Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:54

Leuk een kampeer topic!
Wij kamperen ook graag. Niet zo vaak als we willen maar goed.
We hebben dezelfde tent als hieronder. Alleen een andere kleur volgens mij.
Wij gaan dit jaar naar Luxemburg! :)



Cabelona schreef:
Vroeger als klein meisje al met mijn ouders gaan camperen met de tent (eerst een lekke bungalow tent en later een de waard en nog veel later met de caravan ivm. papa's rug). Nu ga ik elk jaar met mijn vriend camperen met onze tent:[ Afbeelding ]

We hebben met aanschaf van de tent gelet op dat de gehele tent is voorzien van een vaste kuip.
Wij doen onze kleding wel gewoon in tassen, omdat curverboxen meer ruimte innemen in de auto. Wel altijd meerdere plastic tassen mee voor vieze kleding etc. Ook hebben we in al die tijd op plekken gestaan zonder stroom. Dus elke dag/ om de dag boodschappen doen.
Laatst bijgewerkt door SdaphneS op 10-04-16 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:14

Wat een gezellig topic is dit zo!

Wij hebben met kamperen altijd stroom bij de tent. We nemen namelijk altijd een elektrische koelbox mee. Zodat je spullen kunt koelen en niet elke dag boodschappen hoeft doen.
Daarnaast hebben wij heerlijke hoge luchtbedden met een elektrische pomp erin.
We hebben dus wel echt stroom nodig anders hebben we geen bed. :D

Verder zeulen wij echt heel veel mee. Een grote camping tafel. Twee klapstoelen. Ik kan echt niet basic kamperen. Wil toch een beetje luxe als ik op vakantie ben.

Net zoals dat wij pas stoppen met rijden als we mooi, warm weer hebben bereikt. :)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:50

Mooie tent! :j
Ik vind camping spullen kopen altijd super leuk. Kijk nu al uit naar mijn jaarlijkse trip naar de Vrijbuiter.
We moeten een nieuw luchtbed, omdat eentje lek is gegaan afgelopen jaar, dus ik mag weer iets kopen.

Goede tip wellicht voor iedereen: bij de lidl hebben ze deze week veel kampeerartikelen te koop! :D


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:34

Nizzie schreef:
Nizzie schreef:
maar favoriet is toch nog steeds Oostenrijk. Daar heerlijke natuurcamping ontdekt met super sanitair (masagedouche <<) ), kampvuurplaats, beestenboel (pony's, ezels, hangbuikzwijntjes, konijnen en kippen), hooizolder en genoeg speelgelegenheid voor de kids. Een echte aanrader, staan vaak ook veel NL'ers dus fijn voor de kinderen!


heb je een linkje of site? hoe is het weer daar?


hier de link http://www.peterbauernhof.at/

Het zijn erg vriendelijke mensen en je kan vanaf de camping naar een berghut lopen (evt. met ezeltjes)[/quote]
Klinkt allemaal erg goed! Ze zijn alleen niet van de social media zo te zien. Website is verouderd en voor het laatst in 2014 een update op Facebook. Ben je er onlangs nog geweest of bestaat het niet meer? O:)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:16

Wat is er zo erg aan het vroege tijdstip dan?
De kleine huilt niet geef je aan. Dus wat zou er dan voor probleem zijn dat hij/zij vroeg wakker is?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:07

Na een tip van iemand in dit topic heb ik van de week bij de vrijbuiter van die autoscherm dingen gekocht die je onder je luchtbed kan leggen, zodat de kou niet in je luchtbed komt!
Deze zomer eens uitproberen!

We hebben ook eindelijk besloten waar we heen gaan! We beginnen in Hoog Vaals, want hier hebben mijn ouders een huisje gehuurd, dus dan blijft de tent in de auto.
Vervolgens gaan we naar Frankrijk voor een week: http://www.camping-lacdorient.com/
En sluiten we af in Luxemburg voor een week: http://www.irisparc.nl/camping-birkelt/

De camping in Luxemburg gaan we heen dankzij een tip van onze ouders, schijnt een goede camping te zijn!

Waar gaan jullie allemaal heen? :D

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:12

mvdende schreef:
Leuk camping Birkelt in la Rochette. Probeer een plekje te krijgen met half zon half schaduw. En hopelijk is het niet z'n verschrikkelijke modderpoel als 2 jaar geleden. 2014 was een natte zomer en de laatste week was de camping een grote blubber boel. Voor een redelijke warme douche moet je de familie douches hebben in het kinder gedeelte. Ga niet douchen als iedereen gaat douchen want dan heb je ijs koud water.

