Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:13

Hallo, ik kom even binnenvallen. :+
Heeft hier iemand nog een tip voor een grondzeil en zeil wat gebruikt kan worden in mijn voortentje?
Ga met een kleine tent kamperen die een kleine voortent/leefruimte heeft waar je eventueel zou kunnen zitten en wil daar dus iets meer hebben dan alleen het enkele grondzeil.
Of is dat onzin?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)



Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:53

Bedankt voor de tips!

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:47

mvdende schreef:
Ik zou zeker wel voor iets waterdichts gaan in het voorstukje van een kleine tent. Je kan er meestal niet in staan en Niets vervelender dan natte knieën bij het in en uitgaan van de tent doordat er net een hoosbui is langs gekomen en het gras zeik nat is.


Er komt sowieso een grondzeil onder de tent en ik zorg dat die groot genoeg is om ook in de voortent te liggen. Daarover doe ik denk ik nog zo'n waterdichte plaid :) .
Voor dat ene weekje om het jaar dat ik meestal kampeer ga ik nog niet direct vanalles knutselen of kapitalen uitgeven haha. Daarnaast is het grootste deel van de voortent opslag voor de paardenspullen en koelbox etc.
Ik ga deze tent meenemen: http://www.decathlon.nl/arpenaz-family- ... 22425.html

Maar uit zo'n topic haal je toch slimme tips die je als niet fanatiek kampeerder toch vaak niet zelf op komt :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:08

Volgende week voor het eerst sinds een paar jaar weer kamperen in NL. Helaas voorspellen ze voornamelijk regen :Y) .
Gelukkig hebben we in juli nog een weekendje herkansing, zou fijn zijn als ze dan droger weer voorspellen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:28

Hier weer hetzelfde, in juni met tentje op een camping op de Veluwe.
Afgelopen jaar overigens ook nog in de zomer een weekend naar zeeland geweest met tent.
Allebei heerlijk! Maar hoop dit jaar op iets minder regen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:43

Hier volgende week weer doorbrengen in een tentje, hopelijk minder regen dan afgelopen jaar.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:46

Wij gaan volgende week ook weer kamperen. Heb de tent alweer een keer opgezet en gecontroleerd etc.
Helaas wordt de voorspelling voor volgende week steeds slechter -O- .
Hoop dat het niet te veel regent, maar hebben jullie nog tips voor kamperen in de regen :Y) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:04

Bedankt voor jullie tips. We gaan volgende week en alles is al geboekt. Gaan met paard en elke dag rijden.
Zeil hebben we sowieso onder de tent liggen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:40

Ja echt heerlijk weer! Was aan het kijken om nog een weekendje met de tent naar Zeeland te gaan, maar is behoorlijk vol overal.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:00

Ik gok dat Ikke doelt op het feit dat ze Helmonders ook wel kattenmeppers noemen :Y) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:27

Iemand hier toevallig ervaring met het huren van een kleine camper of camperbusje in Brabant?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:39

Hoe zoeken jullie een camping uit?
Ik ben nu aan het zoeken naar een fijne camping met zwembad. Beetje in de hoek frankrijk/zuid0duitsland/oostenrijk. Maar ik vind het toch lastig.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:25

ClauH schreef:
Google :D

Ik verzin eerst welke regio, vervolgens selecteer ik op mijn voorkeuren. Maar ik vind het het dan ook leuk om te doen en ga in de winter al zoeken (niet boeken).

Wat zoek je, misschien weet een bokker wat...


Haha, dat is mijn probleem... Ik weet het niet echt :Y) .
Ik zoek een plek met mooie natuur, bergen/heuvels en iets van een watertje in de buurt.
Kan zee/meer/riviertje zijn, liefst ook zwembad op de camping en grotere kans op mooi weer dan in NL.
Verder wil ik liefst met de auto niet langer dan +/- 8 uur rijden omdat het maar voor een weekje is. We gaan met de tent dus geen caravan oid.

