Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:00

Wij gaan ook altijd kamperen. Wel altijd waar het mooi weer is :+ met stroom en we nemen echt onwijs veel spullen mee :')

[o]


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:27

Sheran schreef:
Een bungalowtent noem ik geen kamperen, dat is gewoon een huisje _O-
Of is dat nu mijn jaloezie die spreekt? :')


Haha nee ik dacht hetzelfde :') zo'n voorgeprogrammeerde bungalowtent valt bij mij ook niet onder kamperen :P

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:37

Het gaat mij niet om de ruimte, maar in zo'n voortgebouwde tent mis je iig de charme (of relatiecrisis :')) van je tent opbouwen en er staan een complete keuken en bedden in :+

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:54

Wij hebben een skottel en een los pitje en daar maken we ons eten op.
Qua koelkast, je kan moeilijk doen met een koelbox maar wij huren vaak een koelkast :+ dat kan op de meeste campings wel.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:08

Dungen schreef:
Benanqelique, nee ik ben niet bekend in frankrijk dus ik ga zeker wat info zoeken over de streken die je aan geeft, dank je wel voor de tip! Kroatie (Istrie) vond ik veel te massaal en te druk! Ik wil heel graag nog een keer naar de andere kant van Kroatie maar daar is de vakantie dit jaar te kort voor :=

Zijn er overigens meer mensen die regen/storm doodeng vinden in een tent? Mijn vriend opperde om een partytent over de gewone tent heen te zetten (vorig jaar in italie een aantal keer gezien) iemand daar ervaring mee?

En wat is voor jullie de maximale afstand om af te leggen naar een bestemming om te kamperen?


Een beetje tent is steviger dan een partytent. ;) als er storm verwacht wordt gewoon nog even de haringen aanslaan en alle scheerlijnen goed vastzetten, dan overleeft ie de storm wel :j

En als de storm echt hevig wordt is de campingbaas je verplicht uit de tent te halen en de kantine open te laten snachts zodat je daar kan schuilen. Wij hebben een keer met de halve camping daar zitten wachten tot de storm kwam, maar die sloeg ons over :') maar over het algemeen zijn ze op de camping wel alert op het weer.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:52

benangelique schreef:
wauw Irene, dat klinkt als een geweldige ervaring. Staat hier ook nog op ons lijstje, maar niet zolang de kinderen nog zo jong (3 en 6) zijn. Voor nu zoeken we gewoon een vaste plek voor een week of 3, zonzeker en een leuk zwembad. Valt overigens niet mee, want we willen niet meer dan 60 plekken en geen 5 sterren...
Heb dit jaar heel wat campings gevonden en aangeschreven, maar in januari zat gewoon werkelijk alles al vol!


Le moulin in St Martin d'ardêche. Kleine camping, groooote staanplekken, prima sanitair en een zwembad. (Geen bijzonder zwembad, niet groot, een ondiep zwembad en een dieper zwembad) leuke speeltuin.
vind ik echt een aanrader, het is dat wij niet graag meerdere keren naar hetzelfde gaan maar deze vond ik echt prima.
Is nog wel plek denk ik, dit is zo'n camping waar mensen vaak maar een paar nachten blijven.

[o]


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:25

moonsparkle schreef:
Ik ga in het najaar voor het eerst kamperen. Nu is vooral mijn vraag als hotelganger :') hoe doen jullie het met eten? Koel houden en koken? We hebben zeg maar buitenom een tent en slaapzakken ook nog helemaal niks qua kampeerspul en willen er ook niet teveel aan kwijt zijn. En hoe doe je dat met stroom? We willen zoveel mogelijk met een kaart gaan rijden, maar ik vind het wel leuk om te kunnen Googlen of er iets in de buurt zit om te zien of doen. En waar slapen jullie op? Ik heb zin groot twee persoons luchtbed, maar die past misschien niet eens in de tent.


