Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-16 13:06

Morgen is het zo ver, dan ga ik richting Gran Canaria voor 15 dagen :D
De meeste reageren a la: "Oh wat leuk, met wie ga je?" En als ik dan vertel dat ik alleen ga dan reageert iedereen toch wel verbaasd. :+ De meesten kunnen het zich niet voorstellen om alleen op vakantie te gaan en zouden het ook echt niet willen.
Ik snap het wel, maar tegelijkertijd lijkt het me echt heerlijk om even geen rekening te houden met iets of iemand!
Toch begint het nu wel een beetje te kriebelen en begin ik me dingen af te vragen zoals "Is 15 dagen alleen niet wel erg lang?" en "Wat ga ik nou eigenlijk allemaal doen zo alleen?".
Ik ben best sociaal en sta ook goed open voor nieuwe contacten, maar wie weet maak ik wel helemaal geen contacten. Ik heb helemaal geen idee :')
Het enige wat ik nu weet is dat ik echt graag weg wil en even helemaal geen verplichtingen wil. :))

Wie is er wel eens alleen op vakantie geweest en wat heb jij toen allemaal gedaan? Ben erg benieuwd naar ervaringen en ik zal hier ook wel tijdens mijn vakantie gaan posten hoe het mij bevalt :D



Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-16 13:15

Horsesandme schreef:
Oe! Ik volg je topic even! Ik wil deze zomer ook op vakantie maar al mijn vriendinnen gaan met hun vriend of familie. En ik heb geen vriend dus blijf alleen achter.
Ik wilde misschien alleen naar Ibiza, fuerteventura of tenerife ofzo. Mijn moeder vind het heel dapper als ik het durf. Maar heb het idee dat andere het maar raar vinden als ik zeg dat ik dat idee heb haha.
Ik wil alleen niet zo lang. Ik denk 5 tot 7 dagen zoiets.
Even een paar daagjes niks... Lekker op het strand liggen met een tijdschrift of boek en zwemmen en zonnen. En misschien een tochtje maken met een catamaran of in Tenerife en dagje met een boot mee dolfijnen en walvissen spotten :D


Tenerife is echt heel erg leuk, dat durf ik je wel heel erg aan te raden :j
En schijt aan wat anderen denken, lekker doen wat je zelf wilt! :j


@ Sjimbel, kom ook ff last minute naar Gran Canaria :))

Ik heb trouwens wel al een stal gecontacteerd voor een buitenrit, dus dat ga ik sowieso doen :j

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-16 13:58

Wel leuk dat er meer mensen aan denken/hebben besloten om alleen te gaan! :D
Ik zit all inclusive dus ik eet lekker in het hotel, dat maakt het een stuk "makkelijker" om alleen te eten. Om echt elke keer alleen naar een restaurant te gaan lijkt me toch een beetje apart :+

@ Thats_Me; Oja, ik kan natuurlijk ook zo'n georganiseerd uitje via mijn reisorganisatie doen natuurlijk! Dat is wel een goede, ga ik even in de map kijken als ik daar ben :D

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-16 14:45

Backpacken lijkt me dan weer echt te spannend alleen := Natuurlijk kom je wel genoeg backpackers tegen die ook alleen zijn en heb je vast genoeg aanspraak, maar toch lijkt me dat spannender dan lekker op een resort :j
Respect!

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 05:23

Heb er zoveel zin in :D zo eerst nog even afscheid nemen van paardlief (ben nog nooit langer dan max 7 dagen zonder hem geweest sinds ik hem heb, volgens mij zelfs minder..) :')
En daarna lekker optijd naar Schiphol, kan daar nog even collega's pesten :)) (ik werk zelf daar bij de controle en nu moeten ze mij dus checken :)) altijd leuk. De vorige keer was ik zelf een flesje water vergeten in mijn tas, slim..)
En nog even shoppen van mijn Schiphol cadeaubon die ik vorig jaar eens ergens van werk heb gekregen :D
Ooooh ik lig half te stuiteren in m'n bed! Wil zo graag gaan!

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 14:07

Het is zeker wel een stuk duurder alleen, dat is wel een nadeel. :j

Net de koffer ingecheckt en ik ga nu maar alvast aan mijn avondeten :+ eer ik aankom zal er wel niks meer te eten zijn.
Heb er echt zin in! :):)
(En stiekem was het heel leuk om zo langs mijn vaste club collega's te gaan en ze te zien zwoegen terwijl ik lekker op vakantie ga :wave: :') )

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 21:21

Nou, ik ben inmiddels geland en zit nu in de bus naar m'n hotel :):)

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 21:34

LeonieL schreef:
Heel veel plezier!

