helaas is bijna alles al volgeboekt voor de rest van de zomer, maar dankzij een annulering mag ik volgend weekend weer 2 dagen met ze doorbrengen. *\%/*

Wij hebben 2 hele fijne slaapzakken van Idaho, die kan je aan elkaar ritsen en er een hele grote van maken als je lekker samen wil slapen. Als je voeten te warm worden kan je ook ervoor kiezen om alleen de voeten los te ritsen. Bij warm weer gebruik ik hem als dekbed, maar als het koud is is het juist fijn om een extra laagje onder je te hebben, omdat de grond veel koud afgeeft.

Kerstmuts


Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 01:50

Brittneyx schreef:
Door dit topic krijg ik zin om te kamperen! Jammer dat ik niemand in mijn omgeving heb die meewilt

Gewoon zelf gaan! Mijn vriendin kan niet altijd mee, maar ik vind het juist heerlijk in mijn eentje (stiekem zelfs veel leuker :P)

Kerstmuts

Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 04:54

Hoe krijgen jullie een muffe tent weer fris?

Ik heb vorige week in de regen gestaan en de laatste ochtend de tent kletsnat in een vuilniszak gestopt. Normaal zet ik hem dan bij thuiskomst gelijk in de kelder om te drogen en dan is hij zo droog. Helaas ben ik onderweg naar huis aangereden, waardoor de tent 1,5 dag nat in een vuilniszak heeft gezeten.

Hij staat nu al 3 dagen in de kelder en is volgens mij allang droog, maar mijn vriendin zegt dat de kelder nog steeds "raar" ruikt. Hij stinkt gelukkig niet meer zoals eerst, maar als ik er met mijn neus bovenop ga zitten dan kan ik hem nog wel ruiken. Niet echt een vieze lucht, maar wel anders dan eerst denk ik.

Zou dat voldoende zijn of kan ik hem beter helemaal reinigen? En zo ja, hoe doe ik dat? Het gaat om een heel goedkoop (maar fijn) tentje van $50, dus het mag niet veel kosten.

Kerstmuts

Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:31

Thanks! Er staat wel een luchtontvochtiger in de kelder, maar ik denk dat een beetje buitenlucht en zon niet zo'n slecht idee is. +:)+ Ik zal het morgen gelijk uittesten!

Hier mijn plekje van vorig weekend (de blauwe is van mij);
[ img ]

De eerste nacht met 3 andere tenten gestaan, maar door het noodweer de laatste 2 nachten alleen ... daar stond ik dan in mijn uppie op een plaats voor 150 mensen! :Haha. Onweer was erg heftig en ik heb een tijdje bij het bezoekerscentrum geschuild omdat het te dichtbij was (mijn haar stond statisch omhoog :=).

Kerstmuts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 192 bezoekers