Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:35

Wat een leuk topic!

Ik kampeer ook erg graag, het liefst ook dan op de meest rustige en achteraf gelegen plekjes.

[ img ]
Wij trekken zo rond!
Vorig jaar een ruime week naar Wales geweest, dit jaar een paar weekendjes en misschien nog iets extra's.

/


xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:45

Wij hebben inderdaad ook alleen de autoaccu. Eigenlijk alleen om de mobiel op te laden en de koelkast op aan te sluiten. Alhoewel die laatste het in Wales ook niet deed. Veel meer heb ik ook niet nodig.

/

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:47

Nassie schreef:
Leuk topic! <3
Ik krijg gelijk zin om te gaan kamperen, over vier weken mag ik weer en van de zomer weer drie weken.

Mag ik mij hier ook melden :D ?

Wij trekken precies hetzelfde als Lieke rond, heerlijk die vrijheid.
http://oi58.tinypic.com/261g2hc.jpg


Gaaf! Mooi tent ook! Staat er stevig op. Wat hebben jullie er voor een matrasje in liggen?
Die van ons is versleten, maar een nieuw matras bestellen blijkt nog niet zo eenvoudig.

/

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:59


/


xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:13

KimD schreef:
Wauw! Die jeeps zijn fantastisch. <3

Was Wales mooi om te kamperen? Wij wilden dat ook doen maar het werd ons afgeraden.

Die netten kun je bij de Cranenbroek kopen, 25 meter kost een tientje!

Waarom werd het afgeraden?
Wij waren de eerste week van juni en hadden ook echt geluk met het weer. Maar wat een prachtige omgeving! We zijn nog een hele dag offroad door de velden gereden, hebben overal op kleine campings gestaan en elke dag rondgetrokken. Geweldig!
Ik heb op Modderpoel een verslagje hiervan gepost: http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 35&t=29955

Ik ben wel in voor een meeting!

/

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:54

Nassie schreef:
xXLiekeXx schreef:
Ik zie net dat er hier matrasjes worden aangeboden: http://www.trekk-4x4.be/62-tent-accesso ... zi-awn?p=4
Dit is wel voor de tent die wij erop hebben liggen, maar wellicht past het ook bij jullie? Is volgens mij wel het standaard dunne matrasje. Website geeft alleen erg weinig informatie.


Ik heb zelf een Toyota Landcruiser LJ70 en mijn vriend een Suzuki Samurai. Het is altijd een gevecht met welke auto we gaan :+ http://4.bp.blogspot.com/--hmuK_WLKmg/V ... Suzuki.JPG


Vind de matrasjes zo duur. Moet niet teveel kosten :+ ha ha.
Haha gaaf dat jullie beiden in een stoere auto rijden. Gaan jullie ook offroad?

Wij zoeken onze vakanties daar echt op uit, lekker van de paden af de natuur in. Aankomend jaar willen we naar de pyrenees gaan in Frankrijk en Spanje. Afgelopen jaar wilde we naar Noorwegen, maar toch kochten we een huis.

Ja, dat doen wij zeker! Mijn vriend die is 2 jaar terug ook 5 weken naar IJsland geweest. Verder is hij ook naar Tunesië geweest. Ik ben pas 1,5 jaar er actief mee bezig; we zijn al in de Ardennen, Wales, zuid Frankrijk (aanrader!) en Duitsland geweest (Fürstenau en de Baja).
https://www.youtube.com/watch?v=xVMjXUZi7T0 Dit is onze vakantie in Wales geweest, daar hebben we een deel van de Strata Florida gereden.

Pyrenees schijnen ook echt heel tof te zijn! Heb ook gehoord dat je in midden Spanje door de droge rivierbeddingen heen kan rijden.

/

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:26

Voor de "grijze muizen" die een natuurcamping leuk vinden is dit echt een aanrader: http://www.blackberrywood.com/ Blackberry Wood nabij Brighton!

Wij kwamen hier per toeval terecht op onze tocht van Wales naar Dover. Bleek echt een geweldige camping te zijn! Heel primitief sanitair, elke tent heeft zijn eigen beschutte plekje in het bos en overal zijn kampvuren! In het weekend zit het er vol, voornamelijk met volk uit de grote stad.
Er is een speeltuin voor de kinderen gecreëerd met wat natuurlijke materialen, er zijn wandelroutes in de buurt, Brighton is dichtbij, etc. etc.
Het is een echte tenten camping. Wij waren met de auto met daktent en ze hadden maar één plekje voor ons. De rest lag aan kleine paadjes in het bos en is niet te bereiken met de auto. Om al je spul op je plek te krijgen hebben ze kruiwagens te leen :D
Ze hebben trouwens ook tenten en alternatieve slaapmogelijkheden (oude helicopter, gypsy caravan, etc.) te huur <3

Ps. Ik ben een 23-jarige grijze muis die heel graag op een boerencamping staat -O-

/

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:47

Wij gaan over 3 weken weer op pad!

Wat zijn eigenlijk jullie favoriete camping gerechten?
Wij willen voor de eerste 5 dagen eten meenemen en hebben een koelkast.

/

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:54

We hebben een gasstelletje met 2 pitten.
Pannekoekenmix zat ik ook al aan te denken. Pasta is ook een goeie!

We nemen sowieso ook eitjes mee en spek. Dan kan ook altijd nog als avondmaaltijd.

/

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 06:56

Super bedankt voor alle gerechten! Ik ga ze allemaal noteren :)
Knakworstjes en soep zijn inderdaad ook goeie! Die van ClauH ga ik eens proberen, klinkt erg lekker!

De reden dat ik voor 5 dagen eten mee wil hebben omdat wij een tocht gaan rijden met wat opdrachten er in en een wedstrijdelement. We willen geen tijd verliezen omdat we nog eten voor die avond moeten gaan zoeken :)

/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers