Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:51

Wij kamperen ook en gaan dit jaar met een nog nieuw te kopen tunneltent met vast vloerzeil op vakantie richting Frankrijk.
Geen reserveringen, via de oostkant langzaam naar het zuiden. 2 personen, 2 Witte herders en alles moet passen in een auto met een dakkoffer. Heb al een paar handige tips voorbij zien komen.


klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:57

jorieke1 schreef:
misschien nog een tip om te kijken wat je verplicht in de auto moet hebben in de landen waar je doorheen rijd want in Frankrijk zijn van die blaastestjes bijvoorbeeld verplicht. zover ik het weet volgens mij.

Ze zijn nog wel verplicht om mee te nemen, maar volgens de wet mogen ze je niet bekeuren als je ze niet bij je hebt :+ hoe krom.

Maar ze kosten iets rond de € 5,- bij de ANWB, ik zou ze aanschaffen om problemen te voorkomen
Hesjes inderdaad.

Voor mensen met honden: er zijn geen wettelijke beperkingen voor honden in de auto, behalve dat ze achterin moeten zitten, althans in Frankrijk. En er zijn een aantal hondenrassen die niet het land in mogen.

klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:42

KimD schreef:
Mijn bedje komt bij decathlon vandaan. Een makkelijk opzetbaar hoger bedje dat stevig ligt. Wordt opgevouwen in een langwerpig smaller pakket. Eventueel heb ik nog een echt leger veldbed waar je vier losse metalen pootjes in moet schroeven. Die is ietsje lager en smaller en past in meer tenten. Ik sliep vroeger op een luchtbed maar dat gaat niet meer. Ik kom er niet vanaf meer en het is te zacht en wiebelig.

Wij hebben tegenwoordig zo'n oranje net bij ons, die zetten we om onze tent heen, echt ideaal. Met vier honden is vastleggen geen doen, het hangt meer in de knoop dan iets anders. :')

Ik heb er volgens mij nergens een foto van...


Ik heb er wel eens een foto van gezien, waar koop je die netten?
Wij hebben nu 2 Q-pennen van de Shetlanders mee met longeerlijnen eraan. 'S nachts hangt de was eraan te drogen _/-\o_

klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:05

[ img ]
[ img ]
ik kan niet wachten om weer op pad te gaan! Een bokt kampeermeeting hahaha, dan mogen we wel een flink terrein gaan afhuren. Zou wel gezellig zijn!


klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:14

KimD schreef:
Wauw! Die jeeps zijn fantastisch. <3

Was Wales mooi om te kamperen? Wij wilden dat ook doen maar het werd ons afgeraden.

Die netten kun je bij de Cranenbroek kopen, 25 meter kost een tientje!


Dat is geen geld, dankjewel!

Wat is er met de upload van foto's aan de hand? Het lijkt mijn rapport wel van vroeger, allemaal kruisjes :')

klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:03

Oh, 2 pagina's verder dan waar ik gestopt ben met lezen en van simpel kampeertentje is het topic uitgegroeid naar show off je meest luxe en uitgebreide kampeerplek hahaha.
Onze auto kan veel, maar een caravan van 1500 kg trekken en ook nog een trailer met paard is iets te veel gevraagd.

Wij zouden dit jaar ook op pad gaan met paard en pony, trailer achter een kamper. Het is helaas bij plannen gebleven, maar dat willen we zeker ook nog eens doen.
Voor deze zomer toch echt alleen op pad met het gezin en honden.

klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:04

SdaphneS schreef:
Mooie tent! :j
Ik vind camping spullen kopen altijd super leuk. Kijk nu al uit naar mijn jaarlijkse trip naar de Vrijbuiter.
We moeten een nieuw luchtbed, omdat eentje lek is gegaan afgelopen jaar, dus ik mag weer iets kopen.

Goede tip wellicht voor iedereen: bij de lidl hebben ze deze week veel kampeerartikelen te koop! :D


Vrijbuiter is inderdaad een feestje om een dagje heen te gaan. Vorig jaar in Roden geweest, dit jaar gaan we in Zaandam neuzen.

En bedankt voor de tip, altijd leuk om te kijken. :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers