Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:48

Vroeger thuis kampeerden wij al, eerst in een leentent, later in een eigen bungalowtent. Toen ik nog op scouting zat en we op zomerkamp gingen werd er met rugzak hele dagen gelopen van kampeerplek naar kampeerplek. Als het mooi weer was zetten we de tent niet eens op maar sliepen we onder de sterrenhemel. Daar heb ik echt mooie herinneringen aan. Maar we gingen ook rustig in de winter op pad :brr: alleen slapen onder een zeiltje. Ik kon dan nooit slapen van de kou :+ midden in de nacht 100 keer eruit moeten omdat je alweer moet plassen is niet fijn als er sneeuw ligt.

Later ook gekampeerd met mijn vriendengroep. Op Vlieland, in Ierland, en met een gammel kampeerbusje naar Bretagne. Altijd op de bonnefooi, dus niks bespreken gewoon kijken waar je uitkomt en waar het mooi is bleef je dan wat dagen langer. Op Vlieland op het natuurkampeerterrein. Niks geen luxe, maar we hadden wel van drijfhout gemaakt tuinmeubilair :j

Nu heb ik een man en dochter van 6, dus gaat het allemaal wat georganiseerder. Ook wat luxer, geen klein tentje en licht gewicht spullen maar een caravan met alles erop en eraan. Zou ook niet meer in een tentje kunnen denk ik :o daarvoor vind ik mijn vaste bed in de caravan veel te fijn liggen. Ook de wc in de caravan is 's nachts wel erg prettig :j wij nemen alles mee op vakantie, zelfs ons paard. Omdat die helaas niet in de caravan past en er maar 1 aanhanger tegelijk achter de auto kan houdt dat in dat we altijd 2 keer moeten rijden, heen en terug. Daarom blijven we de laatste jaren in NL. We hebben wat jaren achtereen op de Veluwe gestaan, vorig jaar zijn we in de Achterhoek geweest en nu gaan we naar Drenthe. We zoeken altijd een camping uit waar het paard ook mee naar toe kan, en een omgeving met veel natuur in de directe omgeving.

Mijn man is van de handige gadgets, die heeft bijvoorbeeld standaard een gereedschapskist mee in de auto. En ja daar zit ook duct tape, wb40 en een bus met tie-wraps in. Wij kunnen dus alles wat kapot is gelijk repareren. En ook alles wat kapot gaat bij de campingburen. Het is verbazingwekkend hoe snel mensen weten bij wie ze moeten zijn :D dat is ook het leuke aan kamperen vind ik, je maakt snel contact met andere mensen.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:49

Wij hebben verwarming met thermostaat in de caravan. Ideaal bij vorst. Afgelopen zomer zelfs nodig gehad omdat we bijna nachtvorst hadden. En dat in juli in NL!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:57

Wij hebben aan de Moezel wel eens zo slecht weer gehad (onweersbui met wolkbreuk) dat alle insecten van de camping in de tent kwamen schuilen.

Sowieso vind ik onweer en in een tent liggen echt dood eng. Heb er ook slechte herinneringen aan, met water in de tent, tent die instort ed...niet leuk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:00

Wat ook leuk is, 's nachts een egel langs je tent :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:04

Nee hoor tent niet kapot. Maakt alleen wel een hoop herrie :') het schuurt zo.

Toiletten zonder deur :oo

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:10

Ja lekker hoor, lig je al te bibberen omdat je het onweer zo eng vindt, komen er van die grote kevers naar je luchtbed lopen := we wisten de volgende ochtend wel dat wij een goede tent hadden. Veel tenten stonden niet meer overeind de volgende morgen. Wij hadden alles droog en heel gehouden.

Sta wc's die zagen we in Frankrijk ook heel veel. En de enige normale wc's hadden dan geen wc bril.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:22

Zo'n "hokje" (was vaak een stuk zeil om een gat in de grond, met een constructie waar je op kon zitten) maakten wij op scouting zelf, dat heette dan een HUDO :j als we veel ruimte hadden kon je met meerdere tegelijk er gebruik van maken. Omdat meiden graag met meerderen tegelijk naar de wc gaan was het daar vaak heel gezellig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:27

Dat is al een paar jaar hoor, kun je gewoon bij de HEMA kopen, of Gall en Gall.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:38

Ik spreek geen woord Frans, dus vind Frankrijk geen leuk vakantie land. Als ze merken dat je geen Frans spreekt en het ook niet goed verstaat wordt je als een soort halve gare behandeld. Meest gastvrije land waar ik tot nu toe geweest bent vond ik Ierland. Zulke lieve mensen wonen daar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:02

Ik had ook een self inflatable matras, lag idd heerlijk. Je moet alleen niet de katten erbij laten.

