Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:52

Inderdaad een leuk topic! Ik lees ook graag mee.

Ik ben (nog) geen ervaren backpacker maar wil aankomende zomer met de Transiberië Express reizen (Rusland, Mongolië, China), uiteraard met backpack. Daarna wil ik nog drie weken naar India en Nepal backpacken.

Wel veel gereisd afgelopen jaren, maar nooit daadwerkelijk als backpacker.


Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:01

Ja, bij mij staat Mongolië als zó lang op m'n lijst, al vanaf dat ik 10 jaar oud ben... En nu ga ik deze zomer samen met m'n vriend. Heel erg gaaf! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:39

Iemand wel eens gebruik gemaakt van een satelliet telefoon? Ik hoorde pas van iemand die dat altijd met zich mee nam. :D

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:47

Ik ben ook van plan van die opfrisdoekjes mee te nemen ja, ook als je niet kunt douchen maar jezelf wel even wil opfrissen lijkt dat me ideaal!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:48

Wauw, gaaf sMieke! Persoonlijk zou ik voor de eerste gaan. Maar goed, dat is persoonlijk! :D

Ik heb ook mijn reizen geboekt gedurende twee maanden: Transsiberië Expres van Moskou, naar Ulaanbataar naar Beijing. Daarna Jaipur (India), Radjastan, Varanasi, Chitwandu Park (Nepal), Phokara en Kathmandu. Heel erg veel zin in!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:59

Wellicht overbodig, maar misschien dat toch iemand/een avonturier geïnteresseerd is... Door omstandigheden heb ik een ticket beschikbaar om 2,5 week (met mij) de Transsiberië Express te nemen van Moskou naar Beijing. :)

http://www.bokt.nl/markt/ad/406079/ga-j ... ss-25-week

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:29

Dankje voor je lieve bericht! :)

Ik hoop inderdaad ook een leuk reismaatje te vinden!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:59

Ja, alles inbegrepen: vluchten, treintickets, hotels, ontbijt (in de hotels, niet in de trein), vervoer ter plaatse, et cetera... Hoe laat vliegen is nog onbekend. Drie weken voor aanvang ontvang ik pas de vliegtickets! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:00

Wauw, gaaf plan SophieFT! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:00

Bij de Decathlon, zowel op internet als in de winkel, zijn prima backpacks te koop vanaf 39 euro!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:35

Leuk hoor, alle reisplannen!

Hier nog 32 nachtjes slapen voordat ik twee maanden wegga! :D

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:53

Nog 10 dagen voordat ik vertrek voor een rondje Rusland, Mongolië, China, India en Nepal van twee maanden. Ik heb er zoooo'n zin in!

Nu willen m'n ouders graag - en terecht - dat ik af en toe wel laat weten dat ik nog oké ben, maar grote kans dat ik vaak geen internetverbinding heb of zelfs geen bereik heb. Nu dacht ik aan een satelliettelefoon aan te schaffen zodat ik altijd kan bellen in geval van nood... Is er iemand die ervaring heeft met zo'n ding? Is het een beetje makkelijk in gebruik? En is huren ook een goede optie? Want ze zijn echt héél duur!

Bedankt alvast! :)


Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:38

Oké, thanks!

M'n vader ziet een soort van Panama-taferelen voor zich, dus voor z'n hart is het goed als ik zoiets mee zou nemen... Haha!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 02:29

Wauw, heerlijk om alles te lezen. Ik bevind me momenteel in Beijing, sinds 3 weken onderweg met de Trans-Siberian Railway en inmiddels uitgestapt in Beijing, eindbestemming van de trein. Echt megagave reis gehad, morgenavond vlieg ik terug naar huis. Dan heb ik een paar daar om m'n India visum te regelen en vlieg dan terug naar India en daarna Nepal. Eind augustus echt weer terug naar huis...

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 07:40

Wauw, wat een camera's zeg!

