Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:38

Ik zou wel een gaspit meenemen. Maaltijd kun je op de BBQ wel maken, maar als je rijst of pasta wil is de mogelijkheid om water te koken erg prettig. Zelfde geldt trouwens voor thee of koffie maken :j dan is een camping pannensetje ook wel makkelijk voor erbij. Met slechts 1 gaspitje kun je prima maaltijden koken, maar het vraagt wel even goede planning. BBQ erbij is wel handig voor vlees/groente grillen. Maar neem dan geen wegwerpBBQ's, maar bijvoorbeeld een inklapbaar en licht gewicht exemplaar: http://www.bellatio.nl/product/10057740 ... Gwod_w0HLw


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:08

Lage wandelschoenen? Ik trek wel gewoon mijn hoge wandelschoenen aan hoor ook met 30+ in de zomer. Ze lopen toch wel erg lekker en veel steun is fijn bij een lange tocht. Dan na een dag lopen lekker de schoenen uit en de slippers/sandalen aan. Ik had als ik met rugzak ging lopen alleen de bergschoenen mee (aan) en de sandalen in/aan de tas.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:25

Wij hebben een 3 pits, in de caravan ook nog 3 pitten (die gebruiken we eigenlijk nooit, we koken in de voortent of buiten) en we hebben een safari chef: https://www.bol.com/nl/p/cadac-safari-c ... 0011474556. Daar kun je op BBQ-en, mee wokken en je hebt een extra (hele grote :)) ) gasbrander. Op onze 3 pits passen ook 2 pannen, maar omdat we op de safari chef altijd het vlees bakken is dat geen probleem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:36

Dat is een mooi ding!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:05

Ik vind 20 euro ook geen gekke prijs hoor. Wij komen met een caravan, dus moeten stroom. Daarnaast 3 personen en vaak ook een hond. Wat ik wel suf vind is als je dan soms ook nog muntjes moet hebben voor de douche en het hete water :+ dat is echt mijn grootste camping ergernis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:15


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:13

Ik moest toch gelijk aan een roze tent denken bij de naam hubba bubba :)) mooi tentje hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:37

Wij hebben ook een caravan, alleen wel een stukje groter als de caravans die ik hier voorbij zie komen := op dit moment wordt er een mover onder gezet omdat we hem anders niet op zijn plek krijgen op de camping. Kan alleen nu even niet bij de foto's, zal er binnenkort eens een opsnorren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:08

O wij hebben echt een mega grote caravan als ik dat zo zie :') deze is heel erg vergelijkbaar met degene die wij hebben:

http://www.ricorecreatie.nl/caravans/ca ... ezin..html

Alleen hebben wij nog een groot serviceluik bij de stapelbedden, kan het onderste bed opgeklapt zodat we daar heel veel spullen kwijt kunnen. Wij hebben geen bankje naast de keuken maar een extra lang keukenblad. En het bed wat voor in zit is bij ons precies gespiegeld. Wij hebben gewoon 3 vaste bedden in de caravan. Stapelbed kan ook met gemak een volwassene in slapen, bedden zijn 90 bij 210. En ons eigen bed slaapt heerlijk :j :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:34

Ik heb jarenlang in een piepklein tentje (of alleen met een zeiltje) gekampeerd op zo'n heel dun matje. Heel leuk en had het niet willen missen, maar geniet ook wel erg van mijn warme en vooral zachte bedje in de caravan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:55

Dat was ook wel heel extreem weer. Wij waren die dag vrijwilliger bij een internationale eventing wedstrijd. Deel van die dag werd afgelast omdat er a) geen zicht was ivm de regen die verticaal voorbij kwam en b) halve bomen die omwaaiden om ons heen := gek genoeg was het de dag erna echt stralend mooi zomerweer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:40

Ik denk bij 4x4 eerder aan een defender met zo'n daktent erop. Daar wil ik nou nog wel eens een weekje mee de wildernis in trekken :))

Maar die Mercedes is ook gaaf! Idd trekhaak moet er wel op :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:05

Ik weet het, maar op de een of andere manier heb ik echt een zwak voor de defender. Zou er dolgraag zelf 1 willen terwijl ik weet dat het absoluut niet praktisch is. Want weinig comfort, geen verstand van sleutelen etc. Maarre, met een defender gebrek aan ruimte....wat gaat er allemaal mee dan? Mijn ervaring is wel dat hoe groter je onderkomen hoe meer je ook weer mee gaat nemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:53

Op zich moet dat wel kunnen, ik kreeg toen ik nog rugzak kampeerder was ook alles inclusief tent mee in 1 rugzak van 70 liter. Maar als je met de scooter wil gaan en nog geen scooter hebt wordt het wel een uitdaging. Verder vond ik met die rugzak fietsen al niet fijn, lijkt me op een scooter ook geen pretje. Ze zijn echt gemaakt om mee te lopen. Als je gaat kamperen met de fiets kun je nog een fietskar meenemen als je alles niet mee krijgt in fietstassen.

