Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:37

Ik heb nog nooit gekampeerd en ga dit jaar voor het eerst. Eerlijk gezegd ga ik dan liever wild kamperen want ik kan echt niet naar de wc als ik het gevoel heb dat iemand me zou kunnen horen :o dan kan ik nog zo mn best doen. Wij beginnen bij europapark in Duitsland en verder zien we het nog wel. Ik ben ook heel erg van het plannen dus ik ben heel benieuwd. Is er ook een lijst van dit is een must om allemaal mee te nemen. Die lijst hier boven lijkt me wel erg veel.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:59

Ik ga in het najaar voor het eerst kamperen. Nu is vooral mijn vraag als hotelganger :') hoe doen jullie het met eten? Koel houden en koken? We hebben zeg maar buitenom een tent en slaapzakken ook nog helemaal niks qua kampeerspul en willen er ook niet teveel aan kwijt zijn. En hoe doe je dat met stroom? We willen zoveel mogelijk met een kaart gaan rijden, maar ik vind het wel leuk om te kunnen Googlen of er iets in de buurt zit om te zien of doen. En waar slapen jullie op? Ik heb zin groot twee persoons luchtbed, maar die past misschien niet eens in de tent.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:24

Wij gaan in september Kamperen, heb het nog nooit eerder gedaan. We doen het om budget op vakantie te kunnen. We hebben tot nu toe een tent, 2 persoons luchtbed, slaapzakken, campingtafeltje. Wat moeten we nog meer echt hebben? Want we willen dus ook niet al te veel hoeven aanschaffen. We gaan zonder iets te boeken en willen naar Duitsland, Zwitserland, Italie en via Frankrijk weer terug, maar hoe weet je dan waar de campings zijn? En waar ik ook nog mee zit is heb je vaak stroom mogelijkheid bij een tent? Om het luchtbed op te blazen en voor nood de telefoon te laden. En wat doe je met eten? Ik wil graag wel warm eten, moet je dan zo'n pitje hebben met een gasfles? Of red je je uit de voeten met van die weg werp bbqs of?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:04

Ik denk inderdaad met 20,-per dag om ergens te staan ongeveer 350,- voor 14 dagen, en benzine maar nu rij ik elke dag 150km naar het werk dus daar ben ik ook normaal al best wat aan kwijt en boodschappen maar dat doe je thuis ook dat het bij mij niet zo duur gaat zijn als een vakantie met het vliegtuig. Hoop ik :') 1 ding scheelt is het op dan rij je terug. Kan namelijk zijn dat ik me er best in vergis?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:05

benangelique schreef:
wij een 2 pits gasstel gekocht dit jaar. 3 pits passen geen 3 pannen naast elkaar merkten we.

Ik zag op het lijstje van de beginnende kampeerder geen stoelen staan. je hoeft geen luxe uit te kiezen, maar 3 weken op de grond zitten wordt je echt hartstikke zat.


Goeie! Ik heb wel kleine klapstoelen, maar dan zijn kussentjes ook wel welkom. Misschien heeft iemand in mn kring nog wel van die stoffen camping stoelen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 05:52

Sheran schreef:
20eu campings zijn de duurste die ik heb gehad. Wij waren meestal rond de 10 euro kwijt met z'n tweeen, maar dat is erg locatieafhankelijk. Een tijdje in Monnerville voor maar 3 euro pp, hele fijne camping ook :)


20 leek me ook al wat veel eerlijk gezegd, ga is wat campings op zoeken langs de route om een beter idee te krijgen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:52

Ik denk dat ik het met 1 pit ga proberen. Moet voor 2 weken toch wel te doen zijn? Echter in Nederland kan ik best wat 1 pans gerechten bedenken, maar in het buitenland heb je weer andere producten. Heb je eigenlijk vaak stroom op je camping voorbij je tent? Moet je dat dan aansluiten met een haspel? Wij hebben hier ook namelijk nog wel een koekenpan die op stroom werkt.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:18

Even een vraag, ik heb een 2 persoons luchtbed maar die is elektrisch. Er staat op de camping site dat er wel gratis stroom is, maar wat voor stekker moet ik dan meenemen? Een opblaas 2 persoons kost 11 euro bij de action dus als de elektrische teveel gedoe is kan ik de opblaas aanschaffen, maar dat is wel een beetje zonde.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:27

Oké dat word denk ik een opblaasbed, 50 euro voor misschien eenmalig gebruik is wel heel veel :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:27

Ik zoek juist goedkope vouwstoelen. We gaan maar een week en verwacht niet veel bij de tent te zijn. Iemand in regio Almere of Utrecht die er vanaf wil? Of weet iemand of ze bij de action nog verkrijgbaar zijn?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:25

Ik ben ook al spullen aan het verzamelen. Ik heb volgens mij alleen nog stoeltjes nodig en nog wat spullen bij mn schoonouders ophalen. Vandaag navigatie getest op mn telefoon die offline werkt en dat lukte ook.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:18

Ik verwacht ook niet veel romantiek met kamperen :') ik heb het sowieso al snel koud en dan met je joggingpak eruit om te plassen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 06:41

Weet iemand waar je kleine gaspotjes kunt kopen en dan in een gewone winkel zeg maar? Ik weet dat action ze weleens had maar iets staat me bij dat deze uit het assortiment waren?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 07:04

Wij gaan ook nog een week voor de eerste keer :D

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:26

Nou ik zal het topic weer even omhoog halen. Ik heb voor het eerst gekampeerd. Had bijna alle spullen geleend en we kwamen qua spullen eigenlijk niks te kort.

We zijn eerst 3 nachten naar rust in Duitsland geweest om 2 dagen naar dat europark te gaan.
Daarna door naar een camping aan de Titisee in Neustad Duitsland. Dat was wel heel mooi wakker worden met uitzicht op het grote meer omringd door bossen. Het was er alleen erg koud dus we waren een dag naar het subtropisch zwemparadijs en na 2 nachten gingen we weer.
Daarna naar Levanto in Italië. Het is zo'n plaatsje wat in de inham van een berg aan het water ligt. De ene dag hadden we regen tot 15. Maar dat was ook de dag waarop we even rustig aan zouden doen. Daar hebben we gegeten bij een pizzaria die de nr. 1 pizza van Europa 2015 had gewonnen. En wat was dat lekker zeg echt niet te vergelijken met Nederland! De volgende dag met 27 graden naar het strand geweest waar vooral een handje vol locals waren en heerlijk in zee gezwommen.
Na Italië nog naar Zwitserland naar Interlaken. Het is echt ontzettend duur, 1x uit eten waarbij we beide een hoofdgerecht hadden een beide 1 cola koste 60 euro en het was nog 1 van de goedkoopste die we tegen waren gekomen. Daar zijn we naar Lauterbrunnen gegaan om te hiken en ik heb nog nooit zoiets moois gezien. Je loopt door een dal tussen twee bergwanden waar watervallen vanaf komen. Tolkien zou daar gaat inspiratie voor Rivendell vandaan hebben. Hoe wel het pad goed te wandelen was zijn we ook nog richting een waterval gelopen, het was stijl berg op een niet echt een pad, maar losliggende stenen. Halverwege durfde ik eigenlijk niet verder maar hoe vaak krijg je nou de kans. Je moest echt heel laag blijven en aan de plukken gras jezelf omhoog zien te werken, maar het was het absoluut waard. Ik ben nog nooit zo dichtbij een waterval geweest die ook nog is zo'n 400 meter hoog is. Het was net of het nep was. Daarna zijn we richting huis gegaan.

Dit alles met een nissan pixo dus in de bergen soms in de 2e versnelling de berg op :') dat was wel spannend

Sorry voor het lange verhaal, maar he dan ben ik het kwijt en hoef ik er geen topic voor te openen.

Het kamperen beviel overigens wel goed, maar soms wel koud en door dauw is elke ochtend toch alles buiten nat. Daarbij hoor je natuurlijk alles dus ondanks dat je in je tent zit voelt het toch als weinig privacy omdat er iemand langs kan lopen. En dat terwijl het nu helemaal niet druk was op de campings dus in het hoogseizoen lijkt het me niet zo fijn.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:39

Misschien een tip voor kampeerspullen ik haal de gasflessrn bij action.

Wij willen in augustus een lang weekend weg naar kun je dan nog wel ergens terecht? Ik wou het liefst naar Zwitserland rijden, maar het is wel erg prijzig daar... Dus dat is een twijfel. Of ergens noord Frankrijk maar wat is daar aan te raden een dat je niet teveel aan tol kwijt bent? Ja het is een spontaan weekend dus we willen het graag betaalbaar houden :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:38

Luxemburg ben ik nog nooit geweest dus dat is een idee. Weet iemand een mooie plek? Misschien iets bij een dorp of stadje in de buurt maar ook natuur? Of dat er echt in de buurt iets te doen is zoals een overdekt zwembad voor als het weer tegen zit?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:09

Henrieke schreef:
Haha leuk voor jullie idd, maar zou hem zelf nooit kopen. Hopelijk nog veel plezier ervan!

Wat betreft gasflessen van de Action; ik sla ook over haha.


Waarom dan?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:10

SusanH schreef:
Alles in de buurt van Klein Zwitserland is leuk (Mullerthal).

Dat ziet er mooi uit! Zou je daar moeten reserveren als je met een tent gaat? Ik wil de bestemming ook een beetje van het weer af laten hangen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:15

Weten jullie een website waar je makkelijk een overzicht kunt zien van prijzen van campings?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:10

Uurtje alleen op te zetten? Respect want dan zou ik al geen zin meer hebben, haha. Tenzij je echt een week op dezelfde plek blijft? Wij gaan meestal na 2/3 nachten weer ergens anders naartoe.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:24

Weet iemand een site waar je makkelijk een overzicht ziet van weersverwachtingen in Europa?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 06:30

Wij wouden aankomend weekend misschien kamperen maar binnen 6 uur rijden zie ik overal nog regen staan -O- ik hoop dat ik morgen nog goeie hoop krijg door andere verwachtingen, zou het wel jammer vinden, we hebben geen zin om te gaan als het regent.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:43

Nee want de voorspelling is nog steeds niet echt verandert :') misschien rijden we wel naar tropical islands(mega zwemparadijs) in Duitsland om toch een vakantie gevoel te krijgen, haha. Alleen word het dan duurder dus korter en verder

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:18

Wij zijn afgelopen weekend wezen kamperen in Luxemburg. Het regende best veel, en de wcs waren zo ver dat het meer wild kamperen was, maar het was wel een avontuur en de natuur ontzettend mooi.


[ img ]

[ img ]

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, boemel, Gaby, Siebel en 74 bezoekers

cron