Ik ben afgelopen 3 maanden door Rusland, Mongolie, China, India, Nepal en Amerika gereisd en ik had 'slechts' m'n IPhone bij me! Ik vond het een sport om met zo min mogelijk spullen te backpacken: ik had in de eerste 3 landen zo'n 13 kg mee en kwam met 10 kg terug, in India had ik maar 9 kg mee en kwam met 7 terug. Een camera past dan echt niet erbij, helaas!

Ik maak gewoon simpele foto's met m'n iPhone, en dat gaat prima! :)

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met hitchhiking/liften? Ik wil van de zomer namelijk gaan liften door Europa heen!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:49

Ik heb in India, Nepal, etc. ook geen malariatabletten gebruikt.

Werd bij mij door de GGD sterk afgeraden vanwege de vrij ernstige bijwerkingen vaak (gevoel dat je drugs hebt gebruikt, hallucinaties, coördinatieproblemen, angstdromen). Ze hebben mij toen geadviseerd om bij een vermoeden van malaria of rare beet het te slikken als een soort kuur (dan wel met dubbele dosering geloof ik). Dit kun je gewoon overleggen met je huisarts ook!

Ik heb het niet gedaan, en heel blij mee! Ik heb er enge verhalen over gehoord!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:14

Oh, dan was ik in de war! :D

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:06

@Nova_Zodiax, wat gaaf! Superleuk! Een reis alleen is zó erg een aanrader! Heel erg van genieten, het is echt een life-changing experience!

Colombia nog niet eerder geweest, maar wel heel hoog op m'n lijstje! :))

Wanneer vertrek je precies en voor hoe lang?

Wordt anders eens lid van de 'Centraal- en Zuid-Amerika backpackers' op Facebook. Komen altijd veel fijne tips langs! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:25

Thailand en India noem je nogal twee uitersten :')

Thailand, ja. Makkelijk, veilig voor beginnende backpacker.

India, nee. Niet veilig, zeker niet alleen en niet aan te raden voor beginnende backpackers. Vooral noordelijke regio'a niet.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:38

Ik ga altijd aan de hand van een Lonely Planet. Daarin vind je veel nuttige en fijne tips waar je het beste kunt wezen. Verder probeer ik me in te lezen in het land: culturen, gebruiken, gewoonten, regels waar ik me aan moet houden, etc.

In Thailand zullen dat geen uitzonderlijke dingen zijn, maar wel prettig om al wat voorkennis te hebben! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:08

Tja, ik ben ook heel makkelijk met m'n spullen op reis hoor. En als het gestolen wordt? Jammer, mijn belangrijkste spullen heb ik toch bij me (paspoort en creditcard/pinpas). De rest is niet van (grote) waarde.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:11

Ik ben ook alleen door Azië getrokken, deels met een reisgenoot het eerste stukje.

Ik vond het een super toffe ervaring! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:27

Nepal is geweldig! Prima begaanbaar, redelijk makkelijk bereisbaar en heel geschikt voor hetgeen wat je zoekt in een land! Je kunt bijvoorbeeld een Himalaya trekking doen, maar er zijn ook veel yoga/meditatiecursussen die worden aangeboden. Nepal is veilig, goedkoop, niet extreem toeristisch en zeer vriendelijke inwoners. Dus ik zou zeggen, wanneer ga je?! ;)

Al schijnen Myanmar en Tibet ook mooi te zijn, maar daar ben ik nog niet geweest.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:46

2 stemmen voor Nepal! Haha! :D

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 05:48

Ik zou écht niet te zwaar/groot gaan, dat is zo slepen met je spullen! Daar krijg je spijt van! Eerste backpackavontuur had ik een kleine 14 kilo mee (65 liter backpack) veel te veel en veel te zwaar. Tweede keer slechts 8,2 kilo en 50 liter. Daar werd ik veel blijer van en veel meer kunnen genieten onderweg! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Albertina71, eva1969, fohadie, GrapeshotBot, leonie1988, love_juliet, MagicBullet, milatje, mvdende, purny, Rox87, Suzysuze, TinusB, Vitas en 80 bezoekers