Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:30

Ik meld me ook. Wij kamperen niet zo veel, zou t wel vaker willen doen, maar vriendlief vind t niet zo. Wij gaan bijna elk jaar wel Naar Charme, das een Nederlandse camping in Frankrijk waar je de hele week creatieve workshops volgt. Erg leuk, en een schitterende camping. Heb er nu al zin in :D

We zijn alleen nog op zoek naar een grotere tent.

Edit: Ik zie deze tent voorbij komen, kent iemand de kwaliteit hiervan? Voor deze prijs vind ik het bijna eng om m te kopen.
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... xyn3kN7mc5


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:45

benangelique schreef:
In warme gebieden drijf je deze tent uit. Ding ademt voor geen meter, net alsof je in een plastic vuilniszak slaapt.

Ah laat maar dan. Ik zoek nog even verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:59

benangelique schreef:
Zoek een tent van (technisch) katoen. Dit heeft zoveel voordelen als het gaat om comfort.
Wil je er echt mee trekken of sta je lang op dezelfde plek? Ook dat is belangrijk


Nee we staan een week op dezelfde plek. Redelijk beschut ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:23

moonsparkle schreef:
Ik ga in het najaar voor het eerst kamperen. Nu is vooral mijn vraag als hotelganger :') hoe doen jullie het met eten? Koel houden en koken? We hebben zeg maar buitenom een tent en slaapzakken ook nog helemaal niks qua kampeerspul en willen er ook niet teveel aan kwijt zijn. En hoe doe je dat met stroom? We willen zoveel mogelijk met een kaart gaan rijden, maar ik vind het wel leuk om te kunnen Googlen of er iets in de buurt zit om te zien of doen. En waar slapen jullie op? Ik heb zin groot twee persoons luchtbed, maar die past misschien niet eens in de tent.

Wij hebben een elektrische koelbox, ideaal want daarin kun je dingen onderweg ook koel houden. Moet je wel een omvormer kopen.
Verder zijn goede stoelen en een tafel wel handig en kook-en keukengerei. Maar wij lenen meestal Dingen. Vraag eens wat om je heen, er zijn vast wel kampeerders waar je war van kunt lenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:59

verootjoo schreef:
Cabelona schreef:
Ik snap nooit zo goed dat mensen naar vakantie zo veel eten meenemen :o Ze hebben daar ook supermarkten, winkels en markten. Wij nemen eigenlijk alleen eten mee voor onderweg en eventueel de eerste dag. Maar we kunnen dan ook niets dat koud gehouden moet worden bewaren, ivm geen koelbox.

Afhankelijk van het land waar we zijn eten we wat we in de winkeltjes vinden. In Oostenrijk hebben ze heerlijk vlees. Dus dat gaat vaak op de gril en maak ik er een salade bij. Italië vond ik het vlees erg duur, dus daar veel vegetarisch gegeten. Pasta met saus etc. In Tsjechië vorig jaar ook veel op de gril, maar ook veel uiteten geweest.

Het enige lastige vind ik het ontbijt. Ik eet namelijk voornamelijk hartig bij het ontbijt en lunch, maar zonder koelbox is dat erg lastig. En na 3 dagen achtereen unox leverpastei ben ik dat vaak ook wel een beetje zat. Als er een klein winkeltje op de camping is of in de buurt is het geen probleem, daar kun je vaak wel wat halen aan snijwaar/kaas. Dit was vorig jaar in Tsjechië helaas niet, maar daar hadden ze een groot assortiment aan ingeblikte vleeswaar op brood. Dit jaar in Italië zal er geen winkeltje op loopafstand zijn, dus hoe zouden jullie dit doen?


Wij nemen altijd veel eten mee op vakantie. Ik heb er een hekel aan om mijn heerlijke vakantietijd te verspillen in een veel te grote supermarkt in Frankrijk waar ik niks kan vinden en waar ik de helft vergeet :')
Op vakantie is ook vrijwel het enige moment van het jaar dat mijn vrienden Conimex, Knorr en honig in mijn keuken komen. Ik ben er gewoon te lui voor dan :D


Ik vind het juist heerlijk om in de grote supermarkten rond te struinen :D Wij maken er altijd een sport van, om zo goedkoop mogelijke 'champagne' te scoren, de lekkerste ham te vinden en de ergste stinkkaas te proberen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:33

Ik ben benieuwd Ikke, zoiets moeten ze ook ontwikkelen voor tenten. Gewoon aan de tent vast ofzo. Is vast een markt voor :P

Wij gaan over een maandje kamperen, kan er echt al naar uitkijken! We slapen in de tent van iemand anders, dat is echt een knettergroot ding, maar heerlijk die ruimte!
We gaan waarschijnlijk ook nog naar de F1 gp van Spa, en dan gaan we ook kamperen, maar dat is maar 2 nachten.

Nog wel een grap trouwens, vorig jaar gingen we naar de Zwarte cross maar mijn vriend ging een dag eerder. Appt ie me dat het luchtbed lek is, dus of ik nog een tweepersoons luchtbed wilde halen. Dus ik op naar de Action, zie daar een grote doos met 2 persoons op staan, verder niet meer gekeken en meteen mee genomen. Kom ik op de camping van de zc aan en pak dat ding uit, is het zo'n dubbel dikke die op stroom opgepompt moest worden :') Nergens rond de tent stroom te vinden, dus moest mn vriend naar de catering om dat ding op te pompen :') Paste dat kreng ook nog eens niet door de ingang van de tent _O- uiteindelijk wat lucht eruit, met 4 man dat ding dubbel gevouwen en de tent in geperst :') Maar wat een feest was dat zeg _O- Gelukkig lag het wel lekker, maar dat mag ook wel, kreng is 40 cm hoog _O- Alleen lagen we toen weer tegen de bovenkant van het tentzeil aan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:47

8nnemiek schreef:
En toen hebben jullie op een half opgepompt luchtbed geslapen? :') Dan lig je toch in een enorme kuil, niet? :+

Benieuwd naar jouw ervaringen, ikke!
Wat moet jij er zoal op aansluiten, en hoeveel Wp heb je daarvoor aangeschaft?


Haha jaa hij was wel een beetje zacht ja _O- Maar goed, op de zc slaap je soweiso al slecht, dus dit was geen probleem _O-

@Ikke, valt me tegen dus. Ik zou daar denk ik wel gebruik van maken, mocht ik geen stroom op de camping hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:08

SdaphneS schreef:
Ik ben vorige week nog bij Spa Francorchamps geweest. Rondleiding gehad over het circuit. Echt super gaaf! Als je daar bent echt een aanrader.

Ondertussen genieten wij van de zon in Frankrijk. Temperatuur rond de 23-25 graden. Echt ideaal. Volgende week Luxemburg. :)


Leuk, ik zal eens kijken of dat dan kan, maar dat zal wel niet :P

Ik heb ook zo zin in Charme, die sfeer daar is altijd zo bijzonder. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:33

Henrieke schreef:
Klopt, maar die kou stelt ook niet zo heel veel voor. Behalve als je hier in NL blijft. Dan kan het 's avonds nog wel eens flink afkoelen.
Een kacheltje is evt een optie, maar weet nog niet wat we gaan doen (baby op komst) dus we zien volgend jaar we verder.

Nou ik heb t anders vorig jaar in Frankrijk ook 1 nacht heel koud gehad terwijl t hartje zomer was, toen was t maar 6 graden snachts. Had nog een extra deken over me heen, maar dat werkte helaas niet :P

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:39

En die twee persoons dan?
Wij doen meestal een slaapzak open als dekbed gebruiken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:07

ClauH schreef:
Maar als je zo'n mummie model open doet (als dat al kan ) heb je toch nog steeds weinig stof bij je voeten ? Als ik dan mijn voeten links leg en mijn vriend rechts heeft er eentje blote voeten denk ik?


Ja ik bedoel ook geen mummiemodel, maar een ouderwetse rechthoekige :P

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:27

Hhaha lijkzak, ik snap m wel _O-

Omg ik kan nu al niet wachten om te gaan kamperen, zo heerlijk he! :D En dan ook nog op charme, dat is ook helemaal fantastisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:07

Mirriez, bij de Aldi hebben ze mooie ruime tenten voor €100.- Wij hebben een tent gehad van dit merk, en daar is echt niks op aan te merken hoor!
[ img ]

Staat 119 euro bij, maar ze zijn nu in de uitverkoop!

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:48

Ik heb idd ook een donsen slaapzak, lijkt heel dik maar is heerlijk!

Ik snap nog steeds niet dat niemand op bokt naar Charme gaat. ER moeten toch een paar creatievelingen tussen zitten hier? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:23

finnens schreef:
Joolien schreef:
Mirriez, bij de Aldi hebben ze mooie ruime tenten voor €100.- Wij hebben een tent gehad van dit merk, en daar is echt niks op aan te merken hoor!
[ Afbeelding ]

Staat 119 euro bij, maar ze zijn nu in de uitverkoop!

