Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:42

Emmaa_ schreef:
Inderdaad citronellakaarsjes! Werkt als een tiet, ook tegen wespen en ander ongedierte :j Verder kan ik wel zo'n elektrische vliegenmepper aanraden, vooral in het wespenseizoen. Haat die beesten niet, maar ben er allergisch voor en frituur ze dan eigenlijk echt liever op de tafel ipv gestoken worden :o


men neme 6 lege anderhalve literflessen, knip ze op 3/4 doormidden, giet een lage limonade siroop met water (1:1) in de onderste helft, keer de tophelft omgekeerd in de bodemhelft en parkeer ze op strategische punten rondom je plek .. werkt beter dan ze alleen bij je tafel vandaan houden.

tegen muggen is een betere substantie: 75 gram bruine suiker, 250 ML water en kwart eetlepel met gist... hierdoor ontstaat een zurig gas wat muggen aantrekt.

[ img ]


elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:03

dit jaar voor het eerst naar een camping zonder te kamperen.
kriebelde al heel lang om toch weer eens naar het gardameer te gaan.
Twee jaar geleden is mijn laatste ouder overleden en sindsdien is het gevoel van 'ik moet daar echt naar toe terug' alleen maar blijven groeien.

Helaas heeft mijn vriend wat problemen met z'n rug, waardoor een tentvakantie niet zo heel geschikt is. Wij gaan dus voor het eerst echt 10 dagen zonvakantie houden in een stacaravan.. Zoiets waar ik vroeger altijd kwijlend langsliep, want dat leek mij toch het ultieme genot, een huisje op een camping. We zullen zien, voor het zelfde geld ren ik, als ik weer thuiskom mijn opslag in om mijn arme achtergelaten tent een dikke knuffel te geven


rien10 schreef:
Ik heb met alles gekampeerd: kleine tent, mega tent, vouwwagen, lerp van n caravan, klein T@B je. Mijn tip: neem uitsluitend oude handdoeken mee. Aan t einde van de reis droog je er van alles mee af, maak je de slijtingen schoon en gaan ze op de camping zo de container in.


doe dit ook met ondergoed, sokken en t-shirts en je hebt heel wat ruimte over om leuke dingen van daar weer mee terug te sjouwen :j :j.. Boeken moet je gewoon ook alleen meenemen als je het niet erg vind om ze achter te laten.. in plaats van vakantie houden in een mobiele bieb, kun je het ook gewoon op een ruilen zetten daar.

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:25

kwita schreef:
Zijn er hier ook kampeerders met jonge kinderen , wat is handig om mee te nemen kleding /speelgoed en wat niet?


verdiep je in de buitenspelletjes die je kunt doen met kinderen..
zodra ze er een vinden die ze leuk vinden, doen ze dat toch de hele dag.. of ze vermaken zich, zoals ik dat deed op een regenachtige dag gewoon met modder en baggeren dan op een onbewaakt ogenblik de caravan in :') :')

meest populaire spel hier.. echt jaren en jaren en jaren in trek geweest.. is eigenlijk flessenvoetbal.. maar dan dus gooiend.

- Men neme een bal.
- Men neme 2 lege anderhalve literflessen van welk frisdrank dan ook.
- Vul de flessen met water..
- ga 5 (bij jonge kinderen) 10-15 (bij oudere kinderen) meter uit elkaar staan en plaats de fles op de grond.
- jonge kinderen: rol de bal naar de fles van je broer/zus
oudere kinderen: gooi de bal naar de fles van je broer/ zus.
- als de fles geraakt is, mag die pas weer overeind gezet worden als je de bal in je handen hebt.

wiens fles het eerst leeg is, heeft verloren.


'kubb' .. 6 blokjes hout (vind maar iets in de natuur) rondom 1 groter stuk hout (de koning).. met stokken/stokjes probeer je de blokken hout van de tegenstander om te werpen, pas als de laatste onderdaan is gevallen mag je de koning omgooien (valt die eerder, gewoon weer overeind zetten). de winnaar is degene die de koning van de ander omgooit.

- zak waterballonnen.. vul er een paar en dan gezellig overgooien.


hilarisch is het wasknijperspelletje.. Iedereen krijgt 3 (of meer) wasknijpers. Je moet deze zo snel mogelijk zien kwijt te raken door ze aan je tegenspeler te bevestigen (bij voorkeur aan kleding). Heb je al je wasknijpers verloren, dan mag je aan de kant gaan zitten.. Aan het einde is degene met de minste wasknijpers aan zijn lichaam de winnaar.. Dat hoeft dus niet degene te zijn die als eerste zijn knijpers kwijtraakt.

Tenslotte kun je een tas meenemen met kleine cadeautjes..
waaruit ze er iedere ochtend 1 mogen grabbelen..

kan een prikblokje of krasblokje zijn.
of een extra zakje snoepjes
een zakje waterbalonnetjes
iets anders vreselijks wat je bij de action vind.



met de bovenstaande dingen hoef je eigenlijk vrij weinig mee te nemen ook niet voor de kinderen.

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:38

ik nam altijd meer boeken mee dan mijn vader lief had.
en dan nog had ik boeken te kort haha..

maar goed, de camping was 1 grote bieb soms..
zo heb ik op mijn 11e advocaat van de duivel in 1 dag gelezen omdat de eigenaar van het boek de dag erna vertrok :D. Is wel de enige keer dat mijn vader mij ooit officieel toestemming heeft gegeven om een hele nacht op te blijven (was er echt helemaal weg van, dus ik mocht een poging doen om m uit te krijgen)

ik las alles wat los en vast zat op jonge leeftijd al.. Johan G. Grisham en Robin Cook waren toen super populair, dus ik kwam wel aan mijn trekken haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gea99 en 75 bezoekers