Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:38

Wij hebben ook wel eens flinke stormen gehad maar eigenlijk allemaal stormen die ook heel snel weer gingen liggen. Paar flinke klappen onweer, genoeg regen voor de komende drie weken en dan was het weer klaar. Dan was het juist altijd wel knus, in de grote De Waard tent :))


Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:07

Ik zou voor zo'n korte periode gewoon op mijn abonnement internetten KimD, je kan meestal van die pakketten kopen van je provider waardoor je een week kan internetten.

eReader vind ik ook echt een uitkomst. Ik ben nogal een frusto als het op boeken aankomt dus wil ze het liefst gewoon paperback, maar dat werd een erg dure hobby met mijn leestempo en ik merk dat ik mijn eReader er toch sneller even bij pak.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:04

Wij hebben er gister nog even een tent bij gekocht := m'n zusje en ik zouden eigenlijk samen in een tent (twee slaapcabines), maar haar vriendje komt de laatste 10 dagen gezellig langs en met oog daarop willen we toch liever aparte tenten :') Heb er nu zo'n opgooitent bij gekocht, ook voor festivals. 3 persoons zodat ik er een tweepersoonsluchtbed in kan doen en nog ruimte heb voor m'n bagage. Enige 'nadeel' is dat hij geen binnentent heeft, maar op Corsica is dat niet echt nodig hebben we gemerkt.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:09

Hij zit bomvol met ventilatieluiken en op Corsica is het zo gortdroog dat ik me over vocht niet al te veel zorgen maak ;) Het ging meer om een makkelijke oplossing die niet al te veel ruimte in beslag zou nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:55

lenaa_tje schreef:
Gaat prima zo n opgooi tent op Corsica. Staat er daar ook vol mee (zelfs een declathon op het eiland!) maar in de hitte is een katoenen tent wel prettiger. Je zal s ochtends waarschijnlijk niet al te lang in de tent willen liggen.

Ik sta sowieso graag vroeg op als ik op vakantie ben, op tijd ontbijten en op tijd een lekker stuk zwemmen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:16

Iris82 schreef:
Ik heb qua slaapzakken nu twee nieuwe Nomad Bronco's gekocht.

Heb nog een Nomad slaapzak van 25 jaar oud boven liggen. Die is nog helemaal perfect. Wat een goede kwaliteit hebben die dingen toch. Die is wel helemaal katoen. Heb er nu 1 met een katoenen binnenkant maar wel met een poly buitenkant zodat ze niet klam worden bij vochtig weer.

Wij hebben ook Nomad slaapzakken, die dingen zijn ook al minstens 20 jaar oud haha. Blijven inderdaad ideaal!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:17

mirriezz schreef:
Volgens mij zitten die standaard in het assortiment Iris. In elk geval hebben ze ze altijd als ik bij de xenos kom. Misschien met uitzondering van de winter, maar dat is niet gek.

Mijn vriend en ik gaan in september 2 weken naar Luxemburg :)
Van beide ouders hebben we alles wat we nodig hebben. We hebben alleen nog een dingetje met dat we alleen lage koepeltentjes hebben. Als het regent vind ik het zo rot dat je dan alleen op je luchtbed kunt liggen.
Ik zit te zinnen op een de waard tent. Super tenten, maar ook best prijzig. En mijn vriend wil liever niet zo'n zware tent.
Hebben jullie misschien nog goede ideeën voor een 2(tot max 4) persoons tent met sta hoogte, of iig zit-droog-in-een-stoel hoogte?

Wij hebben een de Waard tent en ze zijn echt ideaal, maar het is wel een takkewerk om ze op te zetten en ze zijn inderdaad enorm zwaar. Ik zou gewoon eens langs Decathlon of een kampeerzaak rijden en kijken wat ze hebben, ik denk dat je met die eisen echt keuze genoeg hebt.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:08

Wij hebben van de week het tentje eens opgegooid en blijkt dat er toch wel een ingebouwde binnentent in zit! Helemaal fijn :) Het opvouwen was nog even enorm veel gedoe dus dat wordt nog spannend, maar verder is het opzetten echt mega makkelijk dus erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:48

Joolien schreef:
Wij gaan zaterdag, moeten nog een paar dingetjes halen.

Wie gebruikt er hier zo'n automatisch tolkastje? Ik zit te denken om die ook te halen.