Die website van klein maar fijn campings had ik ook al gevonden en wat zitten kijken :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:42

mvdende schreef:
Josien_ schreef:

Haha, dat is mijn probleem... Ik weet het niet echt :Y) .
Ik zoek een plek met mooie natuur, bergen/heuvels en iets van een watertje in de buurt.
Kan zee/meer/riviertje zijn, liefst ook zwembad op de camping en grotere kans op mooi weer dan in NL.
Verder wil ik liefst met de auto niet langer dan +/- 8 uur rijden omdat het maar voor een weekje is. We gaan met de tent dus geen caravan oid.

Die website van klein maar fijn campings had ik ook al gevonden en wat zitten kijken :D .


Ok. 8 uur rijden vanuit Groningen of vanuit Maastricht?

Ik houdt ff Utrecht aan, voor het gemakkelijke.

Dan zit je toch snel in de richting België, Noord/ Midden Frankrijk, Midden Duitsland en Luxemburg.

Niet echt streken die bekend staan om echt zongarantie, maar zeker de gebieden die wat verder van de Noordzee af liggen, is het vaak toch wel iets warmer.

Ik ben 2x 2 weken in Luxemburg geweest, camping en omgeving voldoen helemaal aan je eisen, maar het weer is toch wel vergelijkbaar met Nederland. Het kan er stralend mooi zijn, maar ook dagen regenen.

Wat wil je kwa camping? Minimaal 1 zwembad begrijp ik, maar wil je een grotere camping met bijvoorbeeld een snackbar en winkeltje op de camping of wil je graag een kleinere camping?

En natuurlijk één van de belangrijkste dingen: wat mag het kosten?

Er zijn op 8 uur rijden vanaf Utrecht zo verschrikkelijk veel campings! En ook verschillende mooie gebieden, de Ardennen zijn prachtig, Luxemburg is Fantastisch en als ik het mag geloven zijn de Eifel in Duitsland en de Vogezen in Frankrijk óók heel mooi.


Ik zie nu dat ik mijn locatie weggehaald heb bij iets herschrijven. Het is vanuit Eindhoven, dat scheelt weer een uurtje met Utrecht :) . Bedankt voor de tips :D !
Dan kwam ik nog inderdaad snel op Vogezen of Eifel. Maar misschien moet ik de rijtijd ook wel verlengen, ik zit tenslotte ook 10 uur in het vliegtuig voor 8 dagen curaçao ;) .

@LEna ik ga de Jura eens opzoeken :) .

Ben gek op Noord-Italië als ski vakantie en zou er graag eens in de zomer naar toe, maar twijfel of dat nu al handig is.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:00

Als het goed is vertrekken wij as zondag met de tent naar Frankrijk :) .
Dus deze week weer even alles checken en eventueel aanvullen. Een campingstoel was sowieso al gesneuveld afgelopen jaar en we moeten nog een kooktoestelletje.
Altijd weer leuk, maar ook stressvol die voorpret :D !

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:03

SdaphneS schreef:
Wij genieten inmiddels als een paar dagen in Frankrijk, de Jura. Net als vorig jaar, zelfde camping gekozen. Lekker vertrouwd in deze tijden en echt een prima uitgangspunt om snel het land uit te kunnen via verschillende landen, mocht dit nodig zijn.

We merken weinig van de maatregelen. De Fransen gaan er soms wat gemakzuchtig mee om. Mondkapjes worden wel eens vergeten in winkels en andere plekken. Maar goed wij dragen hem wel en nemen de maatregelen serieus. Het is echt prima vakantie houden. We zoeken de drukte niet op en blijven wat sneller op de camping.


[ [url=m/WWEfjE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even terug gezocht waar jullie zitten en ja hoor! Wij zitten op dezelfde camping :D .


[ img ]


Inmiddels alweer een week en gaan morgen naar huis.
Super genoten en veel beter weer gehad dan voorspeld!

Wij gebruiken trouwens ook altijd een grondzeil. Nu eentje van decathlon.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:07

Ja heel toevallig dezelfde camping, al moet ik wel zeggen datg Bokt natuurlijk een van mijn inspiratiebronnen is bij het zoeken naar een toffe camping :D !

