Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:43

E reader is echt een uitkomst. Ik lees vooral fantasy en dat zijn vaak dikke boeken. Dat scheelt nu enorm in ruimte en gewicht.



SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:40

Mummy slaapzak heb ik zelf jarenlang gebruikt toen ik nog scout was, ik vind het ideale slaapzakken vooral in de winter :j

Dit vind ik trouwens pas een lijkzak: http://www.dumpcompany.com/index.php?it ... 14&lang=nl wel heel handig als je licht gewicht op pad wilt gaan. Ik hou het toch maar bij de caravan :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:56

Wij kamperen altijd met ons paard, dan is Frankrijk echt te ver. Ook dit jaar gaat ons paard gewoon weer mee. Ontzettend handig ivm oa de wedstrijdplanning, en door kunnen blijven trainen. Maar ook heel erg leuk :j lekker buiten rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:50

Boszicht is zeker een mooi plekje, ook fijn voor de hond. Enige nadeel vonden wij dat het heel lastig is om goede afspraken met de eigenaar te maken. Als je voor 1 of 2 weken komt is dat niet zo'n probleem maar als je als seizoensgast er staat gaat dat na een tijd irriteren, bij ons iig wel. Het is niet grappig als keer op keer er ineens een ander paard in "jouw" wei staat, of er toch ineens geen stal vrij blijkt te zijn terwijl je wel besproken hebt dat weekend met paard te komen. Kun je je paard gelijk weer naar huis brengen :+ . Maar grootste reden voor ons om nu ergens anders heen te gaan is dat er vrij weinig kinderen van de leeftijd van onze dochter kwamen. Nu toch maar camping met meer entertainment gezocht. Volgende week mogen we, heb er zin in!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:39

Eenpansgerechten kan prima, eigenlijk kan je alles wat je wil prima met 1 pit maken, mits je iets hebt om een pan warm te houden. Je moet gewoon even plannen. Met macaroni bijv eerst de macaroni koken, afgieten en warm houden en dan de saus klaar maken. Maar als je de keus hebt maak je het jezelf wel makkelijker met 2 pitten. Op scoutingkamp hadden wij meerdere kleine gaspitjes, daarop konden we prima koken voor een groep van 20 man. Ik vond dat altijd 1 van de leukste uitdagingen, shoppen voor zoveel man, meenemen in de rugzak en dan ergens in het veld of langs de weg je maaltje koken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:20

Hoe doen de mensen met honden dat dan als je bijv een stad wilt bezoeken, of een andere bezienswaardigheid? Uit eten? Wij nemen dit jaar voor het eerst de hond niet mee, hij wordt duidelijk oud en heeft het liefst rust. Op de kinderrijke camping waar we morgen heen gaan gaat hij die zeker niet krijgen. Hij ligt dus nu bij mijn schoonouders in de tuin te pitten. Geeft ons de mogelijkheid om ook vaker met onze dochter op pad te gaan, of langere ritten te paard te maken. Die gaat namelijk wel mee :j

Voorheen, toen de hond nog wel mee ging, hadden we een fietskar (bench op wielen) in die bench ging de hond dan als we langere tijd weg wilden. Maar langer dan 2 uur zijn we nooit van de camping geweest zonder hond.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:04

Wij hebben een vast bed in de caravan :D

Een topper of oplegmatras kun je ook bij Jysk kopen. Daar zijn ze niet duur.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:43

Wij zijn in NL op vakantie :') met de caravan dat wel. Kacheltje doet goed werk. Gelukkig na vandaag eindelijk beter weer maar ik vind het moeilijk te geloven. Hebben groot deel van de dag doorgebracht in een tropische vlindertuin. Heerlijk was dat!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:25

Wij hadden ook zoiets maar waten niet tevreden. Zitting zakte bij een aantal stoelen snel door waardoor je op de stang komt te zitten. Niet fijn. Wij hebben voor onszelf dus 2 duurdere stoelen bij de kampeerwinkel gekocht. Zitten heerlijk.

Wij hebben het super hier. Voor ons paard alles prima in orde. Kind steeds kwijt in de speeltuin of bij de animatie. Wij komen zelf ook heerlijk tot rust. Dit gedeelte van Drenthe kenden we beiden niet maar is echt prachtig. En deze week ook eindelijk mooi weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:44

Echt leuk idd :j

Jouw zeilboot is ook heel leuk 8nnemiek :) :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:17

Geen idee wanneer het aanbod het grootst is, maar als ik een gok zou mogen doen zou ik zeggen net na het kampeerseizoen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:21

Wij hadden sepkeys op vakantie, kende ik niet maar mooi systeem. Je krijgt een x aantal tikken per dag voor warm water. Wij hadden per sepkey nog tegen de 300 tikken over :') toch veel langer kunnen douchen achteraf gezien. Ik ben altijd heel snel klaar. Er was een familiedouche, maar tot grote frustratie van onze dochter was die vaak bezet als wij wilden douchen. Krijg je op een kinderrijke camping.

Tandemasser kom je toch al gauw uit op een Tabbert en dat zijn idd vaak van die kermiscaravans. Maar ik vond na snel even googlen dit linkje: http://www.dobocaravans.nl/ weet niet of het een beetje bij je in de buurt is maar anders kun je op de site vast even rondkijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:19

Mooi busje hoor!

