Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:04

Een kampeertopic! :D

Ik ben bang dat het model tent uitmaakt hoeveel hij flappert in de wind samen met hoe moe en hoe diep jij slaapt. Ik had bedacht dat ik een tunneltje wel fijn zou vinden, maar na 1 jaar besloten deze weer van de hand te doen en voor een koepeltje te gaan. Koepeltjes vind ik zelf stabieler en minder flapperen in de wind, maar helaas is van koepeltjes de verhouding gewicht/ruimte minder gunstig. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!


Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:49

Oh ja, natuurlijk ook de kont in de wind, want zo is de tent vaak meer gestroomlijnd en scheelt ook geflapper. Scheelt ook als je tent uit wilt je niet opeens wind erop staat en je tent bol blaast. :')

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:31

De Vrijenberg in Loenen is ook een van de weinige primitieve campings. Is ook NTKC. Je hebt daar idd per veld een kampvuurplaats, maar als er meer mensen op de NKTC plaats staan zul je die helaas moeten delen. Ik kom er ieder jaar met Pinksterkamp. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:45

Dacht dat Duitsland niet mocht... Heb het geloof ik maar 1x gedaan in Duitsland. In Ierland en Noorwegen wel gaan wildkamperen. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:24

Voor het wildkamperen, kampen en festivals zonder stopcontact heb ik een powerbank en zonnecel om zo toch mijn telefoon of hoofdlampje op te kunnen laden. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:29

moonsparkle schreef:
Wij gaan in september Kamperen, heb het nog nooit eerder gedaan. We doen het om budget op vakantie te kunnen. We hebben tot nu toe een tent, 2 persoons luchtbed, slaapzakken, campingtafeltje. Wat moeten we nog meer echt hebben? Want we willen dus ook niet al te veel hoeven aanschaffen. We gaan zonder iets te boeken en willen naar Duitsland, Zwitserland, Italie en via Frankrijk weer terug, maar hoe weet je dan waar de campings zijn? En waar ik ook nog mee zit is heb je vaak stroom mogelijkheid bij een tent? Om het luchtbed op te blazen en voor nood de telefoon te laden. En wat doe je met eten? Ik wil graag wel warm eten, moet je dan zo'n pitje hebben met een gasfles? Of red je je uit de voeten met van die weg werp bbqs of?


Dat hangt van de camping af en plaats die je kiest of je stroom hebt. Neem dan ook een verlengsnoer mee. ;) En anders maar powerbank/zonnecel om mobiel op te laden? Mobiel kun je natuurlijk ook gewoon in auto of washok opladen.

Een brander om eten te maken/koken is dan ook wel fijn. Het meest goedkoop zijn branders op gas. Heb zelf een benzinebrander. Vooral handig in de winter. :brr:

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:29

Je hebt ook een speciaal kookboek voor rugzak koken. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:19

Ik ben fan van Xtorm. Heb zelf een kleintje die inmiddels niet meer te verkrijgen is. Je hebt een 6 Watt en 12 Watt versie. Denk dat die van mij ongeveer 3 Watt zal zijn. Op een zonnige dag gaat het laden van mobiel of powerbank of hoofdlampje prima. Voor mij is het alleen om zuiniger te kunnen doen met powerbank. Dat is namelijk ook al een flinke van Xtorm van 15000 mAh.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:23


It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:33

Hier nog een topic over de jacht naar een hoofdlampje. :) Tevens handig bij het uitmesten van de wei in het donker. :D Gelukkig is het nu nog lang licht en nog niet nodig. :=

[VSW] uitmesten wei met een hoofdlampje

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:32

Varekaj schreef:
Hoofdlampjes zijn reuze handig :D Heb er 2, de ene is wel een stuk beter dan de andere maar ach, ben er ontzettend blij mee.


Ook ideaal als je in het donker je tent op moet zetten en dan heb je iig je handen vrij. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:17

Dan is marktplaats misschien een optie?

Ik heb zelf mijn festivaltentje bij de Decathlon gekocht. Just good enough en prijs vond ik ook acceptabel voor wat ik er voor terug krijg. Ik het niet zo een flap-flap-tentje. Die vind ik zelf minder praktisch. Mijn Lowlands tent gaat nu al zeker 5 jaar mee. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:20

Mijn gewone trekkerstentjes zijn te duur om inderdaad mee te nemen naar een festival. := Dan maar zo een Quecha ding. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:50

Je hebt al van die flap-flap-tentjes voor een paar tientjes tot iets degelijkere tent van <200 euro. Net wat je wilt. ;) Geloof dat ik er eentje heb van max 150 euro. Een 3-persoons en dus groot zat voor mij alleen met mijn bagage. :+

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:53


It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:09

Wat is jouw budget en zijn jouw eisen voor een tent? Als je idd gaat backpacken in landen als Engeland heb je waarschijnlijk hele andere eisen. Ik ben zelf een groot fan van Hilleberg. <3 Ik heb daar zelf twee tenten van. Zijn o.a. meegeweest naar Nederland, Noorwegen, Ierland, Belgie en Duitsland en vooral rugzakwandelen/kamperen inderdaad.
http://www.hilleberg.com

Mijn tenten stammen nog uit de tijd dat ze nog niet zo mooie gelabeld waren. :') Maar beide tenten worden nu nog steeds nieuw gemaakt en hebben een rood labeltje.
http://us.hilleberg.com/EN/about-our-te ... el-system/
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 16-06-16 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:27

Oh bah! Wat vervelend. Ik heb dit jaar ook dure reparatie laten doen aan mijn auto dankzij mijn vakantiegeld. Dit jaar toch geen grote verre reizen... Alleen volgende maand een paar dagen naar IJsland. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:10

Bonna schreef:
bagheera_206: IJsland klinkt ook super! staat hier zeker ook nog op het wensenlijstje.

qua eisen voor een tent:
ruim genoeg voor 2 personen + hond in binnentent(dus waarschijnlijk een 3 persoons tent)
< 3 kilo, liever nog lichter
goed stormvast en waterdicht. we zijn geen echte winterkampeerders, maar 3 seizoenen, dus voor en najaar in bijvoorbeeld Schotland is zeker wel de bedoeling
fly first pitch

Ik ga naar de hillberg tenten kijken. Daar heb ik meer goede ervaringen over gehoord. het budget is rond de 500 euro.


Ik heb zelf de Nallo 2 GT gehad. Deze is 2.9 kg en heeft het rode label. Er is inmiddels een lichtgewicht versie van uitgebracht van de Nallo met het gele label en is 2.1kg. De Anjan 2 GT. Deze twee modellen bestaan ook in een 3-persoons versie. Nallo 3 GT van 3.1kg en Anjan 3 GT van 2.4kg.

Alleen vallen deze vier tenten buiten jouw budget. -O-

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:12

Die old school benzine branders en lampen zijn gewoon heel degelijk gebouwd. :)

Ben zelf superhappy met mijn Libelle brander. <3

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:16

Alleen weersvooruitzichten op dit moment suboptimaal... -O- Nu dikke twijfel of ik mijn Lowlandstentje meeneem of toch maar mijn degelijke Hillie. := Mijn Hillie kan ik tenminste in storm en regen snel opzetten en blijft staan zonder scheerlijnen.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:36

Naar Down the Rabbit Hole.

It's not how good you are, but how good you want to be!


Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:09

Ik zorg er dan idd maar voor dat beide tenten klaar liggen donderdag en ik op laatste moment keuze kan maken welke mee gaat. Haha!

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:42

Varekaj schreef:
Wij zijn gisteren de spullen gaan inkopen bij Decathlon. Het was aan het hozen en fiks waaien, en de tent die we wilden stond buiten ook opgesteld. Ideaal moment om ze te bekijken!
Luchtmatras voor 2 gekocht, een pomp, klaptafeltje en een lampje dat je opdraait om op te laden. Oh en bekers, al had ik die anders wel in de action gescoord ofzo. Wandelschoentjes ook geslaagd.

Nu nog een lamp halen die je kan opladen op zonlicht en we hebben alles.


Wat voor lamp ben je precies naar op zoek?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:07

Ik ben ook gewoon van de mummie slaapzaken, omdat ze veel lichter en kleiner zijn en lekker warm. In het verleden heel veel gewandeld dus wilde ik wil lichtgewicht. :)

Geloof dat ik bij Scouting ben begonnen met simpele mummie slaapzak van een Nederlands merk. Ik ben helaas de naam even kwijt. Daarna zelf een Cat's Meow van The North Face gekocht. Deze heb ik nog steeds, maar heeft echt zijn beste tijd gehad en ligt ergens in de kast voor als er meer mensen komen logeren dan ik bedden/dekens voor heb. Haha.

Inmiddels ben ik over gestapt op dons, omdat het toch net iets lichter en kleiner op te vouwen is en minder snel warm/benauwd aan voelt. Dons gaat ook veel langer mee. Kunststof vezel ging bij mij maar een jaar of 5 mee met intensief gebruik. Dan wordt de slaapzak kouder door de mindere isolatie. Ik heb nu twee slaapzakken van Western Moutaineering. <3 Uiteraard heb ik ook een lakenzak. Die van dat zijdeachtige spul zijn kleiner/lichter dan de katoenen versies.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:04

Dat is geen geld. :) Ik heb geloof ik een setje MSR bestaande uit 2 pannetjes, 2 deksels en soort van hoog koekenpannetje.

It's not how good you are, but how good you want to be!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 61 bezoekers