Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:20

Hier ook een kampeerder. In bijna elke variant ook. Kleine smijttent, grotere tent, megagrote tent, vouwwagen, vouwcaravan, caravan, buscamper, echte camper.

Maar eigenlijk altijd gaat hetzelfde mee. Ik ben heel goed in het vergeten van lucifers, koekepannetje, zaklamp, bakspatel en tijdschriften.

Kaarten van het gebied en aanrijkaarten,campingboekjes en camperplaatsboek, reisverzekering voor mens dier en auto. Controleer ik altijd extra dat ik die bij me heb

Heb in mijn rolstoelbus standaard een grote plstic bak met borden, bestek,lucifers, bekers, gasfles en kookpit. Chemisch toilet, Tafel en water. Ben daarmee dus snel vertrekklaar. Verder hangt het af met welke auto ik ga wat en hoe ik het meeneem. Kleine auto en tent is grote tassen mee voor de spullen en de kookspullen bak. Camper van mijn ouders is eerst alles eruit slepen en mijn eigen spullen erin zetten. Wordt nu door drie personen gebruikt. Daar gaat alles meteen in de kasten dus geen bakken ed mee.

Ik neem meestal wel veel kleren mee, heb vaak extra setjes nodig ivm erg zweten of lekken -O-. En kan of wil niet altijd met de hand wassen.

Gek genoeg bevalt het gewone tentkamperen het beste. Alleen afhankelijk van weer, seizoen en plek op de camping. Voordeel alles gelijkvloers en een "eigen" plekje waar je je tafel stoel en honden gemakkelijk kwijt kunt.

Voordeel van camper of buscamper is neerzetten waar je wilt. Goedkoper en niet afhankelijk van seizoenen. Nadeel geen echte eigen plek voor je tafel. Camperplaatsen soms erg vol en krap. En de stad in is lastiger omdat niet altijd bereikbaar ivm hoogte beperking. En met gehandicapte prkeerkart is dichtbij parkeren een must.

Alleen vorig jaar alleen moeten gaan. Was een aantal keren "proefkamperen" op de hoge veluwe of camping bij stal. Dit jaar wil ik toch echt een paar weken naar Frankrijk gaan in mijn uppie. Ben er alleen nog niet uit hoe ik ga dan.
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-04-16 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:34

Waxine lichtjes zijn niet echt veilig in een tent. Extra deken of slaapzak is wel hndig. Ik gebruik altijd een slaapzak als warmhouder bij kou. Badjas is vaak wel overbodig, een lekkere dikke trui of vest voldoet vaak ook wel en die kun je ook s avonds bij frisheid nog aan.

Bbq mag helaas tegenwoordg vaak niet meer op campings. Daarvoor is de kampregels op de camping raadplegen wel handig.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:08

Pauw bekend hier, wel eens geweest en een goed bedje gekocht. En eens geneusd naar een vouwcaravan die ze hadden staan.

Vaccuumzakken heb je toch een stofzuiger voor nodig?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:48

Bergbeekjes zijn wat frisjes ja. Met zijn tweeen in een slaapzak is wel gezellig en warmer.leuke foto trouwens.

Hier heb ik standaard altijd rugzak mee waar mijn medicijnen inzitten oa. Maar daar zit standaard ducktape twee rollen, strotouwtjes in verschillende maten, klein zakmes, oordopjes en survival mes in. Zonder die rugzak ga ik geen nacht weg. Dat is dus geen kampeertas maar een ik ga overal mee heen rugzak. :D

Andorra is ook zo verradelijk daarin. Overdag plus dertig maar s nachts duikt het diep onder nul.

Heb best lage temperaturen gehad, -10 geloof ik als ergste met de vouwwagen in nl met pasen, witter herder toen was een klein opegrold hoopje haar met een laagje ijs. Daar waren we toen op voorbereid wel.

Vorig jaar een onverwachts lage temperatuur in de transit in mijn eentje. Ik had het wel koud gehad. Maar s nachts extra laagjes aangedaan en extra diep onder de slaapzak gekropen. Kwam campinghoudster beetje ongerust aan in de ochtend ook. Was het -8 geweest. Ik heb daarom ook altijd extra slaapzakken bij me. Vorige week schaapvacht meegenomen voor onder mij en op het bedje. Hier had het stiekum toch gevroren nog.
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-04-16 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:52

Transit is nog rolstoelauto maar wel ook ingericht voor nachtjes weg, als ie dit jaar door de apk komt wil ik kijken of verwarming ingebouwd kan worden.

Voor mij was dat ook begin juli op camping naast stal. Dan verwacht je geen nachtvorst meer.
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-04-16 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:36

Ik neem altijd voor de eerste paar dagen wat noodvoer mee. De rest koop ik wel in de winkel. Daar mag ik meer hebben dan hier kwa eten. Dus dat scheelt weer

Voor de hondcampeerders onder ons. Een aantal praktische tips. Neem een vastzetlijn en pin oid mee en eventueel een tuigje zodat de hond altijd handig even vast kan. Ook in de rustpauzes onderweg. Eventueel hondendekens en zo meenemen, die kunnen onder de honden liggen op de reisdagen. Scheelt weer ruimte. En neem kleine zakken voer mee ipv de grote in een te grote bewaarbak. Ik heb kleinere 5 kilo tonnen metdraaideksel mee (witte met rode deksel van welkoop). En afhankelijk hoe lang ik weg ga een aantal 5 kilo zakken voer, die zijn plat onder de stoelen te schuiven. En vergeet hun drink en eetbakken niet.

Een kant en klaar tent of huisje op een camping is voor mij ook niet camperen trouwens :') dat is een simpel hotel. Zelf je caravan meenemen wel weer camperen :+ .

Mijn bedje komt bij decathlon vandaan. Een makkelijk opzetbaar hoger bedje dat stevig ligt. Wordt opgevouwen in een langwerpig smaller pakket. Eventueel heb ik nog een echt leger veldbed waar je vier losse metalen pootjes in moet schroeven. Die is ietsje lager en smaller en past in meer tenten. Ik sliep vroeger op een luchtbed maar dat gaat niet meer. Ik kom er niet vanaf meer en het is te zacht en wiebelig.

Enige nadeel bij kou wat kouder omdat de lucht aan de onderkant vrij spel heeft. Al schuift er meestal een witte herder onder :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:53

Kim dat hadden we met oude hond ook. Die was echt slim maar vastgezet een drama, die zat echt binnen de minuut in de knoop. Nu werkt het vrij goed. Wat gladdere nylon touw en twee pinnen iets uit elkaar gezet. Dan kunnen ze wel lekker ravotten en spelen maar ze zitten iets minder snel in de knoop.

Ik heb deze tenten voor elke gelegenheid een zo ongeveer. Alle tenten zijn erg storm en slecht weer vast en in je eentje gemakkelijk op te zetten en op te ruimen.

De voorloper van deze is inmiddels een festivaltent geworden. Die was wel prakischer met de ingang aan de zijkant. Maar helaas hebbe ze dat verandert. Die heeft bijna 10 jaar dienst gedaan maar een strodouche erop gespoten heeft de boel gesloopt helaas twee jaar geleden. Voordeel van deze tent is de heel,grote slaapkabine. Mijn bed past er ruim in, tweede bed ook drie honden en bagage voor een aantal weken ook.

In de voortent kun je staan past een tafel, twee grotere stoelen, toiletje, eetspullen en de honden kunnen er nog ruim in liggen, de voorloper was wel praktischer kwa indeling.
http://www.decathlon.fr/arpenaz-family- ... 94502.html

Deze smijttent heb ik sinds vorig jaar erbij, net een slagje groter dan de vorige maar vooral handig het voortentje waar mijn chemisch toilet kan staan. *\o/*

http://www.decathlon.fr/2-seconds-xl-ai ... 47892.html

Deze zat ervoor maar die is helaas gesneuveld, uitgeleend en kapot terug gekregen. -O-

De twee persoons air (de allereerste smijttent die decathlon ooit gemaakt heeft) doet al al jaren heel goede diensten. Die is een slagje kleiner dan die met voortentje. Heeft deze dus niet maar hij past precies in de tuin hier, bij heet weer slaap ik erin. :))

En ik heb dit monster nog tenminste de voorloper ervan.. Lang nodig gehad ivm handicap en de spullen die mee moesten. Scootmobiel rolstoel, looprekje, nog groter bed. Enz. Ipv de officiele slaapkabines gebruikten we een andere met een grotere cabine. Deze moet je wel met zijn tweeen opzetten. Weet nog niet of ik deze in mijn eentje nog kan opzetten en of hij dan wegmoet of niet.deze is groot, heel erg groot. Met een normale tentplaats kom je er niet mee weg. Ding is 6 breed en 6 diep net een parachute om op te zetten. Maar als pakje is hij klein en hanteerbaar,


http://www.decathlon.fr/arpenaz-family- ... 30639.html

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:00

Die is echt vorig jaar pas uitgebracht. Was aangenaam verrast omdat deze wel gemakkelijk is op te bergen weer. Simpel aan de touwtjes trekken en de boel gaat netjes klein.

De oudere varianten vergen meer handigheid en oefening. De eerste was ons geleverd zonder gebruiksaanwijzin, kansloos dan. Hebben ruim een uur staat worstelen ermee. Toen achter in de auto gekwakt en terug gegaan naar de winkel waar hij vandaan kwam. (Bij chamonix in de buurt) Daar moeten oefenen en een zak met aanwijzingen gekregen.

Tent die mee was (gloednieuw) had een drie daagse erg heftige storm niet overleefd, zoals vrij veel tenten caravans op de camping. Onze kleine buikschuivertje dat als nood mee was gelukkig wel. Hebben toen dus een nieuwe tent moeten kopen onderweg.

Nature diet heeft oude hond gehad. :j ik heb nu wolf of wild erbij naast de brok. Maar boterham zakjes met twee grote honden niet te doen. En die scheuren hier geheid in tween en ligggen de brokken overal.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:07

Je kunt ze wel op de rug meenemen. En die grote smijttent met voortent is best groot ook. En ze zijn erg slecht weer bestendig. We hadden juist altijd zo een mee om bij een nacht overnachten of erg bar weer snel droog te kunnen zitten en slapen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:11

Voor in een vliegtuig zijn ze denk ik idd wat minder handig. Ook met mogelijk beschadigen als er een zware koffer op gekwakt wordt. Dan zijn er handigere te koop.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:38

Lieke <3 heerlijk.

Ik heb meestal geen stroom tenzij het er bij de plaats inzit. Vind het zonde van het geld ook. Vaak 2,5 euro per dag. Alleen scootmobiel als ie mee is laden en luisterboek en hooguit telefoon die lang meegaat. Vaak mag ik die wel gratis laden op een camping bij de toiletten. Of anders eens per week of zo. Met camper is dat niet nodig die is selfsupporting kwa stroom vanwege panelen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:15

Jemig. Daar kwamen wij aan met een kop tot kont caravan van 3 meter. :') daarin hebben we met voorten en zijtent zelfs nog maanden geleefd bij gebrek aan huis. Voordeel lekker licht en geen zware auto nodig.

Wat weegt een dergelijk monster eigenlijk?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:13

_O- oneliners mogen niet maar hoe gaat hij zitten op de pot? Benen in zijn nek of zo?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:01

Hoogspanningsmasten zijn ruk.

Partytenten zijn compleet ongeschikt voor noodweer. Die vliegen als eerste.

Hier alleen veel regen gehad geen onweer gelukkig.

Helaas te veel ervaring met noodweer en camperen. Maakt niet uit tent, vouwwagen of caravan. -O-

Eerste noodweer was eerste vakantie zonder ouders samen met mijn zus op,fietsvakantie. De eerste dag dus ook al. In Winterswijk. Ouders waren langsgekomen onverwachts om te kijken hoe het gegaan was. Zij waren net weg met de auto, wij onderweg tandenpoetsen en daarvan klaar mochten we niet meer naar de tent. In 10 minuten tijd is de camping geevacueerd en iedereen de kantine ingeduwd. %) een grote windhoos die boven de camping huishield en zo ongeveer de hele camping heeft gesloopt.

Mijn ouders waren net weer terug op de camping ook die waren geblokkeerd door een omgevallen boom op de weg. Met zijn allen in de kantine geslapen en de dag erop ravage bekeken. Er stonden nog 2 caravans min of meer overeind. De rest en alle tenten waren kapot of gewoon verdwenen. Wij hadden nog geluk gehad. Tent was gesloopt maar de spullen waren droog gebleven. Dus met een nieuw gekochte tent verder gegaan.

Later met ex een twee dagen durende zware storm die ook ongeveer de halve camping in noord frankrijk gesloopt heeft inclusief onze tent. Zwaar onweer dat uren boven de noord franse kust bleef hangen in de buurt van cap griz nez. Gebied zonder stroom gekomen door de inslagen. Toen zijn we caravan uit en auto in gegaan en daar uren blijven zitten. Was niet grappig meer, ik ben al geen onweer liefhebber maar zo zwaar is echt vreselijk.

Een heel zware storm en noodweer in de alpen waardoor ons dakluik van de caravan verdwenen was. Dus een doorweekte caravan en reizen met een vuilniszak erover heen. Zoveel regen gehad dat de tent wegdreef zo ongeveer. Regen op tentdoen is gezellig met tik tik tik maar zoveel dat je tent wegdrijft is niet grappig meer, dat was oa op festival hier in de buurt. Waardoor de tent door een strodouche is gesloopt. Stro was een poging om terrein nog een beetje begaanbaar te maken.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:23

Heeft die ingang aan de zijkant of de voorkant? En hoe groot is de maat binnen en buiten?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:12

En bedankt. -O- maar die grijze duiven slapen wel veel later. Wel eens na 12 s nachts bij een caravan gevraagd of ze wat stiller konden doen. Maaris niet saai maar lekker rustig in de natuur.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:58

Ja ja nu je er uit praten weer. Ik kom op best veel svr campings maar ben net als susan normaal de eerste die plat gaat. Die oude lui kruipen dan allemaal bij elkaar om te gaan roddelen. :+ O nee praten over de dag en medekampeerders. :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:06

Zoiets hebben we gehd en heeft de flinke storm niet overleefd. Op zich is tegenwoordig polyesther of nylon geen probleem meer. Mits van goede kwaliteit. Ga eens bij decathlon kijken voor betaalbare tenten van goede kwaliteit.

Dat eiland, oo heerlijk om daar zo alleen te zitten.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:42

De vorm is op zich ok, merk in dit geval niet.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:57

Festivals en kamperen best wat ervaring mee. Ik moet dus echt wel zeker een broek per dag meenemen en meer t shirts nog. Zweet er snel en word ziek van natte kleding. Doe dus niks anders dan omkleden. Maar je bagage/kleren kun je eventueel uit je tas halen. Tas als kussen gebruiken en de kleren in smalle worstjes rollen en tussen je luchtbed en het doek neerleggen. Eventueel toilettas en droge handdoeken die je als kussen kunt gebruiken, neem extra vuilniszakken mee zodat je desnoods je vuile was als kussen in gebruik hebt.

Nu neem ik ivm rolstoel nu een grotere tent (heeft hele luxe driepersoons slaapkabine) met voortent mee en een hoger bedje waardoor bagage onder en naast bedje gewoon past. *\o/*

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:11

Helaas niet. Kan er zelf ook geen fijne vinden. Er zat een leuke in Coo maar deze eigenaar is niet zo hond happig en camping is druk met mountainbikers. Eventueel zou je in Bouillon kunnen kijken, geen idee hoe die camping precies heet. Je volgt eerst borden camperplaats onder tunnel door. Dan moet je voor burcht en camperplaats rechtsaf voor de rivier langs de camping is naar links voor de rivier. Dan ligt ie een stukje verder rechts scherp naar beneden. Je rijdt er zo voorbij. Lang lang geleden hebben we daar gestaan met honden maar weet dus niet hoe die nu is. Laatste jaren met camper aan andere kant van rivier gestaan

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:12

Mooie plek uitgekozen, ik kan je adviseren de barchburger bij de kale berg is erg lekker. En de visboer die op donderdag middag in Barchem staat is goed. En de fiets/wandelroute over de maandagdijk (links zitten moerasgebiedjes inmiddels en mooie wandelpaden) naar de Lebbenbrugge is de moeite waard,zo ook de boerderij zelf :j

Hier is er helaas weinig van kamperen gekomen, behalve afgelopen maanden veel functionele camperovernachtingen in binnen en buitenland. Soms best bestnoodweer en ingesneeuwd stranden op een parkeerplaats. :') Hopelijk komt er weer meer gelegenheid voor op de niet standaard route :j

Postel is ook mooi trouwens met de camper en idd lekker eten daar wel. :Y)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:41

Ik mis het daar best wel. Zoveel wandelmogelijkheden ook met de scootmobiel <3 maar ja soms lopen dingen zoals ze lopen. -O- De visboer stond er altijd vanaf 1430/1500 tot tegen 1900.

Met die lange afstandswandelingen kun je daar flink mee uit de voeten. Een andere fietstip. Landhuis Beekvliet. Daar kun je links richting kleine sluis over de berkel of rechts door een waterbosje richting een grotere sluis met een apart natuurgebiedje bij Borculo en de berkel. De berkelzomp vaart daar ook langs :j

Of fiets naar de Zevensprong :D jawel die van de serie van heel vroeger :)) dat is deels daar opgenomen. Dat bosje kun je ook leuke kortere stukjes wandelen.

Of fiets/wandel bij de flierdijk. Links en rechts nieuwe natte natuur, laarzen wel nodig maar daar komen best veel zeldzame planten voor, diverse soorten orchideen ook.

Rije er zijn speciale bedrijven die gekke maten maken. Oa desi matrassen :j maar er zijn er meer bedrijven van. Voor de camper met een rare hoek eruit is mijn vader steeds bij hun terecht gekomen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-05-23 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:32

Lukka jakkes wat zuur, is de schade echt beroerd en gaan ze het oplossen voor jullie?

MvdEnde lekker wandelen.mooi weer voor wel.

Hier net terug van een paar dagen omweg onderweg tussen huis en huis. Van camperplaats naar camperplaats gehopt. Helaas nog geen gelegenheid om met de tent weg te gaan jammergenoeg

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, carola, Furst, L_Flo, marga1, mvdende, redbutton en 82 bezoekers