Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:22

moOby schreef:
Ik ben net terug van 2 weken groepsreis backpacken in thailand. Nu lijkt het me erg leuk om volgend jaar alleen of met 1 vriendin te gaan. Nu vroeg ik me af welk een goede / veilige bestemming is hiervoor. Ik ben dan nog maar 19 jaar en veel reiservaring heb ik niet. Goed weer vind ik belangrijk en gezellige hostels waar ik veel nieuwe mensen kan ontmoeten ook.


Ik heb hele goede ervaringen met Zuid Amerika (met name Argentinië). Overnachtingen zijn relatief goedkoop, je kunt zo'n buspas aanvragen en die bussen zijn erg comfortabel. Ik heb mij geen momente onveilig gevoeld, ook niet in Bolivia, Chili en Peru. Alle hostels hebben wifi en ik reisde van hostel naar hostel via een app, dus boekte dag van te voren de volgende nacht. Ik vond het ideaal! Maar goed, over het algemeen is de tendens dat het daar onveilig is. Je moet gewoon goed opletten en niet zoals een kennis van mij een wijde broek aan en daar een portemonee in doen. Dat is vragen om problemen :')



Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:19

Ik heb gewerkt wanneer ik kon en hoed gekeken naar cheap tickets en overnachtingen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:20

Met dat soort budgetten zou ik richting Azië gaan (al zijn de tickets soms dan weer wat duurder), vrienden van ons gaan met dat budget geloof ik richting Sri Lanka. Is dat een optie? Of Costa Rica?

Canada/USA durf ik niet aan te dragen, wij hebben 6 weken gedaan voor 2750 pp (incl Hawai), maar toen was de wisselkoers nog heeeeel gunstig.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 06:38

Peru / Bolivia wel! Heel fijn reizen daar met prettige busverbindingen. Veel hostels en overal wel internet. Een woordje Spaans kennen is wel echt een must!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:41

Iran is fantastisch!

Doe je aan polarsteps?

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:41

Er is laatst een topic over geweest! Er zijn meer bokkers in Iran geweest afgelopen jaar!

Met polarsteps kun je via gps de route volgen. Ook kun je bij internet foto’s en een stukje tekst uploaden, erg handig voor de achterblijvers.

Welke route ga je doen? Belangrijkste tip is een hoofddoek mee!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 09:48

Jordanië is een heel gastvrij land, prima te bereizen en relatief korte afstanden. Het enige wat heel slecht is, is het openbaar vervoer. Dus je hebt wel een soort van taxi nodig om naar Petra te gaan. De woestijn is ook een ervaring op zich! Echt doen hoor, hier ga je nooit spijt van krijgen. Anders via je kennis via een reisbureau een tourtje gaan doen. Via pb kan ik je wel een telefoonnummer geven van een goede chauffeur/gids. Het is prachtig! Enige wat ik zou doen aan de kant van Israel is de Dode Zee en Rode Zee.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:44

Ik vond Jordanie prima te doen als vrouw, alleen Aqaba vond ik verschrikkelijk. Dat is wel een stuk conservatiever. Volgens mij is Eilat een stuk beter.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:31

Iedereen op reis? :+

Zijn hier nog ervaringen met Equador? In het kader van ‘we gaan bijna op reis, maar laten we alvast de volgende grote reis plannen’.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:37

Volgende maand zitten we rond deze tijd in het vliegtuig naar Johannesburg (trip door heel Botswana, Vic falls, Caprivi). Najaar een autorit door Marokko en ik voel me echt erg dat ik nu alweer aan het inlezen ben voor Equador :o

In de zomer blijven we lekker altijd in Nederland, dan is het weer meestal goed genoeg :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:26

Leuk! Lijkt mij ook heel gaaf.

Ben wat aan het bladeren in een groot boek en begin opeens te twijfelen over Equador, omdat Vietnam, Myanmar, Transmongolie (of Siberie) expres mij ook erg trekken :')

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:18

Ik backpack met een rolkoffer :') Klinkt stom, maar vind ik persoonlijk veel fijner.

Vriend van mij zit nu in Sri Lanka, is het ook niet heel rustig.

Vietnam staat ook echt op mn lijstje! Dat is ook eventueel makkelijk te combineren met Laos en Cambodja.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:15

Iran is heerlijk *\o/* <3

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met daarna een bezoek aan de USA? Dat is het enige wat me tegen zal houden om weer te gaan..

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:45

Margoooo schreef:
Sakura789, ik heb een vriendin die na Iran naar de USA is geweest. Dit kan wel gewoon, maar niet met een ESTA. Dus je moet echt een visum aanvragen.


Mmmm OK -O- -O- Dan maar even wachten op een nieuwe president.

