Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:39

In 2003 voor het eerst alleen op vakantie geweest: 2 weken Thailand, rondreis.
Hierna volgden Indonesie, Vietnam en Laos-Cambodja. Ook allemaal alleen. Reisduur 2-3 weken, 1 keer zelfs 22 dagen.
Omdat alleen op wintersport gaan niet mogelijk lijkt te zijn ging mijn moeder vaak mee om wat te wandelen (prijs was namelijk alleen exact hetzelfde als met 2 man), en ik ging dan gewoon overdag alleen skien.
Verder ben ik 3 keer alleen naar Malta geweest. Ook geen probleem. Nu ga ik alleen naar Florida.
Ik maak of rondreizen, of ga om te duiken en dan leg je ook makkelijk contacten. Ik meld echter wel vooraf dat ik niet zomaar aan een willekeurige buddy gekoppeld wil worden en dat ik ook mijn eisen heb op het gebied van de soort duiken. Helaas maken sommige duikscholen ondanks afspraken er misbruik van als je er eenmaal bent. Maar ik ben klant, betaal en bepaal is mijn motto. Dat moet je wel sterk vasthouden, nog sterker dan als je met meerdere personen komt. Als een duikschool niet achter soloduiken staat, jammer dan, maar je bent een klant armer.
Amerika alleen lijkt me best spannend. Zeker omdat ik met flink wat overbagage zal reizen en er best wel wat horrorverhalen gaan om het land binnen te komen. Ik ga daar overnachten bij een facebookvriend die ik nog nooit in real life gezien heb. Ik heb 2 keer telefonisch contact gehad. Dus best spannend.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:03

F_Orumster schreef:
germie schreef:
Amerika alleen lijkt me best spannend. Zeker omdat ik met flink wat overbagage zal reizen en er best wel wat horrorverhalen gaan om het land binnen te komen. Ik ga daar overnachten bij een facebookvriend die ik nog nooit in real life gezien heb. Ik heb 2 keer telefonisch contact gehad. Dus best spannend.

Overbagage is teveel gewicht? En wat voor horrorverhalen om het land in te komen?

Ik ga 2 of 3 koffers inchecken, dus 2 of 3 keer 23kg. Verder gaat mijn rebreather electronica in de handbagage. Dat mag, maar dat is iets wat er bijzonder uitziet. Allerlei kabels, zuurstofcellen, computer er aan. Het mag gewoon in de handbagage en mij is geadviseerd om de handleiding mee te nemen waarin staat dat het een live supporting system is.
Het schijnt dus dat als je in Amerika binnen komt dat ze allerlei rare vragen stellen en dat jij serieus moet antwoorden. We gaan het zien. Ik heb gewoon zin om er naartoe te gaan en vakantie te vieren.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:24

lifaya schreef:
Germie, waarom zou je zoveel bagage meenemen? Het kost ontieglijk veel om extra bagage mee te nemen... Daarbij zou het inderdaad vraagtekens kunnen oproepen. Ik ben altijd met weinig het land in gegaan, zelfs vorige x NY alleen maar handbagage. Nog nooit zo snel door de douane gekomen.

Betreft de rebreather, zal wel loslopen. Misschien dat ze het swappen ofzo, en je wat extra tijd moet wachten, maar je mag het gewoon meenemen.

Ik heb geen keus :+ Ik ga daar namelijk duiken. Grotduiken. Dus gaat alles mee, droogpak, vinnen, rebreather, automaten, onderpak (alleen een onderpak is al een halve koffer, droogpak ook. Vinnen wegen al 5 kg samen, enz. Het kost 100 dollar enkele reis per extra koffer. Dus het kost 200 of 400 dollar extra. Het is niet anders. Ik heb dit dus meegerekend in de kosten van mijn vakantie. Ik neem alleen geen flessen mee en geen kabellamp. Wel een aantal backuplampen met voldoende vermogen om daar ook als hoofdlamp te kunnen fungeren (en natuurlijk de bijbehorende oplaadbare batterijen, maar dat zijn C-cellen en die mogen mee, ook al neem ik er 20 mee). Mijn kabellamp heeft een te zware accu en mag niet mee. Dus ik heb geen zin om het risico te lopen. In principe leen ik daar een kabellamp.
Ik reis dus altijd met extra koffers, ook al naar Malta gedaan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 06:06