Wij hadden er vorig jaar eentje, gingen met de auto naar Spanje en dan hoefden we niet telkens te stoppen. Wij vonden het top, je hoeft nergens in de rij te staan voor de tol.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:54

Hier ook alleen ervaring met De Waard in puntvorm maar daar ook gelijk een gigantisch goede ervaring mee. Mijn ouders hebben die van hun tweedehands gekocht (was al een tijdje in die familie) en zoals het er nu naar uit ziet gaat hij over een aantal jaartjes met mij mee kamperen :) Echt niet kapot te krijgen, hartstikke veilig en zo stevig als een huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:23

benangelique schreef:
Bedenk je ook Hoe honkvast je bent. De waard is echt niks om iedere paar dagen af te breken en weer op te zetten bijvoorbeeld

Nee, dat absoluut niet. Bij ons ging hij achterin de auto en hij kwam er maar 2 keer uit, op de camping en als we weer thuiskwamen. Als je langer op dezelfde plek blijft is het echt perfect; als je veel verhuist niet. Nou is de andere tent die ze in gedachte had ook zwaar, dus dat hoeft in die keuze niet heel zwaar mee te wegen.

Wij namen altijd een klein koepeltentje mee voor als we onderweg ergens snel kamp op moesten slaan, maar mijn zusje en ik waren toen nog klein.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:47

Voor festivals vooral zo simpel mogelijk houden. Geen dure of ingewikkelde kleding meenemen want je kan je tent niet op slot doen, en hoewel ik nog nooit gehoord heb dat er iets gejat is op een festival is het toch wel iets om rekening mee te houden. Gewoon 2 broeken (1 lang, 1 kort) en een paar shirts, en dan ben je wel klaar. Ik prop de kleding die ik niet aan heb altijd in een kussensloop om daarop te slapen, want het is echt irritant als je een kussen mee moet nemen.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:00

Op de meeste festivals word je toch wel smerig, hoe je het ook wendt of keert. Ik ben er altijd vrij makkelijk mee, hoef ook echt niet iedere dag te douchen als ik een weekend aan het festivallen ben. Het is heel afhankelijk van het seizoen waarin je gaat denk ik. Ik heb wel eens festivals aan het begin van de zomer gehad (eind juni) waar ik 's nachts echt lag te koukleumen met mijn jas over mijn trui aan, maar ik ben wel eens naar Lowlands geweest waar het 38 graden in de schaduw was. Dan is het heel vervelend als je met een hutkoffer vol spul naar het campingterrein moet slepen (dat is nog een flinke wandeling).
Ik neem meestal een lange spijkerbroek mee voor 's avonds/als het fris is/whatever, dan een paar shirtjes, een korte broek en eventueel een jurkje of een rokje. Meestal prop ik er nog een panty bij zodat als mijn lange broek vies word ik nog met een panty onder mijn korte broek kan.

Het is gewoon lastig omdat het in principe fijn is als je luxe hebt op zo'n festival (een kussen, een laken, een groot luchtbed die je ook weer op moet pompen), maar omdat het terrein vaak alles behalve luxe is kan je het beter zo simpel mogelijk houden. Lekker slapen gaat toch niet gebeuren.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:51

Corsica is mooi! Kan het zeker aanraden als het in je plan past. Wel rekening mee houden dat boten vanuit Nice best wel eens vol kunnen zitten en dat het geen goedkoop grapje is. Boot is relatief duur, op het eiland is het niet goedkoop en omdat het steeds toeristischer wordt zitten campings vaak vol of zijn ze erg fors aan de prijs. Wij hadden uiteindelijk echt nog geluk dat we op onze standaard camping terecht konden, want het was echt enorm druk.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:02

In september is het al wat beter. Er zitten dan weinig jonge gezinnen en vooral veel pensionado's. Boten zijn niet extreem duur hoor, wij betaalden voor 4 pers en een auto geloof ik 200 euro voor een boot overdag. Als je de nachtboot neemt is het wat goedkoper maar dan moet je er wel een hut bij boeken, slapen op het dek is geen aanrader (weinig comfortabele plekken en de fijne plekken worden snel opgepikt door mensen die rennen).

In Frankrijk kan je volgens mij vanaf Nice en Marseille.