Wij gaan dit weekend even onverwachts weg, kamperen aan de Maas. Nieuwe mover die onder de caravan zit moet wel uit geprobeerd natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:15

Bij een voortent van een caravan kan ik een ventilerend grondzeil nog wel een beetje begrijpen. Wij stonden pas ook op een camping waar dit verplicht was. Grasmat kwam na een weekje kamperen wel netjes onder de tent vandaan. Maar na 3 weken kamperen zal dat gok ik wel anders zijn. We hebben ook wel eens op een camping gestaan waar het gedeelte wat voor de voortent bestemd was, betegeld was. Dat is wel ideaal heb je geen zeil meer nodig. Normaal gesproken hebben wij eerst een laagje dun plastic, dan een dikker zeil en dan ons tent tapijt.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 06:58

Ja. Campingbedje is een must want multifunctioneel, geschikt als bedje en als box :j.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:35

Campingbedje in de voortent als box kan prima. Wij hadden de eerste vakantie dus echt de box van thuis mee. Nam zoveel ruimte in dat we verder alleen nog 2 stoelen kwijt konden, en 1 inimini tafeltje. Toen is er dus heel snel een campingbedje gekomen.

Wij hebben bij het onderste bedje van het stapelbed luiken die je dicht kan schuiven. Nu is dat voor onze dochter van 6 niet meer nodig om te voorkomen dat ze uit bed valt. Maar om een teveel aan prikkels tegen te gaan (want er is niks aan om al in bed te liggen als de grote mensen nog op zijn natuurlijk :j ) wel heel fijn. Ze vraagt er ook zelf vaak al om, of de deurtjes dicht mogen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 06:58

Geen idee. Wij zijn ook van de kratten, ideaal in een caravan :j bestek, pannen, servies ed zit allemaal in bakken. Kleding leggen we thuis al in de kastjes. Wij hebben bijna niks in de auto.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:59

Ken geen campings in Luxemburg, want wij kampeerden altijd in het bos (scouting) maar de omgeving Echternach is echt prachtig :j

Wij hebben wel iets in de auto, maar niet veel. Behalve onszelf, wat handbagage en een koelkast met bederfelijke waar. Vaak ook nog een kratje andere boodschappen, oa pakken drinken. Dan hoeven we dat soort dingen de eerste dagen niet te kopen. Wij hebben een caravan met verzwaarde as, waardoor het laadvermogen veel groter is dan normaal bij een vergelijkbare caravan. En een zware trekauto, dat scheelt ook :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:25

Geen jong(e) kind(eren) mee zeker? Dan gaat er aanzienlijk meer mee := al moet ik zeggen, met mooi weer wordt het speelgoed amper gebruikt maar is ze hele dagen buiten bezig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:28

Dat is ook niet handig in te pakken. Als ik zie hoeveel ruimte die snoeren bij ons innemen. Maar wel handig als je een lang snoer hebt want afgelopen weekend stonden we heel ver van het stroompunt, onze buurman zei al "nou, dat redt je niet" en wij hadden nog snoer over zelfs.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:05

Nee. Maar ons snoer is gekocht bij een kampeergroothandel, dus ik ga er vanuit dat dit wel goed zit. Het is uit 1 stuk. Dus niet allemaal losse eindjes aan elkaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:11

Waar is die info te vinden dan? Want ik heb net even snel een rondje gedaan op google, maar ook op oa caravanfora is er niks over te vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:19

Geen wonder dat ik het niet kon vinden. Ik ben wel benieuwd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:51

De info is voor een leek ook niet te snappen. Mijn man komt er ws wel uit, die is afgestudeerd elektrotechnicus.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, c_alsemgeest, Fenn, Flip, friezenfan2, heidy_wilco, luuntje, mvdende, purny, StonedRomy en 70 bezoekers