Ik had dat ding ook en hij was vreselijk!! Hij lekte en de rits lag er na een week uit. Zie nu dat er garantie op zit, balen want heb hem meteen in de prullenbak gedaan :')


Oh echt? Die van ons ging toch echt wel een paar jaar mee. Mankeerde niks aan.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:50

Ziet er leuk uit Siepie!

Leuke Engelien, veel plezier! Wel een onderneming met zoveel honden.

[BEU] Huisje aan een meer in Noord/oost-Fr/ Zuid-Duitsland
Misschien kan hier iemand ons helpen? Op een camping met huisjes/stacaravan mag ook. Ik zoek me rot, wat ik overigens heel leuk vind, maar ik heb het perfecte plekje nog niet gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:28

mirriezz schreef:
Jolien, misschien kun je zoeken naar lange weekenden? Hoewel die schaars zijn in deze periode denk ik... Maar geeft je dan wel za-ma.
Ik zal eens kijken of ik iets voor je kan verzinnen, maar ben nog nooit op die manier weg geweest.

Ik heb viavia een de waard tent aangeboden gekregen :) de omstandigheden zijn een beetje lastig, dus ik weet nog niet welk model en voor welke vriendenprijs hij weg mag. Maar aangezien we toch geen haast hebben (nog 1 vakantie in een kleine tent is geen probleem), wacht ik het even af. De tent moet weg en vriendenprijsjes zijn natuurlijk fijn :)


Thanks. Lange weekenden zijn meestal van vrijdag tot maandag had ik al gezien. Maar ik heb nu gewoon een camping gemaild in de Eifel, en gevraagd naar beschikbaarheid. Dat is trouwens wel een onwijs gave natuurplek, want dat is aan de rand van een oude vulkaan!
[ img ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:43

8nnemiek schreef:
Is dan in de vulkaaneifel, bij die slapende vulkaan? Heel gaaf, dat staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje!


Ja volgens mij wel. Je kunt daar dus ook zwemmen, superchill. :D


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:07

moonsparkle schreef:
Ik denk dat ik het met 1 pit ga proberen. Moet voor 2 weken toch wel te doen zijn? Echter in Nederland kan ik best wat 1 pans gerechten bedenken, maar in het buitenland heb je weer andere producten. Heb je eigenlijk vaak stroom op je camping voorbij je tent? Moet je dat dan aansluiten met een haspel? Wij hebben hier ook namelijk nog wel een koekenpan die op stroom werkt.

Dat verschilt per camping.

Ik zou toch 2-pits doen, maakt t net ff makkelijker. Wij nemen 2 1-pits mee, met zo'n klein gasflesje erin, ideaal.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:51

Wij gaan zaterdag, moeten nog een paar dingetjes halen.

Wie gebruikt er hier zo'n automatisch tolkastje? Ik zit te denken om die ook te halen.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:45

Ja dat snap in San, maar goed, we hebben de route al vaker gereden dus we hebben ong een idee.

Ik heb er echt zin in :D

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:19

Zo wij hebben de eerste overnachting op de camping gehad. Vandaag faan we naar de camping waar we een week blijven. Daar kun je alleen maar op van zaterdag tot zatwrdag, maar we staan nu pp de camping aan de andere kant van t dorp.

Helaas slecht tot niet geslapen. Het schoot me gisteren in de rug en daar heb ik de hele nacht last van gehad. Kan niet normaal rechtop lopen of zitten, heel irritant dus. Hopen dat t minder wordt. Gelukkig is er een gast aanwezig die fysio/ manueel therapeut is.

Als je je nou afvraagt waarom we pas vandaag de camping op mogen, we gaan naar charme. Dat heeft een vast programma. www.charme.nl :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:59

Wij hebben een boxspring luchtbed, Superhandig, Als je een grote tent hebt :')
Daarom hebben we de binnentent eruit gehaald :P heeeeeerlijk!!! Super-de-luxe zo :D


[ img ]

[ img ]

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:03

Gelukkig valt t mee met de beestjes in de tent. Alleen wel heel veel muggen buiten de tent. Mijn vriend wordt helemaal lek geprikt.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:03

Oma op t dak :')

Hier is t afzien op de camping, t is maar 9 graden. Ik lig helemaal ingepakt in bed, met 2 truien, lange broek, 2 dekens, zomerdekbed en vesten daarop gelegd :=

Zo vind ik kamperen niet leuk!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Antonius, DotBot, F_inley, Karmandi, kimmetje26, MayoNeighs, mvdende, Nathalie18x, OmgiliBot, purny, TamaraFloor, thequeensmum, veerledec en 81 bezoekers