Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:43

Vroeger als klein meisje al met mijn ouders gaan camperen met de tent (eerst een lekke bungalow tent en later een de waard en nog veel later met de caravan ivm. papa's rug). Nu ga ik elk jaar met mijn vriend camperen met onze tent:[ img ]

We hebben met aanschaf van de tent gelet op dat de gehele tent is voorzien van een vaste kuip.
Wij doen onze kleding wel gewoon in tassen, omdat curverboxen meer ruimte innemen in de auto. Wel altijd meerdere plastic tassen mee voor vieze kleding etc. Ook hebben we in al die tijd op plekken gestaan zonder stroom. Dus elke dag/ om de dag boodschappen doen.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier



Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:02

KimD schreef:
We hebben op de eerste camping wel stroom, moet nog even uitzoeken hoe dat zit met een omvormer in Engeland.

Waar zijn jullie al geweest Cabelona? :D


Mijn vriend en ik zijn in Oostenrijk, Duitsland, Tsjechië en Italië geweest. Dit jaar gaan we een week naar Italië en een week naar Oostenrijk.
Met mijn ouders met de tent voornamelijk in Frankrijk, Oostenrijk, verschillende plekken in Nederland en Italië. Met de caravan en mijn ouders Frankrijk, Oostenrijk, seizoenplek op de veluwe. En nog steeds elk jaar gezellig met heel de familie op de veluwe in de meivakantie.

In Duitsland en Tsjechië was het heel handig om een (opvouwbare) jerrycan mee te hebben met een kraantje voor water. Daar hadden we geen tappuntje in de buurt, dus erg fijn voor tandenpoetsen en handen wassen.
Wij hebben tevens een kleine scottelbraai en één gaspitje mee
[ img ] Deze is erg handig omdat je dan geen grote gasfles nodig hebt.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:59

In tsjechie hadden we een nest veldmuizen onder de tent. Hadden al bewust al een plekje zonder holletjes gezocht, maar familie muis vond onze tent helaas en prettig onderkomen. -O-


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:40

Wij gaan ook voornamelijk naar Obelink. Als we bij mijn ouders in de buurt zijn, gaan we ook wel eens naar de wit in Schijndel of naar de Vrijbuiter als we bij mijn schoonouders in de omgeving zijn.

Wij zijn eigenlijk wel compleet, maar we zijn nog steeds op zoek naar een fijne lamp voor in de tent. Het liefst op batterij ivm. dat we nooit stroom nemen op de plek. De lamp die we nu hebben is niet fijn om bij te lezen. We hebben nu zo'n idee alleen dan helder glas ipv. matglas: https://www.obelink.nl/coleman-pack-awa ... _id%3D1219


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:49

Mooie tent miccamaaike! Jammer dat je hem wegdoet.

Bij onweer als hij dichtbij komt ga ik mooi in de auto zitten, of vriendlief meegaat of niet :') Ik ben een echte schijterd met onweer.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:49

Mijn ouders kamperen al jaren met 2 honden. In het voorjaar caravan met voortent en in de zomer caravan met alleen de luifel.
Ze hebben voor de honden een bench mee als slaapplek. In het voorjaar liggen ze in de voortent en in de zomer in de caravan. Het bevalt hun nog steeds goed. Hou rekening met de verplichte entingen en een goede tekenband die ook helpt tegen de zandvlieg.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:10

Ik snap nooit zo goed dat mensen naar vakantie zo veel eten meenemen :o Ze hebben daar ook supermarkten, winkels en markten. Wij nemen eigenlijk alleen eten mee voor onderweg en eventueel de eerste dag. Maar we kunnen dan ook niets dat koud gehouden moet worden bewaren, ivm geen koelbox.

Afhankelijk van het land waar we zijn eten we wat we in de winkeltjes vinden. In Oostenrijk hebben ze heerlijk vlees. Dus dat gaat vaak op de gril en maak ik er een salade bij. Italië vond ik het vlees erg duur, dus daar veel vegetarisch gegeten. Pasta met saus etc. In Tsjechië vorig jaar ook veel op de gril, maar ook veel uiteten geweest.

