Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shenavallie
Berichten: 11516
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:12

Tot een paar jaar terug waren wij ook fanatieke (basic!!!!) kampeerders tot mijn ouders een ieniemini-caravan kochten. In eerste instantie moest ik daar niets van weten, tot ze zeiden: "Ga eens een weekendje ermee weg. Als je dan nog niet overtuigd bent, kun je altijd nog met de tent weg."
Sinds dat weekendje weg heb ik nooit meer in een tent geslapen. Ik moest niets van sleurhutten hebben, maar deze is alles behalve een sleurhut. Zou er wel in willen wonen!

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.



Shenavallie
Berichten: 11516
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:34

kwita schreef:
Zijn er hier ook kampeerders met jonge kinderen , wat is handig om mee te nemen kleding /speelgoed en wat niet?

Niet teveel speelgoed meenemen, want daar spelen ze uiteindelijk toch niet mee. Ze gaan namelijk op ontdekkingsreis op de plekken waar je staat en spelen graag met de steentjes, het zand, water en takken. Je zou een emmertje en schepje mee kunnen nemen en een bal. Voor de natte dagen een kleurboek en kleurtjes. Verder de favo-knuffel en eventueel een loopfietsje, maar ik zou zeker niet teveel meenemen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Shenavallie
Berichten: 11516
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:17

elenaMM77 schreef:
kwita schreef:
Zijn er hier ook kampeerders met jonge kinderen , wat is handig om mee te nemen kleding /speelgoed en wat niet?


verdiep je in de buitenspelletjes die je kunt doen met kinderen..
zodra ze er een vinden die ze leuk vinden, doen ze dat toch de hele dag.. of ze vermaken zich, zoals ik dat deed op een regenachtige dag gewoon met modder en baggeren dan op een onbewaakt ogenblik de caravan in :') :')

meest populaire spel hier.. echt jaren en jaren en jaren in trek geweest.. is eigenlijk flessenvoetbal.. maar dan dus gooiend.

- Men neme een bal.
- Men neme 2 lege anderhalve literflessen van welk frisdrank dan ook.
- Vul de flessen met water..
- ga 5 (bij jonge kinderen) 10-15 (bij oudere kinderen) meter uit elkaar staan en plaats de fles op de grond.
- jonge kinderen: rol de bal naar de fles van je broer/zus
oudere kinderen: gooi de bal naar de fles van je broer/ zus.
- als de fles geraakt is, mag die pas weer overeind gezet worden als je de bal in je handen hebt.

wiens fles het eerst leeg is, heeft verloren.


'kubb' .. 6 blokjes hout (vind maar iets in de natuur) rondom 1 groter stuk hout (de koning).. met stokken/stokjes probeer je de blokken hout van de tegenstander om te werpen, pas als de laatste onderdaan is gevallen mag je de koning omgooien (valt die eerder, gewoon weer overeind zetten). de winnaar is degene die de koning van de ander omgooit.

- zak waterballonnen.. vul er een paar en dan gezellig overgooien.


hilarisch is het wasknijperspelletje.. Iedereen krijgt 3 (of meer) wasknijpers. Je moet deze zo snel mogelijk zien kwijt te raken door ze aan je tegenspeler te bevestigen (bij voorkeur aan kleding). Heb je al je wasknijpers verloren, dan mag je aan de kant gaan zitten.. Aan het einde is degene met de minste wasknijpers aan zijn lichaam de winnaar.. Dat hoeft dus niet degene te zijn die als eerste zijn knijpers kwijtraakt.

Tenslotte kun je een tas meenemen met kleine cadeautjes..
waaruit ze er iedere ochtend 1 mogen grabbelen..

kan een prikblokje of krasblokje zijn.
of een extra zakje snoepjes
een zakje waterbalonnetjes
iets anders vreselijks wat je bij de action vind.



met de bovenstaande dingen hoef je eigenlijk vrij weinig mee te nemen ook niet voor de kinderen.

Die van de wasknijpertjes kende ik nog niet: leuk, ga ik onthouden! :j

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Shenavallie
Berichten: 11516
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:30

Tip: koop niet zo'n duur isolatiematje bij de kampeerwinkel, maar investeer eenmalig in een rol radiatorfolie bij de bouwmarkt. Daar kun je meerdere isolatiematjes van maken en met duct-tape zelfs een meerpersoons mat. Ook handig om je hele tent mee te voorzien, zodat je het overal even behaaglijk hebt. :j

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacquelinee_, Yipee en 63 bezoekers