Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:21

jaaa, hier zit er dus een...we hebben net een carvan gekocht.Ik heb er nu al zin in! *\o/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:20

wij nemen de eieren altijd of gekookt mee of in een potje /flesje /zakje wat niet snel kapot gaat en dan zonder eierschaal. Handig voor op de aankomst dag. ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:47

vuurneon schreef:
Boerencamping, vind ik echt saai. Grijze duiven die ook al zo vroeg op bed gaan dat om 21:00 uur de camping al compleet uitgestorven is :')


Toch deel ik dat niet met je, het licht er aan welke je treft. Er zijn echt hele leuke voor gezinnen incl pubers! :D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:00

midori schreef:
Super leuk topic dit, ik ben helemaal weg van camperen! Ik was de penningmeester en de toekomstige penningmeester van de universitaire scout vereniging (Rover scouts) dus wij gaan regelmatig een weekendje camperen, als het weer het toe laat hier :+
Heb daardoor ook mijn vriendengroep ontmoet en die zijn erg weg van het klimmen/ mountaineeren en lichtgewicht camperen, en die hebben mij nu ook aangestoken :o We gaan in jullie naar noord Zweden om te wandelen en camperen. Waarschijnlijk gaan we de Kings Trail (kungsleden) doen of anders iets anders in Sarek National Park.


:o zwaar jaloers nu!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:13

SusanH schreef:
Kabouterleiding ben ik ook nog geweest, bij ons kwamen de kinderen heel vaak met vieze schoenen (en broek, en jas :j ) thuis, behalve 1 meisje, die kwam altijd in Oilliy kleertjes en mocht niet vies worden van haar ouders :+

Zo'n hangmat had me vroeger wel leuk geleken (als in: 18 jaar geleden :') ) zou het nu niet meer kunnen denk ik. Op scouting hebben we er ooit zelf 1 gemaakt met touw. En in "geslapen". Lag alleen niet lekker met al die knopen overal. Maar gaaf om eens mee te maken. Je bent wel echt midden in de natuur met zo'n hangmat.

Wij hebben een iets luxer optrekje sinds gister. We hadden al een caravan van 4.90 lang, die hebben we gisteren ingeruild voor een caravan van 5.20 lang := ook is hij iets breder als onze oude caravan. We hadden deze al heel lang op het oog, maar vonden hem eerst te duur. Nu wisten we dat hij al 1,5 jaar te koop stond en hebben we nog mooi wat van de prijs af kunnen krijgen. Desondanks blijft het niet goedkoop, maar we gaan er zeker veel plezier van krijgen. Hij heeft precies die dingen die we bij onze vorige caravan misten. Zoals een groot serviceluik waardoor de fietsen in de caravan mee kunnen. Zal later vandaag eens kijken of ik een foto kan uploaden.


ohh ben benieuwd naar je nieuwe optrekje!

Arm oilily kindje wel naar scouting mogen maar niet vies thuis mogen komen, dan kunnen ze toch niet mee doen met de anderen wat bezielt zulke ouders toch?

Ik ben onze nieuwe aanwinst net aan het schoon maken, heb een hekel aan schoonmaken maar ik hoop dat we er nog vaak plezier van zullen hebben, ons kindje stuitert al als ze het woord carvan hoort!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:57

Zijn er hier ook kampeerders met jonge kinderen , wat is handig om mee te nemen kleding /speelgoed en wat niet?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 07:41

weet wat je moet doen als er een nood situatie is, met de auto of een persoon!
veel muggen olie en een ehbotrommel alles is daar heel ver weg!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 02:40

kruipt onder meeleessteen vandaan,
Ik wil iedereen bedanken voor de tips over kamperen met jonge kinderen ik heb er veel aan gehad op ons proef weekend!
geweldig genoten ... *\o/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 04:22

Die hond , zo tof!
Het eten eenpans gerechten, idd soep en knakworsten, rookworst, smac en oude kaas,macaronie, rijst met krenten, rijst en wokken,sla ,aardapp, eieren,appelmoes, instant poedermixen voor soep,macaroni, nasigoreng, kloppudding .Wegwerp bbq, vlees en vleeswaar nemen we nooit mee ivm bederf! en vergeet het onderweg eten niet er is ook vaak echt wel een afhaal /restaurant avond!
mbt de fietsen 2 kunnen er achterop en de kinderfiets gaat in de carvan!