Het enige lastige vind ik het ontbijt. Ik eet namelijk voornamelijk hartig bij het ontbijt en lunch, maar zonder koelbox is dat erg lastig. En na 3 dagen achtereen unox leverpastei ben ik dat vaak ook wel een beetje zat. Als er een klein winkeltje op de camping is of in de buurt is het geen probleem, daar kun je vaak wel wat halen aan snijwaar/kaas. Dit was vorig jaar in Tsjechië helaas niet, maar daar hadden ze een groot assortiment aan ingeblikte vleeswaar op brood. Dit jaar in Italië zal er geen winkeltje op loopafstand zijn, dus hoe zouden jullie dit doen?


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:47

In Italië kun je veel campings niet eens boeken, zeker in de bouwvak. Wij gaan elk jaar op de bonnefooi op vakantie (ook Oostenrijk en Italië).

Wat wij doen is een plek uitzoeken en daar in de buurt een top 3 maken van campings waar we terecht willen. Neem desnoods een camping boekje van de ACSI mee zodat je ter plekke nog wat campings kunt uitzoeken.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:07

Obelink heeft vaak ook redelijk veel tenten met goede kwaliteit voor een klein prijsje.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:05

Tsjechie zijn wij vorig jaar geweest. Eerst op een stadscamping in Praag. Later de week in het reuzengebergte.

Uiteten en campings zijn goedkoop. Vaak mag je op de campings kampvuren maken, vuurkorf konden we daar gewoon pakken. Sanitair is vaak basic (douchen achter een gordijn). Let wel het reuzengebergte was in verhouding duurder dan Praag. 7 euro om te parkeren bij een gondel. En gondels waren ook duur. Maar waar wij zaten is in de winter ski gebied.
Een echte aanrader vind ik de stad/concentratiekamp Terezin. kijk dan niet alleen in het kamp maar loop dan ook door de stad.

Mijn vriend is vorige maand met de motor naar tsjechie geweest. Hij vond de oostkant van het land ook erg mooi.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:01

Mijn vader kookt ook nog steeds op zo'n pitje die hierboven staat. Hij gebruikt ze eigenlijk alleen voor de pannenkoeken op de camping :') Ding is al zo'n 25 jaar oud als het niet ouder is.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:06

In omgeving van Praag spreken ze redelijk Engels. Daarbuiten is Duits vooral de tweede taal.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:24

Om alles mee te kunnen nemen op de scooter zou je kunnen kijken naar tassen die ze voor motoren ook gebruiken. Mijn vriend heeft 2 grote waterdichte rollen die hij achter op de motor kan knopen. Misschien is dat een idee.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:43

Je ligt er in elk geval niet meer pal naast :')

Wij zijn ook bezig met de laatste voorbereidingen voor de vakantie. We hebben in principe alles alleen nog een opvouwbare jerrycan en een nieuw lantaarntje (eentje die je op tafel kan zetten waar je makkelijk bij kan lezen).


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:20

Wij hebben een klein 1 pittertje en een kleine scottelbraai (cadac safari chef) bevalt al jaren prima zo


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:46

Zo wij zijn ook weer terug van weekje Italië met daarop volgend een weekje Oostenrijk.
Erg leuk gehad, wat is Italië toch mooi <3 . Wel koud (en nat) gehad in Oostenrijk, maar de tent heeft het weer prima gehouden.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:48

In Italië zijn we ten zuiden van het nationale park van de dolomiten geweest. Campeggio al lago arsie. Veel gewandeld en ook wat stadjes bezocht.
In Oostenrijk zijn we in Längenfeld geweest. Camping ligt in het dal aan de voet van de berg. Vanuit hier verschillende wandelingen gemaakt in bergen.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacquelinee_, Yipee en 63 bezoekers