Bedankt voor de tips! :D

Ik ga eind juni al op vakantie en dat is al bijna!! :):)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:19

Vanaf waar neem je dan de boot naar Corsica? Of kun je op verschillende plaatsen de boot nemen.
Ik heb nog nooit aan Corsica gedacht om te gaan kamperen. O:)
Maar dat is dus wel een hele mooie ervaring?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:50

Wij nemen standaard voor de eerste nacht een blik soep en knakworsten mee. Daarna gaan we wel boodschappen doen.
Als je dan een keer laat in de middag aankomt heb je in ieder geval iets te eten.
Verder hebben wij drie pitten en koken we vaak pasta. Salades eten we altijd meer dan thuis. Vooral in Italië.
Ook stukje vlees met aardappels of groentenomelet. Beetje makkelijke maaltijden.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:43

Vandaag is ons nieuwe fietsenrek binnen gekomen. Voor het eerst gaan de fietsen mee op vakantie. Ben benieuwd of dat een beetje bevalt.
Meer mensen die de fiets meenemen?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:57

Vandaag weer wat leuke dagtrips aan het uitzoeken geweest voor de vakantie.
In Frankrijk zitten wij op twee uur rijden van Parijs, we gaan een dagje naar Versailles.
Parijs zelf al vaak genoeg gezien, maar Versailles nog maar 1 keer en mijn vriend is er nog nooit geweest.
Nu al zoveel zin in! :):)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:53

Italie is wel lastig om last minute nog een camping te vinden.
Maar wij hebben het ook altijd op de bonnefooi gedaan, gewoon veel verschillende campings kiezen en dan maar kijken of ze plek hebben.
Enige keer dat het dramatisch was, was bij het gardameer. Vijf uur aan het zoeken geweest. Uiteindelijk na veel please en smeken mochten we ergens een nachtje staan. Door gesprekken met campinggasten (negatief over camping) daar besloten niet op die camping te blijven, maar naar onze nummer 1 camping te gaan de volgende ochtend en daar waren die ochtend heel vele kampeerders vertrokken en was er weer volop plek en we hebben een prachtige vakantie gehad.
Super plek gehad voor twee weken! :D

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:52

Wij zijn vaak voor een kampeer vakantie met zijn tweeën rond de 1500 euro kwijt.
Dan rijden we wel ver (Italië) en zitten we buiten het hoogseizoen. Maar wij gaan graag uit eten en koken niet zo vaak.
Dit jaar gaan we niet zo ver (Luxemburg en Noord Frankrijk) dus verwacht ik minder geld uit te geven.

Wij hebben trouwens een drie pits gasstel. Ideaal!

[ img ]

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:12

Het is inderdaad wat passen en meten met een drie pits gasstel, maar past prima en ik neem altijd mijn gewone pannen mee. Heb geen aparte camping pannen. :+

Ik ga volgende week zaterdag al! Verblijf eerst vijf dagen in een huisje, daarna de tent in! :D

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:41

Wat komen er leuke kampeercombinaties voorbij!
Krijg er al helemaal zin in!
Leuk om te zien hoeveel er wel niet mogelijk is.

vandaag de laatste werkdag gehad dus de vakantie kan gaan beginnen.
Vandaag nog een nieuwe, kleinere gasfles opgehaald. De oude was al heel oud. Ooit eens gekregen van mijn schoonouders en onpraktisch.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:03

Wij zijn inmiddels in Frankrijk. Eerst een week in een huisje in Vaals doorgebracht. Nu aan het kamperen.
Wij doen overigens onze spullen in boodschappentassen en de kleren in koffers of een weekendtas.
De keukenspullen staan nu netjes in een kastje die we sinds kort hebben gekocht bij de vrijbuiter.


[ img ]

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:45

Wij nemen gewoon een kabelhaspel mee. Heb je altijd genoeg snoer. Plus direct veel stopcontacten.
Over het meenemen van spullen: wij nemen veel mee, wil wel lekker kunnen kamperen en heb de ruimte voor met een grote auto.
Dat een ander met weinig spullen kampeert prima, maar wij doen het anders.
Dit jaar zelfs de fietsen mee op vakantie. Ideaal! :)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:05

Ik ben vorige week nog bij Spa Francorchamps geweest. Rondleiding gehad over het circuit. Echt super gaaf! Als je daar bent echt een aanrader.

Ondertussen genieten wij van de zon in Frankrijk. Temperatuur rond de 23-25 graden. Echt ideaal. Volgende week Luxemburg. :)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:27

Earnewald kun je heerlijk fietsen. Wij komen er graag. Super leuk met allerlei pontjes.
Verder veel het water op.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:23

Het was hier, Luxemburg, vannacht ook koud. Rond de negen graden. Maar fleecedeken mee en in mijn mummie slaapzak en dan verneem ik daar niets van. Heerlijk geslapen. :)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:55

Wij zijn gisteren terug gekomen van een paar heerlijke weken kamperen!
Eerst een week in Limburg (niet in tent) en vanuit daar heel veel uitstapjes gemaakt naar Belgie en Duitsland. Vervolgens naar Frankrijk gereden, naar het natuurgebied Le lac orient. Hier echt op een fantastische camping gestaan die ik echt kan aanraden!
Alles was echt fantastisch onderhouden. Het gazon, de struiken, bomen. Het sanitair en de speeltoestellen, echt alles was super!
Zeer vriendelijke mensen ook, Nederlands stel die de camping beheert. Heerlijk eten in het restaurant en in de avonden het EK kijken.
We hebben zo onwijs genoten daar! We zijn haast niet van de camping af geweest, zo fijn!
Voor geïnteresseerden: http://www.camping-lacdorient.com/

Daarna nog een week in Luxemburg gestaan (camping Birkelt), waar de camping nog een tikkeltje luxer zou moeten zijn.
Nou dit was het absoluut niet. Verouderd sanitair, als je de wc doorspoelde werd je hele hand nat door het vreemde doorspoelsysteem.
De plaatsen waren slecht onderhouden, de stroomkast was helemaal overwoekerd. Brandnetelstruiken van anderhalve meter hoog en hoog gras op de plaats.
Ik was er echt niet over te spreken.
We zijn dan ook weinig op de camping geweest, omdat er in de omgeving zoveel te doen is! Niet normaal!
We hebben veel uitstapjes gemaakt naar steden: Luxemburg stad, Trier, Vianden. Maar zijn ook aan het kanoën geweest, wat echt super leuk was!
Heerlijk weer de gehele vakantie gehad en nu in een koud en kil Nederland weer. -O-

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:21

Waar slapen jullie allemaal op?
Wij hebben luchtbedden, maar ik vind dat altijd zon gedoe met stroom aangezien we een tent hebben.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:49

mirriezz schreef:
SdaphneS schreef:
Waar slapen jullie allemaal op?
Wij hebben luchtbedden, maar ik vind dat altijd zon gedoe met stroom aangezien we een tent hebben.

Je kunt luchtbedden ook met de hand oppompen he ;)
Ik vind zelf opblazende matjes het fijnst. Maar het nadeel is dat als je een goede wilt, je daar best wat geld aan kwijt bent. Dus ik slaap atm op een 15e luchtbed van de decathlon.

Nee, wij hebben luchtbedden met ingebouwde pompen. Extra breed en hoog. Super fijne dingen. We hebben alleen de afgelopen vakanties steeds pech gehad dat één van de twee lek ging. Ook al konden wij geen lek vinden, heel vreemd.
Dus ben een beetje aan het kijken wat allemaal nog meer lekker slaapt.

@Joolien:dat ziet er super goed uit! Als je de binnentent eruit haalt heb je dan geen last van vliegjes of valt dit mee?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:34

Inderdaad.
Net als dat jij (psydoxy) uitlacht omdat 'wij' zoveel meeslepen lag ik de wandelende kampeerder uit.
Mijn god. Vind het een beetje over komen alsof het ene beter is dan het andere.
Iedereen moet toch doen waar hij zich goed bij voelt. De een neemt een auto vol spullen mee, de ander niet. Prima toch.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:38

Wij hebben stoelen weg bij de vrijbuiter. Zitten heerlijk, nemen wel wat ruimte in maar een goede stoel was met mijn zwakke rug echt een must. Je zit er immers heel veel op tijdens het kamperen. ⛺


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Amado, aman2002, anne7, Earth, Fly_high, Furst, inge_romeo, kwii, lilopippa, Sterrendief, Tamara1991, Verara en 73 bezoekers