Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:29

Volgens mij zitten die standaard in het assortiment Iris. In elk geval hebben ze ze altijd als ik bij de xenos kom. Misschien met uitzondering van de winter, maar dat is niet gek.

Mijn vriend en ik gaan in september 2 weken naar Luxemburg :)
Van beide ouders hebben we alles wat we nodig hebben. We hebben alleen nog een dingetje met dat we alleen lage koepeltentjes hebben. Als het regent vind ik het zo rot dat je dan alleen op je luchtbed kunt liggen.
Ik zit te zinnen op een de waard tent. Super tenten, maar ook best prijzig. En mijn vriend wil liever niet zo'n zware tent.
Hebben jullie misschien nog goede ideeën voor een 2(tot max 4) persoons tent met sta hoogte, of iig zit-droog-in-een-stoel hoogte?


mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:30

lenaa_tje schreef:
Ligt er wel aan welke je neemt. Hier een kleine de waard die prima tilbaar is (zou er niet mee op fietsvakantie willen..) en binnen 5 minuten staat. De echt grote gezinstenten wil je niet graag verplaatsen maar de kleintjes en tussen modellen zijn prima. Zou graag de grote bont specht willen hebben.


Welke heb je? De specht is idd ook een op mijn lijstje ;)

Iedereen bedankt voor de vragen en adviezen! Hieronder wat antwoorden.

Er is nog niet echt een budget. Hangt ook van de kwaliteit af. Voor een de waard wil ik evt ook wel wat meer betalen, omdat het gewoon super goede tenten zijn.

Afgelopen twee keer hebben we gekampeerd met een Coleman, daarvoor met een wildebeast, beide tenten van onze ouders. De wildebeast beviel mij het beste, omdat ik die ook goed kan afspannen. Bij de Coleman lukt mij dat niet en mijn vriend is niet de tentbouwer van ons 2. De eerste keer stond de Coleman verschrikkelijk te klapperen in de wind, de 2de keer al wel beter hoor. Maar ik ben er daardoor wel een beetje sceptisch over.
Bij de waard vind ik van de punt-tenten ook zo fijn dat je ze heel makkelijk heel strak neer kunt zetten.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:07

Jolien, misschien kun je zoeken naar lange weekenden? Hoewel die schaars zijn in deze periode denk ik... Maar geeft je dan wel za-ma.
Ik zal eens kijken of ik iets voor je kan verzinnen, maar ben nog nooit op die manier weg geweest.

Ik heb viavia een de waard tent aangeboden gekregen :) de omstandigheden zijn een beetje lastig, dus ik weet nog niet welk model en voor welke vriendenprijs hij weg mag. Maar aangezien we toch geen haast hebben (nog 1 vakantie in een kleine tent is geen probleem), wacht ik het even af. De tent moet weg en vriendenprijsjes zijn natuurlijk fijn :)

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:44

SdaphneS schreef:
Waar slapen jullie allemaal op?
Wij hebben luchtbedden, maar ik vind dat altijd zon gedoe met stroom aangezien we een tent hebben.

Je kunt luchtbedden ook met de hand oppompen he ;)
Ik vind zelf opblazende matjes het fijnst. Maar het nadeel is dat als je een goede wilt, je daar best wat geld aan kwijt bent. Dus ik slaap atm op een 15e luchtbed van de decathlon.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:02

Dan heb je inderdaad stroom nodig Daphne. Je hebt ook dat idee luchtbedden waar je pomp los is, maar ik denk niet dat dat erg grappig is met een voetpompje. Dus of dat een goed stroomloos alternatief is betwijfel ik.

Iets snel/makkelijk op te blazen zoals je eigen bed is moeilijk te vinden voor op de camping.
Je kunt wel gaan kijken voor een wat dikker zelfopblazend matje. Je hebt ze tot 15 of 20 cm dik, geloof ik. Opgerold dan nog steeds kleiner dan een slaapzak, maar door het materiaal ligt het bijna even goed als een echt bed.

Voordeel: bij aankomst op de camping leg je je matje neer, dopje open en je gaat lekker andere dingen doen, terwijl het ding zichzelf vult met lucht.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:59

Mijn doel is altijd om zo min mogelijk mee te nemen, maar dit wel binnen comfortabele grenzen.
Ik neem bijvoorbeeld wel graag een 2 pits gasstelletje mee, omdat we meestal niet trekken en dat toch fijner kookt dan alles op 1 pitje. Die dingen bespaar ik niet extreem op.

Ik vind dat ik op die manier best licht bepakt op pad kan. De conclusie is helaas elke keer dat de auto op magische wijze bomvol is geraakt als we vertrekken. Ik snap nooit hoe dat kan :P

Altijd dus toch overdreven veel spullen mee. Moet er wel aan toevoegen dat we de laatste 3 vakanties elke keer erg wisselvallig weer hebben gehad. Dat heeft wel invloed op de hoeveelheid kleding en extra droge spullen die mee moeten.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:57

benangelique schreef:
Marie111 schreef:

Hoe dik zijn die? Ik krijg zo'n last van mijn heupen van die matjes. Zijn blijkbaar niet geschikt om op de zij te slapen. Mij krijg je echt nooit meer op zo'n matje


Ik normaal ook, maar heb nu 10 cm dikke van De Waard en heb evt zalig geslapen


Ik ben ook een zijslaper. Als je een dikker matje koopt, is die druk op je heup veel minder. Ik kan die super lichtgewicht matjes ook niet hebben. Vanaf een cm of 7 denk ik dat ik fijn vind.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:29

Hebben jullie voor die isolatie nog goede tips? Mijn vriend heeft een opvouwbaar matje, super fijn isolatieding. maar kost geloof ik wel 60e ofzo. Mij iets teveel...

Ik zoek dus een goedkopere optie voor onder mijn luchtbed. Ik wil graag over een paar jaar investeren in een zelfopblazend matje, dus graag iets dat goed bij beide gaat of iets wat lekker goedkoop is

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:44

Hannanas schreef:
mirriezz schreef:
Hebben jullie voor die isolatie nog goede tips? Mijn vriend heeft een opvouwbaar matje, super fijn isolatieding. maar kost geloof ik wel 60e ofzo. Mij iets teveel...

Ik zoek dus een goedkopere optie voor onder mijn luchtbed. Ik wil graag over een paar jaar investeren in een zelfopblazend matje, dus graag iets dat goed bij beide gaat of iets wat lekker goedkoop is


Extra deken meenemen en een isolatiemat met nopjes halen bij de decathlon


Geniaal! Voor 5 euro, super dun zie ik op de website. Maar wel met zilveren reflectiedingest. Ik ga er 1 halen :)
Dat zal me echt schelen komende vakantie. Echt een groot nadeel van luchtbedden:de kou

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:02

Wij gaan donderdag! Al bijna dus. Van donderdag tot zondag op ruiterkamp, vanaf maandag tot de woensdag de week erop kamperen.
Op mijn oude en vertrouwde camping in Luxemburg! We hebben ook nog even een De Waard overgekocht. Een Krooneend. Ik ben erg benieuwd hoe hij bevalt. Het is een prachtige tent iig!

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:51

De kazematten zijn echt heel gaaf! We zitten in klein-zwitserland, echt heel leuk om te wandelen daar en veel kasteeltjes in de buurt. Wandklimmen kan daar ook goed.
Absoluut een aanrader als je niet te ver wilt, maar je jezelf wel echt op vakantie wilt voelen.

Ik ben benieuwd of het nog een beetje is als ik me herinner

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:46

Mocht je toch klein-zwitserland overwegen: wij zitten op een milieubewuste (niet irritant, gewoon groen apart van zwart en niet super lang douchen), autoluwe, kleine camping (80 plaatsen oid). Je moet alleen wel tegen Nederlanders kunnen...

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:00

Ik heb wisselende ervaringen met muntjes en zonder. Die key nog nooit gehad.
Meestal kun je vrij makkelijk de douche weer aan zetten als er geen muntjes zijn. Je moet alleen vaker op de knop drukken als je langer wilt douchen.

Met muntjes is het altijd even uitproberen. De laatste keer kon ik voor 1 muntje voor mijn gevoel echt 15 min onder de douche staan. Dat hield echt niet op. Maar ja, dan geniet ik ook tot de laatste minuut. Snap wel dat niet iedere campingeigenaar dat milieu-vriendelijk vindt.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:23

Een lange luifel is wel erg prettig en de waard is echt goede kwaliteit!

Ik moet wel toegeven dat ik geen ervaring heb met hun boogtenten, alleen met de punt-tenten


mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:38

Marije_jiplover schreef:
Er is wel een nadeel aan zo'n De Waard.

Het kampeert als een katoenen tent, er komt hier echt niet zo'n nylon gevalletje :n


Die eerste zin is waar, maar voor mij sla je de spijker op zijn kop met die laatste zin.

Ik zal eerst even ingaan op de nadelen: je moet bij een de waard punttent veel haringen slaan en het pakket is groot en zwaar. Wat betreft lichtgewicht trekken niet de meest ideale tent.

Echter: na 2 vakanties in een nylon tentje, dat ook niet meer voor mij. Vriendlief kreeg de laatste keer de tent een beetje afgespannen, door er flink kracht op te zetten, maar wat een flapperding. Een de waard daarintegen kan zelfs ik met mijn kippen kracht perfect afspannen en neerzetten. Maar goed, een andere katoenen tent biedt hetzelfde fijne niet-stoom effect en kan natuurlijk ook prima zijn.

Wat ik persoonlijk ook een enorm voordeel aan een de waard vind is het aangenaaide oerdegelijke grondzeil. In de tent van mijn ouders heb ik nooit een moment gedacht aan vocht of regen in de tent, dat was gewoon onmogelijk. De afgelopen 3 vakanties heb ik met andere tentjes al heel wat zooi nat zien worden in de voortent. Belangrijke spullen lagen droog hoor, maar toch onhandig als je toiletpapier vol water is gelopen en je servies nat is.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:20

Pikkepor, dat klinkt goed! Onze camping is niet zo luxe hoor. Maar je mag wel kampvuur stoken en in het hoogseizoen kwam dan vaak een gitaar oid tevoorschijn voor liedjes zingen en anders een mooi moment voor goeie gesprekken.

De camping heet Bon Repos, gelegen in Berdorf. Ik zal morgen even kijken voor een linkje naar de website (die heel falend en basic is)

Als je me een pbtje stuurt wil ik je na de vakantie wel even een bericht terug sturen over hoe de camping nu bevalt met evt foto's. Ik ben er zelf ook al 10 jaar niet geweest denk ik, dus misschien is er ook wel veel veranderd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, Majestic-12 en 78 bezoekers