Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:31

Kamperen, heerlijk! Hoewel ik het niet mis dat we het nu sinds een paar jaar niet meer doen :D Waarschijnlijk gaan we in 2018 wel weer eens met de tent op stap.

Wij hebben nu deze tent:

[ img ]

En het eerste jaar kampeerden we met zo'n pop-up tent. Dat was echt geen succes. Dat ding kregen we met geen mogelijkheid steeds ingevouwen. Ik werd ook nogal claustrofobisch door de weinige ruimte die je daarin had. Het hielp ook niet dat het die vakantie veel regende, dus dan zit je toch meer binnen dan je zou willen. Zo eentje was het, maar dan net wat anders:

[ img ]

Ik vind het wel gruwelijk irritant om 's ochtends bij vertrek van een campingplek je tent en spullen in te pakken, want alles is altijd nog drijfnat van de dauw. Tenminste, dat is tot nu toe altijd bij ons zo geweest.


Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:35

Dat is inderdaad handig :j

Ik wissel vaak om de 3-4 dagen van camping, en dat zo'n 3 weken lang. Dus dat natte inpakken is dan nog een tandje vervelender omdat het zo vaak gebeurt.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:54

De fout van de verkeerde plek kiezen heb ik zeker een paar keer gemaakt, haha. Dat doe je ook maar een paar keer, en daarna nooit meer.

Ja we pakken de tent inderdaad altijd veel te vroeg in := Stelletje ongeduld met een strak reisschema zijn wij als we op reis zijn. Maar ik heb echt na een paar dagen op één plek geen geduld meer om nog tot de middag te wachten met op gaan vouwen en inpakken, waardoor je pas rond de lunch weg kan.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:33

Ja, kamperen op Corsica, leuk!! Hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan, en dit jaar gaan we weer terug. Vorige keer zijn we alleen aan het noorden van het eiland toegekomen. Straks in september zitten we in de buurt van Porto Vecchio. Ik heb er nu al onwijs veel zin in.

Over die weggetjes: mijn ervaring is wel dat het midden van het eiland (rond Corte, richting Monte Cinto, Asco vallei) toch wel heel erg bergachtig is. Routes over die wegen duren mijns inziens vrij lang. Ook rondrijden op Cap Corse (boven Bastia) vreet tijd vanwege de slingerweggetjes. Maar alles is wel goed bereikbaar.

Wat betreft het weer: wij hebben alleen ervaring met september, en dan is het vrij droog. Wel 's avonds vaak onweer en vaak aan het eind van de dag vaak een regenbui. Wij zaten vlakbij Monte Cinto en door de heuveligheid was het weer daar wel erg wisselvallig.


Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:19

Wat betreft koel houden: wij nemen altijd een koelbox mee. Op de meeste campings is er wel een vriezer waar je je koelelementen kunt invriezen. En verder zo weinig mogelijk kopen wat koel moet blijven. Wij hebben een 2-pits gasstelletje, dat is meer dan genoeg om fatsoenlijk te koken.

Hier trouwens een dik 2-persoonsluchtbed. Ik vind het fantastisch, ligt zoveel lekkerder dan de dunne matjes. Mijn vriend heeft ook snel last van zijn rug, dus die heeft dit wel nodig. Past (met proppen) prima in een tent hoor. Even goed op de maten letten als je een tent uitzoekt :)

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:28

Dit topic is helemaal goed voor voorpret, het aftellen tot september duurt nog zo lang... Las ik goed dat er die maand nog meer Bokkers op het mooie Corsica zijn?

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:51

Hoeveel pitten heb je om op te koken?

Favoriet hier: pasta met tomatensaus, tomaat (goh), courgette en spekjes. Lekker makkelijk op 2 pitjes.

We nemen ook altijd pannenkoekenmix mee waar je alleen water bij hoeft te voegen, voor de dagen dat we echt niet willen koken. Beetje salade erbij in een schaal en klaar is kees.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:47

Haha heeeerlijk dat struinen in een Franse supermarkt. Scheelt wel dat vriendlief vloeiend Frans spreekt.

