Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:17

Wat leuk! Ik heb een half jaar alleen gereisd! Inmiddels ga ik vaker alleen op reis. Ik leer vaak mensen kennen op de bestemming of ga couchsurfen bij mensen die ik op eerdere reisjes ontmoet heb. Vaak werken deze mensen dan gewoon fulltime en moet ik mijzelf alsnog entertainen.

Het is wel anders dan samen reizen, soms mis ik het wel om dingen te kunnen delen met iemand. Maar ik ben hierdoor wel onwijs zelfstandig geworden, ik kan me vrijwel overal alleen redden, en dat geeft best een kick. Ook is het heerlijk geen rekening te hoeven houden met iemand. Het enige wat voor mij ongemakkelijk blijft is alleen ergens gaan eten. :') Ik was afgelopen weekend voor stage in Engeland, en ging toen ergens lunchen en maar liefst drie serveersters kwamen vragen of ik nog op iemand wachtte.. 'Ehm, nee, ik eet alleen..'


Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:33

BelleTessa, alleen backpacken is ook een best grote stap! Ik ben toen een kleine week in mijn eentje in een hotel gaan zitten omdat ik even rust wilde van al die hostels :=. Dit was in Bangkok, en ik heb mezelf hier prima vermaakt! (En echt, ik was daar helemaal alleen, ik had wel een contact persoon voor noodgevallen maar gelukkig niet nodig gehad).

Edit: Ik heb toen overwogen om een resort te boeken. De enige reden dat ik dit niet gedaan heb was omdat ik Bangkok graag wilde zien en dit vanuit een resort nogal een gedoetje zou zijn. Ik denk dat ik ook best alleen kan zitten in een resort, mits er wel de mogelijkheid is om ook buiten het resort dingen te ondernemen (een leuk dorpje of stadje in de buurt bijvoorbeeld).

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:31

BelleTessa schreef:
En wat is dan hetgeen wat jullie er nou echt aan bevalt?
En wat is er minder aan?

De zelfstandigheid denk ik. Ik boek altijd alles zelf, vluchten zoek ik zelf uit en ik boek de hotels of hostels via websites als booking.com. Eenmaal ter plaatse kan ik dan alles zelf indelen. Wanneer ga ik winkelen? Hoe lang ga ik winkelen? Waar ga ik winkelen? Waar ga ik eten? Welke museums en bezienswaardigheden ga ik bezoeken? Hoe laat sta ik op en hoe laat ga ik naar bed? Alles bepaal ik zelf, en dat vind ik echt super fijn. Geen gedoetjes met iemand die andere interesses heeft. Je hoeft niet op elkaar af te stemmen.
Ook is het erg leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, vooral in een hostel ontmoet je snel nieuwe mensen :).

Minder is voor mij toch echt het eten.. Ik ben snel geneigd om in foodcourts te gaan eten omdat het daar wat normaler is om alleen te eten. De echt lekkere restaurantjes vermeid ik dan vaak omdat het toch ongemakkelijk voelt om in mijn eentje uit eten te gaan :+. Toen ik echt een half jaar van huis was zat ik veel in hostels waar je gewoon voor jezelf kunt koken. Ook uitgaan zit er niet echt in, ik houd wel van een terrasje pakken of een barretje bezoeken, maar als ik alleen ben doe ik dat dus niet. Tenzij ik in een hostel verblijf, dan ontmoet je vaak wel mensen die likeminded zijn :).

Deze zomer ga ik waarschijnlijk in mijn eentje door Europa backpacken! :D

Edit: Nog een nadeel aan alleen reizen is inderdaad de avond. In Bangkok zorgde ik er bijvoorbeeld wel voor dat ik niet te laat terug was in het hotel.

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:52

Ik ben net terug van 3,5 week in mijn eentje door Europa reizen, kan het iedereen aanraden +:)+. Enige moment dat ik mij echt alleen voelde en naar huis wilde was toen mijn moeder belde omdat mijn hond was ingeslapen ;(.

Heb 2 nieuwe landen kunnen toevoegen aan mijn lijstje, volgend jaar weer, en dan heel Oost Europa :D.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _chou, _Madelon, Athelas, CairnTerrier, Castilja, evita2, fohadie, inge_romeo, Isab123, josien_m_, Joy_Mennings, L_Flo, purny, runnerfan, Sure_lee en 62 bezoekers