Zou heel graag een rondje in het noord westen willen gaan maken. Alleen met veel familie en vrienden in USA is het dan toch wat lasting. Met name als we met spoed daar naar toe moeten (ziekte ofzo). Ik heb hier een collega die gewerkt heeft in Irak en gewoon geen visum kan krijgen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:00

Ik vond de mensen daar fantastisch, maar ook de sfeer overall (op het graf van Khamenei na, mén wat kun je een tombe verknallen door er een soort van mega indoorsporthal omheen te zetten :') ). Heel gastvrij en met name in het oosten nog wel conservatief (conversaties vrouw-vrouw man-man), maar in de rest van het land veel moderner. Daarnaast kun je als vrouw redelijk anoniem over straat met hoofddoek en grote zonnebril :+ Je staat dan midden in het 'gewone' leven, maar wel met een randje hoor, de vrijheid buiten het huis is beperkt. Zodra ik mijn zonnebril af had, kreeg ik horden kinderklassen achter me aan (blauwe ogen) :D :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 06:47

Ik dacht net... niemand in Ecuador geweest?

Hoe reis je? Local met bussen en treinen? Ga je ook naar Galapagos?

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:09

Zit je in Tbilisi? Daar zit een heel groot badhuis!

Anders inderdaad een museum, taxi naar een plaats waar het wel droog is (Vardzia, Mitskaheta)?

Bij lange reizen gebruikte ik meestal de tijd om even de sociale contacten weer aan te halen, mailen, skypen, route verder uitstippelen. Ergens in een kroeg of iets dergelijks, je zag het dan meer doen en dat kan leiden tot weer nieuwe contacten en reisgenoten :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:30

Zuid Amerika is heerlijk :D

Hier het plan om eens een lange fietsreis te gaan maken. Ben veel verhalen aan het lezen om te kijken welk land het meest geschikt zou kunnen zijn. Of juist welke route de mooiste uitdaging gaat geven.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 07:59

Iets met een constante temperatuur, bij voorkeur hoog ipv laag. Redelijk begaanbare wegen, wel klimmen, maar geen extreme hoogtemeters aan begin. Relatief veilig, eenvoudig kamperen of goedkoop land qua hostels en uit eten.

Vietnam staat sws al op mijn ‘te bezoeken landen’ lijstje, zal zeker even op zoek gaan naar ervaringsverhalen :j

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:27

JumpingRider schreef:
Bedankt voor de antwoorden poes! Wij hadden nu een hostel op het oog in Lima in de wijk miraflora. Is dat een beetje een goede wijk?


Welk hostel? Is prima vertoeven daar! Ik liep gewoon in mn eentje naar de binnenstad. Alleen zou er geen dagen blijven, maar prima voor doorreis.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:22

Valt daar mee, het is gebruikelijk dat men daar rond gaat reizen. Meestal vragen ze wel globaal naar je plannen, dus wel handig om de korte en lange termijn te bedenken. Het is geen USA of Australie, daar is het moeilijker zonder terugticket.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:52

Wij hebben in zuidelijk Africa afgelopen maand iets van 12 grensovergangen gehad en bij geen één een ticket oid laten zien voor de terugreis. Dus daar zou ik me echt geen zorgen over maken. Alleen is het wel handig om een reisplan te hebben, waar je grofweg heen gaat plus een aantal adressen. Ik had een soort van planning gemaakt die dan in het mapje van de paspoorten zitten. Gewoon zeggen dat je op doorreis bent en verder wilt reizen. Alleen wel houden aan de maximale dagen die je in het land mag zijn.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:34

Ik zou voor lange kleding gaan, ook met name tegen de zon. Plan Petra goed (heel vroeg) of juist laat (met lampjes enzo). Het is nog een flinke wandeling er naar toe. Wij hebben daar twee dagen twee lange hikes gedaan en op een gegeven moment wist ik niet meer hoe ik de ene voet voor de andere moest zetten :')

Het is een prachtig land. Als je ooit nog kans hebt voor Wadi Rum, zou ik dat ook zeker meepakken. Ook het noorden is prachtig.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 06:40

Nadeel van vakanties in dat soort landen is dat je simpelweg de wekker heel vroeg moet zetten. Sossusvlei was ik ook blij dat we retevroeg bij de poort stonden, anders is het echt te warm. En altijd zo bebrandcreme, water, cola en chips mee. Ook vind ik een sjaal (soms ook hoofddoek) en pet echt noodzakelijk!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:19

Saleisha schreef:
Hoe veel deet zouden jullie meenemen voor drie weken?


Voor welke plek? In malaria gebied doen wij een flesje per week bijna -O- Is ook beperkt houdbaar. Buiten malariagebied gebruik ik het zelf nooit.

Openbaar vervoer is niet heel goed in Jordanie, beste is denk ik de taxi tussen twee plaatsen en van te voren een bedrag afspreken. Een aantal buslijnen zijn onbetrouwbaar en verder weinig OV.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agee, Appel_33, ChanelR, Chinas, corinec, douschka, Emj_23, Emmaa_92, F_Orumster, fohadie, Furst, GoogleAdsense, GrapeshotBot, lizy29, Maanon_, Marloes_92, milatje, Patriesje, pony33, SentiBot, xPabloBokt en 74 bezoekers