Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:43

Naar de AH _O- Waar de snelheid van de band afgestemd is op de snelheid van de caissiere :')

Auto huren en lekker het eiland rondcrossen (met 60pu want harder rijden ze niet :P)

Baai om te zwemmen en snorkelen; Daaibooi (oid), met Kees uit Den Haag, heeft daar zn tentje waar je koffie, speculaas en frikandelspeciaal met gouda's glorie kan eten en op zondag om 11u het liedje KoffieKoffielekkerbakkiekooffieee gedraaid wordt (heb me rot gelachen, 1e dag daar). Vrij klein en daardoor niet zo belachelijk druk als bijv. op Porto Marie.

Landhuis Daniel, goed eten.

Shete Boka, lekker vroeg in de ochtend gaan, dan is het nog rustig en niet zo heet. In januari toen ik er was, waaide het pittig en dan krijg je heele mooie spuiters.

Oostkant: Struisvogelfarm, evt. in combinatie met de Aloe Verafarm die ernaast ligt.

Volgens mij is het in februari ook Carnaval, de laatste dag van mijn vakantie was het Horse Parade, alles en iedereen wordt dan verkleed, incl paarden en koetsen en karren. Erg leuk om te zien. Je moet wel weten waar je moet zijn want het is niet in de binnenstad van Willemstad.


En hou er rekening mee dat als er een Amerikaans cruiseship aangemeerd is, de prijzen in Willemstad zo ongeveer verdubbelen...



Westkant is leuker en meer te zien dan de oostkant. Wij hadden een huisje aan de oostkant van Curacao, vlakbij de struisvogelfarm. Het is daar ook crimineler dan de westkant heb ik het idee.


Ik had overigens een auto gehuurd via Cheaptickets.nl, bij Hertz, de auto was een stuk groter dan ik verwacht had hahaha, een Kia, maar vergelijkbaar met een Mazda 6, grote sedan dus. Ik was geloof ik zo'n 300 euro kwijt voor een week.


Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:17

Arkefly, en dan per vertrekdag bekijken (als dat niet veel uitmaakt), scheelt vaak nogal. Of KLM Werelddealweken afwachten, die schijnen 2x per jaar te zijn (maar wanneer, dat weet ik niet :P)

Cheaptickets kun je ook even kijken om te vergelijken (maar daar staat Arke niet op)

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:29

4 maanden :oo

Lekker hoor :D

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 03:01

Ik ben nu op Curacao :) vandaag gereden bij Sophie van Rancho Alegre. Op internet vond ik haar wat lastig te vinden, maar heb nu de website:

http://ranchoalegre.webs.com/

Paarden zijn zeer goed verzorgd en luisteren goed naar de ruiter. Fijne ervaring en zeker een aanrader.

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:43

Auto huren is sowieso slim. Kamers geen idee :)

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:30

Prairy schreef:
Ik ben nu op Curacao :) vandaag gereden bij Sophie van Rancho Alegre. Op internet vond ik haar wat lastig te vinden, maar heb nu de website:

http://ranchoalegre.webs.com/

Paarden zijn zeer goed verzorgd en luisteren goed naar de ruiter. Fijne ervaring en zeker een aanrader.


NewYork, je had maar 1 pagina terug hoeven lezen...

Criminaliteit, ik vond het meevallen. Ben ook in mijn eentje met de auto op pad geweest, ook in het donker. Scharloo moet je snachts niet zijn maar verder... Neem niet aan dat je de hele nacht in je eentje over straat gaat zwerven, toch?

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:38

Ik ga in januari ook weer, met mijn man, zusje en zwager en mijn ouders. Lekker weekje relaxen.


Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:13

Dat wordt dan héél vroeg opstaan Djilan, 7u gaan lopen is al te laat, dan is het al te warm. Al is dat voor jou ws wel een goede training voor als je wedstrijden in warme landen hebt...

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:14

Wij gaan 16 maart 3 weken, samen met mijn ouders, zus en zwager. Ik heb er onwijs zin in... Moet alleen nog even een goedkope auto huren. Appartement hebben we gehuurd voor 40 euro per nacht geloof ik met zijn 2en. Prima prijsje :)

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:04

Klaasje schreef:
Heerlijk Prairy! Welk gedeelte zitten jullie? Gezellig clubje zo te zien. Ben nu ook even aan het kijken voor een huurauto. Net contact gehad met Jan Thiel Car Rentals maar die mogen geen auto's afgeven op de airport. Iemand suggesties? :-)


Tussen Willemstad en Westpunt, Sint Willibrordus.

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:03

manzano schreef:
Klein Curaçao vond ik echt niks aan. Enige wat tof was was de powerboat erheen. Dat is echt een aanrader. Doen ook een tour langs het eiland als je niet naar KC wil.

@Prairy; waar zat je in St.W? Daar heb ik ook gezeten. Ideale locatie vond ik!
In Willemstad zelf ook heel leuk gezeten.
Ook 2x op Jan Thiel, maar dat is niet aan mij besteed.
Denk dat de meeste tips wel gegeven zijn.

Voor de mensen op Jan Thiel; je kan leuk eten bij De Kleine wereld. Hebben ook gratis shuttle, zie hun website.
Verder eten we toch altijd wel een keertje bij Karakter en ook De Buurvrouw is erg leuk.


http://www.lascolinasverdes.com/appartement

Echt top vakantie gehad. Eigenaren zijn Nederlands en heel gezellig en relaxt maar als je gewoon lekker op jezelf wil zijn is het ook helemaal prima. Wij hebben er 3 weken gezeten. Zijn ook nog wel leuke prijzen! En alles prima bereikbaar.

Qua eten en zo kan ik Hemingway bij Lions aanraden, vooral op zondagavond. Heerlijke BBQ en daarna lekker dansen. Je eet daar met je voetjes in het zand, zo leuk! En ook hier nog wel redelijk betaalbaar vond ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, darkangel23, fohadie, Gabortje, Ineke2, Karma_k, LuCa88, MissMarije, moonsparkle, mvdende, NadjaNadja, purny, Sannens, Travel_me en 62 bezoekers