Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:17

wat een leuk topic!
wij hebben jaren met z'n tweetje gekampeerd. simpele lichtgewicht tent, rechtop staan ging niet. Eenvoudige campings. Enige vereiste was een zonzekere bestemming in de buurt van water.
Geen elektra, geen animatie, geen zwembad etc. We hadden zelfs geen tafel op stoelen, alleen een picknickkleed.

Toen werd onze dochter geboren... en vervolgens onze zoon. We hebben toen 3 jaar achtereen luxe villa's gehuurd in Frankrijk of Spanje. Heel lekker, heel fijn en decadent, maar niet gezellig en veel minder het 'buitengevoel' wat je in een tent wel hebt.
2 jaar geleden een bungalowtent gehuurd op een heel kleine camping vol Nederlanders en nog veel meer kinderen. het was fantastisch! vorig jaar een huisje gehuurd op een andere camping, ook dat was genieten!
Dit jaar een hele nieuwe campinguitrusting gekocht. Alles, maar dan ook alles moesten we nieuw. Van waslijn tot lamp tot matje tot tent. Was leuk shoppen hahaha.
We hebben een vrij ruime auto, maar ook 2 kinderen die de achterbank eigenlijk al vullen. We nemen dus een grote dakkoffer mee. Vereiste bij alle kampeerspullen was dat het in de kofferbak zou passen, in de dakkoffer kan dan alle persoonlijke zooi (waarvan ik altijd te veel in pak). Wij hebben dus extra dun op te rollen matjes (maar wel dik als ze opgeblazen zijn), paraplustoelen etc. We zijn benieuwd of het gaat passen zoals wij bedacht hebben...

Dit is de tent die we hebben gekocht:
[ img ]

...


benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:22

hebben jullie je al ingeschreven voor hun nieuwsbrief? dan krijg je 2x per jaar een uitnodiging voor een VIP-avond, waarbij je op werkelijk alles 20% korting krijgt.
zeker als je duurdere dingen of veel in 1x koopt, loont dat de moeite.

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:21

Siersma schreef:
Vrijbuiter is echt een winkel voor tentkampeerders?

Wij gaan graag naar pauw en muiters(?). Beide in Heerhugowaard.


Ik zie dat het antwoord al gegeven is, maar wat voor kampeerder je ook bent, bij Vrijbuiter slaag je altijd (goh, kan wel aandelen regelen zo :+). Ik vind het een heerlijke winkel om lekker te snuffelen, te kijken naar de onzin-gadgets etc. Ik vermaak me er wel een middag!

Dungen, ben je bekend in Frankrijk? Kijk eens naar de Provence (en dan het binnenland, niet aan de kust) of anders de Luangedoc? Kroatië is ook zonzeker maar daar hebben ze alleen hele grote massale campings en dat moet maar net je stijl zijn.

Nizzie schreef:
maar favoriet is toch nog steeds Oostenrijk. Daar heerlijke natuurcamping ontdekt met super sanitair (masagedouche <<) ), kampvuurplaats, beestenboel (pony's, ezels, hangbuikzwijntjes, konijnen en kippen), hooizolder en genoeg speelgelegenheid voor de kids. Een echte aanrader, staan vaak ook veel NL'ers dus fijn voor de kinderen!


heb je een linkje of site? hoe is het weer daar?

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:21

wauw Irene, dat klinkt als een geweldige ervaring. Staat hier ook nog op ons lijstje, maar niet zolang de kinderen nog zo jong (3 en 6) zijn. Voor nu zoeken we gewoon een vaste plek voor een week of 3, zonzeker en een leuk zwembad. Valt overigens niet mee, want we willen niet meer dan 60 plekken en geen 5 sterren...
Heb dit jaar heel wat campings gevonden en aangeschreven, maar in januari zat gewoon werkelijk alles al vol!

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:50

Irene, ik kom denk ik nog wel eens bij jou terug voor tips! klinkt goed allemaal!

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:53

he, die ben ik inderdaad tegengekomen! We hebben voor nu wel wat gevonden (le plo) en al geboekt, maar zal nog eens naar le moulin kijken!

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:38

In warme gebieden drijf je deze tent uit. Ding ademt voor geen meter, net alsof je in een plastic vuilniszak slaapt.

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:49

Zoek een tent van (technisch) katoen. Dit heeft zoveel voordelen als het gaat om comfort.
Wil je er echt mee trekken of sta je lang op dezelfde plek? Ook dat is belangrijk

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:28

Shenavallie schreef:
kwita schreef:
Zijn er hier ook kampeerders met jonge kinderen , wat is handig om mee te nemen kleding /speelgoed en wat niet?