Wat betreft kokend water onderweg: wij namen wel eens een dompelaar (?) mee. In stopcontact of sigarettenaansteker van de auto steken, dompelaar in kopje water hangen en het gaat vanzelf koken. Ideaal.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 05:59

Gaaf Emma, waar is dit precies? <3

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:02

benangelique schreef:
over Corsica: vanaf waar gaan de goedkoopste boten? ik zie door de bomen het bos niet meer. wij willen ook graag, maar zie alleen maar prijzen van rond de 800 euro voor ons gezin (auto, geen aanhanger, 2 jonge kinderen) omdat je met een overnachting zit en dan dus wel fijn wilt kunnen slapen.

Hoe kom je op dat bedrag? Bij welke maatschappij had je welke boten opgezocht? Als ik nu willekeurig in augustus een boot van vasteland naar Corsica kies en 2 weken later terug, voor 2 volwassenen + 2 kinderen + auto), kom ik bij de duurste boten rond 500 euro? Tenzij je een heel grote auto hebt, dan loopt het wel snel richting 700 euro.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:40

Hier ook zo'n kastje, hartstikke handig. Inmiddels gebruiken ouders en schoonouders ook zo'n ding.

Enige nadeel vond ik dat je minder gevoel hebt bij hoeveel geld je aan tol uitgeeft.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:04

Zo'n setje hebben wij ook, maar dan van Vrijbuiter. Heel handig!

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:16

Wij hebben een tweepersoonsluchtbed van Vrijbuiter eigen merk.

Met een voetpomp erbij, maar eentje die supersnel gaat. Dit type:

http://nederlandsezwembaden.zwem-shop.c ... 00x600.jpg

Die pompt lucht in het luchtbed bij zowel het omhoog trekken áls het omlaag duwen, gaat dus 2x zo snel. Echte aanrader als je geen elektriciteit hebt maar wel iets wil oppompen.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:54

Veel plezier SdaphneS!

Overigens vind ik kamperen met deze hitte (25+ graden) altijd vreselijk, maar ik trek warmte sowieso slecht.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:12

Emmaa_ schreef:
In september is het al wat beter. Er zitten dan weinig jonge gezinnen en vooral veel pensionado's. Boten zijn niet extreem duur hoor, wij betaalden voor 4 pers en een auto geloof ik 200 euro voor een boot overdag. Als je de nachtboot neemt is het wat goedkoper maar dan moet je er wel een hut bij boeken, slapen op het dek is geen aanrader (weinig comfortabele plekken en de fijne plekken worden snel opgepikt door mensen die rennen).

In Frankrijk kan je volgens mij vanaf Nice en Marseille.

Wel een aanrader hoor, ben verliefd op dat eiland. Wij gaan altijd naar de andere kant, vanaf Bastia naar beneden rijden richting Porto Vecchio. Ajaccio is ook heel mooi, maar wel een pittig stuk rijden door de bergen vanaf ajaccio. Wij hadden het ongeluk dat onze boot vertraging had en we dus door het donker moesten, dat was echt niet ideaal. In het donker rijden over dat eiland is pittig als je de wegen niet kent en niet weet wat je moet verwachten.

Het is mijn persoonlijke stukje paradijs dus ik probeer het zo veel mogelijk mensen aan te raden haha. Ben echt meer dan dol op dat eiland.


Je kunt ook nog vanaf Toulon varen... en dan doe ik nog een duit in het zakje dat ook het noorden van Corsica prachtig is! (Ik heb minder met 2a dan met 2b, geen idee waardoor dat komt hoor.)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Coalizione, fohadie, GoogleAdsense, Hanneke137, ingvdh, Jade91, Mo_Noah, Natasja22, Pardoesje, Room_Soesje en 79 bezoekers