Sheran: ben in Bretagne, Normandie, de Loirestreek en de Alpen (omgeving Annecy) geweest. Heel mooi, maar kan niks met de Fransen. Kan nog net een pain halen bij de Boulanger, of zeggen dat we pour un nuit een kampeerplek willen, maar verder kom ik niet. Ziekenhuis hebben we gelukkig niet nodig gehad maar dat was ook op niks uit gelopen denk ik. Vind het trouwens wel slecht dat een medicus geen woord Engels spreekt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 06:47

Wij kamperen alleen op wedstrijd als we naar Texel gaan voor de sgw, en als er bij ons op stal internationale wedstrijd is, omdat we dan een paar dagen mee helpen en kamperen op stal dan gewoon makkelijker is (en ook gewoon heel leuk :j ). Mijn man hoopt wel ooit internationaal te mogen starten, dan moeten we nog maar eens kijken hoe we het hele spulletje mee krijgen. Maar eerst maar eens zien of ze samen zo ver gaan komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:12

Als je met een bungalowtent al niet meer kampeert wat doen wij dan nog op de camping :') ik vond vroeger een caravan ook voor mietjes, maar ben nu toch wel heel blij dat wij mietjes zijn :j

Als we met scouting op pad waren moesten we in het bos naar de "wc". Maar we lasten altijd minstens 1 stop per dag in bij een cafe of restaurant. Niet alleen om wat te eten of te drinken, maar vooral voor de wc. Olifanten op de camping lijkt mij dood eng. Wij hebben wel eens gekampeerd tussen de koeien. Dat vond ik al heel erg spannend.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:54

Dit is onze caravan compleet met voortent en luifel. Is wel een stukje groter als de tentjes die ik eerder voorbij zag komen. Wij hebben in de voortent ook een complete zadelkamer en keuken :')

Rechts naast de auto is trouwens de wei waar ons paard stond, als we daar op vakantie waren. Superleuk dat je vanuit de voortent de hele tijd naar je paard kan kijken.

[ img ]

Liesje: als je een plek met stroom hebt kun je een koelkastje meenemen. Anders wordt het een koelbox met koelelementen. Meeste campings hebben wel een vriezer waar je je koelelementen in kan leggen. Is wel handig om er dan een heel stel mee te nemen, zodat je af kan wisselen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:55

Snap alleen niet waarom de afbeelding nou niet geplaatst word :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:00

Ja ik las het net ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:08

Die caravan is best wel groot ja. Zit een vast bed in, achterin nog een stapelbed. En een zitje plus keukentje. Maar wij koken altijd in de voortent, of buiten :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:23

Siersma: die van ons is ook zoiets.

Weegt niet eens zoveel hoor. Onze twee paards trailer weegt meer als er twee paarden in staan. Scheelt dat caravelair geen super de luxe merk is. Een Hobby of Eriba caravan die net zo groot is weegt een stuk meer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:51

Vrijbuiter ken ik niet, wij gaan nog wel eens naar Obelink maar dat is echt een eind rijden. Wel een leuk dagje winkelen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:35

Wij zijn vorig jaar geweest toen we in de Achterhoek op vakantie waren. Toen was het niet zo ver. Maar zie nu dat Vrijbuiter ook in Gouda zit. Dat is nog wel te doen vanuit hier. Zo'n grote winkel kan spullen toch vaak een stuk goedkoper aanbieden als de plaatselijke kampeerwinkel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:37

En dat gebruik je ook in/bij de caravan :j die grote stoelen bijvoorbeeld die ik op de website zag staan ga je echt niet meenemen als je met een klein tentje op pad gaat.

Oude handdoeken hebben wij ook mee, maar die gaan alweer een paar seizoenen mee. Is gewoon handig om standaard in de caravan te hebben liggen. Wij hebben nog oudere doeken om alles af te nemen. Weet wel dat onze volgende voortent er eentje wordt met minder flappen. Wij zijn als we afbreken de meeste tijd kwijt met al die flappen afnemen en laten drogen.

Toen ik nog met rugzak kampeerde nam ik oude onderbroeken/spijkerbroeken etc mee. Aan het eind van de week woog mijn rugzak bijna niks meer, omdat het meeste in de vuilnisbak beland was.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:03

Mooi plekje, waar is dat?

Wij deden met scouting ook aan wild kamperen, maar meestal vroegen we een boer toestemming om op zijn terrein te mogen staan. Een keer in Noord Engeland lukte dat niet en werd het al donker. Toen toch maar de tent in een bebost stukje land vlak bij een drukke weg op gezet (andere plek was er niet) Komt er een boswachter die vraagt of we jagers zijn. Zegt 1 van onze groepsgenoten yes :+ die beste man heeft dus de tenten min of meer uitgekamd en ons onderworpen aan een heel vraag gesprek. Gelukkig zag hij ook wel in dat we eerlijke scouts waren. Als we beloofden om rond 5.30 te vertrekken mochten we blijven staan. Maar we hebben ook verschillende malen wild gekampeerd in de Ardennen, het Zwarte Woud ed maar ook gewoon in NL. Blijft toch altijd een beetje spannend om te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:34

Range Rover is wel een ideale trekauto. En als het zo'n klein Eriba'tje is weegt het ook niet veel.

Georgie ziet er wel prachtig uit!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 05:38

Wij gaan dit jaar best ver vinden wij, Hoogersmilde in Drenthe. Veel verder is niet leuk als je de afstand 4 keer moet rijden om alles op de plek van bestemming moet krijgen (en terug weer net zo natuurlijk). Maar dat is puur omdat het paard mee gaat. Als we zonder paard zouden gaan denk ik dat we max 2 dagen rijden van huis zouden gaan. Zelf ben ik met eigen auto naar Ierland gereden ooit. Vond dat ook een beste reis, vooral omdat er na Dublin geen snelwegen meer zijn, en links rijden als je dat niet gewend bent (en pas net je rijbewijs hebt) is ook niet heel makkelijk :=

Partytent over een gewone tent zou ik nooit doen, of het moet puur overdag zijn voor de schaduw of bij lichte regen, zonder wind. Ze kunnen niet zo goed tegen wind, en harde regen namelijk. Heb dat al heel vaak fout zien gaan. Dan storten ze in, of waaien ze weg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:44

Heb hele nare ervaringen over gehouden aan onweer precies boven de tent. Op Vlieland ooit een gigantische onweersbui met wolkbreuk. Grond sloeg dicht, dus al het water bleef op het gras liggen. En het grondzeil was niet waterdicht. Kwam nog bij dat de tent de wind niet aankon, en iedere keer dubbel klapte. Ook een keer onweer in de bergen, wat steeds terug leek te komen. Ineens een flinke flits en meteen een harde klap. Dan weet je dat het onweer niet dichterbij kan komen.

Ben nu dus heel blij met de sleurhut. Ook al aardig wat meegemaakt. Onze hond is panisch voor onweer. Die ligt zo hard te bibberen dat de caravan ook mee schudt. Onweer slaat om de een of andere reden altijd in op of bij de camping, ligt de stroom er uit...nee liever geen onweer op vakantie.

Wij wonen zelf trouwens vlak bij een hoogspanningsmast, ook grappig als daar de bliksem in slaat. Dat geeft een herrie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:24

Kan me nog een vakantie in Ierland herinneren waarin we regelmatig storm en regen hadden (midden juli) na de zoveelste nacht keer op keer de tent uit om alles vast te zetten was ik zo kapot dat ik de hele nacht doorsliep. Ik de volgende morgen tegen reisgenoot: eindelijk eens een nacht zonder storm! Waarop hij heel geprikkeld reageerde dat hij er wel tig keer uit geweest was :=

De Waard tenten zijn super :j wij hadden vroeger thuis een de Waard look a like.

Foute plek maar 1 ervaring mee, campingeigenaar wilde tentkampeerders alleen op het meest laag gelegen stukje camping hebben. Was in het Harz gebergte, en het regende al meer dan 24 uur aan 1 stuk. Wij moesten wel op een camping staan, want we waren met een groep scouts en iedereen had veel natte spullen. Op de camping waren drogers die we konden gebruiken. We hebben wel heel veel greppeltjes moeten graven die avond. Zal de campingeigenaar wel niet zo leuk gevonden hebben dat we zijn hele grasveld omgeploegd hadden. Maar niemand heeft water in de tent gehad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, Earth, F_inley, Kimmie235, lucifertje, mvdende, redbutton, Sannek90, secricible, sietske83 en 80 bezoekers