Alleen op vakantie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:41

Ook ik reis wel eens alleen.
Meerdere keren naar Spanje geweest.
Granada en Madrid bevielen enorm goed, was er op m'n gemak.
Barcelona 's avonds iets minder fijn om alleen te struinen, meer gespuis.
Fuerteventura was genieten in m'n eentje.
Helaas kreeg ik wel voedselvergiftiging en ben twee dagen totaal van de kaart geweest. Toen voelde ik me echt wel eenzaam en zielig in m'n uppie.

Deze zomer ga ik een weekje naar Kreta alleen. Er woont wel een vriendin dus ben voorzien van een paar contactmomenten. Dat is wel fijn.

Als ik alleen ga bouw ik altijd wel een paar contactmomenten in. Ergens gaan tango dansen, een zang masterclass volgen, ergens gaan paardrijden, naar een opera voorstelling of met een kennis afspreken die er toevallig woont.

M'n eigen plan trekken en niks overleggen vind ik heerlijk.
'S avonds alleen eten vind ik minder leuk.
Rekening houden met wat ik, als vrouw alleen, 's avonds wel en niet kan of durf te doen is jammer.

Maar ja, als ik wacht met reizen tot ik weer een relatie heb dan kom ik nergens meer denk ik.

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info


MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:21

Ja tuurlijk! Ik was in Corralejo via Tui in hotel Bristol Playa. Ik had een appartementje. Prima accommodatie met vriendelijk personeel, mooi uitzicht over zee op loopafstand van het centrum. Je kan er ook een fiets huren en het is vlakbij de bushalte. Met de bus kan je in een kwartiertje naar het echte mooie strand. Er zijn ook prachtige hotels aan dat strand, maar dat is dan weer vrij ver van de bewoonde wereld.
Ik ging paardrijden bij Finca Julie, Ierse mensen dus spreken prima Engels. Ze komen je tegen meerprijs ook ophalen van je hotel.
In Fuerteventura kan je je sowieso heel goed redden zonder Spaans. Al vind ik het zelf juist leuk om wel m'n Spaans te oefenen.
je moet in Corralejo alleen niet gaan eten bij de Banabar, want daar ben ik dus ziek van geworden.

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:28

Hoihoi, op dit moment ben ik alleen op vakantie. Ik ben op Kreta in Crissi Akti, vlakbij Chania.
Niet voor het eerst alleen op vakantie hoor. En er woont hier wel een Nederlandse vriendin met haar Griekse vriend, dus we hebben een paar keer afgesproken. De verzekering van een paar keer sociaal contact en dat er iemand in de buurt is voor als ik toch in de problemen kom vind ik een fijn idee.

Gisteren aangekomen. We moesten heel vroeg vliegen dus om 3:00 stond m'n schipholtaxi voor de deur. Gisteren dus veel geluierd. Slaapje doen, bij het zwembad liggen, zwemmen, slaapje doen, boodschappen halen, naar het strand, in zee zwemmen, slaapje doen. Hahaha.
's avonds kwamen m'n vrienden me halen en zijn we in het centrum gaan eten en naar een live bandje gaan kijken. Normaal lúíster je naar muziek maar het was een Griekse rockband en verstond er niks van. Dus ik keek m'n ogen uit naar alle verschillende mensen.
Om 1:30 ging ik naar m'n mandje.

Vandaag was het bewolkt en het waaide best wel. Daarom ben ik lekker gaan wandelen van het hotel naar het centrum. Langs de kustlijn. Ik kan niet echt zeggen hoe lang het lopen is, want ik heb er gewoon expres lang over gedaan. Stilstaan bij bijzondere planten, op een bankje zitten, in m'n dagboek schrijven, boek lezen, verder lopen, rondkijken, wat eten etc. En op de terugweg ook weer.

Ik voel me hier tot zo ver wel op m'n gemak!

Als het goed is gaan we in elk geval met m'n vrienden nog naar andere vrienden van hun toe en waarschijnlijk wel een keer paardrijden. Verder nog even zien hoe ik m'n tijd ga besteden. Er zijn wel georganiseerde excursies maar die duren allemaal een volle dag. Mijn reiservaring leert me dat ik daar halverwege de dag ongelukkig van word, dus even kijken wat er te doen is dat een halve dag duurt.

Nou, toch leuk dit topic, dan kan ik even van me af schrijven terwijl ik van m'n strawberry daquiry nip.

Groetjes!

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:44

Ik ben net terug van een zalige solo-vakantie in Frankrijk, Puy de Dome, Auvernge.
Hier: http://lesfayes.info
Niet dat ik nu opeens aandelen heb, maar ik kan het jullie solo-reizigers echt aanbevelen.
Het is een mini camping, hondvriendelijk, 12 plaatsen. En ik zat in de huurtent. Zelden zo'n heerlijke vakantie gehad. Schitterende omgeving, heel veel rust, natuur, zwemmeertjes, rivieren. Elke dag ergens heen met m'n eigen autootje. 2x per week mee eten aan de table d' hote. Nederlandse eigenaars en overwegend Nederlande gasten die allemaal voor de rust komen. Genoeg aanspraak zonder bij elkaar te klitten. Aanrader!

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:55

poes schreef:
Mooie streek is dat e! Wij hebben daar ooit ook een topvakantie gedaan langs de oude badhuizen van Vichy, mont d’or, etc. Zo mooi daar!


Ja inderdaad, op die plaatsen ben ik ook geweest. En Clermont-Ferand en Montlucon.
En ik houd vooral veel van natuurgebieden met water waar je in mag zwemmen.
Rivier La Sioule, Lac des Fades, Etang de Chancelade, Lac de Guery, Gour de Tazenat. Fantastisch!
Haha, toen ik in Vichy was, was er precies een wedstrijd voor mini-paardjes bezig in het hippisch centrum, leuk!

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, Plus_en_Min en 128 bezoekers