Wel een aanrader hoor, ben verliefd op dat eiland. Wij gaan altijd naar de andere kant, vanaf Bastia naar beneden rijden richting Porto Vecchio. Ajaccio is ook heel mooi, maar wel een pittig stuk rijden door de bergen vanaf ajaccio. Wij hadden het ongeluk dat onze boot vertraging had en we dus door het donker moesten, dat was echt niet ideaal. In het donker rijden over dat eiland is pittig als je de wegen niet kent en niet weet wat je moet verwachten.

Het is mijn persoonlijke stukje paradijs dus ik probeer het zo veel mogelijk mensen aan te raden haha. Ben echt meer dan dol op dat eiland.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:59

Inderdaad alles aan de auto even checken voordat je weg gaat en dingen die je zelf kan vervangen/verversen altijd even achterin leggen. Hoeft niet in grote hoeveelheden maar het is fijn als je bijvoorbeeld je ruitenwisservloeistof even kan aanvullen. Wij hebben ook altijd een rol duct tape en een bus WB40 bij ons, daar kan je de meeste kleine dingetjes eigenlijk wel mee oplossen (denk bv aan een lekke tent of een rits die niet meer lekker open gaat).

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:27

Ligt er ook een beetje aan wat je verstaat onder voldoende ruimte. Ik heb een Quescha (of hoe je het ook schrijft) en zweer er echt bij, alleen al om het gemak met opzetten en hoe licht ze zijn om mee te sleuren. Erg ruim zijn ze niet, maar de grotere uitvoeringen zijn ook niet bizar krap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:37

Ik heb zo'n soort tentje ja, Swah! Niet hoog genoeg om er echt in te zitten maar als je hem puur gebruikt als slaapplek is het dikke prima. Naar festivals midden in de zomer met warme voorspellingen namen wij altijd nog een partytent en wat terpen oid mee, zodat we een eigen schaduwplekje konden maken waar we even konden bijkomen als dat nodig was. Zou nu denk ik eerder voor schaduwgaas gaan, zodat er nog wel wat wind doorheen kan komen. Heb 1 keer op Lowlands gestaan met 38 graden in de schaduw en dat was echt geen pretje op zo'n kaal terrein zonder enige vorm van wind. Toen was ik echt enorm blij met een partytent en een terp.. Luchtbed uit m'n tent gesleept en daar even een middagdutje op gedaan.

Ik heb overigens deze: https://www.decathlon.nl/tent-2-seconds ... 47886.html
Gewoon een prima tentje voor 60 euro (dus de vlieger dat ze gelijk zo duur zijn gaat imo niet helemaal op?). Afgelopen zomer heeft hij op Corsica gestaan en daar heeft hij bewezen dat hij goed waterdicht is, de stortbuien die daar af en toe overtrekken zijn een stuk heftiger dan Nederlandse regen over het algemeen. Het enige nadeel voor mij was dat ik een beetje schuin moest liggen om er languit in te kunnen liggen zonder mijn benen op te trekken, maar ik ben 1.88 en stond op een helling dus was uberhaupt niet de beste keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:21

kaatjemuts schreef:
ik ben al een tijdje een trouwe meelezer in dit topic en als newbe tentkampeerder (wij kampeerden vroeger met caravan) kan ik de tips hier goed gebruiken :D ;) ik ben dit jaar van plan om een weekje naar Frankrijk te gaan *\o/*
Ik heb een klein vraagje die ik hier (nog) niet ben tegengekomen. Hoe doen jullie het met elektriciteit? ik wil graag een oventje meenemen en natuurlijk de telefoon/tablet opladen. wat voor stekker/verlengsnoer gebruiken jullie?

De meeste campings hebben op genoeg plekken een paal/kastje staan waar je een verlengsnoer in kan steken. Wij hebben dus altijd een super lang rolsnoer mee. Afgelopen jaar zelfs drie zodat we allemaal een kastje in onze tent hadden liggen, maar dat bleek echt overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:25

Lalidan schreef:
Slapen jullie allemaal in een slaapzak? Ik merk dat ik daar niet in kan slapen, ik steek mijn ene been altijd naar voren en mij andere naar achter, heb problemen met draaien, oftewel, ik ben de hele nacht meer met mijn slaapzak bezig dan met slapen. Ik heb een gewone slaapzak (dekenmodel dus), ik heb een elastische slaapzak geprobeerd en vorig jaar heb ik een dure, donzen slaapzak gekocht met de rits aan de voorzijde, die ook van beneden af open kan. Maar ik kan er gewoon niet in slapen..... die gaat dus binnenkort de verkoop maar in, hij was te duur om hier op zolder te blijven liggen.
Ik zit dus aan een losse deken te denken, maar om dan zo op mijn slaapmatje te gaan liggen lijkt me ook niet echt comfortabel. En twee dekens meeslepen is ook weer zo wat (vaak beperkt in wat ik mee kan nemen ivm wandelen).

Iemand goede tips? Er moeten toch meer zijn die een hekel hebben aan slaapzakken? :+

Ik slaap nooit in een slaapzak, ik ben heel bewegelijk in mijn slaap en rol dus soms te veel, waardoor ik midden in de nacht wakker word in een soort dwangbuis die ik zelf ontwikkeld heb. Ik kan daar, vooral 's nachts als ik bv heel nodig moet plassen, enorm van in paniek raken en ik heb er zelfs een keer om zitten janken. Had eindelijk het beginnetje van de rits gevonden maar kon hem niet helemaal naar beneden doen omdat ik dus helemaal gedraaid lag. Wij kamperen eigenlijk alleen in de zomer en dan lig ik er gewoon onder, als een dekbed. Als het wel een keer zo koud is ga ik er wel in liggen maar dan pak ik de supergrote slaapzak van m'n ouders, daar gebeurt dat niet zo snel in.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:30

In de meeste landen die wij als eerstewerldlanden beschouwen kan je het water prima drinken, maar of het goed smaakt is een tweede. Bij een baby zou ik het niet durven zeggen maar in mijn ervaring is het door heel Europa echt dikke prima te drinken, soms idd een beetje met een chloorsmaak.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:54

Wij stampen haringen meestal gewoon met onze voeten de grond in, als die daar echt te hard voor is zijn er altijd wel buren waar je een hamer van kan lenen. Ik vind duct tape en een bus WD40 echt wel belangrijk, daar kan je zelfs kleine mankementen aan je auto mee repareren. Verder van tevoren even checken of tenten e.d goed waterdicht zijn.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:49

Van HG hebben ze spul dat wasmiddel, afwasmiddel, shampoo en douchegel in 1 is. Het gebruiken om je haar mee te wassen raad ik af, maar het is een klein flesje en je hebt maar 1 druppel nodig om mee af te wassen of een klein handwasje mee te doen.

Verder kan ik je aanraden om zo veel mogelijk spullen die veel ruimte in beslag nemen en die je op bestemming kan kopen thuis te laten. 50 flessen zonnebrand etc kan je net zo goed in Frankrijk kopen, daar is het niet duurder of goedkoper. Boodschappen ook thuis laten en lekker ter plekke doen, dat scheelt veel ruimte.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:39

Er staat al in het berichtje dat ze een dakkoffer hebben, maar geen trekhaak dus geen mogelijkheid voor een aanhanger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:02

AnneJ1995 schreef:
Ik heb even zitten zoeken, maar kon het in het topic niet vinden.
Hoe doen jullie het met waardevolle spullen tijdens het kamperen? Dus telefoon, iPad, evt laptop..?
We hebben wel zo'n klein kluisje waar de paspoorten/papieren en met geluk de telefoons in passen, maar hoe berg je een iPad/laptop veilig op als je met een tent weg bent?
Die grote auto kluizen zijn super duur 8)7

Hier gaat het eigenlijk altijd een beetje op goed vertrouwen. Laptop proberen we zo veel mogelijk thuis te laten, telefoon heb ik altijd bij me maar dingen als e-readers en iPads liggen gewoon in de tent, goed verborgen. Ik heb zelf voor mijn backpack en evt koffer een simpel cijferslotje, dan kan ik mijn spullen erin doen en de tas op slot. Echt zeker weet je het nooit maar ik heb nog nooit iemand op een camping betrapt op dingen jatten of in andermans tent gaan kloten. Wel goed opletten en nadenken, dus geen laptop op je bed laten liggen en alleen het muggending van de tent dicht..

In de auto doe ik liever niet ivm de hitte, ding staat soms hele dagen in de brandende zon en dat vindt elektronica niet zo heerlijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Essie95, jasmijn16, kosseh, madeinspace, Silly_Woman en 72 bezoekers