Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xJustMe6
Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:56

Leuk een kampeer topic! :D.

Na jaren met de vouwwagen weggeweest te zijn hebben we twee jaar geleden een caravan gekocht. Een knaus schwalbenest uit 1970, lekker retro! :D .

[ img ]

Wij gaan deze zomer naar Luxemburg en volgend jaar willen we naar duitsland, zuiden zwarte woud ergens. Iemand tips voor een mooie familie camping daar in de omgeving? Niet te groot en als het even kan aan een meer of riviertje of eventueel buiten zwembad.


xJustMe6
Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:54

Leuke caravans :j.

Die van ons is inderdaad wel klein maar hebben er een redelijke voortent + luifel bij dus dat scheelt :). Caravan word alleen gebruikt om in te koken en slapen.
Die van ons is zo verbouwd dat er nu ook een vast bed in zit. Slaapt een stuk beter.

xJustMe6
Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:35

Eelmo schreef:
Hai, ik zou me hier ook graag willen melden :)
Dit jaar gaan mijn vriend en ik voor het eerst samen camperen. Dit weekend gaan we een rondje vrijbuiter doen :D

Wij weten nog niet helemaal waar we heen willen. Nu staat Luxemburg hoog op het lijstje, weet iemand een fijne camping daar? We hebben niet echt wensen, als het maar schoon is :+ We gaan simpel; met auto en een tentje.

Andere aanraders zijn ook welkom!


Luxemburg is prachtig!

Wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar camping du moulin in bourscheid. Aanrader! Prachtige camping en super schoon.

xJustMe6
Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:05

Esther_ schreef:
Een vraagje voor de tent en vouwwagen kampeerders. Hoe koken jullie? Hebben jullie losse pitjes op gas, of een 3 pits kookplaat, skottelbraai?


Wij hebben een 2 pits gasfornuis in de caravan. 1 pit voor het vlees en 1 voor de aardappels. De groenten in een stoompannetje boven de aardappels. Gaat prima :j.

In de vouwwagen hadden we een 3 pits fornuis maar echt handig was dat ding niet. Te klein om fatsoenlijk 3 pannen op te zetten.

xJustMe6
Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:42

Wij hebben een 2 pits gasfornuis in de caravan. 1 pit voor het vlees en 1 voor de aardappels. De groenten in een stoompannetje boven de aardappels. Gaat prima :j.

In de vouwwagen hadden we een 3 pits fornuis maar echt handig was dat ding niet. Te klein om fatsoenlijk 3 pannen op te zetten.[/quote]
Dan was dat geen Alpenkreuzer :D De super-GT die wij hadden, had een prima keuken met drie pitten, vast in de wagen.[/quote]

Klopt! :D.

Was een oud ding haha veel plezier mee gehad hoor maar er miste toch wel wat handigheidjes in dat ding.

xJustMe6
Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:53

Wij hebben twee heerlijke weken in luxemburg gehad! Wel twee koude nachten 4 graden := . Dat was wel even minder haha daarna werd het gelukkig stukken beter.

Even een vraagje, onze caravan gaat volgende week terug de stalling in. Dit jaar was hij een beetje vochtig vanbinnen toen we hem ophaalden dus ik heb een vochtvreter gehaald alleen nu lees ik allerlei horror verhalen dat die dingen juist extra vocht aantrekken en metaal aantasten. Durf dat ding er dus niet zo goed in te zetten. Zijn nogal zuinig op ons oude knausje :D . Iemand ervaring met zo'n ding?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers