Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:23

JAAA wat een fijn topic. Hier ook groot kampeer liefhebber. Van huis uit total niet mee gekregen. Mijn vader heft een hekel aan campings en verbleven voornamelijk in hotels of huisjes. Nu met mijn vriend alle jaren kamperen (behalve 2 jaar terug in Amerika toen motels gepakt.)

Dit jaar gaan we naar zuid Frankrijk, wij hebben zo'n tent: https://www.kampeerwereld.nl/custom/pag ... 426&extent

Heerlijk ruim! gewoon ook binnen kunnen zitten met slecht weer, en dat hadden we nodig 3 jaar terug in Italie aan de kust, man man man wat een onweer!. Voor in Noorwegen afgelopen jaar wildkamperen hadden we een simpel koepeltentje omdat we elke nacht ergens anders sliepen!

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~


Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:33

Klopt Szan, nat inpakken is niks, ik neem dan gewoon de handdoeken die we gebruikt hebben tijdens vakantie om het zeil af te drogen en dan in de zak te doen. Daarna laat ik hem thuis buiten drogen zodra het kan. Ik krijg de tent zelf toch nooit zo netjes weer in de zak op de vakantiebestemming.

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:13

Dee_Es schreef:
Irene_S, heb je tips en tricks voor kamperen in Noorwegen? We willen daar volgend jaar gaan rondtrekken met het OV en dan ook gaan lopen in de bergen.


Zoals eerderen ook al aangeven, kijk goed naar de plek waar je gaat kamperen (open vlakte etc). Neem ook verschillende haringen mee voor verschillende ondergronden.
Ik las de tip van iemand om van die auto schermen onder je matje te leggen, dat lijkt me geen overbodige luxe + goede slaapzak is een must!
Zorg dat je in de dorpjes wat te eten haalt, meer afgelegen kun je daar soms wat moeite mee hebben.

Daarnaast is het aan te raden om bij bijvoorbeeld de Tuinen biologisch afbreekbare shampoo, douchegel en afwasmiddel te kopen. De natuur is daar zo prachtig, dat wil je niet verstoren.

Wij zijn in mei/juni geweest, dat is de beste periode om daar heen te gaan qua hoeveelheid (in positieve zin) neerslag. Ik weet niet precies waar je heen wilt, wij zijn met de auto via Zweden naar de Noordkaap gereden en vanaf daar via Noorwegen via de Fjorden naar beneden, maar dat lijkt me met OV wat minder haalbaar.
Ook zijn overal wel campings te vinden, elke km staat wel een camping met campingplaatstjes of stuga's (huisjes) mocht je tussendoor wat meer luxe willen en je een keer goed willen douchen ;).

Overige info over onze reis kan ik je altijd wel per PB geven ;)

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:42

Dat was zeker een fantastische ervaring, maar ik was ook kapot na die tijd hahah. Ruim 7000 km in ruim 3 weken. Gelukkig geen tijdverschil :D

Dit jaar willen we naar zuid frankrijk, in de buurt van Avignon, ook idd zoals jij zegt het liefst met weinig plekken en geen luxe. We kunnen toch niet op ons kont zitten, dus veel op de camping zullen we niet zijn. Maar kan me voorstellen dat dat met jonge kinderen anders is.

Nu na 3 jaar alleen maar rondreizen willen we even wat meer relaxen.
Afgelopen jaar Noorwegen, vorig jaar USA en jaar daarvoor Italie rondreis gedaan. Langs Cinque Terre en regio Toscane. Ook echt een aanrader met de tent trouwens! Langs Cinque Terre kun je een mooie tocht met de trein maken of prachtige wandelingen.

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:46

Ik vind een kleine rustige camping wel fijn, maar sta graag dicht bij een stadje (loopafstand) zodat we lekker uit eten kunnen of na het eten nog even daar kunnen rond neuzen.
Standaard is bij ons savonds Yahtzee verder :P

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:23

Wij hebben 2 bardani's. 1 grote en een kleintje. De grote een tunnel de kleine een koepel en beide ook van katoen. Ademt met warmte en stevig met wind en slecht weer. Die de waard tenten zijn ook fantastisch!

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~


Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:29

Dee_Es schreef:
Dankjewel Irene_S voor de tips! We waren van plan om aan het einde van het seizoen te gaan ivm de kosten maar als het voorseizoen beter is qua weer zullen we dat eens overwegen (dan wordt het alleen een jaartje later denk ik ivm afstuderen).

Wat betreft warme tentjes. Tegenwoordig zijn de luxere polyester-tenten ook prima. Er bestaat ook van de lichtgewicht katoene tentdoek. Maar vraag me af of dat tegenwoordig nog zoveel beter is. Katoen gaat toch sneller lek.
Onze tent is aan de bovenkant voor een groot deel open (wel met gaas) zodat de warmte weg kan. Het zeil zit er dan "zwevend" overheen gespannen. Maar we proberen altijd de tent zo neer te zetten dat hij iig 's ochtends in de schaduw staat.

Nu alleen nog op zoek naar een klein, lichtgewicht tentje die mee kan tijdens de hikes. :D


Kijk hier maar eens op, dat is wel een geode indicatie. http://www.klimaatinfo.nl/noorwegen/
Vooral kijken naar de regenhoeveelheid en minder naar temperatuur. Als je in Mei/Juni gaat heb je ook veel minder last van muggen. Dat is echt een crime daar tijdens de zomer! Wij hadden in het Noorden nog vorst snachts, en daardoor een hutje gehuurd. Hoe verder je halverwege het land komt hoe beter de temperaturen. Op de Lofoten hadden we 15 graden met zon. Dat was fantastisch, sowieso met de midzomerzon goed te doen! Rond de Geiranger was het ook lekker weer net als Jostedal gletsjer.

Nouja, je leest het tips genoeg. Dus mocht je zo ver zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen. Ik zou zo weer gaan. Een van de prachtigste landen, meest vriendelijke die ik tot nu toe heb aangedaan! Kon voor mij goed concureren met Amerika en Zuid Afrika :P

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:59

Wow dat ziet er gaaf uit Midori, nog meer primitief dan vrij kamperen in Scandinavie!

Duitsland is ook altijd prachtig, vooral Zuid Duitsland richting Oostenrijk.

Wij hebben gisteren ook de knoop doorgehakt. We gaan naar Corsica. 1 week in Noord Oost en 1 week in Zuid westen. Heb er al zin in! Wel met de grote tent dit jaar, even iets comfortabeler. Hop de VW Touran volladen en gaan. Zon, zee, strand en cultuur

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:23

Emmaa_ schreef:
Jaaaa Corsica! Fantastische keuze. Wij hebben in mijn leven 12 of 13 keer gekampeerd in het zuidoosten, vlakbij Porto Vecchio, en wauw <3 Dat eiland heeft echt mijn hart. De sfeer is zo fijn, het is er zó mooi en het klimaat is imo echt perfect. Het is ook echt de perfecte balans tussen toerisme en het echte eilandgevoel.


Oh tof! Keek er al heel erg naar uit na het zien van de foto's. Mijn moeder heeft er ook een jaar of 3/4 achter elkaar gestaan in mobile home.

Ze zeggen dat het weer in het Oosten wel iets meer kans heeft op regen etc. Helaas door nieuwe baan van mn vriend kunne we pas in September weg.
Hoe is het rijden over het eiland? Wegen goed begaanbaar. Of net als in sommige delen van Frankrijk allemaal berg weggetjes, dat je denkt ooooh dat is maar 80 km, maar er vervolgens 6 uur over doet ofzo.

Gaaf SuzanH! Wij willen ook ooit wel een caravan, maar nu we nog geen kinders hebben en het met de tent nog prima kan ga ik net zo lief nog met de tent (plus idd vanwege de aanschafkosten)

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:30

Wauw klinkt super goed. Een stuk rijden vinden wij niet erg. Kunnen ook niet goed hele dagen stil liggen op het strand. Zoals je nu verteld krijg ik er ook onwijs zin in!

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:15

Wij gebruiken altijd van dat "anti slip" zeil. Wat ze ook in voortenten van caravans gebruiken. Volgens mij kun je dat ook wel in kleine maten kopen, of een stuk laten knippen in kampeerwinkel.
Deze zijn niet waterdicht, maar daardoor heb je ook nooit water erin staan en zit je toch redelijk droog er op.

edit: Dit spul dus:

http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikel ... GwodRY0KIA

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:07

Heerlijk al die tips en verhalen hier, ik kijk ook uit naar September ClauH, Als ik alle foto's van Corsica zien waar we heen gaan kan ik niet wachten. Lekker ongedwongen kamperen, geeft me altijd zo'n vrij gevoel!

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:11

Ja we pakken heen de boot vanuit Livorno en terug vanuit Porto Vecchio naar Toulon. We blijfen zowel in noord oost als zuid west een week op een camping staan en gaan vanuit daar wat tochtjes maken. Kijk er zo naar uit

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:29

Ja ik Szan

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:34

Wij waren 280€ kwijt benangelique. Incl hut en eten op de terugweg. De heenreis vanaf livorno is maar 4 uurtjes. Terug hebben we de nachtboot. Overtocht naar Noorwegen was duurder

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:58

Ja dat zou kunnen kloppen want wij zijn maar met zijn 2en. Dat scheelt aanzienlijk. Voor een heel gezin wordt het gelijk duur. Jammer :(

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:23

Wij hebben ook een hele grote, geloof 6 persoons. Met zijn 2 lekker groot slaapvertrek, een binnenstuk voor kleding, potten en pannen en evt binnen zitten en dan nog een kleine luifel. Wel groot maar ook wel heeeeel fijn :-):-)

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:20

Ik neem ook altijd zakjes aardappelpuree, gehaktballetjes in blik mee. De rest haal ik daar gewoon in de supermarkt. Tegenwoordig hebben ze alles wat we hier ook gewoon hebben toch. Ook vaccuum verpakte pita broodjes vind ik handig, die kun je ook makkelijk even om en om in de pan doen.

Wij gaan ook pas september, duurt lang :-(

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:17

Oooh Emmaa als ik dat zie wil ik ooook! Wij hebben de boot naar Corsica op 3 sept vanaf Livorno, kan niet wachten! Dit is ergens aan de Oost kust denk ik?

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:53

Wij varen heen vanaf Livorno, 2 pers en een grote auto zonder hut want is maar 4u varen. Terug vanaf Porto Vechio met hut voor de nacht. Inclusief uitgebreid avond en ontbijt hebben wij 380 betaald

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:29

isabel_94 schreef:
Wat adviseren jullie voor onder een tent? Grondzeil of worteldoek?


Wij hebben tegenwoordig worteldoek, maar dat komt ook omdat ons grondzeil opstaande randen heeft. Mocht het regenen blijft regen vaak staan op een dicht grondzeil onder je tent bodem.

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Jade91, jojoleinee, Kopmeeuw, Pieneappel, Schrompeltje, VuurVleugels en 71 bezoekers