Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:14

purny schreef:
Veel plezier Dreamy! Het nadeel van alleen op vakantie vind ik dus de prijzen van de kamers. En de toeslagen.
Eileen: Canada lijkt me ook heel gaaf

Je hoeft natuurlijk niet persee in een hotel te zitten.
Je kunt naar een hostel, of bed & breakfast of zelfs couch surfen of kamperen...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:15

Sheran schreef:
Wbt alleen eten: je hoeft niet elke dag heel ingewikkeld te eten natuurlijk he. Ik zit nu alleen in Frankrijk en vind alleen eten ook maar niks, dus ik haal gewoon wat fruit, een baguette en kaas en dan zit het ook wel goed hoor.

Dat doe ik dus ook zo af en toe tijdens vakanties, gewoon wat in de supermarkt halen en op de kamer of in een park opeten.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:32

Dani199764 schreef:
heeft iemand hier ervaring met alleen op vakantie gaan in het laagseizoen. Zou graag een zon vakantie boeken in November-December, maar vraag mij af of de hotels dan niet erg verlaten zijn, en veel restaurantjes, activiteiten misschien zelfs wel gesloten?. Voorkeur gaat uit naar de canarische eilanden omdat dat betaalbaar is en toch warm.

Ik ga altijd in het laagseizoen en inderdaad maakt veel dan en verlaten indruk en een aantal dingen zijn dan gewoon ook niet open.
Persoonlijk vind ik dat juist heerlijk, ik hoef niet zo nodig in een kudde toeristen mee te lopen.
Ik was bv in Spanje (in de ongerepte natuur, niet in toeristisch gebied) ergens waar een flinke Romeinse opgraving was achter een soort kerkje waar je eerst doorheen moest. Omdat ik de enige was op dat moment, kreeg ik een heel uitgebreide rondleiding in het kerkje en info over het bijgelegen historisch plaatsje en hebben we gewoon half uur staan kletsen over van alles en nog wat betreffende Spanje en Portugal enzo. Ik had ook alle tijd om foto´s te nemen. Dat gaat natuurlijk niet als er een horde rondgeleid moet worden.

Maar ik denk dat het op de Canarische eilanden en warmere oorden in het algemeen wel het hele jaar door redelijk bezocht wordt omdat daar immers veel mensen heentrekken voor de warmte. (En sex en drugs).

Hier in Portugal is Albufeira zo´n oord waar je zomer en winter wel over de hoofden kunt lopen. En wel meer plaatsen aan de zuidkust van de Algarve.
De westkust daarintegen is nog onondekt en daar ga ik dan weer heen. :D



Ik zag iets over alleen eten.
Ten eerste kijkt niemand een ander aan op alleen eten, waarom zou een ander daar een oordeel over hebben? Genoeg mensen die alleen reizen voor zaken of wat dan ook. En ten tweede, mensen houden zich, als er te eten valt, vooral bezig met eten en eten halen en letten helemaal niet op wie met wie is.

Maar eerlijk gezegd ben ik vaak de enige geweest in restaurants en aan ontbijttafels en als er wel mensen waren, waren die ook alleen, omdat ik me aan andere etenstijden hield dan gemiddeld. Ik slaap niet uit en eet ´savonds niet "Hollands" vroeg. Persoonlijk vind ik dat ideaal.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:17

Bedenk wat ik later ga doen ofzo. Ik kan mezelf prima bezig houden met mijn gedachten...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:41

Het is iets voor toeristische plaatsen, dat je lastig gevallen wordt, maar het heeft ook wel met cultuur te maken dat je lastig gevallen wordt als vrouw.


Ik heb vorig jaar in mijn eentje rondgescootered in Portugal en Spanje en nergens last van gehad en ga dit jaar vast weer een rit doen in Portugal. ik ben hier echt niet bang dat me wat overkomt.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:13

Ik ga ook op vakantie in eigen land, maar ik woon in Portugal. Ik heb ergens geboekt aan de zuidwest kust waar ik vorig jaar een paar dagen geweest ben, maar toen had ik regen en storm, hoewel ik op mijn verjaardag, zoals altijd zon had. Ik heb nu een week geboekt en neem mijn schilderskist mee.
Maar ineens kreeg ik gisteren twijfel, want ik wil ook wel tereug naar Cortegana, in Andalucia, net over de grens. Daar ben ik ook vorig jaar een paar dagen geweest ben en de omgeving is daar eigenlijk mooier om te schilderen en ik kon toen niet naar Arocha omdat het ging onweren toen ik daar vlakbij was, dus ik ben naar huis geraced. En Aracena, aan de andere kant van Cortegana heb ik ook niet goed ontdekt. Ik heb er toen wel gelunched want ik was onderweg vanaf een ander hotel. Er zijn daar ook mooie grotten.

Ik ga weer op de scooter. Het is kiezen tussen 2 uurtjes rijden en meer dan 2 x zoveel, wellicht nog een overnachting erbij onderweg op de heen en terug weg.

Echt lastig. Het is kiezen tussen bergen of kust. Aan de andere kant, ik kan ook volgend jaar nog eens terug naar Cortegana.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:40

Travel_me heeft gelijk, vligevelden zijn heel simpel omdat er zoveel mensen voor het eerst reizen. Daar hoef je je je niet druk om te maken. Verder loopt daar ook veel personeel die vragen kunnen beantwoorden.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:03

germie schreef:
Maar die hesjes zijn in Frankrijk verplicht, en je moet voor elke inzittene 1 hebben. En ja, er is mij al eens naar gevraagd tijdens een verkeerscontrole. Het schijnt dat je ze ook vrij gemakkelijk moet kunnen pakken dus niet in een volle bepakte auto bij het reservewiel met daar alle bagage bovenop.

Reflecterende hesjes zijn hier in Portugal ook verplicht en men heeft ze normaal gesproken in het vak van de deur, of over de stoel hangen. Zo zien ze ze ook meteen als ze je aanhouden.
Het is trouwens geen overbodige luxe om goed zichtaar te zijn en herkenbaar voor als de pannewagen je komt zoeken...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:57

Ik heb altijd leuk contact met het personeel juist omdat ik alleen eet...
Je eigen attitude helpt natuurlijk enorm.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:20

Ik heb besloten volgend jaar te gaan kamperen. Ik heb al twintig jaar een tent en nooit gebruikt. Ik vetrek met de scooter van huis dus het wordt gewoon Portugal en Spanje. Weet nog niet hoelang, ik moet altijd maar zie dat ik oppas krijg voor de dieren, wanneer en hoelang.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Miran, Mitch_Beauty, Piekosjj, tumtummie en 83 bezoekers