Niet teveel speelgoed meenemen, want daar spelen ze uiteindelijk toch niet mee. Ze gaan namelijk op ontdekkingsreis op de plekken waar je staat en spelen graag met de steentjes, het zand, water en takken. Je zou een emmertje en schepje mee kunnen nemen en een bal. Voor de natte dagen een kleurboek en kleurtjes. Verder de favo-knuffel en eventueel een loopfietsje, maar ik zou zeker niet teveel meenemen.


Inderdaad dit. Wij hebben zo'n klein kinderkoffertje en daar moet voor 2 kinderen het speelgoed in. Vorig jaar is het koffertje niet eens open geweest. We hebben daar een bal gekocht omdat we die vergeten waren en dat was het. Ze hadden helemaal geen tijd voor speelgoed.
Dit jaar gaat het koffertje gewoon weer mee. Wat auto's voor de jongste en kleur spullen voor beiden. Dan nog wat kleine spelletjes als uno

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:08

Wij gaan alleen maar op vakantie naar plekken met bijna gegarandeerd mooi weer :+

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:53

Onze zoon is ook zo'n vroege, maar op vakantie slaapt hij later en maakt de buitenlucht vermoeid waardoor hij tegen 8 uur pas wakker is

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:28

Camping le plo in de languedoc?

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:43

ClauH schreef:
Dat ziet er goed uit benangelique ! Weet je toevallig of de hond in de meren mag zwemmen voor als we eens een luie dag hebben ? Ik ben in mijn beste frans aan het googlen maar lastig te vinden.


Geen idee! Ik zou de eigenaren vd camping eens mailen. Zijn Nederlanders en ontzettend vriendelijk!

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:34

aan de cote is het in september nog zalig hoor! vind de nachter er alleen altijd hel, het is dan net zo warm als overdag...

...


benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:25

Ik wil ook graag eens naar corsica, maar vind de overtocht zo duur

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:40

Oh dat valt wel mee! Ik kwam echt op minimaal het dubbele uit (2 volwassenen, 2 kinderen

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:32

wij een 2 pits gasstel gekocht dit jaar. 3 pits passen geen 3 pannen naast elkaar merkten we.

Ik zag op het lijstje van de beginnende kampeerder geen stoelen staan. je hoeft geen luxe uit te kiezen, maar 3 weken op de grond zitten wordt je echt hartstikke zat.

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:33

over Corsica: vanaf waar gaan de goedkoopste boten? ik zie door de bomen het bos niet meer. wij willen ook graag, maar zie alleen maar prijzen van rond de 800 euro voor ons gezin (auto, geen aanhanger, 2 jonge kinderen) omdat je met een overnachting zit en dan dus wel fijn wilt kunnen slapen.

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:45

zo'n set heb ik, maar het paste écht niet helaas. Maar ach, op 2 pitjes kan ik ook heel lekker koken :+

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:33


...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:37

fijne is dat hij helemaal koud blijft aan de buitenkant en dus veilig is in droge gebieden en bij kleine kinderen in de buurt.
nadeel is dat je wel echt een fikkie moet stoken, maar das ook maar 2 tellen werk.

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:49

Szan schreef:
benangelique schreef:
over Corsica: vanaf waar gaan de goedkoopste boten? ik zie door de bomen het bos niet meer. wij willen ook graag, maar zie alleen maar prijzen van rond de 800 euro voor ons gezin (auto, geen aanhanger, 2 jonge kinderen) omdat je met een overnachting zit en dan dus wel fijn wilt kunnen slapen.

Hoe kom je op dat bedrag? Bij welke maatschappij had je welke boten opgezocht? Als ik nu willekeurig in augustus een boot van vasteland naar Corsica kies en 2 weken later terug, voor 2 volwassenen + 2 kinderen + auto), kom ik bij de duurste boten rond 500 euro? Tenzij je een heel grote auto hebt, dan loopt het wel snel richting 700 euro.


maatschappij weet ik even niet meer. wij rijden een bmw 3 serie, een station. niet echt een enorme auto qua lengte. binnen de 5 meter blijven wij wel.

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:18

Marie111 schreef:
finnens schreef:
Heeft iemand een tip voor een klein tentje niet te duur maar wel waterdicht dus ook weer geen prut kwaliteit? Ga een weekje festival maar wil niet teveel aan een tent uitgeven omdat ik hang ben dat die kapot gaat..


Hier voor 10 euro

http://www.vrijbuiter.nl/assortiment/zo ... %20Outdoor


dan moet het niet gaan regenen want dan loopt alles naar binnen. bovendien heeft deze tent geen binnentent. niet fijn qua ongedierte

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:20


...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:25

geventileerd grondzeil willen sommige campings vanwege het behoud van het gras. helaas is gebleken dat het helemaal neit werkt, want de vaste zeilen van de tent ventileren natuurlijk helemaal niet...

...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, purny en 68 bezoekers