Stoer dat je alleen gaat, ik ben nu mijn vakantie aan het plannen voor volgende maand.
Ik ga 15 dagen alleen interrailen. Reacties zijn heel wisselend, meesten vinden het heel tof.


Gaaf! Waar ga je dan allemaal naartoe?

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 14:02

Ik was echt vroeg wakker vanochtend, nog voor het ontbijt. :') Dus eerst even naar het dak gegaan, daar hebben de een jacuzzi en prachtig uitzicht!
Daarna even ontbeten, viel me reuze mee om dat alleen te doen! En daarna ben ik naar het strand gelopen om te gaan hardlopen, wat was dat zwaar :oo maar toch gedaan!
Daarna door de zandvlakte (heel gaaf, maar ook zwaar) teruggelopen en toen was ik om lunchtijd weer terug bij het hotel :')
Net even een soepje genomen en gezwommen, nu heerlijk zonnen!
Ik vind het serieus echt heel fijn!

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 15:26


Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-16 07:43

[ img ]
Gisteren gekaraoked, nadat ik mezelf moed in had gedronken..

[ img ]
(Grapje, zit gewoon water in :') )

En nog een standaard vakantiefoto die niet mag ontbreken:
[ img ]

:):)
Zit te bedenken wat ik vandaag allemaal wil doen, maar ik zie het wel.
Nu eerst even ontbijten.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-16 07:54

Ik had het personeel gevraagd :D Die vertrouwde ik nog wel met m'n telefoon. ;)
Er zijn hier veel ouderen en gezinnetjes, wel paar leuke praatjes al gemaakt aan het zwembad :j & Gister kwam een dronken Engelsman me knuffelen nadat ik klaar was met zingen :')

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-16 21:10

Komt die vrouw van dat entertainment naar me toe, dat ze morgen een of andere show hebben en of ik dan wil zingen :') en dat ze om 15;00 gaan repeteren.. Oh god, doen of niet..

Ben trouwens een beetje verbrand..
[ img ]


En ik ga nu bingo-en :')

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-16 07:03

Ik vind Engeland wel leuk :D mocht ik mee kunnen (werk en verlof is niet heel makkelijk) wil ik best mee!

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-16 07:37

Tamzel schreef:
Haha jeej! Maar is nog maar een idee Cher, heb toch nog geen tijd binnen nu en een jaar :(


Da's rot, maar dat komt wel goed uit want tegen die tijd kan ik vast wel weer vrij krijgen :P

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-16 12:51

Het is uptempo ivm "carnaval" en dat is zo niet mijn ding :') denk dat ik het af ga wijzen.

Net aquagym gedaan :') we begonnen met z'n tweeën maar al gauw deed er een groep mee :))

Oja, wie komt even hiernaartoe? Heb champagne gewonnen met jeu de boules :')
[ img ]

Ik ga gewoon die entertainment dingen af vandaag (en morgen, want dan gaan ze schieten <3 ), moet toch even uit de zon blijven. Maar het is serieus nog leuk ook!

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-16 13:33

Ik zit bij hotel Eugenia Victoria :) erg vriendelijk en fijn personeel! Ik zit idd all inclusive, heerlijk om nergens over na te hoeven denken :D

Heb zelf geboekt bij Tui! Gewoon langs het reisbureau gegaan en daar met zo'n medewerker op zoek gegaan naar iets wat aan mijn eisen voldeed :) Je kan altijd binnenlopen en inspiratie op doen, want het kan misschien wel goedkoper. Maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding eigenlijk best prima zo!

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-16 18:33

@shiva; ik zit juist in playa del ingles :)) maar ik ben bang voor kotsende mensen dus op katamarans en uitgaan is niet zo mijn ding :')

Amanda: jeetje! Wat heb je gedaan?!?! :oo

Karuna; ik drink eigenlijk bijna nooit en nu ik bezig ben met een voedingscoach al helemaal niet meer :)) ik heb wel een man ontmoet (nope, geen romantisch gebeuren hoor want hij valt niet op vrouwen ;) en hij heeft het op deze vakantie uitgemaakt met zijn vriend :(:) die hier ook ergens nog is trouwens.. ) en daaraan geef ik die bon gewoon :D we gaan morgen wss samen duiken!
Vanochtend lekker hardgelopen en daarna nog even in de schaduw gebleven & meegedaan met schieten :):) (en daar ken ik die man dus van)

En het jongetje dat me gisteren heeft verslagen met tafeltennis, vroeg of we dat komende dagen nog vaker gingen doen. Dus heb genoeg vermaak denk ik :))

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-16 10:42

Net 3 uur lang rondgelopen op schoenen waarmee dat niet erg handig was :') wel nog leuke praatjes gemaakt onderweg!