Mexico en overnachten via airbnb. Zin in.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:57

Ik denk dat ik voor de paarden zou gaan, ook al is dat zwaar. Maar dan kost het je niets.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:14

DideH schreef:
Nu ik de autotripjes/roadtrips langs zie komen:

Ik ben gelukkig gezegend met een lease auto van mijn werk en ben de afgelopen twee weken wezen touren met een vriendin die toevallig net single was: Zuid Duitsland - Milaan - Italiaanse kust - Marseille - Barcelona - Franse kust.

Heb er eerst overna gedacht om het alleen te doen, maar werd een beetje afgeschrikt door het idee van zo veel zelf rijden (3700km). Echter heb ik nu alsnog alles gereden en ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik zoiets ook best zelf kan doen in de toekomst :D (ik wel wel gewend om veel te rijden voor werk, dus als je bijna niet rijdt is dat misschien een beetje anders..)

Tip als mensen dat willen doen: ik heb bij de ANWB een tolbadge aangeschaft voor italie-spanje-frankrijk; ideaal! Kunt alle tolpoortjes zo doorcrossen en ook geen gehannes met betalen enzo, vooral ideaal als je alleen bent!

Het grootste probleem van zulke afstanden alleen rijden is als je autopech krijgt. De afstanden zelf vind ik geen issue, maar gebeurt er wat, dan is dat echt een ramp.
Ik ben 2 jaar geleden gestrand, nou ja niet eens echt gestrand ook nog in Frankrijk. Ik ben met koorts van huis vertrokken, had geen stem en op 40 minuten van de bestemming hoorde ik wat rammelen. Kijken, oh, eigenlijk niets bijzonders, maar ben de schroeven van het hitteschild van de uitlaat verloren waardoor het hitteschild nu naast de uitlaat hing. Teruggebogen, maar ik had geen ijzerdraad bij me. En cable ties van plastic op een uitlaat leek me niet verstandig, dus ik google er bij. Vlak bij een garage, mooi, dan is het zo gepiept, vastzetten kan al met een ijzerdraadje. Moet alleen even op een brug. Helaas garage dicht, dus volgende garage, ook dicht. En het was zaterdagmiddag. Een paar garages gebeld die nog in de buurt zaten, maar die hadden geen monteurs, alleen verkoop. En ik was echt ziek en had geen stem, en het kostte mij enorm veel moeite om in het Frans uit te leggen wat er aan de hand was. Ik de pechhulpverzekering gebeld en met amper stem uitgelegd wat er aan de hand was en of ze voor mij even in Brive la Gaillarde een Speedy of Euromaster wilden bellen en uitleggen dat ik even langs zou komen. Want elk telefoontje kostte mij enorm veel kracht. Het moest wel vastgezet worden, want ik zou er niet nog een hele week en dan weer naar huis mee door kunnen rijden, maar een paar km langzaam zou gaan. Dus de verzekering stelde voor om een pechhulpdienst langs te laten komen. Ik zo laat ze even ijzerdraad meenemen, en dan kan de auto op een krik is het zo gefixed.
En wat komt er dan een uur later: EEN DEPANAGE. een wegsleep dienst. NEE. Dus ik die man uitleggen wat er aan de hand was, en ondertussen wilde ik eigenlijk gewoon op bed en slapen. U kunt zelf nog rijden? Ja, maar langzaam. Ok, rij maar achter mij aan. En dan kom je niet in een gewone garage, maar in een garage voor sloopauto's, weggesleept van ongelukken. Je raadt het al: de juiste schroeven hadden ze niet op voorraad en ze vertikten het met ijzerdraad te doen. Uiteindelijk hebben ze er wat opgeschroefd. Maar ik moest dan maandag met mijn auto naar de dealer, want dat was kapot en dat was kapot en de achteras was niet veilig wegens roest, blabla. Nou, dat was Germie dus NIET van plan en hoewel ik geen verstand heb van auto's had ik zeer sterk het idee dat er sprake was van afspraken en dat er verder niets aan mijn auto mankeerde. Toen belde de verzekering weer, bent u geholpen? Ja, maar niet zoals ik wil en zoals beloofd was. En nu beweren ze dat er dat en dat en dat ook kapot is. Als jullie willen dat ik dat maandag laat repareren bij de dealer om verzekerd te blijven voor pechhulp, dan rij ik nu weer naar huis, de vakantie is dan voorbij en ik geloof deze garage niet.
En ik wil gewoon op bed in mijn hotelkamer, ben echt ziek. Het was dan wel goed om het thuis te laten repareren.
Een dag later was ik iets fitter, maandag heb ik mijn eigen garage gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was en dat ik het idee heb dat er alleen even een paar schroeven op moeten en dat ik de week er op zou langskomen. Prima. In de bricolage nog een stuk ijzerdraad gekocht voor het geval dat. Hele week gedoken, naar huis gereden, naar de garage, en indien er niets bijzonders met mijn auto aan de hand was zou ik direct een afspraak maken voor een beurt en apk. Het resulteerde er in dat de Franse schroeven wel zouden blijven zitten, er niets mis was en of meteen mijn auto dan maar apk gekeurd moest worden.
Ik heb dus een zeer zuur gevoel overgehouden aan alleen afstanden rijden. En ja, soms ontkom ik er niet aan, want er staat al weer een trip met de auto gepland naar Frankrijk. Maar het liefst rij ik samen, ik vind het niet erg om mijn auto mee te nemen, maar als zoiets gebeurt heb je wel steun aan elkaar (al zal ik dan hoogstwaarschijnlijk in Frankrijk wel degene zijn die het woord moet doen).

Ik hoop volgend jaar naar Tallinn te gaan en dan inderdaad met de eigen auto. 2400 km enkele reis. Als het kan lijkt me met de ferry naar Zweden op de terugweg en dan via een omweg terug mij ook erg leuk. Alleen, dat alleen rijden is dan een dingetje. Ik spreek vanaf Duitsland geen talen meer zeg maar in de landen waar je doorheen komt of naartoe gaat.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:26

Die alcoholtest is NIET meer nodig. De anwb zal hem graag verkopen, maar nee, dat is allang van de baan. vrij kort nadat het ingevoerd is, is iemand gaan procederen en er is nog een wetje ergens waarin staat dat de politie bij controles de hulpstukken moet verschaffen en daarmee is dus het zelf in het bezit hebben van een test overbodig geworden.

De gele hesjes zijn in veel landen verplicht, althans veiligheidshesjes. Ik heb er geloof ik ook 5 in mijn auto liggen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:39

Geen Fransman heeft die dingen zelf bij zich. Heb daar al eens naar gevraagd.

En inderdaad, dat internationale rijbewijs hoeft ook niet.

Maar die hesjes zijn in Frankrijk verplicht, en je moet voor elke inzittene 1 hebben. En ja, er is mij al eens naar gevraagd tijdens een verkeerscontrole. Het schijnt dat je ze ook vrij gemakkelijk moet kunnen pakken dus niet in een volle bepakte auto bij het reservewiel met daar alle bagage bovenop. Dat heb ik niet ervaren, had er toen 4 bij me en we zaten met 2 man in de auto en kon ze zo laten zien.

In sommige landen is een ehbo kit wel verplicht. Die ligt bij mij ook standaard in de auto.

Verder zijn er landen waar je niet met slippers achter het stuur mag. Nu doe ik dat nooit, maar ik ken er genoeg die dat heerlijk vinden rijden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 07:48

Ik scroll zo snel door de foto's zonder te lezen en dacht direct, dat lijkt wel Chang Mai, klopt dus ook. :D Ben daar ook al geweest, die markt herkende ik. En daarna die tempels.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, K_nolan, OmgiliBot en 70 bezoekers