Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:48

Ik heb van alles gedaan, primitief kamperen (de horror :') ) tot tent op camping en nu met de caravan al jaren. Merk dat ik meer behoefte heb aan iets meer luxe zoals de plee aan boord :')

Ik ben gek op mijn toiletas met haakje dat hem hem op kunt hangen en dan open ritst :D alles bij elkaar met douchen. Daarna hang ik dat ding aan de stok van de luifel zodat alles mooi droogt :)

Ik ga dit jaar voor het eerst kamperen met baby, tips zijn welkom! Ik ga zo'n Deryan tentje aanschaffen en die komt op de omgebouwde treinzit te staan :)


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:22

Badjas neem ik nooit mee, neemt zoveel ruimte in.

O ja, fleecedeken. Heilig :j


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:28

Haha Sheran, die fout heb ik ook gemaakt in Oostenrijk :') overdag was het lekker warm, maar in de nacht werd het zo gruwelijk koud dat ik maar bij mijn ouders in de sleurhut ben gaan liggen. dunne slaapzak die 30 jaar oud was, werkte niet echt :+
Had mij ook al vergist in het bergbeekje, was bloody hot daar en dat bergbeekje zo aantrekkelijk. Erin gesprongen. Kkkkkkkkkkkoud! Verkrampt :=

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:45

_O- _O- wahahaha


Al doende leert men :D

Mijn kampeer dieptepunten bestaan niet alleen uit Oostenrijk blunder, maar ook 'wat doen die mieren in mijn tent, k*t ik sta op een mierenhoop' en de beruchte 'ik heb een waterbed want mijn tent heb ik onderaan een heuveltje gezet' en de zeer bekende 'ik had wel de tijd moeten nemen om de grond onder mijn tent dennenappeltjes vrij te maken. :D

Oftewel, ik ben blij met de caravan nu hahaha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-04-16 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:52

Wij hebben er een mover op en er zit een circulatie systeem in de caravan zodat wij naast warme lucht, ook koele lucht kunnen blazen.

T is dat wij op een camping staan en de plee zelf moeten legen, maar dit noemen tentmensen niet meer kamperen :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:55

Wij in Frankrijk met plaag van lieveheersbeestjes, poepten als een gek en beten ook nog. Was zo rond 1995, echt heel bizar :=

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:04

Toiletten zonder deur? Gezellig :=

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:13

Hurk toiletten, die overstromen als je doorspoelt en je dus eerst van dat verrekte plateautje af met broek al omhoog want anders heb je een natte broek en natte voetjes haha

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:33

Nee joh, toppunt van Franse bureaucratie; het is verplicht, maar je kan er geen boete voor krijgen als je ze Niet bij je hebt :')
Dus ja je moet ze hebben en het heeft 0 gevolgen als ze ontbreken,
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-04-16 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:44

SusanH schreef:
Ik spreek geen woord Frans, dus vind Frankrijk geen leuk vakantie land. Als ze merken dat je geen Frans spreekt en het ook niet goed verstaat wordt je als een soort halve gare behandeld. Meest gastvrije land waar ik tot nu toe geweest bent vond ik Ierland. Zulke lieve mensen wonen daar.


En als ze merken dat je basis Frans redelijk kan beheersen, l*llen ze je de oren van je hoofd en zeg je alleen maar 'oui' want ik snap er geen klap meer van haha

Nog irritanter, bij de arts in Wallonië belanden en die vrouw van nog geen 40 jaar sprak geen woord Engels of Nederlands -O- Ik kan een brood kopen bij de bakker, maar verder dan 'je suis tombé dans le grotte' 'mal avec *wijst naar buik*'. Puntje bij paaltje heb ik hoge dosis paracetamol voorgeschreven gekregen terwijl ik daar niet tegen kan maar uitleg wou niet meer hahahaha

Haar man sprak goddank Nederlands, die is gebeld omdat ik wel 24 week zwanger was en op de buik gevallen was. Dus hij heeft medische vragen kunnen stellen aan mee en kunnen vertalen aan zijn vrouw. Maar ja, bij voorschrijven van de medicatie was hij al weg :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:47

Goed zelfopblazend matje :j niet die hele compacte, mag wel de zwaardere en dikkere. Ligt heerlijk :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:02

Steradent doen wij ook, maar spoelen dan wel de boel leeg. Want dat spul wil ik echt niet drinken :n tast het niet aan verder, de gebitsbakjes zijn niet voor niets ook van kunsstof natuurlijk :D mijn beugel ligt al 2 jaar elke avond in een bakje met een steradent tablet, beugel noch bakje zijn aangetast.

Sleurhut die wij mee krijgen weegt 1500 kilo. Twee aparte vaste bedden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-04-16 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:08

De eerste caravan van mijn ouders was 2.80 m lang (voorheen vouwwagen), portapotti stond in het gangpad. En mijn pa maar trots dat hij eindelijk een caravan had met wc. Gelukkig was ik 8 en won de hoge nood van in mijn uppie naar een hurktoilet in het holst van de nacht haha

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:21

In Italië heb ik nog met mijn vader aan de luifel moeten hangen, omdat het zo hard stormde dat de stormband het bijna begaf. leuk hoor zo'n onbeschutte plek :')
In Frankrijk was het minder, in een bos kamperen en onweer sloeg in de boom en brak af. Op een tent. Goddank waren die mensen niet aanwezig anders was het einde oefening. Onweer was zo hevig dat ik dacht dat er een luchtaanval was en durfde mij niet te bewegen :=

alleen regen is heerlijk! Tikt zo zalig :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:43

Boerencamping, vind ik echt saai. Grijze duiven die ook al zo vroeg op bed gaan dat om 21:00 uur de camping al compleet uitgestorven is :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:57

Ik stond dan echt op de verkeerde boerencamping. Ik houd van natuur en rust, maar kale wei en die 10 andere kampeerders die met de kippen op stok gingen, naaa nee. Compleet uitgestorven :+

(grijze duif is positief bedoeld hoor :D ik verf mijn haar ook al haha )

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:02

Mijn Deryan peuter tentje is besteld! Baby heeft vanaf morgen zijn eigen tentje/bedje :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:53

De waard tenten zijn geweldig, investering meer dan waard! :j

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:27

Ik twijfel om te kamperen dit jaar, kleine man is elke ochtend zo vroeg wakker dat ik het echt geen hol aan vind om om 6 uur al op te zijn op de camping :')
(Buren zullen er geen last van hebben, hij huilt in de ochtend niet maar speelt gewoon met zijn slaapzak :+ en 'kletst')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:24

Goof schreef:
vuurneon schreef:
Ik twijfel om te kamperen dit jaar, kleine man is elke ochtend zo vroeg wakker dat ik het echt geen hol aan vind om om 6 uur al op te zijn op de camping :')
(Buren zullen er geen last van hebben, hij huilt in de ochtend niet maar speelt gewoon met zijn slaapzak :+ en 'kletst')


Oh ik sta op vakantie altijd vroeger op dan thuis, vind het heerlijk om zo vroeg wakker te zijn :+
Het is dan nog doodstil op de camping, lekker koffie zetten, beetje tutten en ontbijten en vervolgens lekker vroeg weer op pad, leuke dingen doen en nieuwe plekken ontdekken. Des te meer heb je aan je dag. Heerlijk!


Zijn dutje is 2-2,5 uur later (tegen de tijd dat normale mensen op hun vrije dag op staan dus op de camping :') ) dus echt veel doen daarna valt tegen helaas hahaha. Maar nu je het zegt.... Douche is wel zalig rustig dan! Dat is wel het voordeel.

Sheran, hij ligt sowieso apart :j hij komt op de treinzit te liggen in tentje. Oefenen nu al met het tentje, maar slapen weigert hij er in :+ Hij ontwikkeld zich gelukkig vrij langzaam, dus kan ook zijn dat alleen bedhek dan voldoende is ipv tentje.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:24

Ik vind het niets aan zo op de stille camping zo vroeg al hahaha, vaak nog te koud om lekker buiten te zitten (wij blijven in Nederland nu) en wij hebben ook geen on board entertainment. Dus ik ben gewoon nog te moe en te koud dan :') Ik ben sowieso niet zo'n diehard kampeerder, geef mij maar een appartementje. Heb liever meer ruimte binnen en meer luxe (eigen douche en wc die wij niet hoeven te legen), maar in hoogzomer niet te betalen en voor kinderen vind ik kamperen wel echt tof.

Sheran, werkt niet. Hebben hem zelfs om 22:30 naar bed gebracht en flesje gegeven en geeft zelfde resultaat. Hele dag buiten zorgt wel voor geweldig lange dutjes overdag en dat is ook zeer fijn :D


Ik hoop dat op de camping en hele dagen buiten en nieuwe indrukken ook zorgt voor iets langer uitslapen (7 uur vinden wij al prima :P )

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:30

Wat nou kinderdisco, veel te vroeg! gelijk naar de volwassen disco _O-

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:22

Corsica..... Was dat niet het ballingsschap eiland van napoleon?

Lijkt mij ook mooi.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:06

Sheran, ah! Dat was het inderdaad :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:57

Stapelen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babsiej, Cowgirl, History_, Jadero, Kimmie235, Sokje_6, spookyskippy, Travel_me en 73 bezoekers