Thuis deed mijn moeder vaak ook van te voren dingen in plastic zakjes en invriezen: appelmoes en pastasaus ( de speciale dieet maaltijden van mijn broer).
De eieren doe ik vaak in een petflesje( schoongemaakt het flesje dan, zonder eierschalen, dat schilt een hoop rotzooi) en je kan ze zo in de pan schenken!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 07:19

Wij nemen wel wat eten mee, omdat we als gezin niet zo goed tegen vreemd en wisselend eten kunnen, anders moet de carvan vol met wc papier en pampers en billedoekjes :+
maar ach een keertje in een winkel of markt is best leuk! :x

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:32

vuurneon schreef:
Op de camping die ik eerst op het oog had, was dat extra grondzeil van plastic ook niet toegestaan.

Leuke kampeermiddelen komen voorbij hier zeg! En WoW, die boot :D gaaf!

Voor de mensen met ervaring met kamperen met baby's: is een campingbedje handig om mee te nemen als box?


en handig een stuk zeil voor er onder, blijven je poten schoon(die van het bedje :o ).

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 02:49

thuis werd er gekookt op een veld keuken met 3 pitten.
wat tof Frankrijk rond met die bus :):)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:23

Joolien schreef:
Gelukkig valt t mee met de beestjes in de tent. Alleen wel heel veel muggen buiten de tent. Mijn vriend wordt helemaal lek geprikt.


dat zegt mijn man ook altijd....ook die gene die de minste prikken ontvangt!! :D :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:33

Heeft er nog iemand tips voor als je hoog zwanger in de caravan nog even weg gaat?
ik neem keurig de matras beschermers mee, maar dan...nog handige tips?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 06:39

Idd die de waard punt tenten oer solide en echt heel fijn!
Ben er mee opgegroeid, helaas is deze tent verbrand toen de boerderij afbrandde !

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:10

Guinevere schreef:
Brittneyx schreef:
Door dit topic krijg ik zin om te kamperen! Jammer dat ik niemand in mijn omgeving heb die meewilt

Gewoon zelf gaan! Mijn vriendin kan niet altijd mee, maar ik vind het juist heerlijk in mijn eentje (stiekem zelfs veel leuker :P)


dat is echt een aanrader, je bepaalt zelf hoe je eet wat je doet of niet.....het was mijn leukste vakantie
je bent letterlijk vogelvrij!

Doen! *\o/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:32

Lieve carvan kampeerders welke auto hebben jullie voor de carvan en als gezins auto Wat is jullie ervaring met deze auto?
Onze carvan weegt max 1000 kilo geladen mag met B of BE rijbewijs is beiden aanw.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:57

Nu moet ik bekennen dat het dicht bij huis kamperen net zo leuk is als het ver weg!
wij hebben zelf een camping en merken vaker dat mensen gewoon in de buurt camperen, als een van de ouders moet werken, er een chronisch zieke is...of om andere praktiche reden.
Zelf doen we dat dus ook gewoon praktisch maar wel het lekker weg gevoel en met 2 kleine kindjes op de achterbank hoef je ook niet zo ver,voor hun is het al snel kamperen.Het echte werk komt later wel!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:46

Ik heb mijn oog laten vallen op een bell tent, even voor het idee.
https://www.obelink.nl/obelink-sahara-4 ... -tent.html

heeft iemand hier ervaringen mee?
mij lijkt het handig met kinderen en hond omdat je er ook in kan staan. Echter is mijn man wat minder enthousiast die vind het de tent van de waarzegster op de kermis...nu moet ik het bekennen het is volgens mij wel het zelfde model :9 .

Wat zijn jullie ervaringen er mee, positieve en negatieve ervaringen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:02

Melia schreef:
xxxMarleen schreef:


Wij hebben geboekt met Pinksteren en mocht het zijn dat de toiletgebouwen dicht blijven dan kunnen wij kosteloos annuleren :-). Misschien valt voor jullie ook zoiets te regelen?


Dat is slim geregeld zeg!!
Bij welke camping kon je dit zo regelen? :o

Bij een camping in Overijssel. Bij interesse kan ik je wel pb doen.[/quote]

Maar dat is maar een paar dagen zelfs met jonge kinderen kun je jezelf redden met een teiltje om te wassen en een porto potty....
Als er is geboekt gaan we gewoon, tenzij het verboden word.....
En ook nu in het winderige weer lopen de kindjes heerlijk buiten in de plassen te spelen met een selfmade geknutseld bootje van takjes....echt heerlijk om te zien

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Babsiej, carina, K_nolan, L_Flo, moonsparkle, shaddy82, Tazzey, Varenka en 72 bezoekers