Helaas kreeg ik net dit nieuws binnen toen ik terug was bij het hotel: https://www.rtvnh.nl/nieuws/187998/moto ... rachtwagen
Betreft een hele lieve collega.. Ik duim met heel mijn hart dat hij hier uit komt :(

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-16 16:44

Heb voldoende afleiding wel hoor, en ik heb slechts enkele keren echt samengewerkt (
zag hem wel zeer regelmatig op werk, maar je wordt verdeeld in groepen) .. Maar komt toch dichtbij. Ik ben wel zelf elke keer als ik mijn telefoon open best bang dat ik lees dat het slecht is aflopen :\

Verder vandaag 3 uur lang gewandeld vanochtend en daarna met een 14jarige getafeltennist en balletjes gegooid in het water :') fijne afleiding en gewoon gezellig. Hoewel ik zelf 26 ben vermaak ik me vaak prima met jongeren :j is zo lekker luchtig om mee om te gaan.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-16 10:59

Nogsteeds heerlijk! Had een buitenrit gemaakt en heb toen echt leuk gekletst met een van de begeleidsters (ook Nederlands). We zijn eergisteren samen uiteten geweest en daarna nog een drankje gedaan, was echt supergezellig!

Gisteren 's avonds gaan wandelen en toen kreeg ik even een eenzaam momentje. Want alle stelletjes en vriendengroepen zaten toen lekker aan het strand van zonsondergang te genieten enzo.
Dus de komende dagen wandel/hardloop ik weer lekker 's ochtends tussen alle sportieve mensen en oude mannen in hun blootje :))

En vannacht best slecht geslapen, ik zit aan het einde van de gang in een soort "halletje" met 2 andere aangrenzende kamers, maar da's best gehorig en ik lig met mijn hoofd richting de deur..
Nou hadden ze in een van de kamers echt tot 01:00 's nachts de muziek zo loeihard staan, maar wist niet welke dus heb in het gangetje even geroepen of de muziek zachter kon :o na 3x roepen ging de muziek zachter maar waren ze nog best lawaai aan het maken.. Maar toch in slaap gevallen tot er een half uur later 2 personen daar al blèrend weggingen en de deur dichtsloegen, was ik weer wakker :\
Dus net na het ontbijt nog even bijgeslapen tot nu :o

Verder heb ik voor vanmiddag een gezichtsbehandeling staan! Erg benieuwd!

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-16 12:34

espiga1984 schreef:
Ik ben drie jaar geleden voor de eerste keer alleen op reis geweest. Was voor het werk en nog een paar dagen vakantie. Echt super! Sindsdien heb ik de smaak te pakken hoor.
Vooral citytrips zijn heel goed te doen. je kan ook steeds in een hostel logeren, leer je automatisch mensen kennen.

Ik ben niet zo supersociaal, eerder op mn eigen dus soms is dat wel moeilijk om een kamer met anderen te delen. Maar ik leer er ook veel uit en heb ondertussen een goede balans gevonden tussen dingen alleen doen en me niet eenzaam te voelen. En zoals anderen ook zeggen, het is de ideale manier om mensen te leren kennen. (En je kan ook altijd tinderen ter plaatse, als je vrijgezel bent he). Ontmoetingen kunnen blijvend zijn, maar genoeg mensen waarmee ik gewoon een gezellige avond had maar verder geen contact meer.

Ondertussen ben ik al alleen geweest naar: Lisabon, Londen, zuid-engeland, zuid-Spanje, Parijs, New York en Chicago en binnenkort Washington DC *\o/*


Gaaf hoor! Hostel lijkt mij alleen persoonlijk echt niks, lekker een eigen kamer vind ik zo heerlijk!
Heb ik ook echt nodig!

Ik blijf nog tm zaterdag :)

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-16 14:19


Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-16 11:14

[ img ]

Zo, mijn stappenteller van alle afgelopen dagen op vakantie! (Je ziet echt mooi mijn rustdagen :') )Zoals sommige weten ben ik bezig met een voedingsschema, maar ook met extra beweging! Vanochtend een flinke tocht gemaakt en voor mij echt een laatste actieve dag. :D
Morgen nog even een relax-dagje en dan zaterdag inpakken en richting huis!

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-16 22:56

Meh, ik kom mijn kamer niet meer in :( dat machientje lijkt kapot want geen enkele pas werkt, ook niet die van het hotelpersoneel en de monteur is al weg..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Barramundi, c_alsemgeest, DexterM, Googlebot, Iloveiswan, Ineke2, inge_romeo, kwii, Lestria, ReadTheRulez, Riviera87, Swift, Verara, Vinny12511 en 73 bezoekers