Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:11


ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb


texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:50

geboekt! 25 januari vertrekken wij voor een overheerlijke vakantie naar Curacao

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:32

2 weken

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:03

wij vliegen klm, beetje duurder, maar omdat het een vlucht van 10 uur is vind ik een beetje comfortabeler wel prettig. Ik hou al helemaal niet van vliegen, dus die 10 uur wordt een hele zit. Ook de stoelen gereserveerd. Mooi in de staart, 2 stoelen naast elkaar, geen vreemd (zwetend) persoon naast je, en omdat het daar wat taps toeloopt naast de stoel bij het raam een mooi hoekje vrij om je tas etc. kwijt te kunnen.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:51

welke duikschool heeft je vriend gewerkt? Wij gaan ook duiken. Daarvoor gaan we naar The Dive Bus. Daar duikt onze schoonzoon ook altijd.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 06:35

@marjank1987, sinds wanneer bestaat dat niet meer? In maart hebben ze er nl. nog gedoken.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:54

nog 11 nachtjes..... heerlijk....

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 07:00

ingecheckt en de boarding passen uitgeprint. Curacuo here we come!!

Auto hebben wij gehuurd bij Relex autohuur (dus niet relax, maar met 2x e). Een Ford Explorer, speciaal vanwege de hobbelbobbelweggetjes

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:38

Wij zijn weer terug.
De eerste 2 dagen was wel een complete cultuurshock ;-) en had ik het idee "wat dooooeeeee ik hier???"maar daarna raakten we wat bekender in de omgeving, de temperatuur wende snel, en vanaf dat moment ging ik mij wel al meer thuis voelen.
Een fijne vakantie gehad. Idd muggen, en het bijzondere is dat onder tafel de meesten zitten. Ze zijn zo klein dat je ze bijna niet zit, maar als je een elektrische vliegenmepper onder tafel doorhaalt lijkt het wel oorlog.
Een dagtocht met de Mermaid naar Klein Curacao was een absoluut hoogtepunt. Idyllisch eiland, maar ook de tocht me de Mermaid en de verzorging waren grandioos. Een echt aanrader!!
De natuurstrandjes Grote Knip, Porto Marie en Vaersenbay vond ik super!
Drie echt minpunten van het eiland; het grote contrast tussen rijk en echt arm, een middenklasse is er niet echt, de enorme bult afval die over het hele eiland verspreid ligt en de wijze waarop er met huisdieren om gegaan wordt.
Verder trof ik het niet omdat ik ziek was/werd en na 2 dagen werd er longontsteking geconstateerd. 5x naar de dokter, verschillede anti biotica, prednison en een dagje ziekenhuis stonden eigenlijk niet op het programma.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:46

ik zat net al weer op mp te snuffelen naar leuke aanbiedingen op Curacao..... zijn we nog geen week terug...

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:37

Barbulet schreef:
Scuba Store & More is echt heel goed! Op de Schottegatweg Oost 173.


wilde ik net zeggen. Prima geholpen daar, keurig passende set gekocht.
Prijs is idd best wel pittig, maar was het zeker waard.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:23

Playa Lagun is een super mooi plekje. Het barst er van de leguanen. Bij het foto maken vanaf het terras stond ik er een op z'n staart....

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:46

_Daniella schreef:
Hallooo ik heb even een vraag.

Wij gaan in Juni naar curacao, nu gaan wij ook een auto huren en daarvoor ben ik nu een beetje aan het rondkijken. Ik twijfel alleen heel erg of we een gewone auto nemen of een jeep (4x4).
Een jeep is natuurlijk een stuk duurder maar daarmee kun je soms wel mooie plekjes opzoeken waar je met een gewone auto niet kan komen.

Wat zouden jullie adviseren, is het offroad gedeelte van curacao de moeite waard om een jeep te huren?
Of is het meeste gewoon met een gewone personenauto te bereiken?


Wij hadden een hele oude Ford Explorer en dat is prima bevallen. Een deel van de wegen is behoorlijk slecht en dan is zo'n doorgeveerd 4x4 wel prettig. Die paar euro's meer hebben we voor lief genomen. De vakantie kost toch al genoeg, dus dat kan er dan ook nog wel bij. De auto had al zo veel schade dat het geen zin had om vooraf de beschadigingen door te nemen met de verhuurder, daar was geen beginnen aan. Ook wel makkelijk, hoefden we er ook niet zo op te letten.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:14

manzano schreef:
Grappig hoe je perceptie kan verschillen..... wij vonden de wegen juist relatief goed. Hadden veel slechter verwacht.


de gewone doorgaande wegen waren ook prima, maar wij hebben heel wat zijweggetjes genomen, en die zijn beduidend minder

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:40

Oh wat misschien ook wel leuk is voor degenen die een auto willen huren; in/bij St. Willibrord worden "lelijke eendjes" verhuurd. Volgende x dat wij gaan wordt dat het misschien wel. Ik heb alleen geen naam of zo van het verhuurbedrijf. De eigenaresse is nederlandse.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 05:48

@1234 schitterend!~
Gisteren heb ik al weer zitten kijken voor onze volgende vakantie. We zijn van plan om in februari voor 3 weken te gaan. Dit jaar zaten we in een appartement bij een particulier vlakbij Jan Thiel, en dat was prima, dus waarom dan niet weer dit jaar? Maar ik zit toch te kijken om in de buurt van St. Wiilibrord wat te huren. Nu reden we iedere dag naar de verschillende strandjes, en daar zit je er wel puur dichterbij. (en dan te bedenken dat we thuis op 2 km van het strand wonen....)

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 06:49

@manzano, dat miste ik idd op Curacao, nergens even op de fiets heen kunnen (en dus ook lopend niet)

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:22

Het centrum van Willemstad kun je prima lopen, zeker weten, maar buiten het centrum is er nergens een gewoon voetpad o.i.d.
Jan Thiel vond ik erg veilig, en voor Curacaose begrippen redelijk schoon. Prima uitvalsplek om Curacao te verkennen, hoewel het niet echt centraal ligt.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:44

@tulandro: hoe doe je dat dan met je onderkomen? Want het is toch wel fijn als je kunt reizen op de dag dat ook de accommodatie waar je verblijft vrij komt. (en met vertrek natuurlijk in omgekeerde volgorde)

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb


texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:59

@tulandro, dat is niet gek.... daar ga ik ook eens naar kijken

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:53

Mandyy schreef:
Heb geboekt! *\o/*

Jaloers..... maar heel veel plezier gewenst.

Ik denk dat wij deze winter niet gaan. We zijn nog een recreatiewoning aan het bouwen en dat doet mijn man allemaal zelf, dus daar gaat heel veel tijd in zitten, maar ook veel centjes voor de materialen. En het is fijn als dat ook klaar is, dus ik denk dat we over (moeten) slaan.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 07:31

Cioccolato schreef:
Ik heb eindelijk de vakantie geboekt. Wij gaan 6 januari voor een weekje naar curacao *\o/*


lekker!! maar vind je een week niet heel kort in verhouding tot de reisduur? zelf heb ik heel veel moeite met het tijdsverschil, dat heeft er dan misschien ook wel mee te maken, maar in principe reis ik alleen zo'n eind als we 2 weken blijven

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:17

Twee jaar geleden waren wij daar op vakantie, en hebben ons alleen een beetje onprettig gevoeld toen we verkeerd gereden waren en door de buurt reden die het dichst bij de gevangenis ligt. Dat we ons veilig voelden blijkt wel uit het feit dat wen een keer 's nachts de buitendeur vergeten waren af te sluiten en de sleutel zelfs nog aan de buitenkant van de deur zat 8)7

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ashley1, Bo_Y, Celiien, Fly_high, FransienE, Joy_Mennings, Nalonyda, ontherun, purny, Relserk, Roosch en 86 bezoekers