Ik zou voor de tent van vrijbuiter gaan. Voor die 600 euro kan je een hoop andere leuke dingen doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:04

Om diezelfde reden hebben mijn ouders destijds geen de Waard gekocht, maar een tent met vergelijkbaar model als de vergrote Zilvermeeuw, maar dan van Cabanon. Voordeel, kuipgrondzeil is afritsbaar, en er zitten ramen in. Was ook nog eens de helft goedkoper. Kwalitatief een zeer goede tent, kan me nog een storm herinneren waar alle tenten op de camping ingestort waren, maar onze tent stond fier overeind. Wij hadden ook geen natte spullen in tegenstelling tot de rest van de camping. Tent is afgelopen zomer weer mee op vakantie geweest na 15 jaar in de zak gezeten te hebben en is nog helemaal prima.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:59

Lekker hoor! Wij hebben er toevallig van het zomer ook weer een nachtje gestaan, omdat vrienden van ons er ook kampeerden. Voelde toch weer een klein beetje als thuis komen :j :D . Mooi busje hoor! En luifel past er goed bij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:35

Wonen in een toeristische omgeving is idd niet altijd fijn, wij hebben vroeger in Ermelo gewoond en dat was in de zomer echt niet altijd leuk. Kon je uren wachten bij de groenteboer voor je eindelijk aan de beurt was bijvoorbeeld. Ben ook jaren fervent Vlieland ganger geweest, in de wintermaanden was het er heerlijk. zo'n rust. Echt een wereld van verschil met de zomer. Al weet je als vaste gast ook de rustige plekjes wel te vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:35

Ken nog wel mensen die op zoek zijn naar een caravan in onze directe omgeving. Zit er een vast bed in?

Wij gaan wel weer lekker met de caravan op pad, in de mei vakantie en in de zomervakantie. Zelfde camping als vorig jaar voor de zomervakantie want dat was heel goed bevallen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 08:03

Bij de Veluwe zit zoveel. Welke kant van de Veluwe zoek je? Of maakt dat niet uit? Dit is wat ik zo even vind:

http://www.nieuwbeekdal.nl/camping-faciliteiten/

http://www.wijnhoeve-minicampingdeveluwe.nl/

toevallig beiden in/bij Otterlo, onderstaande camping is bij Loenen aan de andere kant van de Veluwe. Kun je bijvoorbeeld naar de Posbank en de Loenermark, wat schitterend is.

http://minicampingmolenallee.nl/

En niet helemaal de Veluwe maar misschien ook leuk door de afwisselende omgeving:

http://www.tesseplekke.nl/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:42

Otterlo is niet ver van Hoenderloo. In Hoenderloo en omgeving zelf zit ook zat. Loenen/Hoenderloo is trouwens ook goed te doen en mooie route door het bos :j . Nadeel van Niesjeshof lijkt mij dat het aan een hele drukke doorgaande provinciale weg ligt. Ik denk dat je op de camping zelf dat ook wel blijft horen.

Dit is in Hoenderloo zelf: http://www.dewildrust.nl/. En misschien heb je hier ook wat aan: http://www.nederland-camping.nl/camping ... indebuurt/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:42

Zo'n geluidswal is wel een uitkomst. Ik vind niks hinderlijker als op de camping staan, maar toch continu een weg horen :+ . Zo hebben we ooit een weekend bij Cuijk op een camping vlakbij de A73 gestaan. Vreselijk vond ik dat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 07:51

Hebben wij ook eens gehad op de camping, zo'n mobiele pizzeria. Maar dat duurde laaaaaang voordat de pizza klaar was! En het was niet eens een maaltijd, meer een voorafje. Beetje een teleurstelling dus. Op andere dagen stond er een wagen waarvanuit pannenkoeken werden verkocht, daar waren we wel trouwe klant want die waren wel superlekker en goed vullend :j heerlijk na een middag paardrijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:32

Wij hoeven niet te proppen. We hebben een verzwaarde as onder de caravan dus we kunnen behoorlijk wat mee nemen. Ideaal.

Jeetje 8 honden mee := wij nemen alleen ons paard mee. Hond blijft thuis. Of nou ja, thuis. Hij gaat uit logeren. Maar paard mee is ook een geregel, want we hebben maar 1 auto met trekhaak en moeten dus standaard 2 keer rijden op de heen en 2 keer op de terugreis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:22

Vind sommige vrachtwagentjes echt prachtig maar het is voor ons niet handig. Wij vinden het geen probleem een keertje extra rijden het is alleen even plannen en organiseren. Helaas geen rijbewijs C hier, geen geschikte parkeerplaats in de buurt en een vrachtwagen aanschaffen is ook niet heel goedkoop.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:04

Wij zijn toen onze dochter 1 was naar Landal camping Sonnenberg bij Leiwen geweest,plekken vonden we niet zo mooi maar camping heeft wel alles wat fijn is als je met kleine kinderen bent. Eigenlijk maakt de camping of omgeving niet zo heel veel uit, als je maar goede faciliteiten hebt. Verwarmd toiletgebouw met familiebadkamer of badkamer met babybadje is erg fijn, een overdekt zwembad en/of een overdekte speelplaats voor als het slechter weer is. En een winkeltje op het terrein van de camping zelf is ook erg prettig als ze nog zo klein zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:52

Ik zou 2 broeken wel weinig vinden, wat als het regent en het is koud (of er zijn mensen die met water of modder gaan gooien)? Dan is 1 lange broek echt te weinig. Wat handig is, broeken van een dun stofje wat snel droog is. En afritsbroeken, dan heb je mooi 2 in 1 en hoef je niet terug naar de tent om om te kleden, als de zon ineens doorbreekt en een korte broek wel weer fijn is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Ashleytjuhh, Chantalla, cissy, Domi_94, Doubtless, Eliana, flavlip, Furst, Ineke2, mireilledons, mvdende, perdjes, RenskeFrea, Sanne_zepp, Sourire, Tatjanaa en 95 bezoekers