Hier meestal normale haringen, maar afgelopen week ook enkele rotspennen gebruikt in Frankrijk.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:31

Ik voel me toch nu iets minder knap dat ik alle kampeerspullen in mijn clio had kunnen proppen afgelopen zomer :Y) .

Heeft iemand hier nog tips voor een camping of huisje met omheinde tuin in de buurt van de kust waar we met hond terecht kunnen? Voor het voorjaar/zomer :D . In Nederland :)F

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:43

EedihcrO schreef:
Goedemorgen!

Even een vraagje voor de campinggangers die naar de Paal gaan (of voor Neonlight die daar woont). Is er in de buurt van de camping een goede ijscoboer? Want op de camping hebben ze alleen softijs en ola. En wij houden van schepijs <3. En een plek waar ze lekkere pannenkoeken hebben? En als ik dan toch bezig ben... een goeie Italiaan?


De Familie Suykerbuyck misschien iets?

ikke schreef:
Neonlight schreef:
Ik ben geen ijs eter en lust geen kaas en tomaat. :')
Op Het Hof zitten 2 ijssalons.

Maar kunnen die op tegen Salon Kees?
https://ijssalonkees.nl/

}:)


Mijn ervaring met een van de twee en Kees zegt nee :') }>
MAAR de Weteringshoeve net over de grens bij Bergeijk/luyksgestel is wel echt top!

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:08

Neonlight schreef:
In Valkenswaard zit ook nog een ijsboerderij.
Suijkerbuijk heeft geen schepijs volgens mij, heb ik daar tenminste nog nooit gezien.


Daarmee doelde ik op het pannenkoeken gedeelte :P .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:35

Wij gaan komende week voor het eerst met de hond weg, nog maar even in een huisje.
Doel is om misschien dit jaar een weekend of anders volgend jaar een weekje met hond te kamperen in de tent. Rustig aan naar toe werken :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:10

Wij willen als alle maatregelen het toelaten begin augustus nog een paar dagen kamperen met tent en hond in Luxemburg. We zoeken een rustige camping, met ruime plaatsen en waar onze hond uiteraard welkom is :D .
Hebben jullie toevallig nog aanraders qua camping? Sowieso tips voor de hond in de tent mogen ook :D !

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:21

Thanks ga meteen kijken! :D

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:52

Ik ben alvast voor volgend jaar aan het rondkijken naar een leuke camping in Europa waar we met de hond naar toe kunnen. Zag al wat tips hier voorbij komen en heb al verschillende websites bekeken, maar ik vind het toch lastig om te bepalen of een camping geschikt is. En aangezien ik al eerder via tips hier een leuke camping gevonden heb ben ik benieuwd of jullie tips hebbend :D .
Ik zoek het volgende:
- Honden toegestaan uiteraard
- Rustige camping met nette faciliteiten
- in een mooie heuvel/bergachtige omgeving geschikt voor wandelingen
- nog mooi weer in september
- veel privacy op de plaatsen, liefst geen veld maar bijvoorbeeld plaatsen met heg afgebakend zodat er niet telkens een hoop prikkels te zien zijn voor de hond.

Het wordt de eerste keer kamperen met de hond dus het zal nog wel wat ontdekken worden met de tent.
We zijn zelf al wel met de tent weg geweest en de hond is ook al vaker mee op vakantie geweest maar dan in hotel of huisjes.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:04

ClauH schreef:
Paardenhotel Burgh ? Daar zit een minicamping bij. Ben er zelf nooit geweest, ken wel mensen die er geweest naar tevredenheid geweest zijn. Burgh Haamstede zelf is ook erg gezellig.


Dit zou inderdaad een mooie optie zijn, maar ik zag dat je aan gaf dat het te ver is.
Heb je een bepaalde omgeving waarin je zoekt?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Amberr09, dazzy, Esplen, Miran, mvdende, purny, SdaphneS, Unicorn79, Xhiske, YaraNls, YvonneV en 81 bezoekers