Wij huren altijd een koelkast, dat kan op de meeste campings wel. En anders gewoon vaak boodschappen doen.
We hebben ook altijd een camping met stroom, we hebben een hele lange aansluitstekker zodat we altijd stroom in de tent hebben voor onze koelkast, telefoons, luchtbed en tandenborstels ( :+)

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:24

Cabelona schreef:
Ik snap nooit zo goed dat mensen naar vakantie zo veel eten meenemen :o Ze hebben daar ook supermarkten, winkels en markten. Wij nemen eigenlijk alleen eten mee voor onderweg en eventueel de eerste dag. Maar we kunnen dan ook niets dat koud gehouden moet worden bewaren, ivm geen koelbox.

Afhankelijk van het land waar we zijn eten we wat we in de winkeltjes vinden. In Oostenrijk hebben ze heerlijk vlees. Dus dat gaat vaak op de gril en maak ik er een salade bij. Italië vond ik het vlees erg duur, dus daar veel vegetarisch gegeten. Pasta met saus etc. In Tsjechië vorig jaar ook veel op de gril, maar ook veel uiteten geweest.

Het enige lastige vind ik het ontbijt. Ik eet namelijk voornamelijk hartig bij het ontbijt en lunch, maar zonder koelbox is dat erg lastig. En na 3 dagen achtereen unox leverpastei ben ik dat vaak ook wel een beetje zat. Als er een klein winkeltje op de camping is of in de buurt is het geen probleem, daar kun je vaak wel wat halen aan snijwaar/kaas. Dit was vorig jaar in Tsjechië helaas niet, maar daar hadden ze een groot assortiment aan ingeblikte vleeswaar op brood. Dit jaar in Italië zal er geen winkeltje op loopafstand zijn, dus hoe zouden jullie dit doen?


Wij nemen altijd veel eten mee op vakantie. Ik heb er een hekel aan om mijn heerlijke vakantietijd te verspillen in een veel te grote supermarkt in Frankrijk waar ik niks kan vinden en waar ik de helft vergeet :')
Op vakantie is ook vrijwel het enige moment van het jaar dat mijn vrienden Conimex, Knorr en honig in mijn keuken komen. Ik ben er gewoon te lui voor dan :D

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:47

Je hebt de ANWB campinggids maar over het algemeen stikt het van de campings.
Bbquen is niet overal toegestaan. Wij hebben een pitje om op te koken en een skottelbraai en twee gasflessen.

Stroom hebben we overal maar daar zoeken we de camping op uit :)

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:51

Ik vind trouwens kamperen niet echt budget op vakantie gaan :o tenzij je alle spullen leent ofzo. Maar een all inclusive vakantie is vaak net zo duur als dat wij gaan kamperen :')

Zeker als je ook zoveel benzine gaat verrijden.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:30

Ik zou nooit alle spullen mee kunnen krijgen op een scooter :=

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:08

Wij hebben altijd grondzeil eronder. Nooit van gehoord dat het niet overal is toegestaan :? Waarom is dat dan?

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:07

Met grondzeil bedoel ik een los zeil, niet die bij je tent hoort :P wij halen altijd dik landbouwplastic en dat leggen we eronder. Dan blijft het kuipzeil netjes.
Als je er gaatjes in prikt is de werking weg, kun je net zo goed geen zeil gebruiken :D

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:50

Dee_Es schreef:
Wij gebruiken ook kratten hoor. Maar hebben ook geen ruimtegebrek. We zijn maar met z'n 2en dus alle spullen passen makkelijk in de auto.

Hoe doen de niet-kratgebruikers het dan?


Wij pleuren gewoon alles los in de auto :')

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:25

Op zich denken wij elk jaar als we onze ongeorganiseerde auto uitpakken op de camping ook dat kratten handig zouden zijn :') de tent ligt nl onderop voor het gewicht en het kastje voor in de tent en de tafel ook dus we moeten eerst alle losse zooi uitpakken voor we de tent kunnen opzetten :+

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:31

ikke schreef:
SusanH schreef:
Dat is ook niet handig in te pakken. Als ik zie hoeveel ruimte die snoeren bij ons innemen. Maar wel handig als je een lang snoer hebt want afgelopen weekend stonden we heel ver van het stroompunt, onze buurman zei al "nou, dat redt je niet" en wij hadden nog snoer over zelfs.

Ehm, je weet dat er een wettelijke grens is aan de lengte van dat snoer, hè.....


}:) }:)


Serieus? Nooit van gehoord, wij hebben ook gewoon het langste snoer wat we konden vinden om overal stroom te hebben. (In onze tent :+)

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:21

Henrieke schreef:
Wij gaan deze zomer de skottelbraai eens uittesten. Kijken of dat bevalt. Is altijd zo'n gedoe met schoonmaken op de camping.

Tja iets noemen wat nou echt onmisbaar is.... Lastige vraag haha. Zijn er best wat.


Moet je zo'n bakvelletje erbij kopen voor op de skottel, dat scheelt echt zo veel schoonmaakwerk! :j

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:33

Op de achterbank moet het kind :+ die mag niet tussen de bagage :P

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:37

Ik ken meerdere mensen die de caravan het hele seizoen op een camping nog geen 20 verderop zetten :D eerst vond ik het ook raar; maar ze gaan dus elk weekend op vakantie, de kids zijn in die tijd jarig dus kinderfeestjes op de camping, je hebt echt het gevoel van weg te zijn, maar je bent dichtbij en je sociale leven kan je voortzetten (dus wij komen regelmatig bbquen :+)
Het is echt heel erg leuk en je haalt meer uit je vakantie dan 2wkn Spanje schijnt, maar dat zou ik er niet voor op willen geven :=

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:03

Je kan overal je tent kwijt. Vastleggen is zonde. Straks is het daar geen mooi weer.

In Italië doen trouwens veel campings niet eens aan reserveringen. Moet je wel 's ochtends aankomen. Dus gewoon in twee dagen rijden.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 07:05

Wij ook, maar dat kan je overal kopen :j wel een superlange kopen :)

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:09

Wij kunnen niet zonder stroom kamperen :')

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:54

Villatent.nl

Zit in Duitsland, Frankrijk, Italië

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:00

Bij de welkoop of de caravanwinkel. :j

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:54

Jolien87 schreef:
Hoe gaat het met de kampeerders?

Ik overweeg om een cliché kampeerbingo te maken, ik geloof dat we er inmiddels al flink wat kunnen afstrepen van de afgelopen weken:
-je wordt je tent uitgerookt door de barbecue van de buurman,
-iemand zijn tent is zo lek als een mandje,
-iedere ochtend klokslag 8:00 wordt je gewekt door de kinderen van 2 tenten verderop,
-de buren gaan tot diep in de nacht aan het bier en gaan steeds harder praten,
-met elkaar in de rij staan voor het afwassen,
-dito in de rij voor de douche,
-je moet midden in de nacht in de stromende regen naar het toilet,
-ouders laten hun kinderen 's ochtends om 7:00 los op de camping en gaan zelf verder slapen,
-de campingmascotte komt 's ochtends om 9:30 in zijn golfkarretje met muziekinstallatie kijken of iedereen echt wel wakker is,
-er zit een camper, bus of caravan vast in de zeiknatte grons,
-je moet je drie keer per dag omkleden omdat de zon niet wel niet schijnt,
-muggen, zoveel muggen,
-alle kinderen op het veld houden een huildomino.

Nog meer suggesties?


Haha hilarisch. Wij zijn dit jaar voor het eerst niet aan het kamperen, maar ik mis dit gewoon :')

Verder nog:
- buren zetten tent op en eindigen in relatiecrisis
- kinderen moeten afwassen (want 'moeder heeft ook vakantie') maar weigeren --> gezinscrisis
- haringen/hamer vergeten.
- haringen willen niet in de grond

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, CharleyT, Chinas, craiester, F_inley, Jorex, Marleen_L, moonsparkle, mvdende, RanjaRietje, stella92, SuperSuup en 80 bezoekers