Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:58

Wat een leuk topic! :)

Ik ga dit jaar voor het eerst in een tijd niet kamperen maar naar Rome. Gewoon omdat we geen zin hadden om de kampeerspullen in het vliegtuig mee te nemen en we hebben niet zoveel vakantietijd dus erheen rijden wordt hem ook niet :(
Van huis uit noooit gekampeerd, wel altijd met de scouting, dat vond ik erg leuk. Daarna met mijn ene ex in dit schattige voertuig Frankrijk doorgetuft: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 0979_o.jpg

Heerlijk was dat! <3 Ik zou er zo weer een willen. Vorig jaar met mijn andere ex met de tent weg geweest, dat was ook leuk. Wel prettig dat ie een grotere tent mee had. Het is toch wel heel anders kamperen, ik hou wel van campinghoppen maar met een tent is dat niet helemaal handig, minder dan met die camper in elk geval, daarme was je binnen een halfuur weg.

Dit jaar dus niet kamperen, mijn huidige vriend is helaas geen fan van bovenstaande camper :'( Dus of ik er ooit zo eentje ga kopen weet ik niet. Ik hoop heel erg dat ik hem toch kan overhalen. Hij is meer van het spartaanse kamperen waarbij je ook nog eens een uur bezig bent met de tent in de stromende regen omdat je op een berg slaapt en de grond keihard is. Niet helemaal mijn ding vrees ik :o Maar goed, hopelijk kunnen we ooit een middenweg vinden. Dit jaar maar even iets heel anders dus.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:44

lenaa_tje schreef:
renskep schreef:
Leuk!
Wij gaan van de week bij een Baco tent kijken als het goed is! We willen de laatste week van augustus toch nog gaan kamperen. Maar dat wordt de eerste keer met puppy. Dus een grotere tent dan onze 1 cabinr koepeltent is geen overbodige luxe. Plus als het regent kunnen we hopelijk binnen zitten.

Iemand nog tips qua campings in België/Ardennen/Noord-Frankrijk? Met hond en tent dus...


Wij stonden deze zomer op de camping moulin foulon vlak bij Bayeux (Normandië) Op de ANWB site staat dat er geen honden mogen maar dat is onzin. Heel veel mensen met honden en zelfs een Frans gezin met 2 katten. Mooie groene camping en veel ruimte.
In de vogezen hebben we op camping municipal du langenwassen gestaan. Ook erg mooi. Mega stil (midden in beschermt natuurgebied) leuk klein beekje en zeker ook geschikt voor honden.


Ik zou toch oppassen, voor je je helemaal instelt op één camping en er wordt weggestuurd...
Hoe doen jullie dat met honden? Ik heb er zelf geen maar het lijkt me toch wel erg knus, in een tweepersoonstentje en een hond erbij :D Bij mijn vorige vriend sliepen ze altijd onder de camper, dat werkte wel. Alleen oppassen wanneer je 's morgens uitstapt als zo'n hond merkt dat je wakker bent en ook even poolshoogte komt nemen :D Heb meermaals bijna mijn nek gebroken over een hondekop haha

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:30

Volgens mij doen de meeste restaurants niet moeilijk over honden, zeker niet als hij zich netjes gedraagt en je buiten zit. Mijn oom en tante gingen vroeger met hun kinderen en twee honden naar de camping, dan ging de vader bijv zwemmen met de kinderen terwijl mijn tante bij de tent bleef met de hond. Of ze zaten op een camping met een meertje, dan mag de hond gewoon mee :D Het is net wat ie gewend is. Je weet van je eigen hond wel of je hem/haar er een plezier mee doet of niet.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:27

Een oude vriend van mij had een hond die het liefst de tent bewaakte :)* ook handig. Was een heel zachtaardig beest maar campingdieven gaan toch liever niet bij een caravan binnen waar een wolfshond voor de deur ligt :=

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:23

renskep schreef:
Zooo een wolfshond mee kamperen :wow: die heeft een eigen bijzettentje nodig!!

Viel mee hoor, ze was opgevoed door katten dus lag altijd opgekruld te slapen. Lekker compact :=

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, K_nolan, OmgiliBot en 70 bezoekers